LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ilona3
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2010 20:50

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door Ilona3 » 04 okt 2010 21:00

Hallo

Hier precies dezelfde situatie: Lekker gaan surfen ruim een maand lang op het tijdelijke nummer, waarvan mijn man dacht dat het gewoon op de bundel was: 1400 euro!!! Kpn heeft het in behandeling.... rechtsbijstand gaan we ook maar inschakelen. Er is met geen woord gerept tijdens de verkoop, alleen: doe het kaartje erin, bespaart je dubbele abonnementskosten (???) en schakel je oude nummer even door naar je tijdelijke. Tuurlijk: dom dat hij niet eerst het contract heeft doorgenomen.... maar dit verwacht je echt niet!!
Ook raar dat er niet aan de bel getrokken wordt als je ruim over een bepaald bedrag heen gaat.... En bij kpn wrijven ze waarschijnlijk in hun handjes. Erg benieuwd hoe dit af gaat lopen....

Ilona

Joris1979
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2010 10:24

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door Joris1979 » 07 okt 2010 18:52

Al eerder hier aangegeven dat ik met het zogenaamde 0 contract van KPN oftewel dikke misleiding van de klant voor € 850 het schip in ben gegaan. Tussentijds heb ik al behoorlijk wat acties uitgezet.

Twee maal heb ik de klantenservice aan de lijn gehad, zonder nette afhandeling.
Ik ben bij de KPN winkel binnengegaan en de klacht zou op een hoger niveau bij KPN worden aangekaart. Ik werd wel binnen twee dagen teruggebeld maar volgens mij was het de klantenservice weer. Geen oplossing, geen coulance, niets.

In deze tussentijd heb ik de rechtsbijstand ingeschakeld, een klacht ingediend bij consuwijzer en ben ik naar het Juridisch loket geweest (tip).

De rechtsbijstandverzekering gaat de discussie met KPN niet aan. Bij het Juridisch loket, overigens van de overheid en gratis, hebben we het dossier bekeken. De jurist viel een aantal zaken op: Consument wordt misleid, in het contract staan geen duidelijke afspaken over de prijs, datum ingang contract en de voorwaarden met betrekking tot nummerbehoud en het nul abonnement. In de algemene voorwaarden onder nummerbehoud staat niets over een 'feestabonnement voor de KPN' genoemd. Op mijn contract was tevens de ingangsdatum leeg gelaten. KPN heeft zeker niet voldaan aan de informatieplicht. Advies van het juridisch loket: Stuur nog een aangetekende brief naar KPN met het verzoek om binnen 14 dagen te reageren. Ga bij afscheping naar de geschillencommissie voor consumenten en dien daar een klacht in. Dit is niet kostenloos maar het gaat vaak om kleine bedragen.

Het juridisch loket neemt het probleem serieus. Ze heeft een kopie van het contract gemaakt en zal nagaan of er meer klachten binnen komen om eventueel een geschillencommissie in te schakelen. Dus advies is om het probleem tevens bij het Juridisch loket neer te leggen. (www.juridischloket.nl)

Ik hoop dat de consumentenorganisaties de KPN eens op zijn vingers tikken want zo kan het niet langer, het zijn veel mensen die hierdoor zijn misleid en fors moeten betalen.

Ilona3
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2010 20:50

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door Ilona3 » 09 okt 2010 09:52

Joris, bedankt nog voor de tip van het juridisch loket! Wij hebben ondertussen nog telefonisch contact gehad met kpn.... maar 'men' kon ons nog niets wijzer maken. Binnen 2 dagen zouden we nog een mail krijgen, niets gekregen. Denk dat we toch maar stappen moeten ondernemen, wilden in eerste instantie de reactie van kpn afwachten. Maar het gaat om €1400,- dus dan wil je toch snel weten hoe of wat! Ons contract heeft trouwens dezelfde kenmerken als die van jou.
Op naar het juridisch loket...

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door flits75 » 09 okt 2010 10:34

@roy en kaarsje,
veel mensen lezen de algemene voorwaarden inderdaad niet. hun eigen verantwoordelijkheid. maar ik vind wel dat (bijgeleverde) alg. voorwaarden in piepkleine letters word geleverd i p v een normale arial 11. en dan moet je vaak nog gymnasium hebben om te lezen wat er nou echt staat. daarbij komt dat als je een product (abonnement) afneemt/aangaat je toch mag verwachten (ook al is dat tegenwoordig naief, jammer genoeg) dat je met fatsoen en enige normen behandelt word? ik durf onderhand niks meer, bang dat ik er mee het schip in ga. leuk leven zo met al dat geldgraaien om me heen.

dimba
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 apr 2010 10:26

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door dimba » 09 okt 2010 14:25

Vorige week een Hi-Contract afgesloten via de Phone House

Ik wist van het 0-uren contract doordat ik op zoek ben gegaan op de website van Hi wat ze allemaal aanbieden. Ik zal dus geen gebruik maken van de simkaart totdat mijn oude het niet meer doet. Ik heb ook toen ik het contract ondertekende de volgens jullie "kleine letters" gelezen.
Ik kan zeggen dat ik ze niet zo heel klein vond, zojuist nogmaals gekeken en ze hebben hetzelfde lettertype als de rest op het contract.

