Pagina 1 van 1

Blijf weg van Hi

Geplaatst: 17 apr 2010 17:11
door Kawakaze
Ik heb een contract voor 2 telefoons gehad met Hi. Voor een paar maanden ging het prima.

Ik was ontslagen vanwege de crisis en was het niet mogelijk om de rekening te betalen. Ik heb gebeld, zij hadden gezegt dat de telefoon is afgesloten, reconnection is 28 euro. we hadden een achterstand van 3 maanden, wel een beetje veel maar wij had een afspraak. Na 3 maanden is je telefoon dus afgesloten en het kost 28eur om hem opnieuw aan te sluiten.

Ik heb net een baan gevonden, en vandaag krijg ik een rekening voor 1400eur voor 2 maanden telefoonie!!! En zij willlen de telefoon niet meer aansluiten. Binnen 48u gaat het naar een deurwaarder. Leuk.

Voordat iemand iets zegt, ik had ze gebeld en we hadden een afspraak. Ik weet dat ik had moeten betalen maar kon/kan het gewoon niet vandaar de afspraak.

Re: Blijf weg van Hi

Geplaatst: 17 apr 2010 18:05
door FHV
Er is toch wel een specificatie van die 1.400,00 euro?

Re: Blijf weg van Hi

Geplaatst: 17 apr 2010 18:16
door Kawakaze
Ja het is de afkoopsom van het contract. Ongeveer 60eur per maand voor 2 jaar, was het origineel deal. Nu is het niet 28eur voor opnieuw aan te sluiten zoals belooft, maar bijna 28 per dag voor de service de wij hebben gehad, en geen service meer.

Re: Blijf weg van Hi

Geplaatst: 17 apr 2010 20:52
door Yme
Het is me niet duidelijk welke afspraak er gemaakt is met Hi. Wat ik lees is dat je met ze hebt gebeld omdat je telefoon was afgesloten en je als antwoord hebt gekregen dat je telefoon voor €28,- weer opnieuw aangesloten kan worden (ik neem aan na betaling van de volledige achterstand). Dat is geen afspraak, dat is hun incassobeleid. Heb je misschien een betalingsregeling afgesproken?

Daarnaast zul je meerdere herinneringen/aanmaningen ontvangen moeten hebben. In deze brieven staat duidelijk hoeveel tijd je nog hebt om te betalen en wat de consequenties zijn van het niet betalen (zoals bv blokkades, registratie preventel, BKR). Het is natuurlijk vervelend dat je je baan bent kwijtgeraakt en daardoor niet meer aan je betalingsverplichting hebt kunnen voldoen. Dit is echter jouw eigen verantwoordelijkheid, niet die van Hi. Een betalingsachterstand van 3 maanden is niet niks!

Re: Blijf weg van Hi

Geplaatst: 17 apr 2010 21:40
door Kawakaze
Hi Yme,

Ik wist niet dat er een mogelijkheid was voor een betalingsregeling. Het enigste wat ik heb gezegt is dat ik de rekening niet kon betalen, ze hebben niks gezegd over extra kosten of consequenties, blokkades, etc, en ik denk ook dat er geen extrakosten zijn. Ze zeiden alleen dat er een mogelijkheid was dat we afgesloten zal worden, en dat er extrakosten voor zouden worden gerekend.

Je hebt gelijk, 3 maanden is interdaad een lange tijd. Nu heb ik een nieuwe baan met vaste contract. Maar nu ik mijn rekening kan betalen (ik kan de compleet achterstand betalen binnen 2 weken) en verder wil, wordt mijn contract beindigt, met een 1400eur afrekening met 2 dagen om te betalen. Dus voor mij is Hi/KPN geen ethical bedrijf. Ik was werklose voor 4 maanden, en heb problemen gehad met alle mijn rekeningen. Alleen Hi heeft me zo te grazen genoemen.

Ik weet dat ze waarschijnlijk niets illegals doen, maar fatsoenlijk is anders. Wij zitten nog in het begin van het contract, en heb ik ook het gevoel dat ze op een snelle manier geld willen binnen halen, nu hoeven ze geen service te verlenen voor hun geld. Als ik de volledige 1400eur betaal, zou ik ook graag hun service willen hebben. Voor het eerst in 5 jaar dat ik werklose ben, ik heb geen WW ontvangen (lang verhaal), het was echt een moelijk 4 maanden. Als het mij kan overkomen kan het iedereen overkomen, dus geen Hi maar goodbye! Hun policy is 'kick 'em while they are down'.

