LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
zureharing
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2011 23:34

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door zureharing »

Bericht voor meelezende HN-klantenservice/directie<<< de medewerker vodafone,die mij 2mnd terug,tipte over handelstrucjes dochteronderneming HN, is reeds gestopt bij vodafone.

zureharing
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2011 23:34

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door zureharing »

Vreemd is dat als je Hollandse Nieuwe googlet je niet by de klachten uitkomt op byv. tros radar,mocht je niet op de hoogte zijn van dit forum,dan komt er helaas geen link ernaar toe.
Dus tevens handig te twitteren/mailen met verwijzing naar deze site/dit forum voor andere vrienden/consumenten,UNITED WE STAND STRONG.

zureharing
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2011 23:34

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door zureharing »

Dit vond artikel vond ik,tijdens zoektocht achtergrondinfo,ze hebben ons dus gevangen,maken aggressief veel winst,maar onze gunst hebben ze .......... :twisted: :evil: :twisted:
http://opgelet.wordpress.com/2011/01/07/
Vodafone jaagt op zuinige klant met Hollandsnieuwe
Geplaatst door opgelet op 7 januari 2011

door Alfred Monterie

AMSTERDAM - Vodafone stort zich met een nieuwe agressieve discounter in de slag om de gunst van de prijsbewuste consument die maar een beperkt budget voor mobiele communicatie heeft. Net als KPN en T-Mobile dat doen met respectievelijk Telfort en Ben, richt Vodafone een eigen prijsvechter op: Hollandsnieuwe.

Hollandsnieuwe gaat los van Vodafone opereren en krijgt een eigen technische en commerciële organisatie die vanuit Schiphol-Rijk werkt. De nieuwe mobiele provider, die vandaag wordt gelanceerd, gebruikt voorlopig alleen online kanalen en verkoopt geen abonnementen via winkels.

Totnogtoe richtte Vodafone zich sterk op de frequente beller die een duur toestel wenst en ook veel actief is op mobiel internet. Een groeiende groep klanten, die alleen bellen en sms’en, verdween daardoor onder de radar van de marketingafdeling, er in het goedkopere segment weinig nieuwe ontwikkelingen plaatsvonden.

Hollandsnieuwe hoopt binnen vijf jaar 20% van de discountmarkt te veroveren. De prijsvechter wil dat gaan doen met lage sim-onlytarieven, met daaraan toegevoegd wat directeur Ramon van Velzen noemt ‘de controle van prepaid’. Als de maandbundel bijna op is, ontvangt de klant tijdig een seintje via sms. Die kan dan zelf bepalen of hij de bundel in die maand wil uitbreiden tegen hetzelfde tarief. Zo niet, dan is net als bij prepaid geen uitgaand belverkeer meer mogelijk. Een onverwacht hoge rekening is hierdoor uitgesloten.

Hollandsnieuwe onderscheidt zich door de klant bij overschrijding van de bundel niet te ‘straffen’ met een flink hoger tarief. Volgens Ben Woldring, directeur van vergelijkingsite Bellen.com, is bellen buiten de bundel bij ‘sim only’-

abonnementen doorgaans 8 tot 13 keer duurder. Prijsvechter Youfone bijvoorbeeld hanteert een tarief van 2,3 eurocent voor binnen de bundel. Daarbuiten geldt echter een minuutprijs van 30 eurocent. Bij abonnementen met een toestel kost het bellen buiten de bundel al gauw 2 tot 3 keer meer, rekent Woldring voor.

Uit de RekeningScan van Bellen.com, waar bezoekers hun rekeningen kunnen uploaden voor een advies op maat, blijkt dat ruim driekwart van de mensen te veel betaalt omdat ze niet het juiste abonnement hebben. Vooral buiten de bundel raken, kan een flinke strop opleveren. Hollandsnieuwe hanteert daarentegen een vast, concurrerend tarief voor bellen, sms en internet. De minuutprijs varieert van 3,4 cent voor een grote bundel (550 minuten) tot 6 cent voor een kleine (75 minuten). Net als bij T-Mobile Relax is een belminuut in te ruilen voor een sms’je of 1 MB.

