LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlengen abbonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hekeli
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2010 17:02

Verlengen abbonnement

Ongelezen bericht door hekeli »

Ik heb al jaren een mobiel abonnement bij Telfort.
Nu wilde ik mijn abonnement wederom verlengen en dit heb ik ook gedaan.
In februari heb ik het verlengd met een internetbundel voor 2,50 per maand de eerste 6 maanden en daarna een tientje per maand onbeperkt internetten
Ik mocht een mobieltje uitzoeken net als voorgaande jaren.
Na 14 dagen kwam het mobieltje netjes met de post thuis en de bevestiging van het abbonnement.
Ik natuurlijk gelijk aan de slag en internetten totdat ik op 23 april een rekening krijg van ruim 424 euro.
Ik natuurlijk direkt gebeld met de klantenservice (wat je ook weer geld kost).
Na 2 keer in de wacht gezet te zijn werd mij verteld dat dit kosten van internet waren en dat ik had moeten wachten met internetten totdat mijn oude abbonnement afgelopen was.Het oude abonnement loopt tot 2 juni 2010.
Als je je abonnement verlend verwacht je toch dat je er gelijk gebruik van kunt maken en niet eerst 4 maanden moet wachten.
Dit slaat nergens op.Nu mag ik de rekening in 4 keer betalen en daar moet ik nog blij mee zijn ook dat ze dat voor me konden regelen.
Helaas is het weer een abonnement voor 2 jaar anders had ik de boel gelijk op gezegd.
Dus wees gewaarschuwd als je je abonnement verlengd want Telfort waarschuwd je niet en als vaste klant ben je ook niet veel waard.

Fiko1
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 apr 2010 20:02

Re: Verlengen abbonnement

Ongelezen bericht door Fiko1 »

Heel erg slecht dat telfort je niet op de hoogte houdt van de spelregels. Uiteindelijk is het toch je eigen verantwoordelijkheid, maar het zou wel klantvriendelijk zijn als telfort een document stuurt waarin alles netjes wordt uitgelegd in een paar woorden.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Verlengen abbonnement

Ongelezen bericht door Yme »

hekeli schreef:...Na 14 dagen kwam het mobieltje netjes met de post thuis en de bevestiging van het abbonnement...
Welke ingangsdatum staat er op deze bevestiging?

hekeli
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2010 17:02

Re: Verlengen abbonnement

Ongelezen bericht door hekeli »

Er staat met kleine lettertjes onderaan de bevestiging dat je verlengde abonnement in gaat op de dag dat je oude abbonnement eindigd,maar dat kun je pas weten als de bevestiging in gaat.Op het moment dat je je abbonnement verlengd kun je dat nergens terug vinden en wordt er met geen woord over gesproken. En nu ben ik nog helemaal afgesloten ook omdat ze zeggen dat ik nu een achterstand heb met betalen. Ik kreeg nog niet eens de kans om de rekening te betalen. Vrijdag 23 april kreeg ik de rekening en zaterdag 24 april was ik afgesloten. Ik heb daar voor gebeld en werd zeer onbeschoft te woord gestaan en die eikel zei dat ze wel een incassobureau op m'n dak zouden sturen en dat ik een bkr-registratie zou krijgen en dat was allemaal mijn probleem.
Dus de gouden tip is beeindig je abbonnement of sluit nooit een abonnement af bij Telfort.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verlengen abbonnement

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@hekeli

Het is inderdaad zuur dat u door uw enthousiasme hoge verbruikskosten heeft gegenereerd. Toch maken wij er geen geheim van dat een verlenging van het abonnement aansluitend van start gaat na de minimale contractperiode van het lopende abonnement. Telfort is zeker ook niet de enige aanbieder waar u vier maanden voor de minimale einddatum, het abonnement kunt verlengen.

Daphne

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Verlengen abbonnement

Ongelezen bericht door Yme »

Zoals Telfort webcare al zei, het is inderdaad standaard dat een verlenging ingaat zodra je huidige contractsperiode is afgelopen. Dit is ook zo bij de andere providers.

