LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort 'gebroken maand' (rato) en algemene voorwaarden

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Paquito

Telfort 'gebroken maand' (rato) en algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door Paquito » 28 apr 2010 09:37

Ik heb een klacht over de algemene voorwaarden van Telfort.

https://telfort.nl/media/voorwaarden/20 ... 4_2010.pdf

"Telfort hanteert een aantal factuurperiodes per maand. Indien het moment van Aansluiting tussen twee factuurperiodes ligt, ontvangt Contractant het bel-, sms- of mobiel internet bundel naar rato tot het moment van ingang van de factuurperiode."

Telfort geeft niet duidelijk aan in het contract en de voorwaarden op welke data deze factuurperiodes liggen.

Zelf heb ik een mobiel abonnement afgesloten waarvan de startdatum op 13 april lag. Ik had verwacht tot 30 april naar rato te bellen. Maar men heeft een bundel gehanteerd tot 15 april , zonder mij vooraf te informeren. Hierdoor heb ik die twee dagen teveel gebeld en moet ik deze maand meer dan de de helft van de abonnementskosten bijbetalen.

Ik heb contact opgenomen met Telfort. Reactie:

"De eerste post betreft een ‘gebroken’ maand. U wordt gefactureerd vanaf uw opleverdatum tot en met het einde van die maand. Dit houdt in uw geval in dat de startdatum van het contract 13-4 is, omdat de bundels ingaan op de 15de van de maand, is deze gebroken maand tot 15 april."

Ik benadruk weer dat ik vooraf niet ben geinformeerd dat de bundels ingaan op de 15e van de maand. De term 'gebroken maand' staat zelfs niet in mijn contract en voorwaarden vermeld. Nogal verwarrend bovendien. "u wordt gefactureerd vanaf uw opleverdatum tot en met het einde van die maand" en dan "bundels gaan in op de 15de van de maand".

Ik vind het niet vanzelfsprekend.
Je sluit een abonnement per maand af en vervolgens gaat men goochelen met datums. Ik vind het vreemd. Nogmaals, waar staat dit in de algemene voorwaarden en het contract.

De enige hit voor 'gebroken maand' die ik op de telfort site kan vinden is bij de internet abonnementen:
http://klantenservice.internet.telfort. ... ctuur.aspx

"De eerste post betreft een ‘gebroken’ maand. U wordt gefactureerd vanaf uw opleverdatum tot en met het einde van die maand." . Hoe kun je als klant weten dat de maanden bij Telfort tot de 15e lopen? :?:
Laatst gewijzigd door Paquito op 28 apr 2010 23:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Paquito

Re: Telfort 'gebroken maand' (rato) en algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door Paquito » 28 apr 2010 14:38

Inmiddels heb ik reactie van Telfort dat ik, "van het mooie weer moet gaan genieten."

En dat men voor elke klant een andere ingangsperiode hanteert en daarom niets in de voorwaarden, contract kan zetten.

"Gelukkig is het bedrag dat je moet bijbetalen niet zo hoog", aldus Telfort. Nee, maar als duizenden mensen dit overkomt is het een aardig extraatje voor Telfort.

Raar :?

Gesloten