Woldring constateert dat de Vodafone-dochter weer voor dynamiek in een markt zorgt die in rustig vaarwater was gekomen. Wel vindt hij het jammer dat ook Hollandsnieuwe gesprekken per hele minuut naar boven afrondt.

RTL Nederland en Vodafone maakten gisteren bekend dat zij gaan samenwerken. Het eerste product dat is ontwikkeld, is gericht op vrouwen en wordt in februari 2011 gelanceerd. In tegenstelling tot Hollandsnieuwe mikt dit nieuwe merk wel op het hogere segment, vooral op het gebruik van het ‘rijke aanbod’ van bewegend beeld van RTL.

bron: telegraaf

zureharing
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2011 23:34

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door zureharing »

Het 8am op 21-09-2011
Goeiemorgen,ik heb nog steeds geen netwerk,me sim blijft zich wel steeds vernieuwen.
Ondertussen uit frustratie wat info gezocht
:shock:
hollandsnieuwe: Vodafone Libertel B.V. handelend onder de naam
hollandsnieuwe, gevestigd aan de Avenue Ceramique 300, 6221 KX, te Maastricht, KvK nr. 14052264 en BTW-nummer NL.800755133B01
telefoon 043 3555555
fax 043 355 566 6

Korte beschrijving
Vodafone is een van de grootste mobiele communicatiebedrijven in Nederland en maakt deel uit van Vodafone Group, het meest toonaangevende communicatiebedrijf ter wereld met 252 miljoen klanten.


Klaske de Jonge is sinds januari 2010 Director Corporate Affairs bij Vodafone Nederland. Zij is verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie van het bedrijf en voor het beleid op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (CSR). Voordat ze bij Vodafone begon, werkte De Jonge als Vice President Corporate Affairs Europe bij Mars. Daarvoor werkte ze onder andere acht jaar als directeur bij de Consumentenbond en vier jaar als marketing manager bij TNT/TPG Post, na een internationale carrière bij Numico in de VS en Groot-Brittannië. Klaske de Jonge heeft verschillende universitaire opleidingen afgerond, waaronder een doctoraal in Bedrijfskunde in Rotterdam, een doctoraal in Politieke Wetenschappen in Leiden, een postdoctoraal in Communicatie en Mediastrategie in Groningen en een postdoctoraal bij de Anderson School of Management aan de Universiteit van Californië.
Nevenfuncties:
Lid Raad van Toezicht Maag Lever Darm Stichting
- Lid Raad van Toezicht van de Nederlandse Hartstichting

en ze was 8 jaar directeur by,
Klaske De Jonge
Consumentenbond
P.O. Box 1000
2500 BA The Hague
Netherlands
Phone : +31 mag niet vermeld hier
email:mag niet vermeld hier

Nu kunnen clienten vodafone beklag doen by haar oudcollegas,hoe krom
als je alle klachten leest op oa dit forum.

Google en lees ook voor-pdf- de overeenkomst tussen kabelexploitanten en mobiele telecommunicatieaanbieders - getekend in 8-voud op
27-06-2011 te Den Haag-
UPC,Ziggo B.V,NLkabel{de overige kabelexploitanten} met telecommunicatie aanbieders: KPN B.V,,Vodafone Libertel B.V.,T-Mobile The Netherlands B.V.,Tele2 Mobiel B.V,Ziggo4 B.V
ze zyn een clubje besloten vennootschappen met allemaal beperkte aansprakelijkheid,behalve NLKabel ;zy hebben wel volledige rechtsbevoegdheid :roll: Hoe dat zo en wat betekend dat voor de consument????