Je moet gewoon als consument weten wat je afsluit en niet zomaar even een contractje gaan afsluiten. Impulsieve aankopen zijn nooit goed is mij geleerd, en dat blijkt wel als ik lees in dit topic over hoeveel Hi hier wel niet aan verdiend.

Ik ben het niet eens met de mensen die zeggen dat het misleiding is.
Aan mij verdienen ze geen cent totdat mijn nummerbehoud plaats heeft gevonden.

Gr Dimba.

Ilona3
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2010 20:50

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door Ilona3 » 09 okt 2010 16:09

Ben het met je eens dat je goed moet lezen... helaas niet gedaan in de winkel. Vooraf wel goed onderzocht en voorbereid welk abonnement mijn man wilde afsluiten... helaas niets over het 0 abonnement tegengekomen. Anders was de i-phone zeker in het doosje gebleven tot het nummer was overgezet.

Verder vind ik het wel misleidend dat ze in de winkel (phone house in ons geval) helemaal NIETS zeggen over dit 0 uren contract. Ze mogen er op z'n minst de koper op attenderen van: let op. Lijkt me wel zo klantvriendelijk... en voorkomt een hoop financiële problemen bij mensen. (in het geval van mijn man werd het gebracht: u kunt de telefoon alvast gebruiken , maar met een tijdelijk nummer, even uw oude tijdelijk doorschakelen: en mijn man ging er dus vanuit: bellen en internetten met de belbundel! wat aardig en een service dat ze je dan een tijdelijk nummer aanbieden!)

Maar oke, ik zal voortaan eerst een heel document gaan lezen (waarin de volledige overeenkomsten niet eens instaan, daarvoor moet je op internet zijn...) in de winkel. Mij foppen ze ook niet meer. Helaas zijn wij te goeder trouw geweest.... of naïef, tis maar hoe je het bekijkt.

BeatleStone
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:07

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door BeatleStone » 12 okt 2010 21:04

Ik weet mij nu geen raad meer...... Wat nu ??
Mijn mobieltje is een week afgesloten geweest na stornering rekening van 275. Na enige dreigementen van het melden bij wanbetalers bij 1 of andere meldpunt van de providers, BKR en het meteen op 1 factuur zetten van 23 overige maanden, heb ik betaald. Ging vanmiddag mijn bankrekening bekijken... KPN voelde de noodzaak om 125 euro af te schrijven. Een krappen 20 minuten gebeld, en een zo uit mijn hoofd 20 smsjes die ik had verzonden. Merendeels staat mijn toestel uit. Ik weet het nu gewoon niet meer. Hoe kan dit ? Kan dit zo maar ?? IN 2 maanden een dikke 450 euro kwijt, voor een paar gesprekken en SMS"s. Zo bedrag heb ik niet eens verbruikt in de 2 jaar dat ik bij T mobile zat. Moet ik soms al gaan betalen als ik naar mijn mobieltje kijk ???
Ik heb meteen de SIM kaart uit mijn toestel getrokken en beide onderin mijn kast gekwakt. Ik heb mijn oude toestel gelukkig nog en koop een sim only bij de ALDI.

Bij KPN zien zij mij nooit meer na afloop abonnement. Ik krijg nietszeggende antwoorden bij KPN... of te wel... ik wordt gewoon afgescheept.
Door die hoge afschrijvingen sta ik nu in het rood, en heb ik gelukkig wat kunnen lenen van een vriend, anders had ik geen eten meer de komende 2 weken.

Ik heb mij nog nooit zo ontredderd, opgelicht, misleid, machteloos gevoeld als nu.
Je kan nergens heen en ik voel mij gewoon machteloos... in de kou staan.
Op mijn mail naar TROS radar nooit enig antwoord gehad... je staat gewoon alleen en je kan niets doen........ Je wordt gewoon kaalgeplukt........

Een schat van een collega heeft een fles wijn gebracht, en die ga ik nu even soldaat maken.

KPN... wat een dieven bende,.!!! En dat dit zo maar mag..... Die 26,50 voor 155 belminuten en 2,50 voor internet zijn zeker de entreekosten per maand.... Wat een oplichters.... echt... ik heb er geen woorden voor !

evelyntjuh
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2010 17:49

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door evelyntjuh » 13 okt 2010 13:53

hierbij wil ik me graag bij de ontevreden nieuwe klanten voegen. Ik ben amper klant en nu al zo boos en gefrustreerd!

