LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eerst aanbieden, dan terugtrekken? Vodafone toch!
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 20 nov 2010 15:50
Eerst aanbieden, dan terugtrekken? Vodafone toch!
Ik ben al jaren klant bij Vodafone. Ik werd vanavond door Vodafone gebeld en ik was geselecteerd voor een aanbieding, een Blackberry met onbeperkt internet, 150 belminuten, een voordeel sms-bundel en dit alles voor geen 35, maar 17,50 per maand.
Nu betaal ik €27,50 voor het basisabonnement bij Vodafone, €10 voor 1000 smsjes, €10 voor onder ons, €10 voor internet. Dat is in totaal €57,50.
Een flinke besparing zou ik dus krijgen, want ik krijg een nieuw toestel, en zou €17,50 voor het abbonnement + €voor Vodafone onder ons gaan betalen.
De medewerker die mij belde vertelde dat ik gewoon het andere abonnement bij Vodafone kon opzeggen, en eventueel het nummer kon behouden. Uiteraard wilde ik dat dan.
Hij wilde alles gelijk in orde maken maar ik wilde eerst zelf het abonnement op zeggen, voordat ik telefonisch een nieuwe afsloot.
Toen ik de klantenservice zelf belde, afdeling opzeggingen (oftewel Royalty/ Klantbehoud), vertelde ik dat ik het abonnement wilde opzeggen, en ook waarom.
Die medewerker vertelde mij dat dit helemaal niet kon, dat het pas mei 2012 kon. Dat vond ik raar, want zojuist vertelde de medewerker die mij belde dat ik geselecteerd was om de aanbieding te mogen doen, én dat het opzeggen geen probleem was.
Nu is mij dus iets toegezegd door een Vodafone medewerker, maar nadat ik het andere abonnement wilde opzeggen, bleek dat dit pas over ruim een jaar kan. De eerste medewerker zei dus dat het geen probleem was. Er is mij dus iets toegezegd en later weer teruggetrokken.
Ik schrijf nu een klachtenbrief aan Vodafone, maar ik hoop dat jullie mij misschien advies kunnen geven in deze zaak, aangezien ze eerst een aanbod doen, en het vervolgens niet na komen.
Met vriendelijke groeten,
Els en Dion
Nu betaal ik €27,50 voor het basisabonnement bij Vodafone, €10 voor 1000 smsjes, €10 voor onder ons, €10 voor internet. Dat is in totaal €57,50.
Een flinke besparing zou ik dus krijgen, want ik krijg een nieuw toestel, en zou €17,50 voor het abbonnement + €voor Vodafone onder ons gaan betalen.
De medewerker die mij belde vertelde dat ik gewoon het andere abonnement bij Vodafone kon opzeggen, en eventueel het nummer kon behouden. Uiteraard wilde ik dat dan.
Hij wilde alles gelijk in orde maken maar ik wilde eerst zelf het abonnement op zeggen, voordat ik telefonisch een nieuwe afsloot.
Toen ik de klantenservice zelf belde, afdeling opzeggingen (oftewel Royalty/ Klantbehoud), vertelde ik dat ik het abonnement wilde opzeggen, en ook waarom.
Die medewerker vertelde mij dat dit helemaal niet kon, dat het pas mei 2012 kon. Dat vond ik raar, want zojuist vertelde de medewerker die mij belde dat ik geselecteerd was om de aanbieding te mogen doen, én dat het opzeggen geen probleem was.
Nu is mij dus iets toegezegd door een Vodafone medewerker, maar nadat ik het andere abonnement wilde opzeggen, bleek dat dit pas over ruim een jaar kan. De eerste medewerker zei dus dat het geen probleem was. Er is mij dus iets toegezegd en later weer teruggetrokken.
Ik schrijf nu een klachtenbrief aan Vodafone, maar ik hoop dat jullie mij misschien advies kunnen geven in deze zaak, aangezien ze eerst een aanbod doen, en het vervolgens niet na komen.
