LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telfort foutje

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
georgia553
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2011 01:21

telfort foutje

Ongelezen bericht door georgia553 »

Sinds twee weken eindelijk Iphone4 met nieuwe belminuten en surf en mail echter gaat pas 29 januari in en heb met dit toestel gesurfed en gemailed was helemaal blij ermee. Heb dus niet goed gelezen denk ik, dat ik nog op mijn oude belbundel zat zonder internet. In twee weken tijd rekening van 354 euro gekregen. Zit dus met giga probleem. Gelijk betalingsregeling gekregen maar kan het nog niet betalen. Tevens geblokkeerd, kan niet meer bellen, dit is mijn enige telefoon. Heb nooit van dit soort rekeningen gehad en ben me rot geschrokken. Hoe kan het dat als je bundel nog niet is ingegaan je wel kunt internetten blijkbaar? Kunnen ze dan tussentijd geen mailtje sturen dat je ineens veel verbruikt? Betalingsregeling duurt drie maanden qua afbetalen en kan dan niet telefoon gebruiken. Heb hem pas twee weken. Ligt nu dus met sim kaart eruit in kast. Ben bang hem nog aan te laten staan, want ik ben dan bang dat de "meter"ongemerkt doortikt. Heb tijdje lopen klooien met iphone voordat ik hem doorhad en dr alles mee kon. Heb er dus nog niet van kunnen genieten. Hoop dat ze enige coulance tonen, aangezien ik echt dus te ontwetend ben op dit gebied. Hoop dat andere mensen alles goed doorlezen en niet hetzelfde meemaken. Foutje die me duur komt te staan. VOel me echt gestraft. Ze blokkeren de telefoon om je niet nog verder de schulden in te helpen. Maar heb alleen een vette rekening op het moment en kan verder niks meer doen.

sheftekesebo
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2011 03:04

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door sheftekesebo »

Ik heb een paar weken geleden precies zo iets met een andere telecom bedrijf meegemaakt, en Ik maakte het duidelijk dat ik bij mijn oude abonnement geen abonnement voor internetten heb gehad en dat dat hun fout is geweest. Ik zei ook dat ik regelmatig mijn beltegoed gechekt heb en niets over de extra kosten buiten de bundel gehoord.
Daarna gaven ze mij gelijk.

Success

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door atesli »

Is geen TELFORT foutje maar jou foutje.
Iedere moderne telefoon kan verbinding maken met internet en zeker een i-phone doet dat graag zelf.
Je hebt natuurlijk geen internetbundel nodig om te kunnen internetten.

Vind wel dat TELFORT een waarschuwings SMSje had kunnen sturen toen je zo snel hoge kosten maakte.

ATESLI

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Je hebt (na wat is zo lees) 200 euro moeten betalen voor de Iphone met daarbij een abonnement van 40 euro p.m. (eerste 9 maanden 20 euro). Als die 354 euro al een giga probleem is had je gewoon die Iphone niet moeten kopen.

Los daarvan had Telfort je natuurlijk wel even mogen waarschuwen.

georgia553
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2011 01:21

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door georgia553 »

Bedankt voor de reacties. Ik heb overigens 20 euro moeten betalen voor de Iphone4 en heb abbo van 500 belminuten kost het eerste half jaar 26,40 daarna het dubbele bijna. Ja toch is een uitgave van 354 niet voorzien en daarom een giga probleem. Verder is het de enige telefoon die ik heb en als je in de belbundel blijft is het nog wel te doen. Tuurlijk is het mijn fout maar ben al heel lang klant van Telfort en altijd redelijk zelfde belgedrag vertoond daarom vind ik wel dat Telfort je bijtijds kan waarschuwen als ze zien dat het afwijkt van het gewone. En ik heb het niet express gedaan maar voel me na twee weken gebruik wel gestraft, hoge rekening en ook nog eens drie maanden telefoon buiten gebruik. (betalingstermijnen eerst voldoen) Op papier heeft Telfort zijn volste recht maar klantvriendelijk kan ik het niet noemen. Overigens wordt het allemaal medegedeeld zonder enige emotie of gevoel naar jou toe. De zakelijke efficientie van tegenwoordig is echt naar. Jouw fout deal with it. Maar greintje menselijk heid ontbreekt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door berndv »

dit is een onderwerp wat hier al veel vaker aan de orde is geweest. Internetten zonder internetbundel. Gelukkig had je niet het fantastische 0 euro abo waar kpn en hi mee werken. Maar buiten dat.

Het was absoluut wel zo netjes geweest als ze u hiervan op de hoogte hadden gebracht. Dit in het kader van de klantvriendelijkheid.

Maar het argument:
georgia553 schreef:Hoe kan het dat als je bundel nog niet is ingegaan je wel kunt internetten blijkbaar?
Het wel of niet hebben van een bundel voor internet bepaald alleen of de kosten binnen een bundel gedekt worden, of dat er de gewone tarieven per mb gaan gelden. Voor zover ik weet heeft telfort ook geen bundels voor buitenland, je zult raar staan te kijken als je opeens niet meer kan bellen in het buitenland, omdat je daar geen abo voor hebt afgesloten.

Als ik geen sms bundel heb kan ik toch sms versturen, en wordt dit ook in rekening gebracht.

Ik kan ook 09xx nummers bellen, hoewel ik hier geen abo voor heb.

Dit zijn allemaal tarieven op de prijslijst waar je voor getekend hebt met je oude abo, en die zijn geldig totdat je nieuwe in gaat. Hoe vervelend dit ook is. Ik weet dat bij android toestellen je een waarschuwing krijgt bij het instellen van de foon, die je waarschuwt voor het feit dat het gebruik van internet niet standaard onbeperkt in een belbundel zit.