In augustus heb ik online een nieuw abonement afgesloten: Hi Online 30 2 jaar en Eindeloos online extra snel, met een Galaxy S. En heb daarbij de keuze voor nummerbehoud aangevinkt...

Bij aflevering stond in de brief ingangsdatum: 28 aug. (de dag dat de telefoon werd bezorgd) Totdat ik ineens een via internetbankieren de klap kreeg! € 244,40 was er afgeschreven. En dat terwijl ik heb gekozen voor een abonnementje van een euro of 30!

Het staat niet in de algemene voorwaarden en niet in de abonnementsvoorwaarden (hetgeen je mee akkord via internet).

Daarnaast is het toch gewoon oplichting! van 28 aug tot 3 sept. dus 7 dagen en een rekening van € 244,40, terwijl ik eindeloos extra snel heb voor € 3,75!! Hoe kunnen ze dit in hemels naam rijmen bij de Hi. Zegt de medewerker ook doodleuk dat het is om dubbele kosten te voorkomen. Excuse me?! een abonnement van € 30,- van Hi + een ander sim only abonnement van € 21,- euro... Nu betaal ik dus niet die € 30, maar wel ineens € 244,40. Geen dubbele kosten?! En trouwens is heb er zelf voor gekozen dit abonnement wat eerder af te sluiten, ik was me dus erg bewust van een maand dubbele kosten, maar dacht zo wat speling te creeën voor nummerbehoud, aangezien dat vaak ook lang kan duren.

Inmiddels is mijn nummer overgezet. Verder dan een coulance van zo'n € 90,- ben ik nog niet gekomen. Ik blijf dit te weinig vinden...
Ik ga ook maar eens langs het juridisch loket, want dit kan toch gewoon niet?!

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door mich24 » 13 okt 2010 16:18

stofzuigertje schreef:Het ging pas in op 7 september en tijdelijk had je een prepaid zonder bel minuten en eerst lezen, dan gebruiken!

Dat U in deze periode deze kaart toch gebruikte en hiervoor dit tarief kreeg is gewoon goed voorwaarden lezen.
Dus na de officiële datum gaat het onbeperkt pas in.

AMEN :)

alfatrion
Berichten: 15798
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door alfatrion » 13 okt 2010 17:41

BeatleStone schreef:Maar.... ik kan niks vinden over de belachelijk hoge tarieven bij een nul abonnement.
Er staat: Je krijgt dus tijdelijk een extra nummer waarvoor je geen abonnementskosten betaalt totdat je oude nummer overkomt (meestal na afloop van 1 maand opzegtermijn).

Dat moet voldoende zijn om te wetten dat je abonnement niet loopt. Dat kan een goede aanleiding zijn om te vragen naar de tarieven in de tussen termijn.

tvi
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2010 08:18

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door tvi » 14 okt 2010 08:27

Hieronder mijn vraag hierover aan KPN en hun antwoord. Ik krijk 3 verschillende antwoorden!!!

Klant 10/12/2010 03:24 NM
Wat is het nu bij een tijdelijk nummer met 0 €. Wordt het verrekend in
1. een binnen de bundel tarief vergelijkbaar met flex 20 of
2. in een BUITEN de bundel tarief.

U geeft 2 antwoorden op uw website, zie bijlage, (screenprints van hun eigen antwoorden van KPN).

Onderwerp
tijdelijk nummer

Samenvatting discussie
Reactie (Daniella de Ronde) 10/14/2010 02:08 VM
Geachte heer verdam,

Bedankt voor uw e-mail waarin u vraagt wat de tarieven zijn bij het gebruik van een 0 euro abonnement.

De tarieven die worden gehanteerd zijn
de buiten bundel tarieven van het Flexibel 20 abonnement.

Heeft u nog andere vragen? Meer vragen en antwoorden vindt u op <a href=http://www.kpn.com/kpn/show/id=1752234 >klantenservice Mobiel</a> op kpn.com.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Daniella de Ronde
Klantenservice KPN

tvi
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2010 08:18

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door tvi » 14 okt 2010 08:41

Als bijlage hier een screenprint van hun website waarin staat dat bij het 0 € tarief de BINNEN de BUNDEL tarieven worden gehanteerd van Flex 20....

Bij een rechtszaak sta je dan altijd sterk, lijkt mij.
Bijlagen
kpn1.jpg
(131.63 KiB) 843 keer gedownload

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door dusus » 14 okt 2010 10:09

@tvi

Goeie vondst! Als ik met Google search nog even de hele site doorzoek, kom ik nergens de combinatie van € 0,- abonnement en buitenbundel tarieven tegen:

Did you mean: "€ 0,- abonnement", buiten bundel tarieven site:http://kpnmobile.custhelp.com

No standard web pages containing all your search terms were found.

