LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
CMKV
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 apr 2011 18:32

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door CMKV »

Die sms heb ik inderdaad ook ontvangen. En vanmiddag ook een sms dat de storing verholpen is.

Ook werd ik vanmorgen terug gebeld over mijn problemen met het internet die ik had. Ik ben echt heel vriendelijk te woord gestaan en prima geholpen! Er zijn dus ook positieve ervaringen.

Chris11
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2011 10:00

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Chris11 »

Ik wacht inmiddels bijna twee maanden op nummerbehoud.
En krijg vandaag doodleuk een mailtje of ik het opnieuw wil aanvragen en dat ze het vervelend vinden dat het zo vaak misging. Nou, poging vijf dan maar.

Ik had gevraagd om het abonnement maar helemaal te beëindingen, maar daar willen ze dan toch weer niet aan bij HollandsNieuwe. Ik betaal inmiddels twee maanden zonder een minuut te hebben kunnen bellen.
Echt waardeloos.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Chris11 schreef:Ik wacht inmiddels bijna twee maanden op nummerbehoud.
En krijg vandaag doodleuk een mailtje of ik het opnieuw wil aanvragen en dat ze het vervelend vinden dat het zo vaak misging. Nou, poging vijf dan maar.
Is jouw vorige provider toevallig Simpel?

Jeroen__
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2011 01:21

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Jeroen__ »

Nog altijd prima!!
Hallo iedereen, enkele weken geleden heb ik hier geschreven dat het in mijn geval allemaal prima verlopen was. En tot nu toe is dat nog steeds het geval. :D Op 7 april zou de tweede maand in gaan en er dus geìncasseerd worden en beltegoed bijgeschreven worden. Vannacht zag ik dat er idd op 7 april van mijn bank geincasseerd was. Er bleek nog geen beltegoed bij geschreven te zijn.. heel even was ik een beetje bezorgd, maar vertrouwde dat het wel goed zou komen. En zie, gewoon vanochtend 8 april kreeg ik om 10 uur keurig een smsje dat het neiuwe beltegoed was bijgeschreven en bij kontrole bleek dat dus ook inderdaad het geval te zijn. Ik ben dus nog steeds tevreden, en nee, ik werk niet bij HN, zoals iemand suggereerde. ik ben gewoon een kritische klant maar wel rechtvaardig en ik vind het daarom terecht dat positieve ervaringen hier ook vermeld worden. Natuurlijk hoop ik dat de problemen waar een aantal mensen mee te kampen hebben opgelost worden. Ik vind het concept nog steeds ideaal, veel beter dan bij andere providers, waar je altijd te veel minuten, òf te weinig minuten hebt, en je dan blauw betaalt voor het bellen buiten je bundel. Dit concept verdient het daarom m.i. zeker om te slagen. Groet! :D

CMKV
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 apr 2011 18:32

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door CMKV »

Helemaal mee eens Jeroen!

9 april, vandaag dus, wordt mijn beltegoed weer automatisch opgewaardeerd. Ik ben heel benieuwd, maar heb er alle vertrouwen in. Wel erg netjes dat je dan ook een sms krijgt! Ik vind het concept ook perfect. Anders was ik ook niet over gestapt!

Hiervoor had ik Telfort. Ik vond het gewoon gemeen dat de houdbaarheid van het beltegoed met sim-only nog maar één maand is. Dat je dus geen minuten meer mee mag nemen terwijl je wel een bundel koopt. (in tegenstelling tot een abonnement met telefoon, dan is het wel één maand mee te nemen, maar ik heb al een fijn toestel...) Eerst al de afronding per minuut, dan ook nog dit... Als je 3 weken in het buitenland op vakantie bent, worden de belminuten in die ene week dat je thuis bent dan wel erg duur... (Plus je buitenland kosten!)

Het porteren van mijn nummer is trouwens perfect verlopen!

Wat mij betreft hoop ik dat Hollands Nieuwe de kinderziektes snel te boven is! En zeg nou zelf, kijk eens rond op dit forum, over iedere maatschappij valt wel wat te zeggen, de negatieve verhalen komen tenslotte eerder naar buiten dan de positieve...

HarmenJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2011 14:40

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door HarmenJ »

Ik heb al bijna een week compleet geen bereik meer met HN! Een dag of twee voor de storing (waar ik ook geen SMS van heb gehad) en nu dus niet weer hersteld. Een andere simkaart werkt prima in de telefoon, en de HN simkaart in een andere telefoon geeft ook geen bereik meer. Lastig, want m'n digi-d inlog komt dus niet binnen, laat staan dat ik dus gewoon niet te bereiken ben. Gelukkig heb ik nog een werk telefoon op een fatsoenlijk netwerk (KPN).

