LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
tmrrr
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jul 2010 21:28

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door tmrrr »

Halloo
ik zit met precies hetzelfde!
ik was net 18 en ik zit er nu al een jaar mee omdat ik niks betaal gaat het nu allemaal via de rechter maar ik zie dat het bij jou ook in rotterdam allemaal is gebeurt.
bij mij namelijk ook..
heb je toevallig je email adres voor mij want misch heb je voor mij wel wat informatie wat handig kan zijn.
en als jij weet wie die jongens zijn enz dan kunnen (is mij verteld door de politie) de kosten op hun verhaald worden! dan moet er wel aangifte gedaan worden en je moet proberen of ze camera beelden ofzo vast kunne stellen zodat je bewijs hebt dat die jongens die dag met jou waren!
bij mij kan dat allemaal niet ik had allemaal valse gegevens van die jongens maar wie weet zijn het dezelfde en 2 staat sterker dan 1!!!
dus laat wat weten als je wilt :)

Groetjes tamara

tmrrr
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jul 2010 21:28

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door tmrrr »

en trouwens! probeer aan te vechten dat de telefoonwinkels zomaar op 1 dag 6 abbonementen aan een meisje die net 19 is te verkopen zonder te kijken naar jou financiën, of je het wel kan betalen enz bij mij zeiden ze ja het is normaal dat jongeren meerdere abbonementen hebben maar ik heb er in totaal 10 en dat is niet meer normaal als je ook nog is geen inkomen heb, want dat heb ik namelijk ook niet. ik probeer het nu zo aan te vechten of het werkt weet ik nog niet maar ik weet wel dat het winkelpersoneel en de providers ook niet juist heeft gehandeld dus daar moet je ze dan gewoon op proberen te pakken.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ho ho, wacht even.

Ik weet even niet of het zo verstandig is om dit onderling te 'regelen' en te bespreken. Als het allebei in Rotterdam is gebeurd, zou het inderdaad héél misschien kunnen dat het om dezelfde jongens gaat. Zeker is het niet.

Ik zou allebei, los van elkaar aangifte doen, en elkaar dan het aangiftenummer via pb geven. En dan de politie vragen of het om dezelfden gaat. En dan, als de politie constateert dat het om dezelfde personen gaat, de zaken bij elkaar te laten voegen.

Voor mijn gevoel is dat beter, waarom kan ik niet uitleggen.

tmrrr
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jul 2010 21:28

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door tmrrr »

sorry voor me 3e berichtje maar ik zat nog even wat berichtjes te lezen en ik zie staan dat je nu de kosten voor de abbonementen gewoon betaald?
dat moet je juist niet doen!! want dan stem je eigelijk er mee in om gewoon te betalen terwijl je juist niet wilt betalen!!
als ik jou was zou ik naar de bank gaan en al die automatische incasso's terughalen en gelijk uit laten schakelen dat er via automatische incasso geld van jou rekening afgehaald kan worden en ik zou het snel doen als ik jou was want ze pakken op alles waar ze op kunnen pakken om jou gewoon te laten betalen!

tmrrr
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jul 2010 21:28

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door tmrrr »

bij mij loopt het al een jaar en ik heb al lang aangifte gedaan ik ben al voor de rechter gekomen en alles maar misch dat we elkaar gewoon kunnen helpen met wat we kunnen doen toch...

heb je hetzelfde meegemaakt off?????

tmrrr
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jul 2010 21:28

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door tmrrr »

en vraag een lijst op van de gebelde nummers kan je zien waar die jongens naartoe hebben gebeld bij mij was het allemaal naar het zelfde nr en dat was een nr voor annoniem bellen naar het buitenland ofzoiets

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door jor »

Het is schijnbaar toch een soort trend aan het worden om telefoon-Abonnementen onder dwang af te laten sluiten gezien dit bericht vandaag.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7236 ... buitenland
Afpersing met telefoonabonnementen
AMSTERDAM - Het zou een nieuwe trend zijn in misdaadland: criminelen dwingen jongeren om abonnementen voor mobiele telefoons af te sluiten onder hun eigen naam.


Volgens het AD worden de telefoons van de slachtoffers afgepakt, waarna criminelen voor duizenden euro's bellen. Rekeningen waar de jongeren dus voor opdraaien.

De gedupeerde jongeren kunnen vaak helemaal niet snel van hun belcontract afkomen of durven niet aan hun ouders te vertellen wat er aan de hand is.
Bronvermelding = telegraaf.nl


witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door witte angora »

De slachtoffers zijn vaak zwak begaafd of makkelijk beïnvloedbaar. Ze durven niet aan de bel te trekken en komen moeilijk van de langlopende abonnementen af.
Kijk, daar hebben we het dus.

