Pagina 5 van 5

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Geplaatst: 24 nov 2013 12:26
door MementoMori
Beste mensen,

ABN AMRO moet de automatische incasso's die minder dan 56 dagen (8 weken) oud zijn, gewoon terugboeken wanneer de rekeninghouder daarvoor opdracht geeft zonder opgave van redenen. Het is namelijk een zaak tussen de rekeninghouder en het bedrijf dat geïncasseerd heeft, waar de bank niets mee te maken heeft. Incasso's die ouder zijn dan 56 dagen maar minder oud dan 13 maanden kunnen pas na een "Melding onterechte incasso" met opgave van de reden aan de bank worden teruggeboekt. Dit is een regeling van Currence waar de banken zich aan moeten houden. Zie hoofdstuk 6 en 12 in De Telefoongids.

Als ABN AMRO zich daar niet aan houdt, is een klacht bij de AFM zoals Guardian72 schrijft inderdaad de oplossing.

Nu ben ik het toch nog vergeten. Der Alte uit Katwijk had er bij de Vara wel aan gedacht :shock:

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Geplaatst: 28 nov 2013 14:17
door RakasaRohe
Is er een makkelijke methode om een telefoongesprek op te nemen?
Wij worden waarschijnlijk vanavond teruggebeld door Privilege dus daar zal het wel te laat voor zijn en ik ben benieuwd wat zij gaan beweren. Het is toch te absurd dat in ons Nederland zo'n zwendel jaren blijft bestaan, miljoenen heeft geklopt uit Nederlanders en er is geen actie ondernomen. Probeer koekjes te stelen uit de supermarkt en je komt in de problemen, noem je bende een bedrijf en roof miljoenen en niemand kijkt op of om.
Ik ga in ieder geval vragen of mevrouw toegang kan krijgen tot bewijsmateriaal tegen Pretium want dit gaat helemaal nergens meer over.
Als ik het geld had zou ik zelf onderzoek gaan doen.

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Geplaatst: 28 nov 2013 14:56
door Guardian72
RakasaRohe schreef:Is er een makkelijke methode om een telefoongesprek op te nemen?
Wij worden waarschijnlijk vanavond teruggebeld door Privilege dus daar zal het wel te laat voor zijn en ik ben benieuwd wat zij gaan beweren. Het is toch te absurd dat in ons Nederland zo'n zwendel jaren blijft bestaan, miljoenen heeft geklopt uit Nederlanders en er is geen actie ondernomen. Probeer koekjes te stelen uit de supermarkt en je komt in de problemen, noem je bende een bedrijf en roof miljoenen en niemand kijkt op of om.
Ik ga in ieder geval vragen of mevrouw toegang kan krijgen tot bewijsmateriaal tegen Pretium want dit gaat helemaal nergens meer over.
Als ik het geld had zou ik zelf onderzoek gaan doen.
Als je een smartphone hebt - zoek op de app 'call recorder' of soortgelijk.
Vaak gratis. En anders is het de 1 tot 3 euro best waard.

Heb je een gewone (vaste) telefoon - ga even snel langs een electronica zaak - er zijn oplossingen voor in de handel.

Succes.

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Geplaatst: 28 nov 2013 15:02
door langste adem
Anders dan bij een smartphone is het voor een vaste telefoonaansluiting lastiger om een gesprek op te nemen.
(Tenzij je een luidsprekerfunctie hebt op je telefoon, en op zolder nog ergens een cassetterecorder, maar er zijn vast betere methoden die ik niet weet)

Overigens heb ik in het verleden, (na herhaaldelijk van het kastje naar de muur gestuurd te zijn door de klanten"service" van Pretium) ook weleens gebluft tegen een Pretium medewerkster dat ik het gesprek aan het opnemen was. Prompt werd me verteld dat ze daar geen toestemming voor had gegeven. Ik had nog niet eens de kans om te zeggen dat er ook geen toestemming gegeven was voor een Pretium abonnement, want de hoorn werd er al opgegooid.

Ik weet niet waar u over teruggebeld wordt, maar het is bij een berucht en dubieus bedrijf als Pretium sowieso beter om alle correspondentie schriftelijk te laten verlopen (een emailadres van Pretium zul je niet makkelijk vinden). Pretium zal er alles aan doen om je te negeren als je je lidmaatschap aan wil vechten, en het zal ookvermoedelijk een tijdrovende kwestie worden , maar Pretium vaart er wel bij door het percentage mensen die afziet van alle rompslomp die het teweeg brengt, en dan maar bij Pretium blijven.

En in Nederland is het nog steeds zo dat een zwendelbedrijf als Pretium contracten afsluit op basis van een geknipte bandopname met een aarzelend ja erin. Zonder handtekening en soms zonder medeweten van de nieuwe "klant". De "klant"heeft het nakijken bij Pretium.

Succes.

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Geplaatst: 28 nov 2013 15:14
door RakasaRohe
Als de politie hier niets aan doet van wie krijgt Nederland dan gerechtigdheid?
Ik zou bijna vragen of de gedupeerden collectief een beetje geld kunnen bijleggen om groots onderzoek te starten. We hebben mensen nodig die dingen uitlekken over Pretium.

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Geplaatst: 28 nov 2013 15:20
door Guardian72
langste adem schreef:Prompt werd me verteld dat ze daar geen toestemming voor had gegeven. Ik had nog niet eens de kans om te zeggen dat er ook geen toestemming gegeven was voor een Pretium abonnement, want de hoorn werd er al opgegooid.
Toestemming hoeft ook niet gegeven te worden.
Als 1 van de deelnemers dit goed vind - en het is voor eigen gebruik mag het gewoon.
http://blog.iusmentis.com/2008/03/10/ov ... -voicelog/

Zie ook: http://blog.iusmentis.com/2008/01/11/op ... ubliceren/

En: http://www.iusmentis.com/beveiliging/ha ... gesprekken

Dan kom je in elk geval goed beslagen ten ijs.