Het enige verwijt dat je Telfort kan maken is dat het telefonisch niet is meegedeeld. Het nieuwe mobieltje is geleverd tesamen met de bevestiging van de verlenging. Had je de bevestiging later ontvangen dan het mobieltje dan was het een iets ander verhaal geweest. In dat geval had je naar mijn mening wel coulance mogen verwachten.

Ik vind jouw ervaring, hoe vervelend die ook voor je is, daarom ook geen reden om anderen te adviseren geen abonnement of een verlenging te doen bij Telfort.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Verlengen abbonnement

Ongelezen bericht door henk51 »

Dus de gouden tip is beeindig je abbonnement of sluit nooit een abonnement af bij Telfort.
Echte Gouden tip is lees eerst goed de voorwaarden door,ieder nieuw abonnement gaat pas in na afloop oude abonnement,en het staat duidelijk op de site.Ditzelfde had je ook bij een andere provider overkomen. Ik sluit me helemaal aan bij het antwoord van Telfort ( ik ben zelf geen Telfort klant en ik werk er ook niet dit voor de goede orde).Er zijn al zoveel verschillende topics geweest met mensen die dezelfde fout maakten.Dus eerst je oude contract uit dienen en dan pas gebruik maken van de faciliteiten van het nieuwe contract.

gr Henk

Quint62
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2010 14:38

Re: Verlengen abbonnement

Ongelezen bericht door Quint62 »

M.i. treft telfort wel degelijk een verwijt. Men is er namelijk zeer onduidelijk over wanneer een verlengd abonnement in gaat. Dit blijkt bijvoorbeeld uit het contract dat wordt opgestuurd na een verlenging:

" Uw verlenging gaat meestal in op een andere dag dan de dag waarop uw maandelijkse factuurperiode ingaat. De abonnementskosten, beschikbare belminuten en beschikbare berichten uit uw nieuwe bundel(s) worden in
de rekeningperiode waarin de verlenging ingaat berekend op basis van het aantal dagen in de periode waarover de bundel geldt. U krijgt dus de eerste gebroken maand een deel van de bundel(s) en betaalt ook voor een deel van de abonnementskosten;
De belminuten en/of berichten uit uw huidige bundel(s) kunt u niet meenemen naar het nieuwe abonnement. Wij adviseren u dan ook deze op te maken voordat de verlenging ingaat.
Let op: Abonnementskosten, beschikbare belminuten en beschikbare berichten uit uw huidige bundel(s) worden in de factuurperiode waarin de verlenging ingaat berekend op basis van het aantal dagen dat u binnen die periode nog aangesloten bent op het huidige abonnement. Teveel betaalde abonnementskosten voor de
oude bundel, worden verrekend op de eerstvolgende factuur na de startdatum van de verlenging. Kijk voor meer informatie op telfort.nl/rekening ;
De maandelijkse kosten van bovenstaand abonnement (inclusief een eventuele sms- of mms bundel) zullen automatisch van uw rekening worden afgeschreven. Let op: kijk voor uw nieuwe tarieven op www.telfort.nl.
U ontvangt een sms-bericht zodra uw verlenging is doorgevoerd. De ingangsdatum is afhankelijk van de einddatum van uw huidige contract."


Kortom:
- we vertellen je niet van tevoren wanneer je nieuwe abonnement in gaat. Je krijgt een smsje wanneer het zover is.
- we raden je aan van tevoren belminuten en smsjes op te maken (maar we vertellen je niet hoeveel dat er zijn, want dat is afhankelijk van de datum waarop je abonnement in gaat - en die datum vertellen we je niet)
- de ingangsdatum is afhankelijk van de einddatum van uw huidige contract - "afhankelijk van", wat wil dat weggen??

Waarom zegt Telfort niet gewoon van tevoren op welke datum een verlengd abonnement in gaat? Met de huidige stand van automatisering kan dat niet zo moeilijk zijn. Waarom zou Telfort het zo ingewikkeld maken? Ik kan me niets anders voorstellen dan dat dit extra omzet oplevert..

doberink
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2010 14:13

Re: Verlengen abbonnement

Ongelezen bericht door doberink »

Best forummers,

Ik heb hetzelfde probleem. Ook ik heb een smartphone besteld bij Telfort middels een verlenging. Ook bij mij is de bevestiging niet duidelijk over de ingangsdatum. Die wordt gewoon niet genoemd.

