LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SPOOKREKENING TELFORT

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Reeuwijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011 18:24

SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door Reeuwijk »

Tijdens ons verblijf in New York zijn wij verrast door een gepeperde rekening van Telfort, zonder dat er door ons een gesprek is gevoerd! Terwijl wij nog lagen te slapen is "onze simkaart" in kontakt gegaan met het nummer welke ik als laatste nog in Nederland had gebeld, de avond voor vertrek. Van 6.31 uur tot 9.05 uur NY tijd zijn er maar liefst 73 telefoontjes gepleegd met een en het zelfde nummer zonder dat ik daar weet van had! De gebelde in Nederland was stomverbaast en vroeg zich af wat er met ons aan de hand was, maar kon ons niet bereiken omdat ons toestel UIT stond. Reaktie van Telfort is dat dit soort belgedrag niet ongebruikelijk is en zij dus de kosten geheel op ons verhalen!!! Wij lopen hier dus letterlijk keihard tegen een muur van onbegrip en onwil aan van een telefoon provider. Wie heeft er een vergelijkbare ervaring? Wat kunnen wij doen om ons recht te krijgen? Help !!!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door berndv »

vergelijkbare ervaring genoeg op dit forum. Goede oplossingen in uw voordeel maar zeer weinig. In de algemene voorwaarden staat vaak dat het gebruik van de simkaart eigen risico is, en dat de kosten die daarmee geregistreerd worden, door u betaald moeten worden.

Ik vind wel dat dit wel heel erg vaak is en zou persoonlijk, aangezien het toestel uitgeschakeld was, denken aan een fout tussen het amerikaanse en het nederlandse netwerk. Gesprekken op de factuur zijn de gesprekken die met de simkaart geregistreerd zijn, als het toestel uit staat is dat wel heel vreemd. Feit is wel dat het een nummer is welke u zelf gebeld heeft, hetzij op een ander tijdstip, maar toch.

Reeuwijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011 18:24

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door Reeuwijk »

Het gaat kennelijk nogal eens mis op het moment dat er een nieuw provider wordt gezocht! Het is toch te zot voor woorden dat je moet betalen voor een produkt waar je geen gebruik van hebt gemaakt. het ergste is nog dat TELFORT volkomen DOOF blijft voor dit soort problemen.
Ik zit nu te denken om het voor te leggen aan de geschillen commissie Telecom. Misschien dat iemand daar ervaring mee heeft???

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Reeuwijk,

Het is niet dat wij doof zijn met betrekking tot uw ongenoegen over de hoogte van de factuur. Wij gaan uit van de netwerkregistraties. Graag ontvang ik alsnog uw naw-gegevens, e-mailadres en het 06-nummer van Telfort. Via een privébericht kunt u deze gegevens aan mij kenbaar maken.

Daphne

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door Yme »

Telfort webcare schreef: Het is niet dat wij doof zijn met betrekking tot uw ongenoegen over de hoogte van de factuur.
:lol:

Ik hoop dat Reeuwijk hier ook de humor van inziet...

suikerklontje
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 dec 2010 20:48

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door suikerklontje »

Doof? misschien wel.. maar gelukkig kunnen ze nog lezen!

Telfort: goedkoop, service? wat is dat?

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door dusus »

@Reeuwijk

In veel gevallen is het in de broekzak of damestas hebben van een telefoon de oorzaak. Elke keer belt die dan het laatst gebelde nummer...

Zet je bij niet-gebruiken de telefoon op het toetsenbord-slot?

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door kiz »

@dusus:
TS schrijft dat het toestel UIT was...

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door Hatertje »

Als je telefoon uit staat in het buitenland en iemand belt je voicemail, dan kost dat je ook geld.

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door dusus »

@kiz

over wat "uit" is, zijn nog al wat misverstanden.
Mijn vrouw zet de TV uit met de afstandsbediening, maar dan staat ie nog aan, maar "standby". Bepaalde programma's (zoals http://www.ezlan.net/WOL.html) kunnen de TV - net als een PC - weer "aan" zetten. Pas als de stekker uit 230-contact is, is ie écht uit.
En zo ook met telefoons en laptops. De 1 zet dat ding uit door geluid uit te zetten, of deksel dicht te klappen. De ander door met de drukknop 'uit' te zetten, en te wachten tot het scherm zwart is.
Maar het is - óók voor batterijbehoud en ongewenst hacken of melden van je locatie - beter om de accu eruit te halen. Zeker in buitenland.

Overigens terecht de opmerking over de voicemail. Die moet je ook uitzetten vóór je de grens over gaat. Vervang dan je VM-boodschap door de melding dat je om technische redenen tijdelijk niet bereikbaar bent. Anders weet de inbreker wanneer ie bij jou thuis zijn gang kan gaan.

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door kiz »

@dusus:
Als het toestel onbereikbaar was, dan had het dus geen verbinding met een netwerk, en dan was het toestel dus UIT.
Lees de openingspost nog even.