Re: Blijf weg van Hi

Geplaatst: 18 apr 2010 01:47
door elisabeth15
Ik heb voor mijn tweeling twee abonnementen afgesloten bij Hi. Een toestel en simcard ontving ik 27 maart. Mijn zoon heeft gekozen voor nummerbehoud en dat zou pas op 8 april aangesloten worden. De telefoon is dus nog even opgeborgen in de kluis tot 8 april. De andere zoon wilde geen nummerbehoud en ontving zijn toestel en simcard op 31 maart. Het lukte niet direct om te bellen. Na contact met de winkel werd ons zijn nummer meegedeeld en hij zou 2 uur later aangesloten zijn en inderdaad 2 uur later kon hij bellen.
Op 8 april de telefoon voor mijn andere zoon uit de kluis gehaald maar om 5 uur 's middags nog steeds geen aansluiting. Kontakt opgenomen met Hi. Mijn zoon is geblokkeerd omdat hij een overschrijding heeft op zijn data limiet.
Nu blijkt dat zij de simcards van mijn beide zonen hebben verwisseld en de zoon die op 31 maart is gestart met bellen heeft in een paar dagen tijd voor bijna 400 euro data verbruikt terwijl wij dachten dat hij aangesloten was op zijn abonnement. Maar zijn simcard heeft het nummer dat bij de telefoon van de zoon met nummerbehoud hoort. Inmiddels heb ik eindeloos veel gesprekken bij Hi gehad, brieven geschreven, email gestuurd maar er verandert niets. Ja, ik heb een rekening gekregen voor 400 euro. Wij hebben maar twee prepaid kaartjes voor onze tweeling gekocht zodat zij in ieder geval van hun nieuwe telefoon kunnen genieten totdat Hi eindeloos in actie komt om een en ander recht te zetten. Wat ik ook erg vervelend vind, is dat je niet kunt emailen, faxen met je eigen brief. Het moet allemaal in twee zinnen te vertellen zijn maar het is zo ingewikkeld dat de meeste mensen van Hi klantenservice er niets van begrijpen al leg ik ze honderd keer uit wat er gebeurd is. Heeft iemand nog een goede suggestie. Ik wel. Als je een tweeling hebt, bestel dan niet tegelijkertijd twee toestellen met twee abonnementen. Dat geeft een boel narigheid.

Re: Blijf weg van Hi

Geplaatst: 19 apr 2010 13:10
door Kawakaze
Wij hebben Hi klantendienst voor de derde keer gebeld, en ze weigeren nog steeds om het contract voort te zetten. Het is dus duidelijk dat ze in Januari hebben gelogen.

Re: Blijf weg van Hi

Geplaatst: 19 apr 2010 20:14
door Fiko1
Waarom moeten mensen weg blijven bij HI?

Ik neem aan dat het duidelijk in het contract staat dat je binnen 3 maanden je factuur dient te betalen.

Het is dan logisch dat je na 3 maanden wordt afgesloten omdat er geen betaling binnenkomt.

Ik neem aan dat iedere persoon na het afsluiten van een abbonoment wel wat geld aan de kant zet om de kosten
ermee te kunnen betalen.

Je had ook bijvoorbeeld een tijdelijke uitkering kunnen aanvragen om in ieder geval jou vaste lasten te kunnen betalen
nadat je was ontslagen. Waarom heb je hier geen gebruik van gemaakt?

Als iedereen een telefoon abonnement afsluit en niet betaald, dan houden wij op deze
manier geen 1 telecom bedrijf meer over. Je moet ook weten dat bijvoorbeeld HI ook een
hoop vaste kosten heeft (denk aan personeel, aparatuur, zendmasten, netwerk etc.etc..) deze
moeten ook betaald worden. Als er niks binnenkomt dan is het einde bedrijf en dit willen zij
niet en terecht. Vandaar dat ze goede afspraken maken met de klant en deze gelukkig ook op
papier duidelijk staan. Je hebt er immers zelf voor getekend.

Re: Blijf weg van Hi

Geplaatst: 19 apr 2010 23:07
door Kawakaze
Hoi Fiko, in principie heb je gelijk maar je mist een paar punten.

Zodra ik mijn baan kwijt raakte heb ik direct contact opgenomen met Hi, ze hadden me nooit iets verteld van betalingsregelingen. Zelfs vandaag vertelde ze me dat die optie aangeboden had moeten worden in Januarie. Ze wilen me nog steeds niet opnieuw aansluiten terwijl ik bereid ben om ze te betalen.

Financien staan hier helemaal los van, dit gaat om kwaliteit van informatie en klantenservice. Als iemand je belooft om je geen zorgen te maken en gewoon later de aansluitkosten te betalen is het niet gewoon om op je woord terug te komen en je een rekening te sturen van 1400 euro. Als ze me de juiste informatie hadden gegeven in Januari hadden we nu niet in deze situatie gezeten.