Daarnaast ontvang je een sms dat je verlenging is doorgevoerd. Het lijkt dus of je verlengde abonnement in werking is.

Ik ontving zonet een rekening van meer dan €700 voor datagebruik binnen NL.

Uiteraard ben ik mij rotgeschrokken en heb ik gelijk met de klantenservice van Telfort gebeld. Nu gaat een behandelaar van back-office er binnen 5 dagen naar kijken.

Ik wacht dit even af, maar vind toch echt dat de communicatie van Telfort op dit punt tekort schiet.

hekeli
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2010 17:02

Re: Verlengen abbonnement

Ongelezen bericht door hekeli »

Hoi Doberink
Eindelijk iemand die het met mij eens is.
Bovendien kreeg ik na de rekening van 425 euro nog een rekening eergisteren van 176 euro terwijl m'n rekening altijd rond de 50 euro is.
Na weer gebeld te hebben werd me verteld dat er nog een stukje van het internettten bij zat,maar ik heb na de eerste grote rekening gelijk internet af laten sluiten en heeft ook echt niet meer gewerkt.
Nu zeggen ze dat m'n internet nooit afgesloten is geweest en dat ik toch op internet ben geweest,maar al die weken heb ik de melding op m'n telefoon gehad dat ik geen contact met het modem van telfort had.
Dus Doberink pas maar op dat er niet nog meer rekeningen komen want ze naaien je je gewoon een oor aan. :evil:

doberink
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2010 14:13

Re: Verlengen abbonnement

Ongelezen bericht door doberink »

even een update...

Met Telfort gaat het natuurlijk lastig worden... die houden vol dat ze zelf nergens verantwoordelijk voor zijn. Ik kreeg een soort van standaardmail van ze, waarin iets dergelijks te lezen was.

Overigs konden ze me nu wel precies zeggen van wanneer tot wanneer mijn huidige abonnement liep. Toch vreemd, terwijl dat eerst blijkbaar niet mogelijk is.

Voor mij als klant is echter niet in te zien online welke bundels ik NU heb lopen. Dat is toch een slechte zaak. Je ziet op Mijn Telfort alleen je verlenging staan.

Telfort wijst maar al te graag naar de verantwoordelijkheid van de klant, maar vergeet dat ze zelf ook een informatieplicht heeft. Ik heb het geschil aan de rechtsbijstand voorgelegd en die stellen zeker niet dat het kansloos is. Kortom, er is nog hoop.

Op de website van de geschillencommissie zijn trouwens ook dergelijke uitspraken te lezen...
--------------------------------------------------------
Ondernemer had eerder melding moeten maken van forse toename telefoongebruik

De ondernemer had tussentijds melding moeten maken van de forse toename van het telefoongebruik. De onverwacht sterke stijging in het telefoongebruik is niet tussentijds aan de consument bericht, terwijl naar het oordeel van de Commissie er sprake was van een zodanig forse toename dat hiertoe wel aanleiding bestond. Voorts acht de Commissie het mogelijk dat de consument niet tevoren op de hoogte was van de mogelijkheid 06-koopnummers te blokkeren, ondanks dat hieraan door de ondernemer ruime bekendheid is gegeven.
Op grond van het vorenstaande gaat de Commissie ervan uit dat indien de consument eerder op de hoogte was gesteld van de sterk toegenomen telefoonkosten, hij eerder naar een mogelijkheid had gezocht om de oorzaak weg te nemen en een blokkade van de 06-nummers had gevraagd. De Commissie ziet hierin aanleiding om het bedrag dat de consument aan de ondernemer verschuldigd is te matigen en wel met ƒ 500,--.
-------------------------------------------------------------------

En zo zijn er nog legio voorbeelden.

Ik hoop dat het niet nodig is, maar ik ben toch geneigd om mijn verhaal daar te doen, mocht Telfort niet eens op mijn argumenten ingaan of tot een oplossing willen komen.

Het is trouwens ook bizar dat je alleen mensen aan de lijn krijgt die niets voor je kunnen betekenen. De mensen die de beslissingen nemen op de back-office zijn gewoonweg niet bereikbaar. Dat is toch eigenlijk een schandalige werkwijze! En dan maar vragen aan het eind of ze je goed geholpen hebben... 't is een sneue vertoning...

