LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone BloX toch niet zo voordelig als het lijkt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
r03n_d
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2009 13:16

Vodafone BloX toch niet zo voordelig als het lijkt

Ongelezen bericht door r03n_d »

IK ben sinds ongeveer een half jaar overgestapt op Vodafone. De reden hiervoor was dat ik een iPhone heb en graag mobiel internet wilde, maar niet over hoefde te schakelen op een abonnement. Vodafone BloX leek de oplossing, voor 9.95 per maand had je onbeperkt internet.

Ik heb dit afgesloten, na veel gezeur met de klantenservice die mij niet kon helpen met de juiste instellingen voor mijn telefoon heb ik het alsnog werkend gekregen door de instellingen van iemand anders over te nemen die ook een iPhone had. In het begin ging dit goed, op af en toe een smsje van t-mobile na (nummer is overgezet van t-mobile naar vodafone). Tot ik opeens geen smsjes meer kreeg als mijn BloX af zou lopen. Dit betekend dus dat mijn abonnement plotseling is afgelopen.

Nu is dit normaal geen ramp, maar een iPhone is een andere telefoon dan de meeste gewone telefoons. Wat de iPhone namelijk doet is constant internetverbinding zoeken. Hierdoor gebruik je dus internet, ookal staat deze in stand-by stand. Zodoende is dus nu al 3 keer al mijn beltegoed hier aan op gegaan.

De eerste 2 keer heb ik na veel gemail (4 mails in beide gevallen) mijn beltegoed weer teruggekregen omdat het hier een fout van hun betreft. Eerst maakten ze mij zelfs wijs dat ik mijn telefoon elke dag opnieuw een keer aan en uit moest zetten, zodat ik alle smsjes zou ontvangen. Dit is natuurlijk onzin, zij hebben namelijk gewoon geen sms gestuurd. Hoe ik dit met zekerheid kan zeggen? Ik ontvang namelijk wel meteen als mijn beltegoed op is een reeks smsjes met de tekst dat ik moet opwaarderen.

Maargoed, ik kreeg mijn beltegoed terug, dus ik was min of meer weer tevreden. Maar deze maand was het weer zo ver. Deze keer loopt het echter anders. Ik krijg namelijk opeens niet meer mijn beltegoed vergoed. Wel proberen ze mij nog een ander internet BloX aan te smeren die ze per vandaag aanbieden. Een reden voor de afwijzing word niet gegeven.

Ik ben van mening dat het hier om een fout van Vodafone gaat, en niet om een fout van mij. Zij horen mij namelijk een smsje te sturen dat mijn BloX afloopt (in het verleden deden ze dat ook netjes). Als zij mij dit bericht niet meer sturen maar wel mijn BloX stoppen vreet dit dus mijn beltegoed op. Een goede provider zou op zijn minst de geleden schade moeten vergoeden.

freddyonderstal
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mar 2009 22:50

Re: Vodafone BloX toch niet zo voordelig als het lijkt

Ongelezen bericht door freddyonderstal »

Gatverdamme; continue maar de schuld aan een provider geven;

Je hebt toch zelf ook wel een soort kalender in je hoofd zitten, of niet soms? Je kunt zelf ook dagen tellen, of zet een steuntje in die Iphone van je.

Na de eerste keer heeft Vodafone je een bedrag gegeven, heel netjes. Maar ze blijven niet aan de gang natuurlijk.

Je kunt ook de Iphone daarna uitzetten wat dataverbruik betreft.

Anders eens denken aan een abonnement? Er zijn speciale Iphone abo's, als je een 3G of 3GS hebt.
13,50 per maand voor 200 min/400 sms en onbeperkt internet inclusief.