Met vriendelijke groeten,
Els en Dion
Re: Eerst aanbieden, dan terugtrekken? Vodafone toch!
Zal eerst maar eens gaan uitzoeken of er wel werkelijk door Vodafone gebeld is.Ik werd vanavond door Vodafone gebeld en ik was geselecteerd voor een aanbieding, een Blackberry met onbeperkt internet, 150 belminuten, een voordeel sms-bundel en dit alles voor geen 35, maar 17,50 per maand.
Als ik gebeld wordt door een bedrijf met u bent geselecteerd gaan er meestal terecht alarm bellen rinkelen vooral postcode loterij ed. Zo te lezen wist klantenservice ook niet echt van deze voordelige aanbiedingen af.
Volgens jou is er iets toegezegd maar je hebt niets concreets op papier.Nu is mij dus iets toegezegd door een Vodafone medewerker, maar nadat ik het andere abonnement wilde opzeggen, bleek dat dit pas over ruim een jaar kan. De eeerste medewerker zei dus dat het geen probleem was. Er is mij dus iets toegezegd en later weer teruggetrokken.
Nogmaals probeer eerst maar eens bewijs te vinden dat je werkelijk door vodafone gebeld bent, of een grapjas uit de kroeg.Ik schrijf nu een klachtenbrief aan Vodafone, maar ik hoop dat jullie mij misschien advies kunnen geven in deze zaak, aangezien ze eerst een aanbod doen, en het vervolgens niet na komen.
Hebben ze met een afgeschermd nummer gebeld of gewoon zichtbaar nummer.? Met een zichtbaar nummer is de beller makkelijker te achterhalen.
Misschien zijn er meerdere forumleden die ook gebeld zijn dan sta je iets sterker.
Ik ben nog niet gebeld heb wel vodafone. Meld nog wel als er wel gebeld wordt.
sukses
Henk
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02
Re: Eerst aanbieden, dan terugtrekken? Vodafone toch!
Denk niet dat dit kan, vodafone onder ons is er namelijk niet meer.
Bij een verlenging komt die blox dus te vervallen.
Zou inderdaad eerst eens na gaan of je wel echt door vodafone gebeld bent
Bij een verlenging komt die blox dus te vervallen.
Zou inderdaad eerst eens na gaan of je wel echt door vodafone gebeld bent
Re: Eerst aanbieden, dan terugtrekken? Vodafone toch!
@ slayer, hoi
Vodafone onder ons bestaat nog wel degelijk, alleen kan je sinds (?) een tijdje geen nieuwe account meer aanmaken. De leden die al gebruik maakten van deze service konden deze nog houden, zo ook ik. Ik schrik wel van deze Topic, is er dan echt geen bedrijfsnaam meer veilig? Moet je nu overal bij wantrouwen? Dit verhaal klinkt mij als oplichting om gegevens los te krijgen. Vodafone die een abonement van bijna 60 euro per maand dat nog een jaar looptijd heeft wil verlagen naar krap 30 euro? Misschien als je abonnement bijna afloopt, dan kan ik me er wat bij voorstellen, maar dit? Goed dat je er niet ingestonken bent TS
Vodafone onder ons bestaat nog wel degelijk, alleen kan je sinds (?) een tijdje geen nieuwe account meer aanmaken. De leden die al gebruik maakten van deze service konden deze nog houden, zo ook ik. Ik schrik wel van deze Topic, is er dan echt geen bedrijfsnaam meer veilig? Moet je nu overal bij wantrouwen? Dit verhaal klinkt mij als oplichting om gegevens los te krijgen. Vodafone die een abonement van bijna 60 euro per maand dat nog een jaar looptijd heeft wil verlagen naar krap 30 euro? Misschien als je abonnement bijna afloopt, dan kan ik me er wat bij voorstellen, maar dit? Goed dat je er niet ingestonken bent TS
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 20 nov 2010 15:50
Re: Eerst aanbieden, dan terugtrekken? Vodafone toch!
