LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
huite
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011 13:54

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door huite »

Het kan nog gekker!

Vandaag van Simpel wéér een reactie gekregen op mijn mail waarin ik informeerde naar beeindiging van mijn abonnement met behoud van mijn nummer.
Nu wordt doodleuk gemeld dat de buitenland blokkade op mijn SIM is opgeheven. En die zou er aldus een eerdere reactie van Simpel niet op zitten... :?:

Nou weer een duidelijk bewijs van de chaos die daar heerst.

huite
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011 13:54

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door huite »

Net op de Radar site de suggestie gedaan om het onderwerp netwerk wissel bij Simpel in de uitzending te behandelen. Hierbij verwezen naar het eigen forum.
Misschien dat het helpt...

http://www.trosradar.nl/contactpagina/

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door fred- »

Ook ik heb vorige week de simkaartwissel meegemaakt. Natuurlijk staat standaard voicemail aan en na o.a. dit forum (ook die van bellen.com) gelezen te hebben besloten maar niet te bellen. Ze hebben een faxnummer (0348-501103) dus de oude fax van zolder gehaald en na jaren weer een fax proberen te versturen. Helaas, de fax komt niet over door een onbekende foutmelding...geweldige klantenservice.
Dan maar een nog ouderwetsere envelop met postzegel genomen en die naar de postbus gestuurd.
Maar opeens, vandaag (zondag!) een e-mail gehad van [email protected] dat hij de voicemail laat uitzetten, ik wordt op de hoogte gehouden via e-mail, ben benieuwd.
Inmiddels kan ik niet meer bellen met simpel, alleen nog maar gebeld worden, ik krijg de melding: Deze oproep is niet toegestaan, bel voor meer informatie klantenservice. Loop dus nu met 2 telefoons in mijn zak.
Ik heb er niet veel vertrouwen meer in maar ik geef ze nog een week, anders ben ik weg.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

fred- schreef:Ook ik heb vorige week de simkaartwissel meegemaakt. Natuurlijk staat standaard voicemail aan en na o.a. dit forum (ook die van bellen.com) gelezen te hebben besloten maar niet te bellen. Ze hebben een faxnummer (0348-501103) dus de oude fax van zolder gehaald en na jaren weer een fax proberen te versturen. Helaas, de fax komt niet over door een onbekende foutmelding...geweldige klantenservice.
Dan maar een nog ouderwetsere envelop met postzegel genomen en die naar de postbus gestuurd.
Maar opeens, vandaag (zondag!) een e-mail gehad van [email protected] dat hij de voicemail laat uitzetten, ik wordt op de hoogte gehouden via e-mail, ben benieuwd.
Inmiddels kan ik niet meer bellen met simpel, alleen nog maar gebeld worden, ik krijg de melding: Deze oproep is niet toegestaan, bel voor meer informatie klantenservice. Loop dus nu met 2 telefoons in mijn zak.
Ik heb er niet veel vertrouwen meer in maar ik geef ze nog een week, anders ben ik weg.
Inderdaad staat de voicemail standaard aan :evil:
Maar voor diegenen die het uit willen zetten, bellen zag ik niet zitten dus probeerde ik het met een mailtje, een paar dagen later had ik antwoord dat het per direct uitgeschakeld was.

Sjaakiezwart
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 feb 2011 11:11

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door Sjaakiezwart »

Als simpel dit wil, is dat simpel haar keuze.
Dit heeft te maken met geld. Dit is inderdaad een 'minder goed' netwerk.

Echter heeft simpel geen jaarcontracten maar gewoon maand per maand. Als jullie het hiermee niet eens zijn, stap je toch over?

Waarom zou je hier een topic over openen?

huite
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011 13:54

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door huite »

Sjaakiezwart schreef:Echter heeft simpel geen jaarcontracten maar gewoon maand per maand. Als jullie het hiermee niet eens zijn, stap je toch over?
Met Simpel sluit je een 2 jaars contract af. Boter bij de vis en dus direct 2 jaar abo betalen. Het is niet logisch om gedurende die periode op te zeggen. Even los van het feit of Simpel je nummer vrij zou willen geven.

Sjaakiezwart
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 feb 2011 11:11

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door Sjaakiezwart »

Oke in dat geval, WAAROM hebben jullie OOIT voor simpel gekozen als je 2jaarscontracten moet afsluiten??