Dit bericht bevestigd dat het verhaal van Ts heel goed mogelijk is.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door atesli »

Compliment WA , je had dit alles snel doorzien.

Hoop dat de TS er geen jaren zoet mee is.


Gr
ATESLI

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door witte angora »

atesli schreef:Compliment WA , je had dit alles snel doorzien.

Hoop dat de TS er geen jaren zoet mee is.


Gr
ATESLI
Thanx. Het verhaal was voor mij gewoon heel herkenbaar, dat is alles. :oops:

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste R. Stijl,

Heeft die dikke agente nu wel jouw aangifte opgenomen? (of heb je aangifte gedaan bij haar grote baas?) Met dat AD artikel in de hand heb je wat om stevig onder haar neus te wrijven. Je bent dus niet de enige, dus de politie moet ondertussen wel eens wat gaan doen. Is het ook al gelukt om alle abonnementen te blokkeren?

Groetjes,
MementoMori

Faiza
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2010 01:39

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door Faiza »

Hoi,

Het zelfde is mijn zoon ook overkomen. ook bedreigd op het schoolplein, meegenomen door jongens onder dwang tegen zijn wil etc. Hij heeft binnen een week 8 abo's moeten afsluiten, de eerste 4 op de dag van zijn verjaardag.Ik kwam er achter toen ik een afschrift van de bank van hem zag. Ik confronteerde hem ermee. Het was een maand later. Hij schrok en was erg verdrietig. HIj wist dat hij er niet goed aan had gedaan, en aan mij vertellen durfde hij het al helemaal niet, hij was bang.. Ik heb gelijk aangifte gedaan samen met hem. Op het politie bureau werd ik te woord gestaan door een rechercheur. Beter, want als ik het verhaal van de jongen lees die deze topic geopend heeft dat hij niet serieus wordt genomen , daar trap ik als moeder niet in. De agent is ook in loondienst , als hij zijn werk niet doet heeft hij altijd nog baas boven hem,dus ga ik het hoger opzoeken. de rechercheur wist mij idd ook te vertellen/ vragen waarom ik zo laat met mijn probleem kwam en ik niet eerder ermee naar de politie ben gegaan. Onzin vertelde ik hem. Iedereen die een daad begaat, wat onjuist is handeld uit angst. Als dat zo makkelijk ging als dat hij het theoretische dacht, heeft hij het mis!
Daarna heb ik alle nummers laten blokkeren. Ik heb de bank de opdracht gegeven om de desbetreffende rekeningnummers ( telefoonmaatschappijen), die geld incasseren te laten blokkeren zodat zij geen geld konden afboeken. Ik heb al het geld laten restorneren die de telefoonmaatschappijen inmiddels hadden afgeboekt van de rekening van mijn zoon. want zonder jouw toestemming kan niemand geld van je rekening afhalen ook geen automatische incasso waar je voor getekend heb. kan je meteen laten terug boeken, maar dan wel binnen 4 weken en ik was gelukkig optijd. Ik heb een rechtbijstand en heb een advocaat erop gezet, die heeft de telefoonmaatschappijnen aangeschreven ,dat het om fraude gaat. dit alles is gebeurd vorig jaar in okt 2009. de zaak bij de politie loopt nog steeds want er zijn verdachten verhoord... wat zoooo lang duurt allemaal. De kosten zijn inmiddels opgelopen van het bellen tot afsluiten tot ongeveer 10.000 euro. De maatschappijen hebben zoiets heb er niets mee te maken , er gebeld en wij willen ons geld. En ergens hebben ze ook gelijk. Zij willen alleen maar geld zien.
Wat ik al eerder heb gelezen in de forum is dat: hoe realistische is het om 8 abo's te hebben.. dat kan ik zelfs niet betalen als moeder en volgens mij geen hond..
Dus kan je deze zaak aanvechten en de telefoonmaatschappijen verantwoordelijk stellen, dat zij niet roekeloos iedereen maar een abonnement kunnen laten afsluiten. Een student heeft zowieso geen inkomen behalve zijn studiefinanciering dus hoe kan het dat een 18 jarige eindeloos zomaar 8 abo's kan afsluiten..
de advocaat is hier nu mee bezig, ze spant dus nu een civiel recht aan.. om het maar zo even te noemen in hun taal. ben benieuwd hoe het afloopt..

