LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel sluit zomaar nummers af.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gerard4
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2010 13:06

Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door Gerard4 »

Voor de tweede maal ben ik opeens afgesloten en kan ik niet meer bellen. Ik kreeg wel een sms dat de incasso mislukt was. De eerste keer kreeg ik direct extra incassokosten, nu kreeg ik een tel.nr doorge smst. Dat nr koste 50cnt p min. Alleen via dit 0900 nummer werd de mogelijkheid aangereikt om handmatig geld over te maken. Hopelijk kan ik morgen weer bellen.
Waarom die aut. incasso mislukt is is mij een raadsel, de bank weet het niet, het incassobureau die dat voor Simpel uitvoert wil niets snappen en geeft alleen een banknr. door.
Op mijn rekening staat altijd geld, ik heb in geen 20 jaar rood gestaan!

Moet mijn nummer dan zomaar afgesloten worden?

ps.iemand ervaring met Ben?

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door wini25 »

In de voorwaarden van Simpel staat wel deze regel opgesteld. Uiteraard willen zij ook geen risico lopen dat zij wel jou aansluiting behouden en geen geld binnenkrijgen omdat ze simpelweg geen BKR check doen. Je hebt er dus wel eens rotte peren tussen zitten en dus ben jij het slachtoffer geworden van hun werkwijze door andermans daden. Ik zou voor de zekerheid even het bankrekeningnummer controleren bij Simpel of dit wel klopt. Wellicht dat het hier is fout gegaan?

En of ik ervaring heb met Ben? Jah! Dat werkt wel iets soepeler en heeft prima tarieven. Ik heb het voor elkaar gekregen bij Ben om een rekening van gemiddeld 80,- euro per maand terug te dringen naar maximaal 30,- euro per maand. Voor die 50,- euro heb ik een leuke tank benzine of flink wat boodschappen :)

Gerard4
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2010 13:06

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door Gerard4 »

Inderdaad, het bankrek.nr is fout. Direct Pay Service blijkt bij iemand anders te incaseren. Hoe dat komt is mij een raadsel. Ik heb nog nooit een ander rek.nr gehad, en het abbo van mijn vrouw wordt wel netjes afgeschreven.

Ik ben er zelf achtergekomen, ik nu wordt ik verdacht zelf mijn rek.nr gewijzigd te hebben. Ik moet nu mijn contract laten zien. Dat heb ik allang niet meer omdat ik vanaf het begin van Simpel klant ben. Dat rek.nr is vorig jaar oct gewijzigd, toen begon het gedonder met afsluiten, handmatig overmaken, incassokosten ect.

Afijn, ik moet nu bewijzen bij Simpel dat ik nooit mijn reknr. heb gewijzigd. Hoe bewijs je dat.. :shock: ??

Of ik opnieuw 20 euro incassokosten wil betalen. De eerste keer heb ik het gedaan om van het gezeur af te zijn.

Ik heb het abbo opgezegd, ik kan nu kiezen tussen nog een keer 20 euro betalen en de eer aan mezelf houden, of de confrontatie aangaan.

Het lullige is, het ging maar om 5 euro p maand...
Bovendien, wat heb ik met Direct Pay Service te maken? Ik krijg van SImpel een tel.nr a 50 cpm. Daar wordt ik in de wacht gezet... Aanmaningen van Simpel krijg ik een noreplaymail terug..
Onvoorstelbaar dit.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Waarom heb je dat contract niet meer? Lijkt me niet iets om weg te gooien.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

GJvdZ schreef:Waarom heb je dat contract niet meer? Lijkt me niet iets om weg te gooien.
Simpel heeft toch zelf ook wel een kopie van dat contract?
Via bankafschriften kun je ook aantonen dat het voorheen wel succesvol afgeschreven werd en van welk nummer.

Het schijnt wel providers eigen te zijn om alles maar direct naar een incassobureau te sturen, zonder ook maar iets te controleren.

mathildebosker
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2011 08:21

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door mathildebosker »

Mijn telefoonnummer is zonder reden 18/3 opgezegd. Gebeld met klantenservice: een factuur zou openstaan. Gebeld met het nummer van de incasso die ze me gaven. Wat blijkt: niets aan de hand. 21/3 was ik ineens 's middags weer aangesloten en kreeg ik van Simpel MMS. 22/3 weer afgesloten. De klantenservice is onbereikbaar en het contactformulier werkt niet meer. Ik heb een schriftelijke klacht (per post) ingediend. Wat kan ik doen om mijn nummer terug te krijgen en van hen af te komen zonder verdere kosten?

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Gerard4 schreef:Ik ben er zelf achtergekomen, ik nu wordt ik verdacht zelf mijn rek.nr gewijzigd te hebben. Ik moet nu mijn contract laten zien. Dat heb ik allang niet meer omdat ik vanaf het begin van Simpel klant ben. Dat rek.nr is vorig jaar oct gewijzigd, toen begon het gedonder met afsluiten, handmatig overmaken, incassokosten ect.

