LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie is bekend met rinkel....

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
babsjuh
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2007 13:46

wie is bekend met rinkel....

Ongelezen bericht door babsjuh »

hallo,
mijn vriend heeft bij rinkel een abonnement met retroscooter afgesloten.
dit was half april 2010.inmiddels is het abonnement(provider vodafoon)toen in gegaan 69,95 p/mnd de afleverkosten zijn al afgeschreven voor het rij klaar maken en bij de rdw registreren en de bezorgkosten zijn ook al betaald.de levertijd zou 6 tot 8 weken zijn.we hebben een paar keer gebeld(want op email wordt niet gereageerd ookal staat er dat je binnen 1 dag antwoord krijgt)en als argument krijgen wij te horen dat er veel animo voor is en dat ze proberen zo snel mogelijk te leveren.inmiddels is het nu 23 juli en ik begin toch wel een beetje de kriebels te krijgen nu.
zijn er meer mensen die hier tegen aan lopen of ervaring er mee hebben,of zijn wij gewoon opgelicht.het abonnement loopt nl wel door 30e van dat bedrag is voor rinkel voor de scooter en het andere deel voor vodafoon

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: wie is bekend met rinkel....

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Na een paar keer goed lezen, snap ik het nog niet.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: wie is bekend met rinkel....

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste babsjuh,

Rinkel heeft nu op http://www.rinkel.nl/informatie/scooter-actie/ een tweede artikel 13 toegevoegd dat het maximaal 10 weken duurt voordat de scooter arriveert. In het eerste artikel 13 staat nog 8 weken ;-) Dat hebben ze dus per ongeluk laten staan. Het lijkt er inderdaad op dat ze een levertijdprobleem hebben. Half april is nu 10 weken geleden. Het is dus wel de hoogste tijd, dat hij komt. Als de aflevering niet gebeurt in de komende dagen, kan je de overeenkomst ontbinden. Zij voldoen niet aan hun verplichtingen en ze kunnen niet aan de gang blijven met het wijzigen van het contract door er bijvoorbeeld volgende week 11 weken van te maken of meer.

Groetjes,
MementOmori

lonnie22
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2010 08:04

Re: wie is bekend met rinkel....

Ongelezen bericht door lonnie22 »

hai ik heb hetzelfde probleem alleen dan van gsmwarenhuis.nl maar blijkt dat die samen doen, ook 28 april al abonement afgesloten en scooter nog steeds niet geleverd en ze reageren wel op de mail maar ze houden me aan het lijntje want de 1ste week van juli zouden de scooters bij hun binnenkomen en klaargemaakt worden en dan ongeveerde laatste week geleverd worden gisteren weer heel gesprek aaan de telefoon gehad en blijkt ze hebben nu nog steeds geen scooters vooradig dus volgens mij klopt er daar iets niet en heb ik moto guggio gebelt dat is het merk van de scooter dat je zou krijgen en hun zeggen dat ze niet snappen dat hun het op de site hebben gezet want hun leveren helemaal geen scooters aan hun en ik was al de 4e wie gebelt had en hun gingen dus contact opnemen met gsmwarenhuis en ze zouden me vandaag even terugbellen dus ik hoop dat het wat oplevert en anders hoop ik dat radar er aandacht aan gaat geven mvg lonneke

babsjuh
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2007 13:46

Re: wie is bekend met rinkel....

Ongelezen bericht door babsjuh »

hoi lonneke,
ben er inmiddels achter dat er veel meer gedupeerden zijn.
op www.telecomervaring.nl en dan naar gsm warenhuis hier lees je allerlij ervaringen,trouwens ook van wel geleverde scooters.
ik heb daar een oproep gedaan om met z,n allen radar te benaderen misschien dat er dan onderzoek naar gedaan wordt en we wat duidelijkheid krijgen.volgens mij kopen ze de scooters in china en die worden in partijen gekocht en verscheept.alleen is er te veel animo en daarom die lange levertijd.ze starten ook steeds nieuwe acties heb ik al gezien.
grt angelina

lonnie22
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2010 08:04

Re: wie is bekend met rinkel....

Ongelezen bericht door lonnie22 »

ja en had gister dit berichtje gekregen nadat ik was gaan dreigen met radar en tv gelderland en zo

Geachte mevrouw Van Leuteren,

Het transportbedrijf zal deze week nog contact met u leggen om een afspraak te maken, zodat de scooter afgeleverd kan gaan worden.


Hopend u hierbij voldoende te hebben ge?nformeerd.

Met vriendelijke groet,

dus had vandaag weer mailtje gestuurd wat de naam van het transportbedrijf is maar krijg nu helmaal geen bericht meer terug dus ga rechtsbijstand ook nu inschakelen nu is de maat vol

lonnie22
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2010 08:04

Re: wie is bekend met rinkel....

Ongelezen bericht door lonnie22 »

heb gisteren me scooter alsnog geleverd gekregen

patjuh86
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:46

Re: wie is bekend met rinkel....

Ongelezen bericht door patjuh86 »

Hallo allemaal!!!

Het is weer zover bij gsmwarenhuis.nl partner in crime van rinkel.
De scooter actie loopt nog steeds ze claimen er ruim 400 op voorraad te hebben .
Ik wacht sinds 15 december op mijn scooter moest E299,- aan betalen voor het rijklaar maken en op naam zetten en natuurlijk voor het afleveren .
Ik heb netjes betaald maar tot op heden nog steeds geen scooter ,het zou maximaal 10 weken duren nou daar zitten ze dus ruim over heen op mijn mails word niet meer gereageerd .
Ik kan ze al ruim ander halve week niet meer telefonisch bereiken, ik weet dat de scooter word geleverd via mobifinance die heb ik wel geteld 1 x te pakken gekregen en ik zou over 8 dagen terug gebeld worden voor een afspraak van de levering van de scooter we zijn nu twee en een halve week verder en ook zei zijn onbereikbaar .
ik heb ze al een aantal maal een redelijk ultimatum gegeven. maar zelfs hier reageren ze niet op het is gewoon schandalig.
Wat moet ik nu doen ????????

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: wie is bekend met rinkel....

Ongelezen bericht door Rebellian »

patjuh86 schreef:Hallo allemaal!!!
Ik wacht sinds 15 december op mijn scooter moest E299,-
Dit is een tikfout hopelijk? Deze scooters komen uit China... dat is (bijna) de inkoopwaarde van het prul.

Heb je ze al geprobeerd te bellen? Sommige mensen blijven e-mailen wat soms geen zin heeft. Schrijf tevens een aangetekende brief waarin je ze een 2 weken de tijd geeft om alsnog de scooter te leveren en anders je geld terug wilt en de overeenkomst zult ontbinden.

patjuh86
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:46

Re: wie is bekend met rinkel....

Ongelezen bericht door patjuh86 »

nee helaas was het geen tik fout
ik heb al diverse malen gebeld maar telefoontjes worden zelfs niet opgenomen en het bedrijf dat de keurmerk heeft afgegeven heb ik vanmiddag bericht van terug gekregen dat ze contact hebben gehad met de directeur en dat hij contact met mij zou opnemen over de levering van de scooter .
Ik weet het is idd veel geld voor waarschijnlijk een chineese scooter.
Maar het neemt niet weg dat dit gewoon een vervelend streek is die ze leveren.
Heb inmiddels al contact gehad met de consumenten authoriteit en het enige wat met nog rest in een aangetekende brief versturen. als er geen contact word opgenomen met me.

groetjes patjuh

Gesloten