MarijW
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2006 18:49

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door MarijW »

Ook bij mij een klacht over Hollands Nieuwe (HN).
Vanaf het moment dat ik de sim kreeg van HN (wat best snel ging), kon ik bellen en internetten. Alleen, toen mensen mij wilden bellen op het HN nummer, kregen ze te horen dat het nummer niet in gebruik is (terwijl ik dus gewoon kon bellen en internetten). Dus ik na een paar keer HN mailen. Kreeg ik een mailtje met vragen en opdrachten, op zich al raar, want in mijn oorspronkelijke mail stond mijn probleem duidelijk vermeld. Opdrachten uitgevoerd, vragen beantwoord en teruggestuurd, want het probleem was niet opgelost. Twee dagen later weer HETZELFDE mailtje met opdrachten en vragen. Toch maar weer gedaan en beantwoord, want probleem was na de opdrachten (harde reset en netwerk zoeken) natuurlijk niet opgelost. Rarara, na een paar dagen kreeg ik weer een mailtje met DEZELFDE opdrachten en vragen. En vandaag opnieuw. Ben nu zo boos dat ik heb gemaild dat wanneer mijn probleem niet rap opgelost wordt, ik mijn contract opzeg.
En voordat er vragen komen of mensen het goede nummer wel belden, jawel, zowel het nummer intoetsen als terugbellen levert hetzelfde antwoord op: dit nummer is niet in gebruik....
En op mijn terugbelverzoek is niet gereageerd, die vergat ik nog even te melden.

MarijW
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2006 18:49

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door MarijW »

En vandaag kreeg ik een mail dat ze geen netwerkproblemen hebben gevonden bij mijn nummer. Terwijl ik heel duidelijk heb gemaild, dat ik prima kan bellen (en dat zou al niet gaan bij netwerkproblemen) maar niet gebeld kan worden.
En dan vragen ze ook nog of de mensen het goede nummer wel bellen.
HN is een baggerproduct en ik ga nu een brief opstellen, waarin het contract opzeg.
Hun incompetentie is nu wel voldoende aangetoond denk ik zo.
Ben wel heel boos :!:

Grondslag
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 sep 2011 16:10

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Grondslag »

Elders schreef ik al het volgende:
Grondslag schreef:Ik heb in augustus een abonnement afgesloten bij hollandsnieuwe. Voordat alles gebruiksklaar was betreffende nummerbehoud, was ik al een maand verder, terwijl ik al wel voor een maand betaald had. Inmiddels heb ik nu twee weken het abonnement in gebruik. Van deze twee weken, heb ik 10 dagen last gehad van storing, zo ook nu.

Op momenten dat ik wel contact krijg met het netwerk, functioneert het gegevensnetwerk vaak niet en kan ik vaak geen inkomende oproepen of SMS berichten ontvangen. De gebruikte telefoon is niet de oorzaak, zo heb ik middels testen met andere SIM-kaarten en telefoons vastgesteld.

De klantenservice geeft niet thuis. Inmiddels ben ik voor meer dan 50 euro opgelicht door hollandsnieuwe en probeer ik er weer zo snel mogelijk van af te komen - met nummerbehoud.
Helaas heb ik nog altijd geen reactie mogen ontvangen op mijn storingsmelding, anders dan het stupide standaardbericht met opdrachten, welke zo te zien anderen ook ontvangen hebben en welke ik enkel kan duiden als het afschuiven van problemen op de klant. De problemen met het netwerk zijn evident, zo blijkt uit de vele klachten.

Inmiddels heb ik een opzegging gedaan, maar ook hier geen reactie op ontvangen. Het enige wat mij nu nog rest is het (met terugwerkende kracht) storneren van de incasso's en mijn nummer proberen te verhuizen naar een andere operator.

Grondslag
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 sep 2011 16:10

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Grondslag »

Nu, een week later, heb ik nog steeds geen antwoorden gehad van de klantenservice van hollandsnieuwe. Noch op mijn storingsmelding, noch op mijn opzegging. Mijn telefonische bereikbaarheid is nog altijd minimaal. Inmiddels heb ik elders een abonnement afgesloten, maar is het wachten tot mijn nummer overgeschreven wordt, als dit al gebeurt. Ik zie het namelijk niet gebeuren, dat hollandsnieuwe hier aan mee zal werken.
Het is ronduit belachelijk, dat je als goedgeaarde consument tijd, geld en energie kwijt bent aan de wanprestatie van een bedrijf, wat veel belooft, maar niets daarvan waar maakt. De les is eens te meer; zaken doen met mensen die zich achter een muur verschansen, is een bijzonder slecht idee.
De andere les is, dat het beheer van telefoonnummers bijzonder slecht is geregeld en dat een bedrijf zomaar éénzijdig beslag kan leggen op je nummer, zonder dat je daar als consument enige invloed op uit kan oefenen. Dat lijkt mij een slechte zaak, in een wereld waar de mobiele telefoon in toenemende mate gebruikt wordt voor financiële transacties en overheidstransacties.