Afijn, ik moet nu bewijzen bij Simpel dat ik nooit mijn reknr. heb gewijzigd. Hoe bewijs je dat.. :shock: ??
Niet. Simpel beweerd, jij betwist, simpel moet bewijzen.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

alfatrion schreef:
Gerard4 schreef:Ik ben er zelf achtergekomen, ik nu wordt ik verdacht zelf mijn rek.nr gewijzigd te hebben. Ik moet nu mijn contract laten zien. Dat heb ik allang niet meer omdat ik vanaf het begin van Simpel klant ben. Dat rek.nr is vorig jaar oct gewijzigd, toen begon het gedonder met afsluiten, handmatig overmaken, incassokosten ect.

Afijn, ik moet nu bewijzen bij Simpel dat ik nooit mijn reknr. heb gewijzigd. Hoe bewijs je dat.. :shock: ??
Niet. Simpel beweerd, jij betwist, simpel moet bewijzen.
Je contract laten zien is een l.lsmoes, Simpel heeft ook een kopie daarvan dus laten zij díe maar laten zien.
Bovendien kan Simpel heel eenvoudig zien dat er voorheen wél geïncasseerd werd van het rekeningnummer dat bij ingang van het contract opgegeven is.
Ik zou ze een brief sturen met deze opmerkingen en desnoods een kopie van een bank afschrift met een betaling aan Simpel via het juiste rekeningnummer.

Ik vraag me zelfs af of ik ooit een contract heb gezien van Simpel, alles is online aangevraagd en online afgehandeld, ik heb in ieder geval geen papieren contract in huis, en dat soort zaken gooi ik nooit weg zolang ik ergens klant ben en dan pas 5 jaar na opzeggen.
Met deze eis proberen ze je m.i. alleen maar af te schepen.

Zijn er misschien nog meer klanten van Simpel die dit lezen en kunnen aangeven of zij een contract hebben ontvangen?

Gerard4
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2010 13:06

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door Gerard4 »

Ik heb alweer een week geleden een mail verstuurd naar direct pay service en Simpel. Nog geen antwoord.

Simpel heeft een 0900-1418 nummer wat 35cnt per gesprek zou kosten.
Bel het niet, want ik heb pas een belletje gedaan, en er staat nu 9 euro bij de lopende kosten onder dat nummer.
Het abbo is opgezegd en ik betaal de openstaande kosten. Ik denk er aan om dit via superman van de vara op te lossen, alleen ben ik bang dat ze niet meewerken als het maar om 4 tientjes gaat.

sigrid88ss
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2011 15:29

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door sigrid88ss »

ook ik heb deze problemen met simpel. constand te hoge kosten zonder maar hoge kosten te hebben.. jah door simpel zelf omdat hun hun zaakjes niet in orde hebben. Omdat ik mijn geld terug wil en niets meer met simpel te maken wil hebben heb ik een brief van 6 kantjes naar tros radar gestuurd en een cc aan simpel zelf.

een idee om met ze allen simpel te ''bestormen'' ?

het kost ons allemaal alleen maar geld...
niets van dat 'goedkoop en simpel' wat beloofd word..
email mij [email protected]

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Gerard4 schreef: Simpel heeft een 0900-1418 nummer wat 35cnt per gesprek zou kosten.
Bel het niet, want ik heb pas een belletje gedaan, en er staat nu 9 euro bij de lopende kosten onder dat nummer.
Omdat ik in eerste week van maart ook veel (via de vaste lijn) naar Simpel heb gebeld heb ik mijn belgegevens opgevraagd, alle gesprekken met dat nummer zijn gewoon berekend voor 35ct per gesprek.
Heb jij misschien met een gsm gebeld en berekent die provider 0900 kosten per minuut? (en dan vallen 0900 nummers uiteraard ook nog eens buiten een eventuele belbundel)

Ik neem tenminste aan dat je niet vanaf dat je afgesloten bent zonder gsm zit.
Het is in ieder geval niet Simpel die per minuut rekent.

Simpelconsumenten
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 dec 2008 17:39

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door Simpelconsumenten »

Beste forumbezoeker,

Graag sta ik je namens Simpel te woord voor eventuele vragen of klachten. Soms kan het gebeuren dat een product niet optimaal werkt. Dat los ik graag snel en persoonlijk voor je op, zodat je zorgeloos van je mobiel gebruik kunt maken.

Mail me een duidelijke omschrijving van je klacht, vraag of suggestie, dan ga ik direct voor je aan de slag. Met je naam, klant- en telefoonnummer kan ik je het snelste helpen.