En ja, jammer dat sommige forumleden er zo een uitgesproken mening over hebben , van ja je had aan de bel kunnen trekken en om hulp kunnen vragen...
en eerder aangifte kunnen doen bla bla bla.. maar dat is onzin
Een ieder handeld vanuit zijn eigen gevoel , de ene persoon is nu eenmaal de ander niet. En vaak zijn het jongeren die wat makkerlijker te intimideren zijn dan de ander helaas.. Dus voor de jongeren in de forum : super dat jullie sterk in je schoenen staan ! Helaas heeft niet iedereen die gave.

Mvg Faiza

Faiza
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2010 01:39

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door Faiza »

oh ja en ik heb idd al vandaag, al in 3 kranten gelezen dat het een trend is dat jongeren onder dwang tel abo. moeten afsluiten.
Asjeblieft zoek hulp stel je ouders op de hoogte er is echt iem. die wilt luisteren en
hulp wilt bieden.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Faiza

Allereerst complimenten over het stevig aanpakken zo.

Vraag - de 'daders' zijn dus bekend? Kan je advocaat deze gegevens dan niet doorspelen naar de telefoonmaatschappijen?
Die gasten hebben gebeld, en die gasten moeten dus betalen.

Of anders via civiel recht alle schade verhalen, en met die gelden de telefoonmaatschappijen betalen?

Of denk ik hier te makkelijk.

Faiza
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2010 01:39

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door Faiza »

Guardian72 schreef:@ Faiza

Allereerst complimenten over het stevig aanpakken zo.

Vraag - de 'daders' zijn dus bekend? Kan je advocaat deze gegevens dan niet doorspelen naar de telefoonmaatschappijen?
Die gasten hebben gebeld, en die gasten moeten dus betalen.

Of anders via civiel recht alle schade verhalen, en met die gelden de telefoonmaatschappijen betalen?

Of denk ik hier te makkelijk.
ja de daders zijn bekend allemaal stuk voor stuk. maar je kent het rechtsysteem hier in Nederland toch... ze willen voor alles bewijs hebben op heterdaad. de daders ontkennen. die 2 jongens zijn wel van school gestuurd en mochten niet meer op school blijven.mbo niv 4.

de gegevens heb ik alllemaal door gespeeld aan mijn advocaat, maar de zaak moet nog ingestuurd naar het openbare ministerie (OM) , ze moeten voorgeleid aan de rechter. Maar voor dat dat zo ver is.. ik wacht nog steeds. Ja en dan kan ik me voegen in de zaak en schade vergoeding eisen...maat tot dan voor het zo ver is..pff.

Als dat niet zou lukken gaat ze het civiel recht aanspannen.
We hebben geen cent betaald tot nu. moet je ook niet doen ( nog niet).

de gegevens van de daders, daar hebben de telefoonmaatschappijnen weinig aan, het contract is getekend door mijn zoon, en die is verantwoordelijk daarvoor. ook al is het een politie zaak. Pas als de zaak opgelost is en er bewijs is, neemt de tel. maatschappij er genoegen mee.

gr. Faiza

Xana
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2010 22:28

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door Xana »

@ R.Stijl .. ik heb zo'n soort gelijke situatie meegemaakt

Voeg me even toe Raishanti [email protected]

aub!

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door mich24 »

Hoe is dit nu afgelopen?

heb het onderwerp met interesse gelezen, en geloof me, soms is het als verkoper niet altijd te checken of je besodemieterd wordt. Nu draai ik al een tijdje mee, dus sommige tekens vangen mij 'radar' wel op, maar soms is het erg lastig.. Ik vind wel dat sommige reacties in dit topic onzin zijn..

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Mich24,

Ik denk dat de uitkomst er niet meer van komt. Het speelde al weer een dikke maand geleden. Ook ik was benieuwd naar de afloop, maar helaas.

Groetjes,
MementoMori

yerkyerk82
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:12

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door yerkyerk82 »

R.stijl schreef:De KPN kan ook niks doen zonder aangifte. Het schijnt dat die man 10 telefoontjes per dag krijgt met dit soort gevallen en dat 9 van de 10 mensen dit vrijwillig doet....

Dus voorlopig betaal ik de abonnementskosten nog steeds. Alleen Vodafone werk mee...
Ehmz, ik word er nogal kwaad van dat zulke randfiguren, de zwakke mensen pakken. Ik zou ze toch zo vastknuppen op het spoor.

Verder: mocht het nog lopen, jij kent de personen waarschijnlijk ook bij naam. Wat je moet doen is de namen doorgeven en dan laat je de politie maar een huiszoeking plegen bij dat tuig. Hebben ze de foon terug, dan kan je het geld terugclaimen bij de telefoonmaatschappijen en stuurt de politie de toestellen retour.

Gesloten