Het was een afgeschermd nummer, hij wist al allerlei gegevens van mij en vroeg niet om nieuwe gegevens. Ik heb zijn naam genoteerd. Ook had hij al meerdere keren gebeld, maar ik was aan het werk dus konik hem niet goed te woord staan en hem de afspraak 2x verzet. Deze is hij netjes nagekomen.
Morgen kan ik het gesprek opnemen, want dan belt hij weer terug om het "af te ronden". Genoeg bewijs toch?
Morgen kan ik het gesprek opnemen, want dan belt hij weer terug om het "af te ronden". Genoeg bewijs toch?
Re: Eerst aanbieden, dan terugtrekken? Vodafone toch!
niet intrappen hoor. Ik heb dit ook gehad. een tijd door een onbekend nummer lastig gevallen. Later door vodafone gebeld dat ze een aanbieding voor me hadden. alleen had ik hetzelfde abonnement wat ze aanboden. ik zou er alleen een nieuwe telefoon bij krijgen. maar die had ik al zo los gekocht. was dus niet nodig en mijn abonnement was ook nog niet verlopen. kon het en kan het op dit moment nog niet veranderen. heb dus verteld dat ik hier geen interesse in had. gelijk daarna zijn de ongewenste telefoontjes gestopt. dit is dus pure oplichting.
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02
Re: Eerst aanbieden, dan terugtrekken? Vodafone toch!
@flits75
Het klopt dat voor bestaande klanten de blox er nog wel is.
Maar bij een verlenging komen je blox te vervallen, en ik als winkel kan de onder ons blox niet meer er op zetten.
Zou kunnen dat je bij een verlenging rechtstreeks nog wel kunt behouden.
Het klopt dat voor bestaande klanten de blox er nog wel is.
Maar bij een verlenging komen je blox te vervallen, en ik als winkel kan de onder ons blox niet meer er op zetten.
Zou kunnen dat je bij een verlenging rechtstreeks nog wel kunt behouden.
Re: Eerst aanbieden, dan terugtrekken? Vodafone toch!
Er belt morgen zeker niemand van Vodafone op, heel vreemd dat de poster de afd Loyalty via de klantenservice aan de foon kreeg, dit is namelijk een klachtengroep voor moeilijke gevallen , getraind om klanten af te borstelen en zeker niet om te helpen:(Darth_Dion schreef:Het was een afgeschermd nummer, hij wist al allerlei gegevens van mij en vroeg niet om nieuwe gegevens. Ik heb zijn naam genoteerd. Ook had hij al meerdere keren gebeld, maar ik was aan het werk dus konik hem niet goed te woord staan en hem de afspraak 2x verzet. Deze is hij netjes nagekomen.
Morgen kan ik het gesprek opnemen, want dan belt hij weer terug om het "af te ronden". Genoeg bewijs toch?
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 20 nov 2010 15:50
Re: Eerst aanbieden, dan terugtrekken? Vodafone toch!
Ik heb zelf om de desbetreffende afdeling gevraagd,vandaar dat ik met hun heb gesproken.Henri42 schreef:Er belt morgen zeker niemand van Vodafone op, heel vreemd dat de poster de afd Loyalty via de klantenservice aan de foon kreeg, dit is namelijk een klachtengroep voor moeilijke gevallen , getraind om klanten af te borstelen en zeker niet om te helpen:(Darth_Dion schreef:Het was een afgeschermd nummer, hij wist al allerlei gegevens van mij en vroeg niet om nieuwe gegevens. Ik heb zijn naam genoteerd. Ook had hij al meerdere keren gebeld, maar ik was aan het werk dus konik hem niet goed te woord staan en hem de afspraak 2x verzet. Deze is hij netjes nagekomen.
Morgen kan ik het gesprek opnemen, want dan belt hij weer terug om het "af te ronden". Genoeg bewijs toch?