MarijW
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2006 18:49

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door MarijW »

Met mij is er nu contact opgenomen. Eens kijken hoe dat gaat uitpakken.
Met bereik en internet heb ik trouwens geen enkel probleem.

De klantenservice tot nu toe was drama. Erger dan dit ben ik echt niet eerder tegengekomen! Eens kijken of ze het nu netjes (en liefst snel) kunnen oplossen.

Grondslag
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 sep 2011 16:10

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Grondslag »

Bij mij is nog altijd niets opgelost. De klantenservice van hollandsnieuwe zwijgt nog steeds als het graf, op het éne draaiboek antwoord na. Ook op nieuwe meldingen wordt niet gereageerd. Ze hebben het blijkbaar erg druk met alle storingsmeldingen.
Inmiddels heb ik van mijn nieuwe aanbieder het bericht gehad, dat het niet gelukt is om mijn nummer over te schrijven, omdat hollandsnieuwe dit blokkeert. Daar vinden ze dan kennelijk wèl tijd voor.
Ook hebben ze wèl tijd gevonden om nieuwe incasso's in te dienen, want ze blijven incasseren van mijn rekening, ook al heb ik uitdrukkelijk een opzegging gedaan. Bij mijn bank heb ik per direct een terugboekopdracht ingediend.
Mocht deze gijzeling van mijn nummer nog een week duren, dan zal ik in de richting van de Geschillencommissie Telecommunicatie moeten stappen. Ik kan nu niet bankieren via Internet en geen transacties uitvoeren via DigiD, met alle gevolgen van dien.

Grondslag
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 sep 2011 16:10

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Grondslag »

De idioterie wordt steeds groter. hollandsnieuwe heeft mij toevallig net antwoord gegeven. Het bedrijf is van mening, dat ik mijn abonnement af zou moeten kopen. Een absurde beredenatie natuurlijk, want ik heb al voor drie maanden abonnement betaald, zonder dat hollandsnieuwe geleverd heeft. Het is de omgekeerde wereld.

MarijW
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2006 18:49

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door MarijW »

Kun jij het contract niet gewoon ontbinden? HN voldoet niet aan het contract, ze leveren niet.... Maar ik ben geen advocaat! Misschien kun je zo langzamerhand juridische hulp inroepen? Drie maanden is extreem lang.
Succes!

Happystone
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2011 09:02

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Happystone »

Het lijkt mij dat als een leverancier zijn verplichtingen niet nakomt, je van een contract af kunt komen. Mijn dochter heeft sinds september HN en in eerste instantie was er geen internetverbinding. Na wat gedoe en contacten met HN en Belcompany was dit opgelost. Nu heeft ze sinds een week weer geen internet en kan ook niet SMS'en. Klacht weer kenbaar gemaakt via het inmiddels beruchte klachtfml op site HN. bevestiging ontvangen maar geen contact opgenomen tot nu toe. Ik snap niet dat wat goed ging ineens, floeps... niet meer werkt. Er is nog voldoende tegoed en ook haar limiet is nog niet bereikt mbt internetgebruik. Dit heb ik gecontroleerd. Dus ze kan weer niets en is voor niemand bereikbaar. "Alleen noodoproepen" wordt aangegeven. Ik ga nog één keer naar Belcompany om na te gaan of wij nu van die halve zolen zijn die het gewoon niet begrijpen of iets verkeerd hebben gedaan. Als zij ook geen oplossing kunnen bedenken, dan gaat een aangetekend schrijven naar HN met een ultimatum. De kosten die uit dit hele gedoe voortvloeien worden vanaf dat moment verhaald op HN. OoK mbt BKR registraties en andere ellende om van dit gerommel af te komen. Je mag verwachten dat als je een product aanbiedt waarvoor betaald wordt, dat dit ook wordt geleverd. Daar moeten consumenten helemaal geen capriolen voor uit hoeven te halen. Het moet gewoon goed zijn. Is dit niet het geval, dan is de leverancier in gebreke. Het is toch van de zotte dat je wel betaalt voor iets dat gewoon niet werkt. Je moet er gewoon van op aan kunnen dat je bereik hebt.

