Pagina 1 van 1

Hi telefoonrekening veels te hoog

Geplaatst: 16 dec 2009 11:29
door Flare
Wat is dat toch met die mensen. Dit is de tweede keer dat mijn telefoonrekening veels te hoog is. Dit keer bijna het dubbele van dat wat normaal is. En dat terwijl ik afgelopen maand bijna niet gebruik heb gemaakt van mijn telefoon.

Het bedrag zou moeten zijn 25 euro maar het is 49.75.

Wat moet ik doen? Bellen of meteen een aangetekende brief sturen?

Re: Hi telefoonrekening veels te hoog

Geplaatst: 16 dec 2009 11:31
door ron1
a.inloggen bij je provider, als het goed is kan je dan je factuur en specificatie inzien waar er naartoe gebeld is.....zijn er nog meerdere mensen die mogelijk hebben gebeld en of hebben KUNNEN bellen met de gsm etc etc sms,en en servicenummers bijvoorbeeld lopen erg snel op.....

Re: Hi telefoonrekening veels te hoog

Geplaatst: 16 dec 2009 12:21
door mich24
Voordat je KPN/Hi de schuld geeft,zal ik eerst eens bellen of op je factuur kijken naar specificatie! Het kan zijn dat je 0900 nummers gebeld heb, buitenland, internet enz enz

Re: Hi telefoonrekening veels te hoog

Geplaatst: 16 dec 2009 13:22
door Machtold
Is een prepaid toestel misschien een idee? Dan kan je zelf bepalen wanneer je limiet bereikt is. Kom je ook niet voor onverwachte verrassingen te staan. 8)

Re: Hi telefoonrekening veels te hoog

Geplaatst: 17 dec 2009 22:37
door Ise
Hier ook! Mijn rekening was deze maand €42.79.

Ik heb een Hi sim only van 10 euro en ik heb Hi eindeloos online, wat mij €9,95 per maand kost. Buiten mijn e-mail chekken, af en toe wat opgooglen en het nieuws bekijken doe ik niet meer. Maar op mijn rekening zie ik nu dat ze voor email ook geld vragen? Er nog eens bovenop.

1 nov 0:00 W.Live Hotmail 1,68
1 nov 0:00 WLMessenger 2,10
1 dec 0:00 W.Live Hotmail 1,68
1 dec 0:00 WLMessenger 2,10
Totaal bedrag Internet op mobiel 7,56

In mijn rekeningen hiervoor staat dit niet, en ik heb niets raars gedaan deze afgelopen periode.

Laatst moest ik de Hi klantenservice bellen. Hier heb ik na 45 minuten in de wacht gestaan te hebben opgehangen. Dit deed ik gelukkig met mijn huistelefoon, want anders had ik gelijk al mijn bundel 5x eruit gebeld. Uiteindelijk de volgende dag doorgezet, en dan toch vriendelijk behandeld.

Als je je saldo wilt opvragen kan dit per SMS. Je stuurt SALDO naar 1244 en dan krijg je een sms terug. Dit is in %. Je hebt nog 10%, 0%, wat dan ook. Het is nu 17 december en ik heb nog 0%. Ik heb echt in deze dagen niet akelig veel ge-smst of gebeld. Ik ben nu ook bang om te smssen of bellen, want niemand kan vertellen hoe hoog de rekening is.

Helaas heb ik voor deze rekening, de 45 min. in de wacht en de andere vage Hi-klachten een nieuw abonnement aangesloten bij Hi.

Toch maar weer bellen. Het blijft allemaal vaag.

Re: Hi telefoonrekening veels te hoog

Geplaatst: 18 dec 2009 11:17
door Dragoon
nov 0:00 W.Live Hotmail 1,68
1 nov 0:00 WLMessenger 2,10
1 dec 0:00 W.Live Hotmail 1,68
1 dec 0:00 WLMessenger 2,10
Voor deze diensten betaal je inderdaad extra.
Dit wordt niet berekend door KPN maar deze kosten komen van Microsoft zelf.

Re: Hi telefoonrekening veels te hoog

Geplaatst: 18 dec 2009 11:22
door stofzuigertje
Verwijder deze van de telefoon en soms is 1 knop indrukken genoeg om met deze diensten verbinding te maken....
Dus ik hoorde ook wel eens iemand die uit zijn Broekzak stond te kletsen omdat hij het laatste nummer belde wegens strakke broekzak die knop indrukte!

Dus kijk of je met een knop deze diensten kunt bellen!
Ook 112 krijgt vaak dit soort alarm meldingen en de klant weet van niets!