Your search - "€ 0,- abonnement", buitenbundeltarieven site:http://kpnmobile.custhelp.com - did not match any documents.

Die helpdesk mevrouw geeft dus een ander antwoord, en de billingmachine rekent ook af op buitenbundeltarieven...

Dit wordt voer voor juristen.

PS Wees overigens voorzichtig met het in rechtzaken gebruiken van URL's als bewijsmateriaal. Je moet ook met screendumps (zoals tvi doet) en een digitale script kopie van de pagina de datum en tijd kunnen bewijzen. Liefst op een notariskantoor vastgesteld. Er kan nl. gemanipuleerd worden, zowel aan de zijde van klant (die kan knippen&plakken), als aan de kant van KPN (die de pagina kan updaten), en een rechter kiest dan voor zekerheid, dus geen geldig bewijs.

Roytheslayer
Berichten: 433
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door Roytheslayer » 14 okt 2010 14:11

Het staat gewoon onder aan het contract wat je getekend hebt, dus waarom zou het ineens voer zijn voor juristen omdat het op de website niet gevonden word?
Vind het ook zo vreemd dat nu die topics ineens allemaal uit de grond schieten, Ben nu inmiddels 4 jaar werkzaam in de telecom en al vanaf het begin heeft KPN deze voorwaarden.

Hutchers
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 sep 2010 11:22

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door Hutchers » 14 okt 2010 14:34

Mensen, geef het niet op!

Ik heb vandaag 540Euro teruggekregen van KPN, het volledige bedrag dus.

Het enige wat ik heb gedaan is een aangetekende brief gestuurd naar de klantenservice, met daarin alle feiten op een rij. Het kan dus wel blijkbaar...

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door mich24 » 14 okt 2010 14:41

Heb je mazzel.

Je hebt toch zelf die sim er in gegooid, zonder te checken, zonder te kijken wel nummer het is,..

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door dusus » 14 okt 2010 17:36

@Roytheslayer

Het is voer voor juristen als hetzelfde begrip op meerdere plaatsen anders wordt vermeld, en daarmee (het recht van) de contractspartij benadeelt. Het Nederlandse recht gaat nl. uit van eenduidigheid en consistentie in gegevens, en niet van allemaal verschillende teksten en uitleg. Als iemand bij een begrip (zoals € 0,- abonnement) op een website (a) heeft gelezen, en in een contract wordt bij datzelfde begrip (b) vermeld, is dat misleiding. Het is ook misleiding als een medewerker van de (meestal uitbestede) klantenservice of van een telefoonwinkel (x) belooft, in het ondertekende formulier staat (y), en de operator hanteert algemene voorwaarden (z). In alle gevallen wordt de klant door miscommunicatie misleid.
Ook al noem jij dat misschien "had je maar beter moeten lezen voor je tekende".

Roytheslayer
Berichten: 433
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door Roytheslayer » 14 okt 2010 17:38

Ik noem dit een maas in de wet vinden om je eigen fout goed te praten

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door dusus » 14 okt 2010 17:45

@RoydeSlayer

En dat "
nu die topics ineens allemaal uit de grond schieten, Ben nu inmiddels 4 jaar werkzaam in de telecom en al vanaf het begin heeft KPN deze voorwaarden.
heeft - denk ik - meer te maken met de hoogte van de rekeningen (forse bedragen voor internetgebruik), de onwil, fouten en vertragingen bij nummerportering (waardoor het "gat" tussen de 2 contracten niet 10 minuten duurt maar soms wel 10 dagen) en de assertiviteit van mensen (omdat je door operators steeds meer wordt uitgeknepen (zoals per afgeronde minuut betalen enz.).

Roytheslayer
Berichten: 433
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: KPN... nul minuten abonnement ? Misleiding ??

Ongelezen bericht door Roytheslayer » 14 okt 2010 17:47

Tegelijkertijd met je nieuwe toestel ontvang je een nieuw geactiveerde simkaart. Je krijgt dus tijdelijk een extra nummer waarvoor je geen abonnementsgeld betaalt (het zogenaamde Nummerbehoud €0,- Abonnement). Je betaalt alleen voor het gebruik: voor het bellen, sms'en en het gebruik van data betaal je het buitenbundel tarief.

Het Nummerbehoud €0,- Abonnement is geldig totdat je oude nummer overkomt van je oude aanbieder. Vanaf dat moment gaat je gekozen Abonnement in. Je krijgt per brief bericht op welke datum de nummerwisseling plaatsvindt.

Let op! Intensief gebruik kan tot hoge kosten leiden.

Dit is trouwens wat er op de site van Kpn staat.

Dat andere stukje wat boven al eens vermeld is was alleen van toepassing bij de Flexibel abonnementen.


--------------------------------------------------------------------------------

Gesloten