Grondslag
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 sep 2011 16:10

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Grondslag »

Het mag duidelijk zijn, dat hollandsnieuwe de zaken absoluut niet op orde heeft. Vandaag kreeg ik weer een mail, met precies dezelfde idiote vragen en opdrachten uit het draaiboek, die ik een maand geleden ook al heb ontvangen en waar ik destijds al antwoord op gegeven had. Het lijkt er op, alsof het bedrijf de strategie van het zich domhouden hanteert. Vanmiddag zullen er dan ook definitief meldingen richting OPTA/ConsuWijzer en richting de Geschillencommissie Telecommunicatie gaan.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door bprosman »

Vodafone jaagt op zuinige klant met Hollandsnieuwe
[/knuppelinhoenderhokmode aan] Moet zijn Vodafone jaagt op zuinige klant die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten met Hollandsnieuwe :wink:

MarijW
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2006 18:49

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door MarijW »

bprosman schreef:
Vodafone jaagt op zuinige klant met Hollandsnieuwe
[/knuppelinhoenderhokmode aan] Moet zijn Vodafone jaagt op zuinige klant die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten met Hollandsnieuwe :wink:
Dat vind ik een rare opmerking.

De reden waarom ik koos voor HN is dat de belminuten drie maanden meegenomen kan worden. Er is geen ENKEL betaalbaar abonnement die dat heeft.
En blijkbaar nemen mensen daar genoegen mee. Terwijl je, wanneer de bakker zegt, wat u aan brood niet opeet vandaag, mag niet in de vriezer, maar dat neem ik weer terug, iedereen zou gaan stuiteren!

Ben ik dan iemand die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten? Of denk ik dan gewoon logisch na en weiger ik te betalen voor belminuten die weggegooid worden wanneer ik ze niet gebruik?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je consequent teveel minuten over hebt kun je ook je belbundel bijstellen, bij sommige providers kan dat per maand. En misschien gebruiken de andere providers die minuten die over zijn wel om een betere (lees duurdere) helpdesk te bemannen :wink:

MarijW
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2006 18:49

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door MarijW »

Maar ik bel dus niet consequent.

Het abo wat ik had, was prima. Maar buiten dat het duurder is geworden bij Vodafone, kan ik mijn minuten dus niet meer meenemen. Nou, jij denkt daar blijkbaar anders over, maar ik vind dat diefstal. Ik betaal voor een aantal minuten, dan moet ik die kunnen opmaken ook.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik betaal mijn gebelde minuten achteraf. Bel ik per maand weinig heb ik een hele lage rekening, ben ik ik het buitenland en bel ik veel heb ik een hoge rekening.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

bprosman schreef:Als je consequent teveel minuten over hebt kun je ook je belbundel bijstellen, bij sommige providers kan dat per maand. En misschien gebruiken de andere providers die minuten die over zijn wel om een betere (lees duurdere) helpdesk te bemannen :wink:
Andere providers waar je "voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten" hébben in ieder geval een helpdesk die je kunt bellen bij een storing, ook al kost deze dan misschien een euro per minuut. Dat zit er nu eenmaal in als je op zoek bent naar dat dubbeltje.
Afwachten tot een helpdesk een keer tijd heeft om jou te bellen of mailen is ronduit belachelijk.
Iets waar ik pas achter kwam toen er bij de nummerportering iets fout ging, gelukkig kon ik er binnen de bedenktermijn nog van af. Het feit dat de "help"desk op deze manier zou kunnen werken was nooit bij me opgekomen, dus heb ik daar ook niet op gelet. Als ik het wel had gezien was ik er bij voorbaat niet aan begonnen.

Gesloten