Ongelovelijk dat mensen maar abo's afsluiten bij de vaagste providers.
Neem gewoon de providers welke je in de winkel af kan sluiten en dit soort gezeur gebeurd niet.

oké
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 mei 2008 20:27

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door oké »

Je gaat zoiets aan op basis van vertrouwen.
Men maakte gebruik van het KPN netwerk wat op zich een prima netwerk is.
Tot aan het gelazer met de netwerkwisseling nooit problemen gehad.

Als Simpel nu na 1 jaar en 4 maanden het vertrouwen beschaamd ligt de fout bij Simpel, maar niet bij degenen die Simpel destijds het vertrouwen geschonken hebben.
Het zou denk ik goed zijn dat 2 jaars contracten wettelijk verboden zouden worden.

nazuzed
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2010 05:30

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door nazuzed »

Sjaakiezwart schreef:Oke in dat geval, WAAROM hebben jullie OOIT voor simpel gekozen als je 2jaarscontracten moet afsluiten??

Ongelovelijk dat mensen maar abo's afsluiten bij de vaagste providers.
Neem gewoon de providers welke je in de winkel af kan sluiten en dit soort gezeur gebeurd niet.
.....het ene bericht nog arroganter dan het andere.

.....heb je, je daar vanochtend nou voor aangemeld ?

.....get a live !

.....geen wonder dat je niks beters te doen hebt, met zo`n persoonlijkheid zul je ook wel geen vrienden hebben. :?

Sjaakiezwart
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 feb 2011 11:11

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door Sjaakiezwart »

hahaha ja want mensen die te zielig voor woorden zijn met hun droevige klachten en met z'n alle zeuren over slechte service etc. DIE HEBBEN EEN LIFE :mrgreen:
WAT wil je nou ?
Vergeleken met andere landen is alles top geregeld , en toch maar zeuren en zeuren.
En wat iemand op een site zet, heeft inderdaad echt alles te maken met of hij/zij vrienden heeft toch ? Net als het feit dat ik mij vandaag heb aangemeld, heeft er OOK zoveel mee te maken :lol:

Jij zal inderdaad superveel vrienden hebben, echter ga je je problemen en discussies bespreken op een website met vreemden.. Getuigt wel van een leven inderdaad :roll:

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door fred- »

Ik heb per mail bericht gehad van [email protected] dat mijn voicemail is uitgezet en hoera, ik kan ook weer bellen.
Dus voor klachten: mailen naar michiel en dan komt alles goed!

sennina
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 jul 2008 16:19

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door sennina »

fred- schreef:Ik heb per mail bericht gehad van [email protected] dat mijn voicemail is uitgezet en hoera, ik kan ook weer bellen.
Dus voor klachten: mailen naar michiel en dan komt alles goed!
ho ho Fred, in JOUW geval geldt dat misschien. Maar jij had ook maar een simpel "probleempje". Voor alle mensen met andere problemen zoals niet kunnen bellen/gebeld worden geldt dit niet. Ik heb zoveel met die Michiel over en weer gemaild en van hem wordt ik echt niet wijzer. Bovendien maakt hij mij alleen maar bozer met zijn houding en beweringen die gewoon niet kloppen. Aan zijn reakties te lezen lees hij mijn berichten helemaal niet goed, hij beantwoord nog geen 10% van mijn vragen/opmerkingen en begint zomaar te tutoyeren. Wat denkt hij wel niet, heb niet met hem geknikkerd. Hoe bedoel je onprofessioneel. Die medewerkers van Simpel worden volgens mij zo van de straat geplukt en hebben totaal geen idee hoe je met klanten om moet gaan.

oja en Sjaakie, wat doe jij eigenlijk hier. Aan jou opmerkingen hebben we dus echt 0,0. Als je niets zinnigs te zeggen hebt waar we iets mee kunnen ga dan a.u.b. iemand anders irriteren ofzo, de irritatielevel is hier al hoog genoeg

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

en begint zomaar te tutoyeren. Wat denkt hij wel niet, heb niet met hem geknikkerd. Hoe bedoel je onprofessioneel. Die medewerkers van Simpel worden volgens mij zo van de straat geplukt en hebben totaal geen idee hoe je met klanten om moet gaan.
Dat is tegenwoordig blijkbaar normaal, ik heb een mislukte poging gedaan over te stappen naar Hollands Nieuwe (nooit aan beginnen) en heb daarvan iemand aan de telefoon gehad die duidelijk merkbaar "u" wou gaan zeggen maar zichzelf moest corrigeren om maar heel nadrukkelijk jij en jou te zeggen.
De stijl van brieven/mails van zowel Simpel als HN is ook heel overdreven doorspekt met jij's en jou's in een poging vlot en jeugdig over te komen.
Ik erger me hier ook mateloos aan.