Wil je mij vertellen dat jij als je een contract afsluit met maandelijks betaling het geld voor het hele contract klaar heb liggen om te betalen? Trouwens, wist je dat je geen uitkering krijgt als je oneerlijk bent ontslagen? Ik heb inmiddels weer werk maar het gaat nog maanden duren voordat ik iets van een uitkering krijg. in iedergeval tot na de uitspraak van de rechter.

Re: Blijf weg van Hi

Geplaatst: 20 apr 2010 01:45
door Fiko1
Hopelijk gaan ze jou nu niet Registreren bij het BKR als wanbetaler, want anders kan je nergens meer een abbo krijgen

Re: Blijf weg van Hi

Geplaatst: 20 apr 2010 12:43
door Kawakaze
Hehe, maakt niet uit. Ik dacht na 5 jaar werken voor hetzelfde bedrijf, dat ik zekerheid had. Binnen 2 maanden na aansluiten van het 2 jaar contract ben ik onterecht onslagen! Ik zal waarschijnlijk neem nooit meer een GSM contract, en zeker niet met Hi. Ze kunnen me op een zwarte lijst zetten, dat voel ik niks van.

Ik ben blij dat ik geen andere contracten heb (behalve thuis en stroom), normaal gesproken betaal ik contant of anders do ik zonder. De woningbouw en energielevancier zijn heel redelijk geweest, de klanten dienst van Hi is een slechte grap. Ik hoop dat ze mijn geld gebruiken voor training. :D

Re: Blijf weg van Hi

Geplaatst: 04 mei 2010 15:56
door Hi-Webcare
Beste forumleden,

Wanneer één of meerdere telefoonrekeningen niet worden voldaan is het mogelijk dat je mobiele aansluiting wordt beëindigd.

Wanneer je een openstaande telefoonrekening of meerdere openstaande telefoonrekeningen hebt worden er verschillende herinneringen en waarschuwingen verzonden. Wanneer je de betaling niet voldoet mag Hi je mobiele aansluiting beëindigen wegens wanbetaling. Zoals ik begrijp uit je reactie op dit forum is hiervoor een afkoopsom in rekening gebracht. Deze afkoopsom dien je zo spoedig mogelijk te betalen om te voorkomen dat je wordt doorgezet naar een incassobureau.

Je hebt een betalingsverplichting aan Hi. Dit is opgenomen in de Algemene Voorwaarden Artikel 2:6 niet tijdige betaling punt 3 (zie onderstaande link). Je bent akkoord gegaan met deze Algemene Voorwaarden toen je de overeenkomst van je mobiele aansluiting af hebt gesloten. Hi mag je mobiele aansluiting beëindigen indien je je betalingsverplichting niet nakomt.

http://www.hi.nl/Algemene-voorwaarden-hi.nl.htm

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

Re: Blijf weg van Hi

Geplaatst: 13 mei 2010 10:20
door Kawakaze
Mooie, voorwaarden. Deze klacht heeft hier helemaal niks mee te maken. Ik heb net contact gehad met Lotte van Hi. Alweer een verschillende verhaal, met nep verontschuding en geen resultaat, behalve voor Hi. De laatste contact was dat ik meer dan 8 rekeningen heb moeten betalen voordat ik een betalinings regeling kon treffen.

Ik ben geen idioot, ik zie wat Hi doet. Maak geen smoesjes, de 2de medewerker heeft gezegd betalings regelings zijn voor iedereen (maar ik was te laat), de 1ste medewerker heeft gezegd maak geen zorgen.... bla bla ik kan geen woord van julie geloven.

Ze leven met ons mee en willen de telefoons opnieuw aansluiten, maar ze kunnen niet. Helaas het is onmogelijk, ik weet niet welke wet van natuur is verantwoordlijk voor dit. Ik werk in technologie en IT, ik geloof dit ook niet.

Het is mij dus duidelijk Hi wil het geld hebben zonder een dienst te verlenen. Ik heb minimaal 2 keer onjuiste informatie gehad, als ze wat professioneler zouden zijn was dit nooit gebeurd. Ik heb het gevoel dat ze mij expres in deze situatie hebben geleid, als ik wist dat dit ging gebeuren had ik het geld geleend om het te voorkomen.

Het is een onzeker tijd, ik heb dezelfde verzekeringen, energie, vast telefoon, tv, internet, bank, etc, etc gehad voor langer dan 10 jaar, gefeliciteerd met snelle verdiensten. Ik vind het oneerlijk en kortzichtig. Ik heb iedereen die ik ken, (en via internet mensen die ik niet ken) het verhaal verteld en uit deze actie hebben julie meer verloren als verdiend. Ik moet je slechts 2 nieuwe klanten kosten, je heb je tijd verspilld met mijn op te lichten.