LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi Eindeloos Online = vette rekening

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ploegmma
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2010 13:53

Hi Eindeloos Online = vette rekening

Ongelezen bericht door ploegmma »

Mijn zoon heeft zo'n "Eindeloos Online" abonnement afgesloten en dacht voor 10 euro per maand klaar te zijn. Veel centjes heeft hij niet dus dat leek een goed idee. Nu krijgt hij zijn eerste rekening binnen. Wat blijkt; een kleine 400 euro!!

Ik alle correspondentie nagekeken en de website doorzocht. Ik kon niets vinden over eventuele bundel limieten of zo. Hier op het forum vonden we de oorzaak. Zonder dit duidelijk kenbaar te maken brengt Hi torenhoge kosten in rekening wanneer je kiest voor nummerbehoud (tijdens de periode dat het nummer wordt omgezet). Hi verwijst naar informatie die gegeven wordt op de website. Volgens mijn advocaat is dit echter geen duidelijke communicatie. Nergens (al helemaal niet in de correspondentie) staat duidelijk dat Internetgebruik tijdens de nummer-overzet-periode hoge kosten met zich meebrengt. De koper wordt dus niet goed geinformeerd. Je zou het anders wel laten om te gaan Internetten.

Communicatie hierover met Hi is nagenoeg niet mogelijk. Achter de website zit een of andere robot die een warrige tekst (half Engels/half Nederlands) genereert. Als ik hierover bel dan wordt ik niet geloofd. Nee meneer dat kan echt niet...

Nou hier wat stukjes van de mail die ik kreeg van hi support:

"Binnen 4 moet numeriek zijn overgenomen Kan Worden deur Hi Het gaat deur jou gekozen abonnement"

"Heb IK EEN to This doorgestuurd Collega."

"IK wil Alle brieven en Hebreeën Hebreeën Nog Ze Nog Eens gelezen"

Nou, wat moet je nou met zoiets? Bellen helpt ook niet, je wordt niet geloofd. Er zit dus niets anders op dan juridische stappen te nemen.

Wellicht dat Radar hier eens wat aandacht aan zou kunnen spenderen zodat niet nog meer mensen hier de dupe van worden.

anaesthesie
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2009 21:32

Re: Hi Eindeloos Online = vette rekening

Ongelezen bericht door anaesthesie »

Ikzelf heb problemen gehad met GPS kreeg ook torenhoge rekening werkt nl met google elke keer andere kaart weer zoveel megabite dus pingping voor kpn
nu ik had (gratis) tv op toestel, gebruik hiervan is internet of i mode gebruik dus ook weer ping ping voor kpn daarnaast is kpn een van de weinige die tariven exc btw vermeld vind ik ook een vorm van volksverlakkerij Zij zijn toch geen groothandel
een ding is zeker na mijn abonnement GEEN KPN meer

Fiko1
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 apr 2010 20:02

Re: Hi Eindeloos Online = vette rekening

Ongelezen bericht door Fiko1 »

anaesthesie schreef:Ikzelf heb problemen gehad met GPS kreeg ook torenhoge rekening werkt nl met google elke keer andere kaart weer zoveel megabite dus pingping voor kpn
nu ik had (gratis) tv op toestel, gebruik hiervan is internet of i mode gebruik dus ook weer ping ping voor kpn daarnaast is kpn een van de weinige die tariven exc btw vermeld vind ik ook een vorm van volksverlakkerij Zij zijn toch geen groothandel
een ding is zeker na mijn abonnement GEEN KPN meer

Huh weetje wel wat je allemaal zegt? GPS is een systeem wat niks te maken heeft met HI of ieder ander telecom bedrijf. Je kunt dus gewoon kostenloos gebruik maken van GPS.

Wat jij hebt gedaan is Google maps als navigatie zitten gebruiken of iets dergelijks en dan kan het wel kloppen dat je een hoge rekening hebt gekregen omdat google maps gebruik maakt van een internet verbinding om de data voor de kaarten op te halen. Deze staan dus niet lokaal op je telefoon, maar worden realtime via het internet opgehaald. Als je nou slim was had je dit kunnen zien aan je dataverbinding op je telefoon dat deze telkens druk bezig was geweest om de data op te halen. Als je nou nog slimmer was had je wel de data verbinding uitgeschakeld op je tel om geen gebruik van het internet te maken op je telefoon.

Iedere provider is wettelijk verplicht om BTW door te berekenen aan de klant. Als je dit niet doen dan ben je illegaal bezig.

Exilebear
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 mei 2010 18:08

Re: Hi Eindeloos Online = vette rekening

Ongelezen bericht door Exilebear »

Waar heb je dit abonnement afgesloten? Op hi.nl, telefonisch of in een verkooppunt?

Anteezy
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2010 09:50

Re: Hi Eindeloos Online = vette rekening

Ongelezen bericht door Anteezy »

Mij is exact hetzelfde overkomen, ook met een rekening van 400 euro. Nergens in de bijgeleverde documenten wordt vermeldt dat er bij de overgang van nummerbehoud, al het gebruik tot je eigen nummer in werking treed in rekening wordt gebracht.

Zelfs het versturen van de klachten email op de website van hi is niet mogelijk. Pas nadat de kosten van mijn mobiele gebruik waren opgelopen naar 400 euro werd mijn tijdelijke nummer buiten gebruik gesteld.

Ik weet zeker dat ik niet de enige ben wie dit is overkomen en ik zou graag willen weten wat hier tegen te doen is.

Mijn abonnement heb ik online afgesloten en ik heb zowel digitaal als op papier geen waarschuwing of notificatie van deze extra kosten gehad.

stofzuigertje

Re: Hi Eindeloos Online = vette rekening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U heeft een contract vanaf de ingangsdatum en dat enige tijd later dit van dit tijdelijk nummer naar Uw nummer gaat is niet van belang.

Een rechtszaak is dus te winnen want dit zijn onleesbare en onredelijke voorwaarden.
Als je geen nummer had overgezet was dit niet gebeurd.

Onredelijke voorwaarden zijn verboden!
Ook hadden zij bij zoveel gebruik een SMS kunnen sturen met waarschuwing kosten zoals ik bij een goedkopere aanbieder regelmatig kreeg.
(via KPN netwerk, maar veel goedkoper)

Het moeten klikken op vraagteken om aanvullende voorwaarden te lezen mag niet!
Het is gebruikelijk (zoals belasting aangifte) dat er achter het ? een aanvullende info staat en geen voorwaarden!
Dus je zou bij KPN elk ? moeten nalezen en ik vind dat ze dergelijke info waar reeds honderden klachten over zijn automatisch laten zien!
Dus kans op winst rechtszaak wegens verstoppen voorwaarden achter ?

Gesloten