LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Frank444
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 apr 2010 17:27

Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe

Ongelezen bericht door Frank444 »

Aansluitend op het bericht van mijn voorganger:

Vorige week is de laatste analoge PRX/a centrale door KPN uitgezet. Deze stond in Volendam. Het streven is om het analoog en ISDN-netwerk ook op te ruimen en dat iedereen via IP belt. KPN heeft gezegd dat ze eerst commercieel migreren en dat wat overblijft gedwongen wordt gemigreerd.

Men wil niet een analoog of ISDN-netwerk in stand houden. Dat kost teveel en de concurrentie heeft ook geen vergelijkbaar netwerk met AXE en 5ESS-centrales. Dat betekent wel dat alle parasietcarriers die groot zijn geworden dankzij deze oude netwerken een flinke aderlating zullen moeten doen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je zo min mogelijk energie wil steken in het verlagen van je KPN-rekening maar wel fors minder wil gaan betalen, dan zou ik voortaan met carrierpreselectie gaan bellen (CPS) via bel1601

Dat is zeer eenvoudig.

1) meld je aan via http://www.bel1601.nl/tarieven.php
2) bel 0800-1273 (gratis).
3) stel 1601 in voor binnen de regio, buiten de regio én naar het buitenland bellen.
4) laat naar mobiel bellen op KPN staan (dit tarief wordt 15 januari a.s. fors door KPN verlaagd, de andere tarieven gaan juist enorm omhoog).

Bel1601 bestaat al jaren. Kwaliteit is uitstekend. Facturering klopt als een bus.
Prijs vast naar vast bellen binnen Nederland: 0,9ct per minuut. KPN: 9,0ct per minuut per 15 januari 2011. 1000% (duizend procent) duurder dus. Daarnaast is het starttarief bij bel1601 lager: 6ct ipv 10ct bij KPN


Mocht het om wat voor reden dan ook niet bevallen, dan bel je weer 0800-1273 om e.e.a. direct ongedaan te maken.

Verdere uitleg: http://www.bellen.com/content/carrier-pre-select.aspx

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe

Ongelezen bericht door Boisbas »

Bob, bedankt voor je info! Ik denk dat je heel veel mensen hiermee helpt :D

J.E
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jan 2010 12:54

Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe

Ongelezen bericht door J.E »

Mijn moeder (70jr) heeft ook nog steeds een vaste telefoon en schrok zich dood van die verhoging, had ze gehoord op de tv.
Ze heeft nog geen papieren bericht over de verhoging gekregen.

Wat ik me af vroeg, ze heeft nu goedkoop tarief bellen na 20.00 op werkdagen en in het weekend voor 5,- extra per maand.
Verdwijnt dat dan ook?
Weet iemand dat misschien?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Boisbas: graag gedaan en ik hoop dat veel mensen hier wat aan hebben. Ook ouderen die geen zin hebben in ingewikkeld gedoe met "internetplusbellen" etc. Deze methode is verreweg het meest gebruiksvriendelijk. Je houdt gewoon al je apparatuur die je al gebruikt, ook al is die al vele jaren oud. En je hoeft je verder nergens in te verdiepen.

@J.E: dit blijft bestaan. Het starttarief gaat alleen wel met 167% omhoog naar 10 cent per gesprek. Buiten die bundel knallen de tarieven dus alsnog omhoog. Met belbundel helemaal opzeggen bij KPN en vervolgens bellen via bel1601 behalve naar mobiel - zoals hierboven beschreven - ben je goedkoper uit. Bellen naar vast via bel1601: 60 cent per uur. KPN: 550 cent.

http://www.bellen.com/nieuws/nieuwe-tar ... liger.aspx

Je moeder heeft waarschijnlijk de uitzending van Omroep Max gezien. Senioren in de uitzending waren verbijsterd over deze gi-gan-tische tariefsverhoging die ook bleek uit het toepassen van de nieuwe tarieven op hun telefoonrekening:

http://tinyurl.com/2avmptk

KPN weet dat ze met name senioren op deze manier natuurlijk stevig kunnen plukken. Als je op leeftijd bent valt het voorwaar niet mee om te weren tegen dit soort uitgekookte praktijken.

