LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pretium telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
cvanroozendaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2010 16:41

pretium telecom

Ongelezen bericht door cvanroozendaal »

Mijn schoonmoeder 86 jaar en slecht horend is benadert door pretium telecom en zit nu vast aan een abonement waar je slecht van af komt want ze sturen een folder waar ik slecht uit op kan maken dat er een abonement aan vast zit
een week later krijgt zij een brief met de kop Eén telefoonrekening en verder de mededeling dat ze 27-10-2010 wordt overgezet gedateerd 5-10-2010 gekegen 9-10-2010 toen ik deze ochtend belde kreeg ik te horen dat de verwerking van een brief 3 weken zou duren met andere woorden ben ik bang dat ze toch aangesloten zal worden . ik vind het schandalig dat je wel een abonement over de telefoon aangesmeerd krijgt en er niet telefonisch er van af kunt. :cry:
P.S. mijn schoonmoeder is aangesloten op pesonen alamering ik wil er niet aandenken wat er kan gebeuren als dat niet werkt.
Corrie

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: pretium telecom

Ongelezen bericht door frenkievee »

Corrie,
In de grote Pretium draad op dit forum (meer dan 2800 berichten!) staan diverse adviezen en manieren om dit probleem aan te pakken. Hieronder de meest belangrijke voor je:

Als eerste niks telefonisch met Pretium doen, maar alles schriftelijk afhandelen. Men zegt dan gewoon doodleuk, dat je nooit gebeld hebt.
Handel naar datgene wat mede-forum-schrijver MementoMori op 22 augustus hierover geplaatst heeft:
MementoMori schreef:Gewoon ouderwets met post maar wel aangetekend MET ontvangstbevestiging (kost € 8,-- bij TNT) is het beste. Het postadres en het huisadres die ik gaf zijn goed. Suprieur is "gewoon" Pretium, maar je moet op de details letten. Pretium staat er om bekend dat ze met juridische truukjes, zoals het zeuren over "opzeggen" of "opheffen" van het abonnement, de klanten die van ze af willen, dwarsbomen en pesten. Het is ook één van de weinige bedrijven, waar niet aangetekende post nooit aankomt. Suprieur zal niet veel anders zijn. In De Telefoongids staat uitvoerig beschreven wat je moet doen. Als de brief die je al gezonden hebt, redelijk overeenkomt met de voorbeeldbrieven, kan je gewoon het beste de reactie van Suprieur afwachten.

Groetjes,
MementoMori
Laat je niet weerhouden van eventueel taalgebruik in dit document: het is zeker serieus en een meer dan uitstekend handvest om Pretium buiten de deur te houden!
Voor je schoonmoeder geldt sowieso ieder geval situatie 5: een 'coulance' regeling voor ouderen boven 72 jaar.
Let er ook op dat niet toevallig een koppelverkoop is toegepast met het Pretium magazine.

Laatste tip: meld je schoonmoeder aan bij het bel-me-niet-register.

Succes!! Frenkievee

MAXIEM

Re: pretium telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

cvanroozendaal

Het is een prima zaak dat je hier andere consumenten wijst op de praktijken van deze firma. De mede consumenten kunnen dan beter en bewuster kiezen of ze wel of geen zaken willen doen met dit bedrijf.

Maxiem.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: pretium telecom

Ongelezen bericht door frenkievee »

Corrie,
Even aanvullend: Je hebt 7 werkdagen na ontvangst van de aanmeldingsbrief om alles op te zeggen. Dat is wettelijk geregeld en ook door diverse rechters bevestigd. Buiten dat, wat ik al aangehaald heb, voor mensen boven de 72 jaar is er 3 maanden coulance regeling.
Als je deze week nog die brief aangetekend met handtekening retour (vanwege je bewijs) stuurt, dan komt de alarmering mogelijk niet in gevaar.
Nogmaals: lees de Telefoongids voor meer details.

groet, Frenkievee

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: pretium telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Zo te zien wordt Pretium weer actief in de jacht op oude mensen. Frenkievee, bedankt voor het inspringen. Op deze manier samenwerken is de beste manier om dit soort Telepiraterij praktijken aan te pakken.

Voor Corrie geef ik nog aan dat in De Telefoongids "Situatie 1" met de bijbehorende voorbeeldbrief kan worden gebruikt als je nog binnen de 7 werkdagen na de ontvangstdatum van de Pretium Welkomstbrief bent. Dus kijk na wanneer je deze ontving. Ben je later, dan kan je "Situatie 5" met de coulanceregeling gebruiken.

Het is verder inderdaad diverse keren gemeld in het "grote Pretium forum" dat personen alarmsystemen bij hulpbehoevende ouderen niet meer werkten na de overname door Pretium. Dus wacht niet af, zou ik zeggen.

Groetjes,
MementoMori

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: pretium telecom

Ongelezen bericht door frenkievee »

Hallo MementoMori,

Dat is graag gedaan. Het is te belangrijk om te negeren en (zeker) mensen die niet eens door hebben dat ze op een verschrikkelijke manier in de maling genomen worden, moeten wel op tijd geholpen kunnen worden.
En ik denk maar: beter twee keer gewaarschuwd dan niet.

groetjes, Frenkievee

azadhe
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2010 15:27

Re: pretium telecom

Ongelezen bericht door azadhe »

hallo mensen, hoe moet af komen van Pretium Telecom?ik heb geen ervaring met deze piraten paar weken word ik gebeld thuis namens KPN en wilde ze met mij mijn gegevens door nemen ze hadden alles van mij b.v rekenning nummer echt alles later krijg ik welkom breif en ik dacht dat wat is dit?toen ik belde zeggen ze dat je bent nu onze klant en ik was erg boos ik ben paar weken bezig met deze piraten ik zei tegen hun dat ik geen cent ga ik betalen en mijn lijn moet terug gezet bij het KPN maar ook heb ik KPN gebeld ze zeggen dat kunnen ze niks voor mij doen ik vind erg raar,hoe kan dat ze laten je ook in steek en nu ben ik machteloos maar 1 ding weet ik dat geoon niet betalen en dan gaat denk ik automatisch afgesluiten of niet...

MAXIEM

Re: pretium telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

azadhe

Je kunt bij de geschillencommissie in Den Haag een klacht indienen over dit ******bedrijf.

Informatie:

De GeschillenCommissie Telecommunicatie:

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=tel

Maxiem.

azadhe
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2010 15:27

Re: pretium telecom

Ongelezen bericht door azadhe »

Ik heb hun gebeld ze willen ook eerst 50 euro en dan gaan ze kijken wat kunnen ze doen ...... duurdt zeker 10 jaar ...wat is dat iedreen wil geld :twisted:

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: pretium telecom

Ongelezen bericht door frenkievee »

azadhe schreef:Ik heb hun gebeld ze willen ook eerst 50 euro en dan gaan ze kijken wat kunnen ze doen ...... duurdt zeker 10 jaar ...wat is dat iedreen wil geld :twisted:
Dat is de functie van een geschillencommissie: als je gelijk krijgt, dan krijg je dat geld terug!

Lees ook een paar posts naar boven, onder meer die van MementoMori: en haal dan de Telefoongids van het internet af om je probleem met Pretium op te lossen.
Let wel: je moet zelf actie ondernemen. Als je niet betaalt, dan loop je kans dat Pretium je een incassobureau in je nek zet en dat kost veel meer dan die 50 euro.
Dat KPN niet veel voor je kan doen, komt door de wetgeving: die verplicht KPN om jouw lijn over te zetten naar een andere leverancier als er een contract is. Dat Pretium op een valse manier dat contract heeft losgepeuterd kan KPN niet weten. Helaas zit er een (groot) gat in de wet, waardoor je zonder handtekening toch een contract kunt aangaan.......

Succes!

JMP
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2010 21:38

Re: pretium telecom

Ongelezen bericht door JMP »

Beste mensen,

ik heb voor gewerkt in een callcenter voor Pretium Telecom. Ben er ook snel weer weg gegaan omdat ik de manier van zaken doen niet vind kunnen. Er zitten daar werknemers in de leeftijd vanaf 16 jaar die 1 training krijgen over hoe geweldig en mooi pretium wel niet is. Daarna krijg je een script voor je neus geduwd en word er van je verwacht dat je iedere werkdag 4 mensen 'binnenhaalt'. Zo niet, dan ben je je baantje gauw kwijt. In callcenters worden namelijk iedere week hele groepen aangenomen en hele groepen ontslagen. Je word daar niet als werknemer gezien maar als een stuk vlees met een stem die klantjes moet binnenhalen zodat zij meer verdienen.

Het is dat het goed betaald, dat is ook de enige reden waarom deze jongeren er zitten. Callcenter werk verdient 2 al dan niet 3x beter als een gewone bijbaan. Echter moet je wel je targets halen en daarvoor gaan sommige agents erg ver. Zo heb ik vaak gezien dat 'oudjes' een favoriet doelwit zijn, vooral degene die niet alles meer zo goed begrijpen. Ze worden vaak overgehaald om bij pretium te komen met een misleidend verhaal waar ze niks van snappen. Meestal denken zij dat ze met de KPN aan de telefoon hangen (en de KPN vertrouwen ze, meestal zijn ouderen daar al hun hele leven klant van omdat dit vroeger - toen nog de PTT - de enige telefoonnet aanbieder was) en daarom proberen ze te luisteren naar wat een agent te zeggen heeft. Een agent is verplicht om uit te leggen wat de aanbieding is, om de gegevens van de klant met de klant door te nemen en vervolgens een voicelog op te nemen. Een voicelog is een kort verhaaltje waarin de aanbieding en de contractvoorwaarden worden besproken en als de klant op iedere voorwaarde een duidelijke JA antwoord is er een overeenkomst. Deze kun je nadat je de bevestigings brief hebt ontvangen nog binnen 7 (werk?)dagen ontbinden.

In sommige gevallen is pretium ook goedkoper als KPN, maar dat is echt niet altijd zo. Pretium kan bijvoorbeeld geen alarmsystemen overnemen, iets wat veel ouderen wel hebben bij de kpn, en dat vervalt dan ook.

Ik wil jullie dan ook adviseren om nooit iets over de telefoon te kopen, als je iets wilt kopen, doe dat dan in de winkel of die in ieder geval eerst goed voor onderzoek, zeker als het om abonnementen gaat. Geloof me, ik heb de raarste dingen gezien en gehoord in callcenters en het is en blijft gewoon een raar wereldje.
Vaak zijn agents gewoon goed in lullen, kunnen je makkelijk overhalen of jou onder druk zetten om iets te doen. En vaak kan het ze niet veel schelen of de klant er nu beter mee uit is of niet. Zij willen hun baantje niet kwijt, en zij zien de klant toch niet. Ze horen een stem aan de andere kant van de lijn en zien een naam op hun beeldscherm en dat is alles. Voor hun is degene aan de lijn gewoon een van de 200 telefoongesprekjes die zij nog gaan voeren tijdens hun vaak 4 uur durende shift.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: pretium telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste JMP,

Bedankt voor je uitleg en 'ooggetuigenverslag'. Je geeft hier precies de reden waarom telemarketing door 'cold calling' (Telepiraterij) gewoon verboden moet worden en strafrechtelijk moet worden aangepakt. Je kan namelijk nooit een goede 'agent' (mooi woord :oops: ) worden als je geen oude mensen of andere minder weerbare consumenten wilt bellen. En je ligt er na 1 week al weer uit. Dat blijkt dus duidelijk uit jouw verhaal.

Groetjes,
MementoMori

Gesloten