rona68
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2011 14:25

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door rona68 »

Ik zelf heb nu een aantal weken de nieuwe simkaart van Simpel binnen.
Vanaf de eerste minuut doet dat ding raar.
Geen bereik, soms niet gebeld kunnen worden of zelf bellen, niet kunnen smsen
Of dat de telefoon zegt dat er geen simkaart inzit.
Vele mails gestuurd(bellen lukte al niet).
Heb een aantal keer contact gehad met [email protected] en een keer met [email protected].
Nu is de simkaart helemaal "dood".
Verschillende telefoons geprobeerd maar hij doet niks meer.
Simpel weet dit maar houd zit héél stil.
Wel wordt er geld van mijn rekening afgeschreven.
Ze kunnen geen diensten geven maar wel goed geld innen.
Ik wil een goed werkende sim hebben of van dit contract af.

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door fred- »

Ik heb inmiddels een Simyo abo aangevraagd en de simkaart al ontvangen.
Het is op papier ietsje duurder maar omdat ze na 1 minuut per seconde afrekenen in praktijk veel goedkoper.
Klantenservice is gratis, snel en deskundig, wat een verademing.
Nu nog even wachten tot alles is overgezet en weer bellen op het KPN netwerk.
So far so good.

oké
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 mei 2008 20:27

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door oké »

Pak van mijn hart; gelukkig, mijn netwerkwissel is zonder problemen verlopen en ook mijn voicemail stond nadat ik er via email om gevraagd had, na 3 dagen uit. Wel is het signaal van 5 streepjes naar 2 streepjes gegaan, wat jammer is.

Mijn zoon zijn dramatisch verlopen netwerkwissel is doorgeschoven naar maart, datum volgt nog, wordt dan het gratis halfjaar internet ook doorgeschoven? Wacht nu nog op vergoeding van de toegezegde terugstorting van de belkosten hiervoor naar de klantenservice, als deze belofte ook vervuld wordt krijg ik weer hoop.

hvrijsse
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2005 12:11

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door hvrijsse »

Op het moment van schrijven loopt mijn Simpel abonnement ruim twee weken via het netwerk van T-Mobile. Hoewel de veldsterkte van de zenders hier in de buurt uitmuntend is en het qua 'bereik' niets uitmaakt of ik via het netwerk van KPN of T-Mobile bel, word ik desonsanks geconfronteerd met een tweetal problemen.

1. Mijn hagelnieuwe 'dual sim' smartphone begint na enige tijd de melding 'Insert SIM 2' te geven. Na het uitsluiten van alle technische oorzaken aan deze kant (vuile / slechte contacten etc) krijg ik het vermoeden dat de nieuwe SIM kaart niet compatible is met alle telefoons. SIM kaarten van andere providers blijven correct functioneren, ongeacht de positie in de telefoon.

2. Gedurende de tijd dat de SIM kaart wél functioneert, klagen de mensen die door mij gebeld worden dat ze mij niet of moeilijk kunnen verstaan. Bel ik ze met dezelfde telefoon terug via de andere SIM kaart (KPN netwerk), dan ben ik glashelder te verstaan.

Ik blijf nog even graven in de problematiek voordat ik Simpel dump. Het intrigeert me.

Hans

alain2708
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2011 11:46

Re: Simpel gaat KPN netwerk verwisselen voor T-Mobile

Ongelezen bericht door alain2708 »

In januari heb ik ook 3 weken geouwehoer gehad omdat ik niet kon bellen/smsen/internetten, maar vanaf 25 januari werkt alles prima!
Al heb ik wel twee nieuwe sim-kaartjes gehad?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik toen echt heel pissed was, (Simpel gebeld, emails gestuurd, aangetekende brief gestuurd en rechtsbijstand ingeschakeld!) maar dat ik sinds 25 januari totaal geen enkel probleem meer heb.
Ik kan dus weer gewoon bellen/smsen en die gratis internet-bundel werkt ook prima.

Ik begrijp ieders frustratie (zie mijn eerdere berichten) en wens iedereen suc6 want het kan echt frustrerend zijn!

Gesloten