Faydra
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 11:36

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door Faydra »

Ik heb er ook gewerkt nog nooit zoiets gehoord.
Maar heeft dat nummer jouw niet zo vaak geprobeert te bellen.
Dan krijg je kostten van voicemail van de persoon die jouw probeert te bellen. Succes want dat heb je welnodig vrees ik.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door Yme »

Hatertje schreef:Als je telefoon uit staat in het buitenland en iemand belt je voicemail, dan kost dat je ook geld.
Dit is niet meer zo, zie de website van Telfort:
Voicemailkosten in het buitenland
Als iemand u in het buitenland belt en wordt doorverbonden met uw voicemail, dan betaalt u hier niets voor. Als u zelf naar uw voicemail belt, betaalt u de kosten voor het bellen in het buitenland.

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door kiz »

Het kost niets als iemand je voicemail inspreekt terwijl je in het buitenland bent.
Voicemailkosten in het buitenland
Als iemand u in het buitenland belt en wordt doorverbonden met uw voicemail, dan betaalt u hier niets voor. Als u zelf naar uw voicemail belt, betaalt u de kosten voor het bellen in het buitenland.
bron: Telfort website

Reeuwijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2011 18:24

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door Reeuwijk »

Beste Daphne,
Bij aankomst in NY USA heb ik enkel en alleen gebruik gemaakt van mijn Wekker funktie en absuluut geen bel toets aangeraakt. Idioot dat en 73 maal gekozen is voor het zelfde nummer in Nederland. S'morgens ontbeten in het hotel en de telefoon in de UIT stand in de kluis achtergelaten toen wij de stad in gingen. Daarna geen gebruik meer gemaakt van de telefoon, tot 24 dec, waarop ik mijn zoon in CHICAGO moest bellen n.a.v. de diefstal van mijn vrouw's handtas op NY airport.
Nog meer elende moet je maar denken.

Een rekening van ruim 200 euro werd mij na terugkomst in NL gepresenteerd. Verweer van Telfort: "dat soort dingen gebeuren nu eenmaal en dat soort belgedrag komt ons niet vreemd voor" Te zot voor woorden natuurlijk Je belt niet om de paar minuten naar het zelfde nummer !!!! Voor mij een raadsel voor Telfort misschien een uitdaging om te achterhalen hoe dit technisch kan gebeuren. Ik hoor graag de oplosssing. Voorlopig heb ik een compensatie aangeboden gekregen van 50 euro als pleister op de wond moet je maar denken.
Telfort webcare schreef:@Reeuwijk,

Het is niet dat wij doof zijn met betrekking tot uw ongenoegen over de hoogte van de factuur. Wij gaan uit van de netwerkregistraties. Graag ontvang ik alsnog uw naw-gegevens, e-mailadres en het 06-nummer van Telfort. Via een privébericht kunt u deze gegevens aan mij kenbaar maken.

Daphne

toontjelager
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2011 20:11

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door toontjelager »

Een positief bericht van Telfort!
Alle mij in rekening gebrachte kosten zijn inmiddels vergoed !!

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door Yme »

toontjelager schreef:Een positief bericht van Telfort!
Alle mij in rekening gebrachte kosten zijn inmiddels vergoed !!


:?:

Jij bent "Reeuwijk"?

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

En ook nog is de tarieven omhoog gooie foei foei, Telfort/KPN!
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=97216

Gazi
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2011 10:54

Re: SPOOKREKENING TELFORT

Ongelezen bericht door Gazi »

Goedendag forumleden,

ook ik heb dit probleem meegemaakt met Telfort, januari 2011, kreeg ik een rekening gepresenteerd van dik 160 euro, na het opvragen van de specificaties, zag ik dat er naar een onbekend nummer was gebeld, in twee dagen tijd meer dan 100 keer, ik heb vervolgens een klacht ingediend, en te kennen gegeven dat ik het bewuste telefoonnummer na het zien van de specificaties heb opgebeld, ik kreeg een jong kind aan de telefoon die ik niet ken en visa versa.
Ik heb te kennen gegeven dat ik de rekening niet van plan was te betalen, omdat ik de gesprekken niet gevoerd heb, ook heb ik aangegeven dat dit belgedrag niet bij mij paste en dat ze dit terug konden zien in m`n belgedrag van de afgelopen 8 jaar dat ik klant bij hen ben geweest.
Hierop kreeg ik een brief van hun incassobureau met de melding dat ik binnen twee weken een bedrag van 182,66 euro moet betalen, en een brief van prefentel dat ik op de zwarte lijst stond en nergens meer een nieuw abbonement kan afsluiten.
Uiteindelijk heb ik de rekening betaald.
Ik had trouwens een maand daarvoor aangegeven dat ik mijn abbonement stop zet omdat ik er nog een bij vodafone heb lopen.

NU, krijg ik gisteren een telefoontje van m`n moeder, dat zij een rekening van Telfort heeft ontvangen van 195 euro.
Ik heb haar gezegt de specificaties op te vragen, als nu blijkt dat het haar ook is gebeurt, stap ik zeker naar de geschillencommissie telecom, en laat ik ze ook mijn betaalde bedrag terug vorderen,dit is toch te absurd gewoon.

Gesloten