Even - het is het handigst om te melden dat e.e.a opgenomen is NADAT het gesprek zo goed als beindigd is. En, als men zegt dat er een overeenkomst is, moeten ze dat kunnen bewijzen - en als zij dan een opname (zeggen te) hebben - is er inderdaad ook daar geen sprake van toestemming geweest tot opnemen.

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Geplaatst: 29 nov 2013 11:26
door langste adem
Ik heb gelukkig van Pretium af, al komt er zo af en toe wel eens een telefoontje van Pretium.
Maar door mijn ervaring met Pretium ga ik nooit en te nimmer meer in op een aanbieding die telefonisch of aan de deur aangeprijst wordt door welke aanbieder dan ook, ook al klinkt die aanbieding nog zo geweldig, en zou de aanbieding eenmalig zijn. Ik kijk liever op mijn gemakje of het inderdaad een leuke deal is, zonder me eerst te willen binden aan een contract die ik binnen 7 dagen kan opzeggen....

Het is nu wachten op de wetswijziging die als het goed is in 2014 wordt doorgevoerd , waarbij telefonisch afgesloten abonnementen altijd bekrachtigd moeten worden met een uitdrukkelijke toestemming, bijvoorbeeld handtekening. Dat zou al heel veel ellende schelen.
Dat dit een tegenslag is voor een bedrijf als Pretium is wel duidelijk.

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Geplaatst: 09 dec 2013 07:49
door MementoMori
Ha ha,

Nu zie ik pas dat mijn mooie verjaarskaart is verwijderd. Ik heb daar nog zo mijn best op gedaan. Over een half jaar wordt inderdaad de nieuwe wetgeving van kracht. Officieel is een misleidend verkooptelefoontje niet meer voldoende om een overeenkomst af te sluiten. Na jaren gedoe en zo lang mogelijk uistellen is Nederland pas zover dat je een overeenkomst afsluit met een handtekening.

Van oneerlijk handelende ondernemers zullen we niet af zijn. Die gaan namelijk gewoon door omdat ze niet worden aangepakt. Ondanks die nieuwe wet kan je (oude) mensen toch gewoon laten geloven dat ze lid zijn geworden en moeten betalen?

Groetjes,
MementoMori

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Geplaatst: 09 dec 2013 09:16
door langste adem
Laatst bijgewerkt door TROS Radar op 04 dec 2013 14:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraken / laster
Mijn excuses voor de negatieve berichten over Pretium, waarin ik blijkbaar te ver ben gegaan met mijn uitspraken..... Deze uitspraken van mij zijn weliswaar negatief over Pretium, maar zijn wel degelijk voortgekomen uit mijn ervaringen met Pretium.

Ik blijf erbij dat sommige uitspraken van Pretium minstens net zo ongefundeerd zijn. Ik citeer van de Pretium website :

Ook qua service gaat u er alleen maar op vooruit. Uit onderzoek blijkt dat onze abonnees meer waardering hebben voor onze klantenservice dan abonnees van KPN voor de service van hun helpdesk. Dus mocht het een keer nodig zijn: onze medewerkers helpen u snel, vriendelijk en vakkundig. Zoals het hoort.

Neem dan contact op met onze uitstekende klantenservice

Om nog maar te zwijgen over de vele klachten op dit forum, en vele anderen. Ik weet wel, over andere telefonie aanbieders vind je ook klachten, maar Pretium steekt er wel met kop en schouders bovenuit. Dat kunt u laster noemen, maar mijn doel was vooral om mensen te waarschuwen om zich wel 2 keer te bedenken voor men met deze aanbieder in zee gaat.

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Geplaatst: 09 dec 2013 12:34
door Guardian72
En, de zogenaamde webcare zal wel een troll zijn - daar deze zich direct niet meer meld.
(Of, zou ze echt geweest zijn, en alle forums hebben doorgelezen, en daarna besloten hebben dat ze niet voor zo`n bedrijf wil werken?)

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Geplaatst: 18 dec 2013 10:50
door Privilege_Webcare
Guardian72 schreef:En, de zogenaamde webcare zal wel een troll zijn - daar deze zich direct niet meer meld.
(Of, zou ze echt geweest zijn, en alle forums hebben doorgelezen, en daarna besloten hebben dat ze niet voor zo`n bedrijf wil werken?)
Beste Guardian72,

Concrete klachten die wij signaleren op dit forum, lossen wij waar mogelijk via privéberichten op met de desbetreffende klant. Dit omdat het hier over het algemeen om persoonlijke gegevens gaat.

Met vriendelijke groet,
Webcare team Privilege

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Geplaatst: 18 dec 2013 16:48
door Prolix
Privilege_Webcare schreef:
Guardian72 schreef:En, de zogenaamde webcare zal wel een troll zijn - daar deze zich direct niet meer meld.
(Of, zou ze echt geweest zijn, en alle forums hebben doorgelezen, en daarna besloten hebben dat ze niet voor zo`n bedrijf wil werken?)
Beste Guardian72,

Concrete klachten die wij signaleren op dit forum, lossen wij waar mogelijk via privéberichten op met de desbetreffende klant. Dit omdat het hier over het algemeen om persoonlijke gegevens gaat.

Met vriendelijke groet,
Webcare team Privilege
*proest*