Moeilijk waardeloos trouwens dat je ze niet kan bellen. Het duurt niet zo lang meer en ik flikker alle mobiele telefonie het raam uit.

amwkonings
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2011 10:13

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door amwkonings »

Ook wij hebben niet zo'n goede ervaring met Hollandsnieuwe.
Voor onze zoon hebben we een abonnement bij Hollandsnieuwe afgesloten. Je hebt hier aan abonnement, met goedkope tarieven en toch een bescherming tegen torenhoge rekeningen. Een hele goede oplossing voor de jeugd!
Maar wat blijkt, een gedeelte van je beltegoed is spoorloos. Na een sms-je dat het beltegoed op is, inloggen op de site en het verbruiksoverzicht opvragen.. Volgens dit overzicht moet er nog beltegoed zijn. We hebben dus navraag gedaan bij de klantenservice, wat al een hele opgave is. Ze zijn telefonisch niet bereikbaar, alles moet via de website en je moet dus maar afwachten wanneer ze reageren. Uiteindelijke heeft het anderhalve week geduurd, voordat ik iemand gesproken heb.
Het enige wat ze me kunnen vertellen is, dat er een storing op de site is (en als ik dit forum moet geloven is dit al een hele periode zo), en dat de weergave op de site niet klopt. Het saldo dat je ontvangt na *101# te sms-en is het juiste. Mag dat zomaar? Zo heb je toch geen enkele controle over je belgedrag? En waarom kan de weergaven op de site niet correct zijn? De bel/sms- gegevens zijn aanwezig, immers ze kunnen wel het beltegoed aanpassen, dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om deze correct aan de gebruiker te tonen?
Of... kloppen de afgeschreven bedragen toch niet??? Ik vind dit een zeer vreemde zaak.
Verder staan er op het overzicht (pdf die je kunt downloaden van de afgelopen periode) PREMIUM sms-jes, zonder nummervermelding. Hoe kun je deze zaken controleren?
De medewerker aan de telefoon kon me de nummers wel geven, hij had er de beschikking over. Echter het was niet mogelijk om me een overzicht van de gebelde minuten/nummers en smsjes te geven..... Dit mocht niet! Vreemd dat je je eigen gegevens niet mag inzien.....
Ik krijg hier een raar gevoel van.

he3763
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2011 13:09

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door he3763 »

:x Wat een waardeloze provider! Ik heb echt spijt als haren op mijn hoofd dat ik ben overgestapt van Vodafone naar deze prutsers. Als het allemaal vlekkeloos loopt zal het nog wel gaan, maar zo gauw je de klantenservice nodig hebt begint de ramp. Je kunt ze niet direct bellen, dus een mail sturen waar je eventueel binnen 2 dagen antwoord op krijgt. Meestal niet en dan krijg je een mailtje dat het lastig is, dan kan het weken duren voor je iets hoort.

Bij mij was de nummerportering volledig mis gegaan. Zij hadden een verkeerde datum opgegeven. Ik natuurlijk meteen aan de bel getrokken (voor de porteringsdatum) en een mailtje teruggekregen met de juiste datum en dat echt alles goed zou komen. Natuurlijk op de verkeerde datum half geporteerd, wel uit, maar niet in denk ik, want ik was dus niet bereikbaar. Via de "klantenservice" ben je dus weer 2 dagen verder voordat je uberhaupt contact hebt, daarna op een gegeven moment uiteindelijk wel bereikbaar, maar ik krijg natuurlijk van vodafone afsluitkosten wegens voortijdige beeindiging. Dus weer een paar weken kwijt om dat proberen bij HN onder de aandacht te krijgen. Die sturen me naar vodafone en vodafone natuurlijk weer naar HN. Aaaaaaaaaargh .

Bij mijn vrouw hetzelfde verhaal, portering vanaf een prepaid ging redelijk, slechts 1 dagje niet bereikbaar, maar natuurlijk wel allerlei sms-jes die niet aankwamen de eerste weken, problemen met ing internetbankieren en vooral voor ons echt super vervelend dat we niet kunnen sms-en naar smsparking, waar wij heel veel gebruik van moeten maken. En dan de botte manier waarop je dan na die 2 dagen hoopvol afwachten je antwoord krijgt, echt super slecht . Youp kan hier zijn lol op zeg maar. Uiteindelijk wilde ik dan maar alles laten zitten en gewoon weer terug naar een andere provider (om dan in ieder geval weer gewoon naar 4030 te kunnen sms-en , maar daar gaan ze dan (op dezelfde botte manier) dwars voorliggen. Ik ben het echt spuugzat met hen, maar ik ben helaas uitgeleverd lijkt het. Volgens mij kunnen ze zo'n nummer beter gewoon vrijgeven, dan is iedereen van het gezeur af, maar zij denken daar blijkbaar anders over en willen koste wat kost je nummer gijzelen. Lijkt mij eigenlijk een gevalletje klachtencomissie telecom (die bestaat toch?), maar ik vraag mij af of dat de moeite waard is, het kost in ieder geval veel tijd, energie en ergernis.

