LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
xperia x10
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2010 12:40

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door xperia x10 »

Zojuist de Hi rekening schriftelijk thuisgestuurd gekregen:

"€ 444,18 inclusief BTW". (waarvan € 70,92 BTW)

Eerder in deze post heb ik jullie verteld hoe dit heeft kunnen komen.
Nu nog meer frappante kwesties:

* Op de overeenkomst mobiele telefoonaansluiting wordt niet gesproken over Hi € 0,- abonnement, maar wel over Hi Online 30 2 jaar en Eindeloos Online (waarvoor ik gekozen heb). Terwijl er wel gesproken wordt over mijn tijdelijk en 'over te nemen' nummer. Hoezo, noem je het een ('nummerbehoud'), maar verzwijg je het ander (Nummerbehoud € 0,- abonnement) op een officieel document "Hi"?' Over dit gewraakte abonnement wordt op geen enkel (officieel) document gesproken.

* Internet op je mobiel à € 355,95 (Volume à 169,445 MB)
Dit is Soms Online...Niet het Eindeloos Online wat op de overeenkomst 'mobiele telefoonaansluiting' staat. Zoals in mijn vorige post valt te lezen, heb ik helemaal geen recht op nummerbehoud. Dit omdat ik mijn KPN-abonnement reeds op 17/03 heb stopgezet. Conclusie: Ik wordt afgerekend voor een dienst (nummerbehoud, met buiten de bundel kosten), maar die 'dienst' is nooit geleverd.

Hi`s betekenis voor "Wilt u nummerbehoud" is "Wilt u opgezadeld worden met torenhoge kosten?"

Ik heb, na dit vernomen te hebben, het tijdelijk nummer over laten zetten naar het vaste nummer.

* Zoals hierboven valt te concluderen, zijn de kosten voor de telefoonrekening terug te brengen naar één kostenpost, namelijk: Internet op je mobiel. Dit heeft te maken met het gewraakte 'Nummerbehoud € 0,- abonnement'. Hi zegt hierover het volgende: "voor het bellen, sms'en en het gebruik van data betaal je het buitenbundel tarief". Maar, zegt niets over Hi Soms Online (à € 2,50 per MB). Hoezo, vaag bezig?

* De telefoonrekening toont ook eenmalige kosten (à € 20,97). Wat wordt hiermee bedoeld? Deze kosten komen namelijk niet overeen met de entreekosten (€ 24,95) bij aanschaf.

I rest my case till Monday April 26th Laten we hopen dat Hi Webcare voor die tijd met een waardige oplossing komt.

Met vriendelijke groeten,

Hi klant

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Beste forumleden en xperiax10,

De klacht van xperiax10 is reeds in behandeling genomen. De klacht is in behandeling genomen door de desbetreffende afdeling. Deze afdeling heeft een verwerkingstijd van 10 werkdagen. We doen ons uiterste best de klacht zo spoedig mogelijk op te lossen en zullen het dossier op de voet volgen.

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

K3N8
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 apr 2010 20:22

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door K3N8 »

Ook hier een zeer teleurgestelde klant van de KPN. Al jaren ben ik trouwe klant en nu voel ik me enorm belazerd. Ik heb per 8 april 2010 een Hi 20 + eindeloos online abonnement afgesloten. Vervolgens ben ik na vijf dagen afgesloten en krijg ik een rekening voorgeschoteld van 400,00 EUR.
Ik heb een contract welke aangeeft dat mijn Hi 20 + eindeloos online ingaat per 8 april 2010. Nergens melding of zelfs uitleg van een 0 EUR abonnement. Zelfs niet in de algemene voorwaarden.

Inmiddels is ook mijn klacht in behandeling genomen door de KPN. Er wordt aangegeven dat er binnen 10 werkdagen gereageerd gaat worden. Blijkbaar zijn er velen met mij die klagen.

Wanneer gaat Tros Radar dit serieuze probleem aankaarten?!

Fiko1
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 apr 2010 20:02

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door Fiko1 »

Wat is de reden dat jij na 5 dagen bent afgesloten? Is dit om jou te beschermen zodat je de schade niet groter kunt maken dan die al is?

Heb jij ook natuurbehoud aangevraagd?

K3N8
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 apr 2010 20:22

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door K3N8 »

Fiko1 schreef:Wat is de reden dat jij na 5 dagen bent afgesloten? Is dit om jou te beschermen zodat je de schade niet groter kunt maken dan die al is?

Heb jij ook natuurbehoud aangevraagd?
Ik heb geen bescherming nodig wanneer de KPN zich gewoon aan het contract houdt. als ik dit had geweten had ik geen nummerbehoud aangevraagd. Geen enkel telefoonnummer is 400,00 EUR waard.

Fiko1
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 apr 2010 20:02

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door Fiko1 »

Wat wil je dan dat HI gaat doen voor klanten die een Nummerbehoud hebben aangevraagd?

Automatisch tijdens het plaatsen van de simkaart in je telefoon (1e gebruik) dat je een SMS krijgt met de melding dat het een tijdelijk nummer betreft wat niet binnen de bundel valt?

Ik heb ook gehoord dat HI die 400,- euro misschien uit coulance kunnen kwijtschelden voor je :P

Wat een TOP service bij HI zeg. Hierover hoor je niemand? Maar het gebeurd wel dat ze zomaar kosten in mindering brengen bij klanten.