victorMaric
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2007 12:14

Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe

Ongelezen bericht door victorMaric »

Een tariefverhoging van 0.04 per min naar 0.09 dat is een verhoging van 125%.
Dit is schandalig. Ik dacht altijd dat inflatie correctie z'n 2 a 3% is maar blijkbaar gelden bij KPN andere normen

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe

Ongelezen bericht door kweenie »

L.Rozenwater schreef:
Als KPN vaste telefonie als 'verouderd en peperduur' ziet, dan zouden ze überhaupt ook geen vaste telefonie moeten aanbieden...
Het was ook de bedoeling van KPN om de vaste lijn uit te faseren en deze te stoppen per 31-12-2010 !! De reden waarom dit niet gelukt is laat ik even buiten beschouwing. KPN wil echter nog steeds de vaste lijn aansluitingen uitfaseren en te vervangen door een andere vorm van telefonie (all-ip). Dit zal echter nog minimaal 2 jaar op zich laten wachten.
De tariefsverandering gaat overigens niet alleen om de tarieven van de 'analoge' vaste telefonie, maar ook om de tarieven van internet plus bellen via de vaste lijn. Als ze via tariefsverandering mensen zouden willen stimuleren om van analoge vaste telefonie over te stappen naar bv. internet plus bellen, dan zouden ze de tarieven van vast bellen via internet plus bellen (of een andere vorm van IP telefonie) juist lager moeten maken.

Arnoud
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 sep 2003 22:16

Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe

Ongelezen bericht door Arnoud »

kweenie schreef:
L.Rozenwater schreef:
Als KPN vaste telefonie als 'verouderd en peperduur' ziet, dan zouden ze überhaupt ook geen vaste telefonie moeten aanbieden...
Het was ook de bedoeling van KPN om de vaste lijn uit te faseren en deze te stoppen per 31-12-2010 !! De reden waarom dit niet gelukt is laat ik even buiten beschouwing. KPN wil echter nog steeds de vaste lijn aansluitingen uitfaseren en te vervangen door een andere vorm van telefonie (all-ip). Dit zal echter nog minimaal 2 jaar op zich laten wachten.
De tariefsverandering gaat overigens niet alleen om de tarieven van de 'analoge' vaste telefonie, maar ook om de tarieven van internet plus bellen via de vaste lijn. Als ze via tariefsverandering mensen zouden willen stimuleren om van analoge vaste telefonie over te stappen naar bv. internet plus bellen, dan zouden ze de tarieven van vast bellen via internet plus bellen (of een andere vorm van IP telefonie) juist lager moeten maken.
KPN heeft brieven rond gezonden aan zakelijke klanten dat deze automatisch korting ontvangen m.i.v. 1-1-2011 en dat tevens de tarieven worden geharmoniseerd. O.a. door één tarief voor gewoonbellen en mobielbellen te introducren.
Als je hierop geen reactie geeft dan ga je automatisch accoord met een jaarcontract en met de daaraan verbonden voorwaarden.
Je zou bijna denken hier is niets mis mee.
Echter gratis aanbiedingen bestaan niet!! Dus extra oppassen!!!
Wat wordt voor overeenkomsten wettelijktelijk vastgelegd in BW?
Aanbod en aanvaarden.!!!!
M.a.w. KPN doet een aanbod maar gaat in tegen het wettelijk genoemd kader in BW met de vastgelegde eis van aanvaarden.
Als de klant niet heeft gereageerd is volgens het BW geen nieuwe overeenkomst aangegaan en dus ook geen jaarcontract. Dus KPN misbruikt zijn macht door deze zaak anders voor te stellen en te regelen. De OPTA zou hierop moeten reageren en de KPN op de wettelijke vastgestelde kaders te wijzen