Het enige waar je op kan hopen is enige vorm van coulance, hoewel ik denk dat je hierin gewoon pech hebt.

georgia553
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2011 01:21

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door georgia553 »

Hartelijk dank Bernv voor Uw reactie erg duidelijk!

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Bij Telfort zijn helemaal geen aanbiedingen van een Iphone voor 20 euro, je moet bij ieder abbo minstens 200 tot 300 euro bijleggen voor de Iphone alleen al en dan nog de kosten van het abonnement!!!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door BBCS »

Zucht..... :cry:

Weer zo'n iemand die nooit de contracten en de website van Telfort raadpleegd voor de kosten, niet Telfort belt voor informatie en nooit de contracten e.d. leest.

Al deze klachten zijn in de meeste gevallen te voorkomen als mensen eens gaan lezen.

Maar hoe krijg je mensen aan het lezen? :?:


Ik heb zelf een nieuwe abo met de Nokia N8 afgesloten.
Het abo ging 6 januari in en het toestel heb ik 6 december gekregen.
Ik had een abo zonder internet, en ik heb gelijk voor die maand voor €10,- een internet abo afgesloten voor onbeperkt internet.
Telfort gaf voldoende informatie, zelfs in de winkel.

Ook ik ben in het buitenland geweest (België) en roaming uitgeschakeld.

Hoezo hoge kosten?

Gewoon het verstand gebruiken! :wink:

georgia553
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2011 01:21

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door georgia553 »

nou marcel ik was al langer klant bij telfort en kon dus bij verlenging zelf toestel uitkiezen en kreeg korting ipv 80 euro bijleggen voor het toestel werd het twintig. vind jou reactie nogal achterdochtig overkomen. waarom? en de andere reactie: blij dat u alles goed leest u heeft uw zaakjes goed voor elkaar, mijn complimenten! ik verwacht dan ook niet dat u in de toekomst met een zelfverwijtbare klacht op dit forum staat. overigens verwijt ik merendeel telfort voor het niet laten weten van dit eccesieve verbruik dmv smsje. bovendien is hetheel makkelijk te veroordelen dan begrip op te brengen. je kunt al mijn woorden bij de letter nemen je weet nooit de achtergronden en omstandigheden.

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Ik mag ook verlengen bij KPN, en wat ik zo zie hanteren ze daar precies dezelfde prijzen voor een IPhone en moet bij een jaarabo gewoon 300 euro bijleggen!!! Telfort is gewoon van KPN!!!

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Goedkoopste aanbod op de Tefort website is een Iphone 16 voor 200 euro voor 24 maanden, waar jou fantasie aanbod van 80 euro voor 20 euro vandaan komt???

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door marcelxxx »

In jou rekening van 354, zitten die 300 euro die je betaald voor de Iphone nog bij in, als je dat al niet meer snapt!!!

georgia553
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2011 01:21

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door georgia553 »

Marcel wat ben je zuur aan het doen? die kosten 354 euro is puur voor het internetten wat nog van mijn oude contract is, mijn nieuwe contract gaat eind januari pas in. Daarom ben ik zoveel geld kwijt. Ik heb eenmalig voor de Iphone 4 16 Gb. 20 euro betaald. Verder 500 belminuten voor 22,45 eerste half jaar daarna44,95 per maand. Het is een contract van 2 jaar. Staat allemaal in mijn contact. :)

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Ga nog een keer op de website van Telfort kijken, zo'n aanbod bestaat niet, een Iphone is geen Nokia of HTC die je ff gratis bij je abo krijgt, verander je bericht in " help ik snap het allemaal niet"!!!

georgia553
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2011 01:21

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door georgia553 »

Kan er wel een welles en nietes spelletje van maken en jij wil je gelijk hebben nou het zei zo. Ik vind het prima Marcel. Discussie gesloten. :wink:

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

@ Marcel
Telfort is inderdaad van KPN maar staat met zijn aanbiedingen er los van.
Over de gehele linie genomen is Telfort vaak iets aantrekkelijker met aanbiedingen dan KPN/Hi

Ook is het zo dat als je een goede klant bent je telefonisch soms best wel goede deals kunt krijgen.
Deals die dus niet op de website staan.

Verder vind ik je in de meeste topics een beetje heel erg arrogant overkomen.
Net aslof jij alle wijsheid in pacht hebt omdat je zoals je zelf zegt een KPN abonnement hebt.

Het is ook wel heel apart dat je alleen maar in kpn topics post en ze verdedigt alsof je vader grootaandeelhouder is.
Newsflash kid, KPN maakt fouten, en niet te weinig ook.
Helaas geld dit ook voor t-mobile, vodafone en telfort.
En ja in heel veel gevallen lezen klanten de voorwaarden niet goed.
Maar het ligt niet altijd aan de klant.

georgia553
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2011 01:21

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door georgia553 »

Roytheslayer het is precies zoals u het zegt : telefonische aanbieding was het en ik heb nooit gezegd dat het niet mijn fout was overigens, had beter moeten lezen maar doe dit ook niet dagelijks is niet mijn beroep, dus foutje! Maar misschien dat anderen die dit lezen er wat aan hebben en extra voorzichtig zijn.

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door marcelxxx »

Sorry, ik betaal ook maar 40 euro voor een Iphone 16 2 jaar met 500 min bij KPN!!! Maar ik wil gewoon geen abo van 2 jaar en ik moet een 32 hebben!!!

marcelxxx
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: telfort foutje

Ongelezen bericht door marcelxxx »

26,4 maal 6 plus 18 maal 53 euro is 1110 euro, een losse 16 kost 599, sim only 500 kost 15 euro per maand!!!

Gesloten