Met vriendelijke groeten,

Michiel Overvecht
[email protected]

rheevan
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2010 21:19

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door rheevan »

Hoi Micheal,

Jullie beloven van alles en toch kom niks uit. Jullie moeten niet doen alsof de klanten willen helpen en toch doe jullie niks. Want leterlijk en figuurlijk is het zo bij jullie. Een klanten service die kan op niks antwoord geven en altijd moet ze een melding maken voor de desbetreffende afdeling. Zonder klanten is simpel niks. Ik neem aan dat andere afdelingen moet ook telefonisch bereikbaar zijn. We betalen voor service en dat verwachten we.

Ik heb een tegoed bij jullie sinds jan en tot heden niks binnen. Maar als iemand niet betaald sluiten jullie het per direct.
Reactie van jullie kant is er nooit. Ik stuur mails maar het blijk dat jullie een Standaard mail heb voor bepaalde onderwerp.

Ik hoop dat Radar jullie weer onder loep neem om nieuwe klanten te besparen van deze ellende.



MVG

D

Jan075
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2010 22:06

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door Jan075 »

Simpel.nl is een grote bende,niemand doet hier wat aan Tros radar is op de hoogte,maar alleen als er meer klachten binnenkomen kunnen ze er wat mee.
Ik ben sinds 27 dec 2010 abonnee van Simpel.Betaal altijd goed me rekening dus geen achterstand.Nu kreeg ik gister een sms dat wegens hoog verbruik me simkaart is geblokkeerd,oke dat kan dat hoge verbruik,maar hoe hoog het verbruik is kan ik niet zien.
Ze hebben een mijn Simpel.nl site waar je altijd je belverbruik zou kunnen zien die site is al bijna 2 maanden buiten dienst,ze hebben gewoon geld geind van mijn rek de afgelopen 2 maanden.
Bellen naar klantenservice heeft geen zin je staat zo 20 min in de wacht als het niet langer is want het is altijd druk.
Een mail sturen kan je ook krijg je binnen 10 werkdagen wat te horen,nou dus niet heb in 2 maanden al 3 mails gestuurd heb nog niks vernomen.
Ik hoop nu dat er meer mensen Tros Radar eens op de hoogte stellen en dat hier eens onderzoek naar gedaan moet worden.
Bij deze stuur ik Simpel.nl een aangetekende brief dat ik openheid van zaken wil en binnen 1 maand anders gaat het naar de Opta.

Jan075
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2010 22:06

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door Jan075 »

P.S
Ik heb ook nog nooit een contract gezien,ook bij mij ging alles online en telefonisch.

Simpelconsumenten
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 dec 2008 17:39

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door Simpelconsumenten »

Beste forumbezoeker,

Mocht je vragen of klachten over Simpel hebben, dan mag je mij een bericht sturen. Graag behandel ik persoonlijk je bericht, omdat elke klant anders is. Vermeld behalve een bondige omschrijving van je vraag ook je naam, telefoon- en klantnummer, dan kan ik je snel te woord staan.

Met vriendelijke groeten,

Anna van Dijck
[email protected]

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door renegade66 »

goh! beetje late reactie zeg, het was simpeler geweest een maand eerder te reageren? :lol: :lol:

renskepr
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mei 2011 15:11

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door renskepr »

ik heb dat al meerdere keren gehad, terwijl ik ALTIJD mijn rekening gewoon betaal, wordt altijd meteen afgeschreven. En ze maken vaak fouten in hun facturen. ben echt hun service helemaal ZAT. zit ook al maanden zonder internet en zij kunnen em niet verder helpen. ook al regelmatig afgesloten, kan dan niet bellen, en dat is ontzettend vervelend als ik veel onderweg ben voor mn werk

Gerard4
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2010 13:06

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door Gerard4 »

Recent 20 euro teruggehad. Nog niet de helft van de onterecht gemaakte kosten, en na verschillende mailtjes waar de beloofde 20 euro bleven.
Wat een dramatische klantenservice, ronduit frustrerend.

miran1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2012 11:13

Re: Simpel sluit zomaar nummers af.

Ongelezen bericht door miran1985 »

Als simpel je afsluit en je betaald niet zoals als ik omdat ik geen antwoord krijg en ik dus weiger te betalen tot ik een duidelijk antwoord heb op de vraag:
Waarom word ik afgesloten zonder herinneringen?
Blijken ze de maanden daarna gewoon doodleuk geld van rekening te halen.

Vanmorgen heb ik daarover gebeld en dat blijken administratieve kosten te zijn.
ADMINISTRATIEVE KOSTEN?????????????????????????? waarvoor ik kan niet meer bellen/smsen
En ik kan geen smsjes ontvangen wat tot gevolg heeft gehad dat ik heel veel boze mensen in mijn omgeving had omdat ik niet reageerde op afspraken e.d.

Als je belt krijg je ook even doodleuk te horen Mevr. we vervroegen de opzegging van uw contract met 1 jaar. En duidelijk antwoord krijgen ho maar.

Ik weet wel dat als hoe ik net behandeld werd aan de telefoon en ik doe dat zo bij klanten in de winkel waar ik werk dat ik mijn baan kwijt ben.

Gesloten