Succes!

r03n_d
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2009 13:16

Re: Vodafone BloX toch niet zo voordelig als het lijkt

Ongelezen bericht door r03n_d »

Nou ik heb ten eerste geen 3G of 3Gs, maar de oude iPhone.
Over het internet zelf heb ik niks te klagen. De provider ook niet. Alleen wel de hulp van de klantenservice. Ik heb inderdaad een kalender er op zitten, maar ik hoor gewoon een smsje te krijgen van hun. Dat was ook altijd zo, en ik heb geen melding gekregen dat de voorwaarden zijn veranderd of iets dergelijks.
En ik kan niet tot op de minuut precies bepalen wanneer mn abbo afloopt. Snel rekensommetje; 25 euro/12 uur= ± 2 euro per uur wat ik kwijt raak aan beltegoed. Ik vind dit een erg nare bug/feature/whatever van de iPhone, maar ik vind wel dat als hun service niet goed werkt, dat zij mij dan schadeloos moeten stellen. Ik vraag niet om extra beltegoed, maar ik wil niet betalen voor iets wat ik niet heb gebruikt..

freddyonderstal
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mar 2009 22:50

Re: Vodafone BloX toch niet zo voordelig als het lijkt

Ongelezen bericht door freddyonderstal »

De eerste Iphone wordt NIET ondersteund door Vodafone of door welke provider dan ook in Nederland.

Een 'gekraakte' kan weleens niet helemaal lekker werken...

r03n_d
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2009 13:16

Re: Vodafone BloX toch niet zo voordelig als het lijkt

Ongelezen bericht door r03n_d »

klopt, maar hij werkt wel. En heeft ook precies gewerkt zoals hij het zou moeten doen. De 3G/3Gs en de oude werken op de zelfde manier, behalve dat de oude geen 3G ondersteuning heeft.

Ik weet dat een 'gekraakte' nogal eens problemen geeft. Maar omdat het zoveel problemen geeft heb ik de software in de tussentijd al een keertje of 3 opnieuw geïnstalleerd. Maar daar ligt het niet aan, want hij werkt voor de rest perfect (nog). Het ontvangen van smsjes kan wel eens vertraagd zijn, maar dat is volgensmij een iPhone kwaaltje. Maar de smsjes dat mijn blox afgelopen zou zijn ontvang ik gewoon helemaal niet, terwijl ik degene die zeggen dat mijn beltegoed op is wel ontvang.

Ik snap je reactie volledig, maar ik ben juist naar vodafone gegaan voor het internet, wat is een smartphone nou zonder internet. Dit werkte perfect (op wat problemen met de instellingen na). Alleen hebben ze blijkbaar iets veranderd ofzo, waardoor ik (naar mijn mening) onnodig met deze kosten word opgezadeld.

Glow
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 okt 2009 22:11

Re: Vodafone BloX toch niet zo voordelig als het lijkt

Ongelezen bericht door Glow »

toch is een belbundel wel altijd je eigen verantwoordelijkheid

r03n_d
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2009 13:16

Re: Vodafone BloX toch niet zo voordelig als het lijkt

Ongelezen bericht door r03n_d »

Lijkt mij niet als zij hun afspraken niet nakomen zoals die zijn vastgesteld voorafgaand aan het afsluiten van de "bundel".

Glow
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 okt 2009 22:11

Re: Vodafone BloX toch niet zo voordelig als het lijkt

Ongelezen bericht door Glow »

staat het in de voorwaarden vermeld?

Het is vaak een extra service die aangeboden word.

maar meestal niet opgesteld in de voorwaarden.

Dat is hetzelfde als de belstatus bekijken.

Bij vaste telefonie was het toch ook nooit echt te controleren?

Motshagen
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2009 07:13

Re: Vodafone BloX toch niet zo voordelig als het lijkt

Ongelezen bericht door Motshagen »

Ik heb hetzelfde probleem:

Ik heb Vodafone blox op mijn Z11 simkaart aangezet, op de site staat:
Met Zorgeloos* Internet BloX € 9,50 per maand
- Tarieven zijn inclusief btw. Zorgeloos Internet BloX geldt voor abonnementen en prepaid.

* Zorgeloos = Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.
Nu kreeg ik na 7 uur gebruik een SMS dat ik mijn gebruik moest minderen omdat ik door mijn limiet heen was!! Niet lang daarna was al mijn beltegoed verdwenen.. De service desk wist mij te vertellen dat het zorgenloos internet voor Z11 een limiet had van 250MB.. Dit staat nergens op de site en 9,5 euro voor 250MB is duur!