K3N8
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 apr 2010 20:22

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door K3N8 »

Fiko1 schreef:Wat wil je dan dat HI gaat doen voor klanten die een Nummerbehoud hebben aangevraagd?
Gewoon het contract honoreren. Geef mij maar een tijdelijk nummer binnen het contract en zet het andere nummer om zodra het vrijvalt bij de andere operator. Ik zie het probleem niet.

K3N8
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 apr 2010 20:22

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door K3N8 »

Fiko1 schreef:Ik heb ook gehoord dat HI die 400,- euro misschien uit coulance kunnen kwijtschelden voor je :P

Wat een TOP service bij HI zeg. Hierover hoor je niemand? Maar het gebeurd wel dat ze zomaar kosten in mindering brengen bij klanten.
Jij noemt het coulance. Ik vind het logisch.

K3N8
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 apr 2010 20:22

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door K3N8 »

Ik ben inmiddels benaderd door Lotte van Hi Webcare. Zij zal de klacht in behandeling nemen.

Anteezy
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2010 09:50

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door Anteezy »

Mij is het zelfde overkomen met nummerbehoud, een rekening van meer dan 400 euro voor een paar dagen op internet.

Hoe kan ik hier schriftelijk een klacht over indienen? De optie om een email met een klacht te versturen via de hi-site heeft namelijk een bug waardoor het niet mogelijk is een mail te versturen.

stofzuigertje

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie dat ik bij het aanvraag formulier niets kreeg maar als ik op elke Vraagteken moet drukken voor de aanvullende voorwaarden...?????

Ik ga er vanuit dat dit een toelichting is en geen vreemde voorwaarden.
Het staat er wel, een €0,00 kosten in deze periode, maar onder die ? hoorde een toelichting te staan voor overzetten oude nummer en geen voorwaarden!

Dus omdat het elders gebruikelijk is dat het slechts een toelichting is en dit niet automatisch bij Aanklikken Nummer behoud zichtbaar word zijn dit onredelijke niet duidelijk bekendgemaakte voorwaarden!

Bij het invullen dan de belastingaangifte klikte ik ook niet op elk Vraagteken!
Dus begin een rechtszaak wegens het niet duidelijk vermelden van aanvullende voorwaarden en de KPN kan dit ook automatisch laten verschijnen bij aanklikken deze Nummer Behoud Knop!

Omdat hier en bij Kassa meerdere klachten zijn is het dus duidelijk misleidend en dat is wettelijk verboden!

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Beste stofzuigertje en andere forumleden,

Ik begrijp dat de voorwaarden van het Hi EUR 0,- abonnement niet duidelijk staan weergegeven. Dit wordt aangegeven op meerdere forums en door meerdere gebruikers. De signalen zijn opgepakt en doorgegeven aan de desbetreffende afdeling.

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

JH Moors
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2010 20:07

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door JH Moors »

Ook wij zijn geconfronteerd met het z.g. 0-euro abonnement. Kosten 774,31 euro.
We hebben een telefoon via internet aangekocht om van Vodafone over te stappen naar KPN flexibel abonnement. De algemene voorwaarden erop nagekeken (wat volgens mij een rechtsgeldig document is) en moeten concluderen dat er hierin totaal niet wordt gerept over dit 0-euro abonnement. Sterker nog, er wordt melding gemaakt dat bij gebruik van het nummer enkel en alleen de kosten van het afgesloten abonnement in rekening worden gebracht. (zoals zovelen wordt verondersteld dat dit het abonnement is met het maandelijkse termijnbedrag) Naar mijn weten hoef ik verder ook niet te zoeken dan deze algemene voorwaarden. Het lijkt me ook erg onlogisch naar iets te moeten zoeken waar je op dat moment nog geen weet van hebt. Logisch toch?
Volgens mij moeten de mensen bij de helpdesk inmiddels wel begrijpen dat er enorm veel klachten zijn binnengekomen, getuige de vele reacties die ver tot in 2009 teruggaan. Waarom is er geen éénduidig verhaal en moet er iedere keer weer een klacht worden aangemaakt voor ieder geval wat binnenkomt. Volgens mij kan er wel een standaard procedure worden opgesteld ter afwikkeling van deze zaken. Sterker nog, kan het hele 0-uren abonnement van KPN niet worden afgeschaft om zo uit de negatieve publiciteit te komen en te blijven.
Misschien dat Lotte van Webcare hier iets aan kan doen?
Groetjes JH Moors

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Datakosten Hi Abbonnement Bij Nummerbehoud

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Beste JH Moors,

Zoals ik reeds op het forum heb gemeld zijn alle signalen doorgegeven. Het Hi EUR 0,- abonnement is ingevoerd zodat mensen die overstappen naar een andere service provider niet met dubbele abonnementskosten zitten. Hi begrijpt dat de informatie vaak niet goed overkomt zodat mensen met hoge telefoonrekeningen te maken krijgen. We begrijpen dat dit vervelend is.

Omdat je aangeeft dat je een KPN klant bent met een Flexibel abonnement kan ik je niet persoonlijk verder helpen omdat ik van Hi Webcare ben. Ik adviseer je de Telefonische Klantenservice te bellen via 1200 of contact op te nemen per e-mail met KPN en een coulance te vragen voor je telefoonrekening.

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

Gesloten