Re: Hi telefoonrekening veels te hoog

Geplaatst: 18 dec 2009 12:04
door D2Freak30
Dragoon schreef:
nov 0:00 W.Live Hotmail 1,68
1 nov 0:00 WLMessenger 2,10
1 dec 0:00 W.Live Hotmail 1,68
1 dec 0:00 WLMessenger 2,10
Voor deze diensten betaal je inderdaad extra.
Dit wordt niet berekend door KPN maar deze kosten komen van Microsoft zelf.
Bij KPN niet. Ik heb ook een online abbo voor 10 euro maar betaal nooit extra.

Re: Hi telefoonrekening veels te hoog

Geplaatst: 18 dec 2009 12:51
door quantas01
Voor deze diensten betaal je inderdaad extra.
Dit wordt niet berekend door KPN maar deze kosten komen van Microsoft zelf.
Sorry hoor maar zo'n gezwets heb ik nog nooit gehoord.

Re: Hi telefoonrekening veels te hoog

Geplaatst: 18 dec 2009 12:55
door jor
nov 0:00 W.Live Hotmail 1,68
1 nov 0:00 WLMessenger 2,10
1 dec 0:00 W.Live Hotmail 1,68
1 dec 0:00 WLMessenger 2,10


Voor deze diensten betaal je inderdaad extra.
Dit wordt niet berekend door KPN maar deze kosten komen van microsoftzelf.
Dit gaat natuurlijk nergens over.Ben het met quantas01 eens.

Re: Hi telefoonrekening veels te hoog

Geplaatst: 24 dec 2009 08:44
door ron1
Nou ik niet.

Re: Hi telefoonrekening veels te hoog

Geplaatst: 24 dec 2009 20:10
door Dragoon
Toch is het zo! Heb het zelf ook op mn N96 gehad.
En je betaalt voor het binnenhalen van hotmail etc.
En dat ging buiten mijn eindeloos online om.

Re: Hi telefoonrekening veels te hoog

Geplaatst: 24 dec 2009 21:56
door mich24
in het goed hollands:

Gelul!!

Ik gebruik al tijden messenger en hotmail enz enz. en werk in de telecom, nog nooit een klant gehad die dat heeft.

Heb je regelmatig online?

Re: Hi telefoonrekening veels te hoog

Geplaatst: 25 dec 2009 14:18
door Dragoon
Nee ik heb eindeloos online.
Jullie hebben gelijk, ik zie dat het tegenwoordig gratis is.
Maar nadat deze dienst net geintroduceerd was, hebben ze er wel kosten voor gerekend.
http://www.live-messenger.nl/view/nieuws/143/

Re: Hi telefoonrekening veels te hoog

Geplaatst: 11 jan 2010 13:07
door Sunshine80
Hallo,

Ik heb hier ergens een tip gelezen dat je op marketing manager van Hi op de site Linkeldn (als ik het goed typ) moet zoeken. Dan vind je vast en zeker wat namen.
En probeer dan even contact met hen te zoeken!

Gr. Sunshine80

Re: Hi telefoonrekening veels te hoog

Geplaatst: 10 mar 2010 11:28
door Hi-Webcare
Ise schreef: 1 nov 0:00 W.Live Hotmail 1,68
1 nov 0:00 WLMessenger 2,10
1 dec 0:00 W.Live Hotmail 1,68
1 dec 0:00 WLMessenger 2,10
Totaal bedrag Internet op mobiel 7,56
Ik begrijp dat er op dit forum onduidelijkheden bestaan over het wel of niet in rekening brengen van kosten door Windows Live. Wanneer je je in het verleden ooit hebt geabonneerd op Windows Live, worden er kosten in rekening gebracht voor deze dienst. Je abonnement je op Windows Live door een SMS-bericht te verzenden naar een 4-cijferig nummer: 4950.

Wanneer er kosten in rekening worden gebracht voor Windows Live, maak je gebruik van een SMS informatie dienst. De kosten worden in rekening gebracht door Microsoft. Om je voor deze dienst af te melden kun je onderstaande stappen volgen:

• Surf naar de mobiele startpagina van Hi en ga naar het tabblad "Mijn Hi"
• Ga vervolgens naar "Mijn diensten" en klik op "Afmelden" en hierna op "WLMessenger"
• Klik nu op Akkoord en je bent niet langer geabonneerd
• Je kunt ook met je mobiel surfen naar http://wapkpnmsn.miyowa.net en vervolgens op "Afmelden" klikken
• Volg de aanwijzingen op het scherm om je abonnement op te zeggen

Voor meer informatie over Windows Live op je mobiele telefoon kun je website van Hi gaan via onderstaande link.

http://www.hi.nl/Windows-Live-Messenger.htm

Indien de applicatie standaard op je mobiele telefoon staat of je maakt gebruik van Windows Live via je browser, worden hier geen kosten voor in rekening gebracht.

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare