LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pikehunter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2010 17:04

Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door pikehunter »

Goedemiddag

In November gaat Simpel van start met de aangekondigde netwerkwisseling, dit houdt in dat een ieder die nu via het KPN netwerk belt over gaat naat het T-Mobile netwerk :( , iedereen ontvangt ook een nieuwe simkaart.

Overigens wordt je daar totaal niet over ingelicht, ik zag het toevallig op de website, en dan ook nog eens heel klein in de rechter bovenhoek, daar staat het wooordje "netwerkwisseling", als je daar op klikt dan krijg je het hele / halve verhaal te zien.

Waarschijnlijk gaat dit voor veel abonnees grote problemen opleveren v.w.b.t de bereikbaarheid, en met name binnenshuis, zelf woon ik in het postcode gebied 5361, en daar is het slecht gesteld met de dekking van het T-Mobile netwerk.

Nu vraag ik mij af of dit een reden is om het abonnement op te kunnen zeggen, mijn gevoel zegt van wel, maar of dat inderdaad ook zo is weet ik niet, ik had al een mail gestuurd maar Simpel rept met geen woord over de mogelijkheid tot opzegging, gewoon een standaard antwoord dat je nooit op kunt zeggen voordat voor het einde van de contractdatum.
Over het door mij gemelde dekkingsprobleem wordt ook met geen woord gerept.

Destijds heb ik het contract bij Simpel speciaal afgesloten omdat ik dan via het KPN netwerk kon bellen, en een goed bereik zou hebben, ook in huis, KPN en Vodafone zijn de enige twee providers die in het postcodegebied 5361 een goed bereik garanderen, voor de rest is het allemaal bagger.
Mijn eigen abonnement is aan het einde van zijn contractduur gekomen, dus opzeggen is voor mij geen probleem, maar mijn twee kinderen hebben ook een Simpel abonnement, en die moeten nog een tijdje, dus mijn vraag is, kunnen ze hier vanaf ?

r.linde
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2010 19:27

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door r.linde »

Ook ik heb destijds gekozen voor simpel, juist om het netwerk van KPN. En inderdaad zag ik vanmorgen ook het "nieuws" dat het overgaat naar T-mobile... Als ik iemand een telecomprovider niet aanraad vanwege de "bereikbaarheid" is het T-mobile wel.
Ondertussen een mail gestuurd naar Simpel met de mededeling dat dit een contractswijziging is en ik ervan uitga dat ze meewerken aan een spoedige overstap naar een ander.
We wachten nog even af, wordt vervolgd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door berndv »

overstappen gaat denk ik ook mogelijk worden als op je huisadres de dekking inderdaad belabberd is. Op voorhand al overstappen lijkt me niet mogelijk. Het is ook geen wijziging van je contract. In je contract staat simpel, niet kpn. Er staat dat je een verbinding hebt, het netwerk doet hierin niet terzake, tenzij, zoals ik al zei, het netwerk op je huisadres niet goed is.

aircraft
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2010 21:01

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door aircraft »

Ook wij hebben een abonnement lopen (voor mijn zoontje). Dekking is zeer slecht. Wij hebben een bevestiging van contract-ontbinding. En zouden het bedrag wat wij vooruit hebben betaalt terug krijgen. Maar nee dus. Men blijft rustig incasseren en stuurt incasso-facturen met een verhoogd bedrag erop.'

Wij zijn erg teleurgesteld in Simpel.

pikehunter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2010 17:04

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door pikehunter »

Heb inmiddels een brief ontvangen dat ik per 1 december over ga naar T-Mobile, dan weet ik dus hoe het met het bereik gesteld is, uit ervaringen uit het verleden heb ik er geen hoge pet van op, ik meen dat Telfort jaren geleden ook abonnementen verstrekte via het T-Mobile netwerk, bereik was destijds dramatisch, vooral binnenshuis was er vaak de melding "geen netwerk beschikbaar ".

Heb Simpel ook al per email op de hoogte gesteld van mijn bezwaren omtrent de netwerkwisseling, antwoord hier op was dat men de zaak nader zou bekijken als het bereik onder de maat zou zijn, afwachten dus tot 1 december.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door berndv »

zoals ik dus al zei, ontbinden op voorhand gaat sowieso niet lukken naar mijn mening, en dus blijkbaar ook niet naar de mening van simpel.
pikehunter schreef:ik meen dat Telfort jaren geleden ook abonnementen verstrekte via het T-Mobile netwerk, bereik was destijds dramatisch, vooral binnenshuis was er vaak de melding "geen netwerk beschikbaar ".
Telfort heeft nog nooit op t-mobile gezeten. heel vroeger, voor 2000 op vodafone(toen nog libertel). Ze hadden hun eigen netwerk en is sinds 2005 onderdeel van kpn. zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Telfort

Maar ik hoop voor jullie allen dat het geen verslechtering gaat worden.
aircraft schreef:Ook wij hebben een abonnement lopen (voor mijn zoontje). Dekking is zeer slecht. Wij hebben een bevestiging van contract-ontbinding.
En op het oude kpn netwerk kan de dekking blijkbaar ook al zo slecht zijn dat je mag ontbinden.

pikehunter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2010 17:04

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door pikehunter »

Krijg de laatste dagen regelmatig mailtjes en smsjes van Simpel dat ik vooral moet inloggen op "Mijn Simpel" om akkoord te gaan met de datum waarop ik overga op het netwerk van T-Mobile.
Ik ga nergens mee akkoord, straks zit ik er weer een jaar aan vast omdat ik akkoord ben gegaan, ik zie wel wat er gaat gebeuren na 1 December :(

speldenknop
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2010 19:39

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door speldenknop »

Ik las het bericht ook zojuist ergens verstopt op de site van Simpel.
Heb zelf nu een viertal maanden een contract lopen en heb deze expliciet afgesloten omdat gebruik zou worden gemaakt van het KPN-netwerk.
Van Simpel zelf ook nog helemaal niets over de omschakeling gehoord, maar ga hier zeker niet zomaar mee akkoord!
Dit is toch gewoon belachelijk?!
Ik heb voorheen T-Mobile gehad en de dekking en geluidskwaliteit (!!) zijn bij KPN zoveel beter! Zelfs hier in de randstad (Leiden, Den-Haag).

Als Simpel op het moment van afsluiten mij een verbinding aanbied welke gebruik maakt van het netwerk van KPN, en vervolgens mij laat bellen via een slechter netwerk als T-Mobile, omdat ze hier zelf waarschijnlijk een betere deal mee hebben kunnen maken, is dit toch puur misleidend?!

bianca3453
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2010 15:09

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door bianca3453 »

Hallo,

ik heb ook een abonnement van simpel,
maar wil er graag onderuit omdat ze overgaan naar t-mobile,
heb dit abonnement pas 5 maanden,
en heb een contract van 2 jaar,
dus heb nog zowat ander half jaar te gaan.
bestaat er een mogelijkheid dat ik er onderuit kan?

groetjes Bianca :?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door berndv »

Heb net zelf ff de voorwaarden van simpel door zitten lezen. De voorwaarden die u als klant mee akkoord bent gegaan bij het aangaan van de overeenkomst. Het woord kpn wordt hier niet in genoemd. Om dus kort te zijn, opzeggen omdat ze over gaan gaat je niet snel lukken. Wacht de overzetting af, als de verbinding beneden peil is, mag je er onderuit. En heb je hier geen zin in, dan had je meteen kpn moeten kiezen en iets meer betalen, dan weet je zeker dat je op het kpn netwerk blijft.

pikehunter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2010 17:04

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door pikehunter »

Die laatste zin is onzin !, je kunt een aanbieder kiezen omdat deze gebruik maakt van een bepaald netwerk, en dan hoef je er niet van uit tegaan dat na een paar maanden van netwerk wordt gewisseld.
Waarschijnlijk kom je alleen onder het abonnement uit als de bereikbaarheid op het nieuwe netwerk aantoonbaar slecht is, zeker als dat wordt afgezet tegen het KPN netwerk waarvoor men voorheen bewust gekozen heeft.