Zorgenloos Internet is dus niet zo zorgenloos, daarnaast iemand na een paar dagen gebruik al afsluiten.. Terwijl ik echt voor een maand lang internet gekocht heb.. Nu kan ik dus ook nergens het limiet van 250MB vinden, er staat echt nergens dat je na 250MB weer moet gaan betalen..

Ik voel me dus eigenlijk nog belazerd ook.. Als 250MB 10x het gemiddelde gebruik is, dan zou een gemiddelde gebruiker 25MB per maand downloaden. Een beetje Iphone of Windows mobile toestel verstookt dit al per dag aan mail en MSN, ik geloof daar dus ook geen moer van.

Het komt er een beetje op neer dat Vodafone onder valse voorwaarden Prepaid klanten wil lokken. Mijn advies is dan ook, GEEN Vodafone BLOX.. In ieder geval geen "ZORGENLOOS" Internet!

Motshagen

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Vodafone BloX toch niet zo voordelig als het lijkt

Ongelezen bericht door mich24 »

r03n_d schreef:IK ben sinds ongeveer een half jaar overgestapt op Vodafone. De reden hiervoor was dat ik een iPhone heb en graag mobiel internet wilde, maar niet over hoefde te schakelen op een abonnement. Vodafone BloX leek de oplossing, voor 9.95 per maand had je onbeperkt internet.

Ik heb dit afgesloten, na veel gezeur met de klantenservice die mij niet kon helpen met de juiste instellingen voor mijn telefoon heb ik het alsnog werkend gekregen door de instellingen van iemand anders over te nemen die ook een iPhone had. In het begin ging dit goed, op af en toe een smsje van t-mobile na (nummer is overgezet van t-mobile naar vodafone). Tot ik opeens geen smsjes meer kreeg als mijn BloX af zou lopen. Dit betekend dus dat mijn abonnement plotseling is afgelopen.

Nu is dit normaal geen ramp, maar een iPhone is een andere telefoon dan de meeste gewone telefoons. Wat de iPhone namelijk doet is constant internetverbinding zoeken. Hierdoor gebruik je dus internet, ookal staat deze in stand-by stand. Zodoende is dus nu al 3 keer al mijn beltegoed hier aan op gegaan.

De eerste 2 keer heb ik na veel gemail (4 mails in beide gevallen) mijn beltegoed weer teruggekregen omdat het hier een fout van hun betreft. Eerst maakten ze mij zelfs wijs dat ik mijn telefoon elke dag opnieuw een keer aan en uit moest zetten, zodat ik alle smsjes zou ontvangen. Dit is natuurlijk onzin, zij hebben namelijk gewoon geen sms gestuurd. Hoe ik dit met zekerheid kan zeggen? Ik ontvang namelijk wel meteen als mijn beltegoed op is een reeks smsjes met de tekst dat ik moet opwaarderen.

Maargoed, ik kreeg mijn beltegoed terug, dus ik was min of meer weer tevreden. Maar deze maand was het weer zo ver. Deze keer loopt het echter anders. Ik krijg namelijk opeens niet meer mijn beltegoed vergoed. Wel proberen ze mij nog een ander internet BloX aan te smeren die ze per vandaag aanbieden. Een reden voor de afwijzing word niet gegeven.

Ik ben van mening dat het hier om een fout van Vodafone gaat, en niet om een fout van mij. Zij horen mij namelijk een smsje te sturen dat mijn BloX afloopt (in het verleden deden ze dat ook netjes). Als zij mij dit bericht niet meer sturen maar wel mijn BloX stoppen vreet dit dus mijn beltegoed op. Een goede provider zou op zijn minst de geleden schade moeten vergoeden.
Onterechte klacht!!

Je hebt beltegoed en je weet zelfs dondersgoed dat je internet blox 30 dagen loopt. Het is JOU verantwoordelijkheid dat je het elke keer opnieuw aanvraagt. Dat Vodafone uit coulance jou 2x beltegoed teruggeeft wil zeggen dat ze heel erg netjes gehandeld hebben. Vodafone kan niet aan de gang blijven, het is en blijft JOU verantwoordelijkheid..

Gesloten