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 20 nov 2010 15:50
Re: Eerst aanbieden, dan terugtrekken? Vodafone toch!
Ik heb zelf om de desbetreffende afdeling gevraagd,vandaar dat ik met hun heb gesproken.Henri42 schreef:Er belt morgen zeker niemand van Vodafone op, heel vreemd dat de poster de afd Loyalty via de klantenservice aan de foon kreeg, dit is namelijk een klachtengroep voor moeilijke gevallen , getraind om klanten af te borstelen en zeker niet om te helpen:(Darth_Dion schreef:Het was een afgeschermd nummer, hij wist al allerlei gegevens van mij en vroeg niet om nieuwe gegevens. Ik heb zijn naam genoteerd. Ook had hij al meerdere keren gebeld, maar ik was aan het werk dus konik hem niet goed te woord staan en hem de afspraak 2x verzet. Deze is hij netjes nagekomen.
Morgen kan ik het gesprek opnemen, want dan belt hij weer terug om het "af te ronden". Genoeg bewijs toch?
Re: Eerst aanbieden, dan terugtrekken? Vodafone toch!
Vind het gek dat vodafone belt voor een nieuw abo en dan de optie nummerbehoud geeft. Als het een gewone verlenging zou zijn was dat hele nummerbehoud niet aan de orde. Ook omdat je zelf je abo moest gaan opzeggen en het nummerbehoud zelf aanvragen.
Als je het volgende gesprek wil gaan opnemen, geef dit dan wel vooraf aan, en neem dan ook op dat de andere zijde toestemming geeft voor opname, anders is de opname niet rechtsgeldig en zelfs illegaal.
Als je het volgende gesprek wil gaan opnemen, geef dit dan wel vooraf aan, en neem dan ook op dat de andere zijde toestemming geeft voor opname, anders is de opname niet rechtsgeldig en zelfs illegaal.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 20 nov 2010 15:50
Re: Eerst aanbieden, dan terugtrekken? Vodafone toch!
Goede tip! Zal ik doen,
maar je raadt het al, ze hebben niet gbeld (deed hij de vorige keer wel als beloofd).
maar je raadt het al, ze hebben niet gbeld (deed hij de vorige keer wel als beloofd).
Re: Eerst aanbieden, dan terugtrekken? Vodafone toch!
Darth_Dion schreef:Goede tip! Zal ik doen,
maar je raadt het al, ze hebben niet gbeld (deed hij de vorige keer wel als beloofd).
Lees mijn berichtje, natuurlijk bellen ze niet,Vodafone belt wel als je een factuur laat storneren, de afd. Loyalty krijg je echt niet aan de foon, dit is een club uitsluitend voor moeilijke gevallen met een apart foon nummer
Re: Eerst aanbieden, dan terugtrekken? Vodafone toch!
Ik zou graag willen weten of je bel+sms+web abonnement hebt afgesloten en dan waar en hoe? Want ik heb ook onder ons en mij vertelde ze inderdaad dat het dan zou vervallen bij verlenging, grote onzin dus?flits75 schreef:@ slayer, hoi
Vodafone onder ons bestaat nog wel degelijk, alleen kan je sinds (?) een tijdje geen nieuwe account meer aanmaken. De leden die al gebruik maakten van deze service konden deze nog houden, zo ook ik. Ik schrik wel van deze Topic, is er dan echt geen bedrijfsnaam meer veilig? Moet je nu overal bij wantrouwen? Dit verhaal klinkt mij als oplichting om gegevens los te krijgen. Vodafone die een abonement van bijna 60 euro per maand dat nog een jaar looptijd heeft wil verlagen naar krap 30 euro? Misschien als je abonnement bijna afloopt, dan kan ik me er wat bij voorstellen, maar dit? Goed dat je er niet ingestonken bent TS
Re: Eerst aanbieden, dan terugtrekken? Vodafone toch!
Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.