Nu mijn partner binnenkort ook nog een verlenging tegemoet kan zien en ons internet en vaste telefoon gebruik ook via Telfort loopt, is alleen de klantenservice al een reden om eens naar een ander te kijken. Die is echt hilarisch slecht...

elkh
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mei 2010 15:55

Re: Verlengen abbonnement

Ongelezen bericht door elkh »

goedemiddag,

ik heb het zelfde probleem.
smartphone incl onbeperkt internet bij velenging abbonnement besteld
inclusief onbeperkt surf en mail voor € 10 per maand.

Mij is van te voren telefonisch verteld dat ik direct gebruik kon maken van mobiel internet
Op het moment dat ik mijn telefoon had gekeken op mijn telfort en wat zie ik.
Huidig abbonement inclusief onbeperkt surf en mail

daarna veel gebruik gemaakt van mobiel internet met e gedachte het is al betaald.

Helaas tijdje niet internet gebankiert totdat ik opeens geen geld meer kon opnemen. Mijn rekening gecheckt en in april € 190 afgeschreven en in mei € 500
en rekening juni zal ook flink hoger zijn.
Uiteraard maak ik nu geen gebruik meer van internet via telefoon maar ik vind het nogal een verschil
verwachting € 20 en rekening van bijna € 700,00
normaal betaalde ik ca 15 euro per maand.
Dame van jklantenservice zei mij telefonisch ook dat het inderdaad misleidend was. Maar ja dat gaan ze niet per mail bevestigen.
Krijg nu ook strandaard antwoorden, dat er wel internet mogelijk is alleen tegen betaling en dat in mn contract stond ingang 10 juli

Ik vind dit nogal a sociaal van telfort. Volgens mij gokken ze er op dat mensen op basis hiervan veel gaan internetten. Lekkefr binnenkomen voor ze

Ik heb getracht het samen met ze op te lossen en had een redelijk voorstel van ze geaccepteerd. maar nu ik hoor en lees dat ze meer mensen misleiden vraag ik me toch af

andre

hekeli
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2010 17:02

Re: Verlengen abbonnement

Ongelezen bericht door hekeli »

inderdaad andre er worden genoeg mensen genaaid bij telfort.
Tel maar eens op wat ze totaal al van ons hier aan euro's in hun zak stoppen.
En als je belt schiet je er nog geen zak mee op,dan krijg je een of andere buitenlander aan de telefoon die constant maar zegt: ja meneer,nee meneer,natuurlijk meneer,heb ik u goed geholpen meneer? Waar halen ze het lef vandaan om dat nog te vragen.
Je schiet er geen zak mee op met dat overdreven,irritante vriendelijke geslijm. :twisted:

doberink
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2010 14:13

Re: Verlengen abbonnement

Ongelezen bericht door doberink »

goed nieuws toch...

Na een aantal e-mails en een brief aan de back-office van Telfort, kan ik melden dat het gehele bedrag van €700 aan internetkosten is kwijt gescholden. :D Bovendien krijg ik met terugwerkende kracht een databundel.

Er bestaat dus toch wel iets van coulance bij Telfort.

Doorslaggevend bij de beoordeling van mijn klacht, was wel het feit dat op Mijn Telfort NIET te zien is wat je bundels zijn die NU lopen. Je kunt alleen zien wat je in de toekomst hebt afgesloten. Ook zijn de gegevens niet real-time. Je kunt dus pas aan het eind van de maand zien wat er aan de hand is. Dan is het al te laat.

En laten we eerlijk zijn: Wat is nu het doel van het sms-je dat je krijgt waarin staat dat je verlenging is doorgevoerd: Niets! Het zaait alleen maar verwarring. Dat is toch slecht!

Ook telde wel mee dat ik al een langere periode klant ben en ook verlengd heb voor 2 jaar.

Maar ik zou het er zeker niet bij laten zitten. Ik kreeg in eerste instantie ook een standaard afwijzing. Het was allemaal mijn eigen verantwoordelijkheid.