Zelf ga ik a.s. woensdag 1 Dec over, ik zal hier mijn ervaring melden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door berndv »

pikehunter schreef:Die laatste zin is onzin !, je kunt een aanbieder kiezen omdat deze gebruik maakt van een bepaald netwerk, en dan hoef je er niet van uit tegaan dat na een paar maanden van netwerk wordt gewisseld.
van uit gaan niet nee, maar rekening mee houden kan wel. Maar ik geef je groot gelijk, gewoon afwachten wat het resultaat wordt, dan pas kan je verdere stappen ondernemen.

pikehunter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2010 17:04

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door pikehunter »

Gisteren de nieuwe simkaart met T-Mobile geactiveerd nadat kpn uit de lucht was, en waar ik al bang voor was is gebeurt, zeer slecht bereik !
Waar ik met KPN altijd 2 tot 3 { van de 4 } streepjes had heb ik er nu maar 1 of geen, krijg dan de melding "alleen noodoproepen" :(

Heb Simpel al een mail gestuurd met mijn bevindingen maar nog geen antwoordt gehad.
Heb meteen maar een Telfort SimOnly kaartje besteld want dit gaat niet goed komen met Simpel / T-Mobile.

bianca3453
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2010 15:09

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door bianca3453 »

dat is balen zeg,dat je geen bereik hebt,
ben benieuwd wanneer je een mail terug krijgt van simpel want
ik heb ze 5 dagen geleden gemaild,
en heb tot nu toe nog niets terug gehad.

pikehunter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2010 17:04

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door pikehunter »

Hoi, is zeker balen, maar het wordt nog erger, ik kan nu helemaal niet meer bellen, als ik inlog op "mijn simpel" zie ik dat alle uitgaande gesprekken zijn geblokkeerd.

Als ik probeer te bellen krijg ik een stem te horen die zegt dat deze actie niet is toegestaan, en dat ik de klantenservice moet bellen . :evil:

Sevie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mar 2010 18:42

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door Sevie »

Mensen, begin niet aan Simpel en die simwissel. Onderstaand ons relaas. 2 weken geleden keurig sim gewisseld en we kunnen sindsdien niet meer bellen, alleen nog telefoontjes ontvangen. Klantenservice houdt ons al 2 weken aan het lijntje. 6 keer contact gehad met Simpel. Elke keer moet je het probleem weer opnieuw uitleggen a 35 cent per gesprek. Nooit hoor je iets uit eigen initiatief van Simpel. Ook al gemaild naar [email protected], zie hieronder. Ook al contact gehad met klantenservice (Danielle Eemster). Na 5 keer bellen moet je dan een vragenlijst voorbereiden en vervolgens op eigen kosten weer terugbellen. "Godzijdank" gaat de technische dienst het nu in behandeling nemen (heeft men ook al eerder gezegd dat we op een lijst stonden en dat men het probleem al inzichtelijk zou hebben maar dat is nu kennelijk niet meer het geval).
We wachten lijdzaam af. Aangekondigd dat we onze beider abonnementen zullen stopzetten, dreigen met Radar, niets helpt! Ook wil men mijn abonnement ondanks de klachten niet beeindigen. Bij deze dus de reaktie die men bij Simpel kennelijk graag op internet wil zien!! Wat ik ook nog kwijt wil is dat ik 1 keer in per ongeluk bij een andere afdeling terecht kwam waar ze niet kunnen doorschakelen naar de klantenservice. Ja mensen, het is allemaal niet zo simpel daar!! En Nederland houdt van SIMPEL maar niet van SIMPEL.NL
WORDT VERVOLGD


Beste Michiel,

Vorige week dinsdag moest ik mijn simkaart wisselen vanwege jullie netwerkwisseling van kpn naar t-mobile. Het probleem is dat ik door de nieuwe simkaart niet meer kan bellen, sms versturen kan ook al niet.Het enige wat ik nog kan met mijn abonnement is telefoontjes ontvangen.
Ik heb vorige week woensdag gebeld met simpel (met mijn vaste lijn want e-mails beantwoorden ze tot op heden nog niet).Volgens hen was het een technisch probleem dat zo spoedig mogelijk opgelost zou worden. Afgelopen dinsdag weer gebeld, het probleem was gevonden , ik zou op een lijst gezet worden zodat ze wisten wie problemen heeft. Maar wanneer het probleem verholpen zou zijn kon hij mij niet zeggen. Ik betaal dus voor een mobielabonnement maar als ik wil bellen ben ik aangewezen op een vaste lijn!
Ik ben het gewoon helemaal beu, ik wil dat het probleem nu verholpen wordt. Is het maandag aanstaande (6 december) niet opgelost dan:
- komt deze kLACHT BIJ RADAR.NL
- schakel ik op advies van consuwijzer mijn rechtbijstand in om een beroep te doen op contractbreuk wegens wanprestatie van julie kant
- wil ik mijn abonnementkosten terug en mijn abonnement per direct beeindigen

Met vriendelijke groeten,

jjohn50
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 dec 2008 20:57

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door jjohn50 »