lxsx
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2011 18:59

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door lxsx »

Alle verhalen hier komen me bekend voor en kan ze alleen maar bevestigen. De helpdesk reageerd niet en ondertussen zit ik met dubbele abbonementskosten omdat het nummerbehoud niet goed gaat. Die keer dat ik een antwoord heb gehad werd er gezegd dat het nu wel goed is gegaan, ondertussen is er bij T-Mobile niets bekend. Na een week en 3 mailtjes nog steeds geen antwoord.

Het enige lichtpuntje is dat het gelukkig een 1 jarig abbonement is, dus na dit jaar is het ook direct voorbij met hollandsnieuwe...

bthejay
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mar 2011 16:06

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door bthejay »

Heeft iemand nog meer last van een storing bij HollandsNieuwe?
Ik kan op mijn beide abonnementen opeens weer eens niet bellen of smsen, krijg direct een snel achter elkaar bliepende toon en de verbinding wordt verbroken...

Het lijkt wel of er geen maand zonder problemen kan zijn bij HollandsNieuwe, dat is bijna knap te noemen... Prutsers dat het zijn...

GLGriffioen
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mar 2011 21:06

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door GLGriffioen »

Sinds 1 april 2011 ben ik (helaas) klant van Hollands Nieuwe. De opstart ging lastig; geen telefoonnummer van de klantenservice en vragen per e-mail werden niet beantwoord. Uiteindelijk via het Radar forum gereageerd op een ander artikel en toen kreeg ik wel een reactie van Hollands Nieuwe. Sindsdien nog een grote storing (waarschijnlijk vanwege de voicemail bij Vodafone die qua beveiliging eerst zo lek was als een mandje) gehad en bijna 2 hele dagen niet kunnen bellen. Nu wel stabiel.

Beoordeling;
Prijs abonnement: 7 (belminuten, SMS en Mb uit 1 bundel)
Bereikbaarheid: 1 (een telecomprovider die NIET telefonisch bereikbaar is, het moet niet gekker worden!)
Service: 6 (alleen vanwege Radar forum reactie, per email vragen stellen is hopeloos)
Netwerk: 8 (Vodafone is goed)
Internet via GSM: 1 (mijn PC inbelverbinding via de KPN telefoonlijn in 1998 was sneller als dit, diep teleurgesteld)

Mijn conclusie: ik maak mijn abonnement van 1 jaar vol en daarna zoek ik wat anders, dit is geen aanrader!

m2heikamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2011 17:35

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door m2heikamp »

Ik heb op de 24e een abonnement bij Hollandsnieuwe afgesloten met 1000 SMS bundel. Daarbij tevens nummerbehoud aangevraagd.
Zowaar 2 dagen laten de simkaart in huis en dezelfde avond geactiveerd en voor het eerstllaten gebruiken.

Tot haar stomme verbazing kreeg ze een aantal dagen laten een berichtje dat haar beltegoed bijna op was. Ze heeft in de tussenliggende dagen NIET gebeld , maar alleen sms'jes verstuurd. En die zouden nu juist van die 1000 sms bundel af moeten gaan. Die extra € 10 is ook vooraf betaald.

Bij Hollandsnieuwe staat alleen de belbundel in het dashbord! Eerst maar eens een mail gestuurd maar tot op heden niet meer dan een standaard antwoord. Vandaag maar een terugbelverzoek ingediend.

Maar ondertussen heeft ze wel het beltegoed moeten opwaarderen om eventueel te kunnen bellen. EXTRA kosten dus omdat Hollandsnieuwe zo te merken zijn zaken niet op orde heeft. Met de juiste verwerking van de sms bundel was het beltegoed nooit opgeraakt.

Dakwerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2011 21:19

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Dakwerk »

Ik heb op 28 maart abbo afgesloten. alles ging prima.
simkaart op tijd geleverd. niets aan de hand. Maar in begin van april storing rond de 20e kon je een dag niet bellen, en nu zou ik op 28 april mijn nieuwe bundel moeten ontvangen maar ik heb niets gekregen tot op de dag van vandaag (6mei)niets niets niets. Echt slecht heb al paar x mail gestuurd maar geen reactie helemaal niets. waardeloos pffffffffff

NIET AAN BEGINNEN!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

renata80
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2011 19:21

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door renata80 »

mijn mobiel doet het al een week niet, vaker kuren met hun abonnement. jammer!!!
baal hier behoorlijk van, aankomende week aangetekende brief versturen naar vodafone.
ik kan niemand bellen/smsen en mensen mij niet. Ik ben hoogzwanger en heb een zieke moeder, wil graag bereikbaar zijn en mensen kunnen bellen. Mijn betalingscode van ing ontvang ik niet via sms dus die heb ik opnieuw moeten aanvragen vandaag. Ik had vertrouwen in hollands nieuwe maar helaas.....................................