Zo werkt het dus niet. Telfort hoort gewoon eenduidige en heldere informatie te verstrekken over de looptijden van het contract en geen onduidelijkheid te zaaien.

Uiteraard ben ik blij dat het goed is afgelopen.

Ik raad jullie aan om niet met Telfort te bellen. Dat werkt toch niet. De pubers die je aan de lijn krijgt, hebben geen bevoegdheid om iets voor je te doen. Mailen en aangetekend schrijven heeft wel zin. De kans is aanwezig dat er dan wel iemand naar je klacht kijkt en dat je klacht bij de back-office binnen komt. Je kunt die back-office niet bellen. Dat is ook zeer slecht, maar goed: het is zo.

Uiteraard wil ik jullie helpen om het geld terug te krijgen, maar ik hoop dat Telfort dit gewoon serieus oppakt.

elkh
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mei 2010 15:55

Re: Verlengen abbonnement

Ongelezen bericht door elkh »

dobberink gefeliciteerd

Mijn laatste bericht zaterdag 29 mei)van telfort was

quote
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Het heen en weer ge-mail leidt nergens naar. Telfort blijft bij zijn standpunt.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
unquote

het bericht ervoor

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Zoals ik in een eerdere correspondentie heb aangegeven, was u op de hoogte wanneer uw verlenging inging. Op uw huidig abonnement had u geen Databundel. Gebruik maken van internet zonder bundel wordt ten alle tijden in rekening gebracht. Telfort blijft bij zijn standpunt daarover. De kosten zijn correct in rekening gebracht.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


In afwachting van uw reactie.
unquote


in mails voorafgaande aan deze twee hebben ze toegezegd
dat ze het miv llopende maand databundel
konden instellen en dat ik € 100 retour zou krijgen.

Ik wil ook gewoon met terugwerkende kracht data bundel en mijn dataverkeer
de vele honderden euros retour.

Zou het willekeur zijn van Telfort,of zou ik maandag een bericht krijgen
dat ze me de zelfde regeling bieden.

ben benieuwd

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Verlengen abbonnement

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

De clou van het verhaal is m.i.: waarom laat o.a. Telfort klanten überhaupt (al) internetten zonder dat daar een aparte en/of geldige overeenkomst voor opgemaakt is!?
Da's volgens mij bewust gelegenheid geven/aanzetten tot de onwetende of onoplettende klant zich zwaar in de nesten te laten werken.
Beetje meer zorgplicht van de provider lijkt mij wel op z'n plaats.
Dat zal een rechter misschien ook wel vinden.
Zeker als men het risico loopt door toedoen van telefoonmaatschappijen langdurig achtervolgd te worden door een negatieve BKR-notering.
Zo'n BKR-notering kan immers voor velen een zeer zware straf vormen.
Sterker nog, het kan iemand z'n leven finaal op de kop zetten.
Maarja, omdat ze het BKR als stok achter de deur hebben zal een geschil met een vordering niet snel voorgelegd worden aan een rechter.
Dan nemen ze veel liever de BKR-binnenbocht en slikken in de meeste gevallen het verlies.
Sommige mensen hebben een notering voor een paar eurootjes schuld of alleen al door een paar abonnementen op hun naam te hebben en zijn daardoor -heel bijzonder- plotseling minder kredietwaardig.
Leuk he dat je telefoonboer je verdere leven kan en mag bepalen? :roll:

doberink
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2010 14:13

Re: Verlengen abbonnement

Ongelezen bericht door doberink »

Beste Elkh,

Die mails die je ontvangt zijn vreemd. Erg kort door de bocht en zonder enig klantgevoel.

Hoe komen ze er bij dat je op de hoogte was van de datum van de ingang van de verlenging en het feit dat je geen databundel had? Als je had geweten dat je een extra databundel nodig had, had je allang deze afgesloten, niet?

Stop met mailen, schrijf een goede aangetekende brief, waarin je precies uitlegt hoe het is gegaan, waarom je niet op de hoogte was en uiteraard waarom je door Telfort op het verkeerde been bent gezet.

Lukt het dan nog niet, dan kun je altijd een gang naar de geschillencomissie maken. Kost maar €50 en wordt er wel recht gesproken.

Succes!

Gesloten