Vandale
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2010 19:48

Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe

Ongelezen bericht door Vandale »

Ik heb bij KPN een internetplusbellen abonnement. Vandaag kreeg ik een brief van KPN met informatie over de nieuwe beltarieven per 15 januari 2011. Onderaan de brief staat dat ik voor 15 januari a.s. mijn abonnement kosteloos mag opzeggen.
Dat probeerde ik dus bij KPN-Klantenservice te doen (0900 10 ct/min.). Na lang wachten werd mij verteld dat mijn opzegging wordt geweigerd. Alleen het telefoniegedeelte van mijn abonnement kon ik beëindigen. Daar neem ik geen genoegen mee, want internetplusbellen is 1 pakket, dus 1 abonnement.
Na 15 januari betaal ik gewoon niet meer. Ze trekken de stekker er maar uit en voor mijn part gaan ze naar de rechter. KPN heeft geen poot om op te staan!

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe

Ongelezen bericht door Boisbas »

Na lang wachten werd mij verteld dat mijn opzegging wordt geweigerd. Alleen het telefoniegedeelte van mijn abonnement kon ik beëindigen.
Te gek voor woorden omdat, zoals je zelf al zegt, het 1 pakket is!

Het wordt hoog tijd dat Joep van't Hek eens een hartig woordje met die hooghartige KPN gaat wisselen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou direct een klacht indienen bij Consuwijzer, http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254 . Omdat Internetplusbellen één pakket is dat verandert ten nadele van de consument, mag je het gehele pakket opzeggen. Zo staat dat in de Telecomwet.

Je bent dus voorgelogen door KPN. Stilzwijgend verlengen is voor internet en telefonie ook al verboden. Als KPN iets anders beweert maken ze zich schuldig aan een strafbaar feit en kan door de Consumentenautoriteit een onderzoek worden gestart en een boete worden opgelegd. Die boetes zijn vaak niet mals. Boetes van 450.000 euro zijn al uitgedeeld. Dus hoe meer klachten Consuwijzer ontvangt, des te meer kans op zo'n onderzoek.

Hetzelfde probleem heeft zich vorig jaar met Telfort voorgedaan, zie http://www.bellen.com/nieuws/telfort-kl ... eggen.aspx

Je mag dus het hele pakket opzeggen, inclusief internet! Dat KPN zich zo gedraagt is zeer ernstig te noemen. Reken maar dat KPN de Telecomwet goed kent. Maar KPN instrueert haar callcentermedewerkers dus met opzet in strijd met die wet.

twhendriks
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2010 21:11

Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe

Ongelezen bericht door twhendriks »

Hallo ik ben het ook niet eens met de verhogingen van kpn
heb nu internet plus // bellen avond en weekende gratis
is het dan ook mogelijk om over te stappen naar
carrierpreselectie gaan bellen (CPS) via bel1601
en kan ik dan het gratis bellen in de avond en weekende laten vervallen of wat moet ikdan doen want op 2 plaatsen betalen lijkt mij ook geen oplossing wie weet de goedkoopste oplossing

m.v.g Theo

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Helaas: CPS werkt bij mijn weten niet met internetplusbellen. Internetplusbellen maakt gebruik van VOIP-techniek (bellen via internet). CPS werkt met analoge telefonie en ISDN.

Als je gratis 0800-1273 belt en je probeert je instellingen te wijzigen, zal dit waarschijnlijk gemeld worden door de "computerstem".

twhendriks
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2010 21:11

Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe

Ongelezen bericht door twhendriks »

Hallo BOB bedankt zou het iets zijn om dan over te stappen naar tele2
Internet & Bellen weet ook niet of dat wel iets is weet u daar uit ervaring of dat goed is denk dat het zeker niet duurder is
b.v.d
THEO

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe

Ongelezen bericht door Boisbas »

Zijn er nog meer tariefrvergelijkingssites voor telefonie, behalve bellen.com?
Wie weet dat?

Gesloten