Ik heb ze al 2 mala ene e/mail gestuurd maar terugbellen-mailen kunnen ze niet. Ik bala hier behoorlijk van.Ik ga vanaf nu mijn betalingen terugstorten en wanneer nodig schakel ik rechtshulp en de geschillencommissie in. Slechte reclame, leuk voor in de krant. zwangere vrouw..kon niemand bellen tijdens bevalling.....tja ze kunnen het van mij krijgen


wat moet ik in vredesnaam doen met hollandsnieuwe ze hebben ook geen telefoonnnummer waarnaar ik kan bellen,jammer!

renata80
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2011 19:21

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door renata80 »

mijn mobiel doet het al een week niet, vaker kuren met hun abonnement. jammer!!!
baal hier behoorlijk van, aankomende week aangetekende brief versturen naar vodafone.
ik kan niemand bellen/smsen en mensen mij niet. Ik ben hoogzwanger en heb een zieke moeder, wil graag bereikbaar zijn en mensen kunnen bellen. Mijn betalingscode van ing ontvang ik niet via sms dus die heb ik opnieuw moeten aanvragen vandaag. Ik had vertrouwen in hollands nieuwe maar helaas.....................................

Ik heb ze al 2 mala ene e/mail gestuurd maar terugbellen-mailen kunnen ze niet. Ik bala hier behoorlijk van.
Ik ga vanaf nu mijn betalingen terugstorten en wanneer nodig schakel ik rechtshulp en de geschillencommissie in. Slechte reclame, leuk voor in de krant. zwangere vrouw..kon niemand bellen tijdens bevalling.....tja ze kunnen het van mij krijgen


wat moet ik in vredesnaam doen met hollandsnieuwe ze hebben ook geen telefoonnnummer waarnaar ik kan bellen,jammer!

KarinV
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 16:16

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door KarinV »

Ook bij mij was het van begin af aan knudde bij Hollands nieuwe. Smsjes worden niet of enkele dagen later pas doorgestuurd naar mijn telefoon. Voicemailberichten komen niet of pas enkele dagen later aan.

Mailen naar de helpdesk is zinloos. Je krijgt gewoon geen reactie. Om je haren van uit je hoofd te trekken,zo waardeloos is dit bedrijf!

sandra4040
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2011 18:39

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door sandra4040 »

ik had weinig problemen men hollandsenieuwe paar kleine dingen maar nu wordt in er wel zat van hoor . gisteren met telebankieren 10euro opgewaardeerd vandaag hebben ze er weer 10euro van mijn rekening afgehaald maandelijkse opwaardering en wat denk je nog 51 cent beltegoed moet morgen ver weg denk je zorgen dat ik beltegoed heb maar niet dus
moet er maar weer een prepaid van t-mobile bij kopen weet je zeker dat je kunt bellen :twisted:

sandra4040
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2011 18:39

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door sandra4040 »

nou mijn probleem is opgelost het beltegoed is bij geschreven

met 2 mailtjes alles opogelost prima hn

cayenne
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2007 23:22

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door cayenne »

Enthousiast over het concept begonnen aan een aanvraag bij HN, maar halverwege sloeg de twijfel toe. Toch maar even gegoogled naar ervaringen.
Hier 5 pagina's misère doorgeworsteld, maar het was de moeite waard.
Voor mij geen HN.
Jammer, het leek zo'n zinnig concept.
Hopelijk worden voor alle betrokkenen hier de problemen opgelost.

CMKV
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 apr 2011 18:32

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door CMKV »

Ik ben nog steeds dik tevreden over mijn abo bij Hollands Nieuwe! Iedere maand verloopt de afschrijving en bijschrijving keurig! Het is één keer dubbel afgeschreven, wat met mailtjes en sms-jes van hun kant direct werd geëxcuseerd! Ik heb nog geen extra beltegoed hoeven kopen, kom prima rond met mijn bundel. (550)

Het enige nadeel vind ik dat je niet echt overzicht in je verbruik hebt. Je hebt wel een globaal overzicht van de hoeveelheid beltegoed die je verbruikt hebt, maar het is niet gespecificeerd in bellen, sms en data. Dat zou ik graag wel willen. En misschien komt dat ook wel weer hoor! Ik ben er vast van overtuigd dat ze aan de weg blijven timmeren, dat is de enige manier om te overleven in telecomland!

Gesloten