Ik heb een soortgelijk probleem met de netwerk wissel. Ik kan namelijk ineens niet meer gebeld worden.
Klantenservice gebeld en die meld dat de technische dienst het gaat oplossen. Dan gaan mijn nekhaartjes overeind staan want met die technische dienst heb ik slechte ervaringen. Die is of zwaar onderbemand of doet weinig. Communiceren doen ze sowieso niet en oplossingen duren heel erg lang.
Ik ben behoorlijk afhankelijk van mijn telefoon en moet nu maar afwachten wanneer het Simpel uit komt mij te helpen.
Ik vind het erg vreemd dat je bij zo'n netwerk wissel moet betalen voor de klantenservice (0,35ct excl. kosten voor mobiel bellen). Bovendien was de wachttijd 20 minuten??
Groet,
John.

sennina
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 jul 2008 16:19

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door sennina »

We zijn er ook per toeval achter gekomen dat ze momenteel aan het migreren zijn van het KPN- naar het T-Mobile Netwerk en wij zijn ook juist bij T-Mobile weggegaan vanwege het slechte bereik. Je moest naar buiten lopen als je wilde bellen. Het is toch ongehoord dat SIMPEL hun klanten helemaal niet inlichten van tevoren!!!

Het resultaat hiervan is dat mijn vader nu al ruim 2 weken niet meer kan bellen/gebeld worden. Hij heeft nl. nog steeds zijn nieuwe simkaart niet ontvangen maar zijn huidige simkaart is wel reeds afgesloten! Wij wisten nergens van dus gingen Simpel bellen toen zijn nummer opeens bleek afgesloten. Antwoord: er is een nieuwe simkaart naar u onderweg want we zijn aan het migreren naar een ander netwerk. Maar nu 2 weken later is er nog geen kaart binnen. 1 week geleden een mail gestuurd hierover, ook geheel geen reaktie op gekregen.

Nu zijn we alweer een paar dagen aan het bellen (0900 nummer) maar SIMPEL is zeer slecht bereikbaar, na 15 min. in de wacht geef ik het op anders wordt het me te duur en ik verlies mn geduld. Vanmorgen kreeg ik EINDELIJK na 10 minuten iemand aan de lijn en wat krijg ik te horen “we kunnen u nu niet helpen, het systeem ligt eruit” dus ik vertel mijn ervaring over hun slechte bereikbaarheid en zeg dat dit me te kostbaar wordt en dat ik mn geduld begin te verliezen en verzoek hen dringend om mij terug te bellen. Mede gezien het feit dat ik niet weet wanneer hun systeem weer werkt. Kreeg ik als antwoord “nee wij bellen geen klanten terug”. Heb gezegd dat ik dit zeer klantonvriendelijk vind… kreeg geen enkel excuus.

Ben het nu echt helemaal zat. We hebben nog 4 abonnementen lopen bij hen, en geen van ons is ingelicht over die migratie. Wij zitten dus waarschijnlijk eerdaags allemaal zonder werkende simkaart en/of met slecht bereik. Ik ga eens kijken waar ik mijn klacht ga deponeren (iemand tips?) en we overwegen alle abonnementen op te zeggen. Dit is werkelijk onacceptabel!!!!!! :x :x :x :x :x

aluminum
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2010 18:56

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door aluminum »

Ik ben vandaag door Simpel gemigreerd van KPN naar T-Mobile.
Het bereik was op het oude netwerk super en nu waardeloos, binnenshuis en in de auto 0 of 1 streepje, gesprekken die spontaan afbreken en sms-jes over gemiste oproepen.
Ik heb een mailtje gestuurd naar Simpel, wordt het probleem niet opgelost, dan zijn ze hier sowieso 3 klanten kwijt (de andere 2 worden binnenkort gemigreerd).

pikehunter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2010 17:04

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door pikehunter »

Ja mensen het is zooitje bij Simpel, heb vorige week de vragenlijst ook telefonisch ingevuld, tot op heden nog niets vernomen, en het ergste is dat je de vragenlijst voor elk afzonderlijk abonnement op het zelfde adres moet doorlopen, kunnen ze je nog langer aan het lijntje houden.

Denk dat Radar hier maar eens aandacht aan moet schenken in één van de komende uitzendingen, mensen worden nu met problemen opgezadeld vanwege een ongewilde netwerkwissel. :evil:

Gesloten