LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort Prepaid duurder dan Telfort informeert...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Borisdepoes
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 apr 2004 17:29

Telfort Prepaid duurder dan Telfort informeert...

Ongelezen bericht door Borisdepoes »

Ik gebruik sinds 4 jaar een Telfort prepaidtelefoon. Hiermee bel ik zelden, en deze is dan ook bedoeld voor bereikbaar te zijn. Hooguit bel ik af en toe mijn voicemail om ingesproken berichten te beluisteren. Dit was (en is) gratis volgens de Telfort website (Tarieven> Prepaid).

Sinds juni 2009 had ik het idee dat mijn beltegoed verdampte, zonder dat ik had gebeld. Hierover contact gehad met Telfort Klantenservice. Daar werd ik niet echt wijzer van. Het enige dat ze me wel wisten te melden is dat de ''houdbaarheid'' van mijn prepaidtegoed nog maar 6 maanden was in plaats van 12.

In december 2009 ging mijn toestel kapot, en heb ik een nieuwe (Telfort/Samsung) gekocht. Daarin mijn ''oude'' Telfortkaartje gedaan, waar op dat moment nog ruim 7 euro tegoed opstond. Gesprekstellers stonden op 0, oproep- en bellijsten ook. Na 5 weken hoorde ik ineens dat mijn beltegoed nog maar 2 euro was. Terwijl ik maar eenmaal gedurende 24 seconden naar een GSMnummer binnen Nederland had gebeld. Volgens Telfort Tarieven kost dat gesprek 0,35 euro. Daarnaast had ik een aantal malen met de voicemail gebeld, maar zoals gezegd, dat is gratis.

Nu wist ik dus zeker dat mijn beltegoed verdampte. Wederom contact gezocht met Telfort Klantenservice. De eerste reactie leverde helemaal niets op. Men gaf aan waardoor mijn beltegoed lager ZOU KUNNEN ZIJN geworden. Dus nogmaals mijn vraag met alle gegevens gestuurd, en daarbij een specificatie opgevraagd van de door mij gevoerde gesprekken. In de 2e reactie gaf Telfort Klantenservice aan dat zij mij geen specificatie konden geven (onzin, natuurlijk kunnen ze dat wel) en dat bellen naar Voicemail al 2 jaar NIET GRATIS MEER WAS. Maar op de website staat duidelijk dat dit wel gratis is!! En daar heb ik me altijd op gebaseerd.
Overigens staat dit er (vandaag) nog steeds zo op.

Dus heb ik mijn 5 euro teruggevraagd via de Telfort Klantenservice. En daar wordt gewoon niet op gereageerd! Ik heb nu dan ook via ConsuWijzer een klacht ingediend in de hoop dat deze bij de Opta terechtkomt. Want dit kan dus niet.

Ik wil andere Telfort Prepaidbellers hierbij oproepen om hetzelfde te doen. Telfort licht haar Prepaid-klanten onjuist voor, en crediteert dus ten onrechte hun beltegoed.

Lianne89
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 jan 2010 12:32

Re: Telfort Prepaid duurder dan Telfort informeert...

Ongelezen bericht door Lianne89 »

Dat het al twee jaar lang niet meer gratis is klopt niet. Enkele maanden geleden heb je een sms gehad dat de tarieven van telfort zouden veranderen.

Enkele veranderingen:
Gratis 40% beltegoed. Dus bij 10 euro kopen, krijg je 4 euro gratis. Je moet dit wel inschakelen. Dat had ik de eerste keer niet gedaan. Dus toen kreeg ik mijn 4 euro niet. Maar nu heb ik het aan gezet en krijg ik het dus gewoon elke keer dat ik opwaardeer.
Als je had uitgezocht wat de veranderingen waren had je ook gevonden dat de voicemail bellen niet meer gratis is.
Er zullen geheid nog meer veranderingen zijn geweest. Maar dit zijn de twee grootste waarvan ik dus ook gewoon op de hoogte ben. Natuurlijk moest ik het wel zelf uitzoeken, want het werd in het smsje niet duidelijk vermeld. Dat vond ik zelf ook wel flauw, aangezien ik dus toen de eerste keer 4 euro ben misgelopen. Maar er werd wel verwezen naar de telfort site.

Ik vraag me dus af waar staat dat voicemail bellen nog gratis is, want ik heb dus op de site zelf toen gevonden dat dat niet meer het geval is.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Telfort Prepaid duurder dan Telfort informeert...

Ongelezen bericht door tampie74 »

heb op de website van telfort gekeken en daar staat onder de diensten voicemail afluisteren toch heel iets anders is absoluut niet gratis. Dit staat er bij de dienst voicemail.
Belt u Telfort Prepaid? U kunt uw voicemail afluisteren voor € 0,35 per minuut.

Het staat dus wel degelijk op de site. Dan ben ik benieuwd waar u gekeken heeft op de site.

Borisdepoes
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 apr 2004 17:29

Re: Telfort Prepaid duurder dan Telfort informeert...

Ongelezen bericht door Borisdepoes »

tampie74 schreef:heb op de website van telfort gekeken en daar staat onder de diensten voicemail afluisteren toch heel iets anders is absoluut niet gratis. Dit staat er bij de dienst voicemail.
Belt u Telfort Prepaid? U kunt uw voicemail afluisteren voor € 0,35 per minuut.

Het staat dus wel degelijk op de site. Dan ben ik benieuwd waar u gekeken heeft op de site.
Hier staat toch duidelijk "Bellen naar 1244: Gratis"
http://www.telfort.nl/producten/mobiel/ ... itgebreid/

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Telfort Prepaid duurder dan Telfort informeert...

Ongelezen bericht door tampie74 »

Waar jij het over hebt over hebt 1244 is om op te waarderen van je beltegoed. En dan is 1244 wel gratis.

om je voicemail af te luisteren bel je naar 1233 dat staat ook op telfort.

Van de telfort pagina.
U kunt op 3 manieren uw voicemailberichten afluisteren:

Vanaf uw mobiele telefoon belt u 1233
Vanaf een vaste lijn of een ander toestel belt u 0626001233.
Vanuit het buitenland belt u +31626001233.

Lianne89
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 jan 2010 12:32

Re: Telfort Prepaid duurder dan Telfort informeert...

Ongelezen bericht door Lianne89 »

Inderdaad, als je voicemail belt is het nummer 1233.

Dus telfort informeert niet verkeerd. Het is overigens wel raar dat de mensen bij de klantenservice er niks van weten. Maar verder is het allemaal heel duidelijk.

Gesloten