Pagina 1 van 1

iPhone terug van reparatie - nu spoorloos.

Geplaatst: 02 mar 2010 10:40
door JeromeNL
Beste leden/mede forum lezers,

Ik hoop dat ik hier mijn vraag goed heb geplaatst.
3 weken geleden heb ik mijn telelfoon bij T-Mobile ter reparatie aangeboden.
Nu kreeg ik vorige week een mailtje dat mijn telefoon verstuurd zou worden. Omdat ik overdag niet thuis ben heb ik een ander aflever adres, namelijk mijn werk. De postbode heeft het pakketje aan de receptie gegeven en de receptionist heeft dit in ontvangst genomen en er voor getekend. Dit pakketje heeft zij naar de postkamer gebracht en vanuit daar zou het pakketje bij mij afgegeven moeten worden. Helaas heb ik dit pakketje met mijn telefoon nooit ontvangen.

Wie moet ik hier voor aansprakelijk stellen?
* T-Mobile: omdat zij er niet voor gezorgd hebben dat het pakketje door mij in ontvangst is genomen? Ik heb namelijk niet getekend voor het pakket.
* Het bedrijf: omdat zij niet zorgvuldig met het pakketje zijn omgegaan? Ik heb het namelijk nooit ontvangen.
* Pakketdienst: zij hebben de verkeerde persoon laten tekenen voor ontvangst. Ik heb niet getekend voor het pakket en ook het pakket niet in handen gehad.

Voor de duidelijkheid: de medewerker van T-Mobile heeft me heel duidelijk gemaakt dat ik de enige ben die het pakket in ontvangst kan nemen. Ik moest zorgen dat ik legitimatie bij me had om het in ontvangst te kunnen nemen.

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

Alvast bedankt!

Re: iPhone terug van reparatie - nu spoorloos.

Geplaatst: 02 mar 2010 12:44
door ejs1964
Naar mijn mening zijn zowel de Pakketdienst als het bedrijf de fout in gegaan.
De Pakketdienst had alleen genoegen moeten nemen met jouw handtekening als dat zo is afgesproken. Voor wat betreft het bedrijf, dat is afhankelijk van de intern gemaakte afspraken omtrent tekenen voor post en pakketjes

Re: iPhone terug van reparatie - nu spoorloos.

Geplaatst: 02 mar 2010 15:21
door mich24
Ik zou zeker TMO er schuldig aanmaken.

Heel simpel. Jij hebt niet getekend, en dat konden ze controleren door jou ID te zien. Dus TMO is de schuldige. Hun moeten het maar regelen met de pakketdienst die de fout heeft gemaakt, daar kan jij niks aan doen. Wat betreft jou bedrijf, treft geen enkele blaam, die nemen een pakketje ter kennisgeving aan, dat het intern kwijtraakt kan jij niks aan doen alleen het bedrijf.

Dus heel duidelijk: TMO is eindverantwoordelijk = schuldig

Laat even weten hoe het afgelopen is, en laat niet over je heen lopen door TMO, zijn ze erg goed in!

Re: iPhone terug van reparatie - nu spoorloos.

Geplaatst: 02 mar 2010 15:34
door JeromeNL
Bedankt voor de nu al verhelderende antwoorden!!! :D

Ik ben benieuwd hoe T-Mobile er op gaat reageren. Heb opzich nooit problemen met ze gehad en altijd goed behandeld maar ik ben er zeker van dat ze hier niet onderuit gaan komen.
Ik heb ook niets te maken met de regeling die zij getroffen hebben met die pakketdienst. Zij hebben mij duidelijk in de winkel vermeld dat ik de enige ben die mijn telefoon in ontvangst kon nemen door het tonen van mijn ID kaart.

Re: iPhone terug van reparatie - nu spoorloos.

Geplaatst: 02 mar 2010 16:08
door Machtold
BTW: errug fijn om te weten dat er dus een collega van jou met je telefoon rondloopt! Of zie ik dat nu verkeerd??? :evil:

Re: iPhone terug van reparatie - nu spoorloos.

Geplaatst: 02 mar 2010 16:38
door JeromeNL
Machtold schreef:BTW: errug fijn om te weten dat er dus een collega van jou met je telefoon rondloopt! Of zie ik dat nu verkeerd??? :evil:
Ik ben bang dat je dat helemaal goed ziet... :twisted:

Re: iPhone terug van reparatie - nu spoorloos.

Geplaatst: 02 mar 2010 18:20
door berndv
ik geloof dat reparaties via tmobile via tnt post verstuurd worden. Nieuwe contracten en verlengingen gaan per koerier en die mag alleen aan de contractant afleveren. TNT post levert het pakket af, in deze zijn zij verantwoordelijk, denk niet je tmobile hiervoor aansprakelijk kan stellen.

Re: iPhone terug van reparatie - nu spoorloos.

Geplaatst: 02 mar 2010 19:09
door JeromeNL
Ik begrijp je gedachten gang alleen zit je met het volgende punt: de wedewerker van de T-Mobile winkel heeft heel duidelijk aangegeven dat het toestel alleen in ontvangst kan worden genomen op vertoon van je legitimatie.