LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] privilege bv haarlem/pretium telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marian76
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 sep 2008 20:34

privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door marian76 »

Hallo ,

Bij mijn schoonvader is een bedrag van 62.23 euro van zijn rekening geschreven hij heeft totaal geen idee waar dit voor is .

Bij de afschrijving staat privilege bv Haarlem .

Heb nu op het internet gekeken en kom dan steeds tegen pretium telecom .
Ook als ik op de bankrekening nummer google .
Als ik alles zo lees ben ik bang dat hij ook is gebeld en ergens aan vast zit nu .
Hij heeft nergens voor getekend en kent het bedrijf niet ook niet dat hij is gebeld .
Hij heeft ook nooit eerder post gehad van iets /iemand.

Schrijf het hier omdat ik hoop dat mensen er meer van weten
Bedankt

Groetjes Marianne

MAXIEM

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

marian76

Advies: storneer het bedrag tijdig en laat een selectieve blokkade door jouw bank aanleggen voor het nummer van dit bedrijfje.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraak

MAXIEM

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Mocht het zo zijn dat je niet kunt storneren, dan kun je de bank vragen om deze onrechtmatige automatisch incasso terug te boeken.

Maxiem.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Marian76,

Hoe je de aanwijzingen van Maxiem hierboven voor terugboeken en blokkeren precies moet uitvoeren, vind je in
De Telefoongids hoofdstuk 12. Verder heb je voor het "Pretium Privilege lidmaatschap" nog de handleiding volgens 'Situatie 3'.


Dien ook klachten in bij de Consumentenautoriteit en meld je aan bij het Bel me niet register.

Groetjes,
MementoMori
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraak

marian76
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 sep 2008 20:34

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door marian76 »

Hij is gisteren al bij de bank geweest en die hebben het geblokkeerd en geld terug geboekt .

Ik heb verder ook geen idee waar het van is maar alles komt uit bij pretium telecom.

Het banknummer is nu geblokkerd en volgens mijn schoonvader is hij nergens lid van geworden en kan er geen geld meer van zijn rekening af (van privelege bv haarlem).
Ik vertrouw het niet en ben bang dat hij nu ergens lid van is geworden en hij daar nog meer van zal horen .

Hij zegt niet gebeld te zijn, nooit gegevens doorgeeft .

Ik ga de links even lezen en heel erg bedankt voor de antwoorden en tips!

MAXIEM

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

marian76

Sukses en laat hier even weten hoe het afloopt. Daar leren wij (de respondenten) ook weer van.

Maxiem.

MAXIEM

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

marian76

Mocht dit bedrijf jouw vader nog verder lastig vallen en beweren dat er een overeenkomst is, vraag dan de voicelog op. Willen zij die niet afgeven, dan kun je het beste alle correspondentie ongeopend terugsturen met de opmerking: geadresseerde is overleden op (datum noemen).

Maxiem.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraak

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Shine »

Ik ben even verder op onderzoek uitgegaan. Wat blijkt: Met ingang van 1 januari 2011 geis de nieuwe wet van kracht inzake stilzwijgende verlengingen en opzeggingen.
Zie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 0-789.html

Het komt er op neer dat:
De stilzwijgende verlenging is vervangen door abonnementen en lidmaatschappen met onbepaalde termijn, maar met een opzegtermijn van maximaal een maand. Abonnementen en lidmaatschappen die in de wet worden aangepakt, zijn die van sportscholen, boekenclubs, internet- en telefoniebedrijven en autopechtdiensten. Consumenten krijgen verder het recht om op dezelfde manier (post, internet, telefoon) op te zeggen als het abonnement was aangegaan. Als men bijvoorbeeld een rechtsverhouding telefonisch aangaat mag de aanbieder de afnemer niet meer verplichting om de rechtsverhouding schriftelijk (eventueel aangetekend) op te zeggen.

Daarnaast wordt de opzegtermijn beperkt tot één maand, bijvoorbeeld ingeval de stilzwijgende verlenging geschiedt voor een periode van meer dan drie maanden. Deze opzegtermijn is alleen anders - met een maximum van drie maanden - indien de zogeheten geregelde aflevering van een dienst (denk aan een abonnement op een kwartaalmagazine) minder dan eens per maand geschiedt.
Je hebt dus als leverancier van diensten aan consumenten straks nog maar een beperkte keuzevrijheid. Je kunt je klant hooguit houden aan een stilzwijgende verlenging van drie maanden. Het enige alternatief is het contract voor onbepaalde tijd laten aangaan, waarbij een opzegtermijn van 1 maand geldt.

•Op de zwarte lijst van verboden algemene voorwaarden (6:236 BW) komt een verbod op stilzwijgende verlenging of vernieuwing met meer dan drie maanden, behalve als het contract wordt omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.
•Op de grijze lijst van vervelende maar niet per se verboden algemene voorwaarden (6:237 BW) komt een bepaling over contracten die langer dan een jaar lopen. Deze moeten per maand opzegbaar zijn.
•Op de grijze lijst komt verder een verbod op opzegtermijnen die langer zijn dan een jaar.
•op de zwarte lijst komt verder een verbod op het eisen dat mensen aangetekend op moeten zeggen. Wie elektronisch een contract aangaat, moet dat elektronisch kunnen opzeggen.


En hiermee lijkt het me duidelijk. Niks aangetekend meer versturen.


Natuurlijk blijft van kracht....ik zou deze club blokkeren, want misschien gaan ze de automatische afschrijving proberen.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraken

aldertpottjewijd
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2011 11:14

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door aldertpottjewijd »

Wij "kregen" ook een boekwerkje van Privilege en kwamen er later achter dat hiervoor een bedrag van ongeveer 70 euro was afgeschreven. Dat kon kennelijk terwijl we daar helemaal geen machtiging voor gegeven hebben. We konden dit gelukkig nog op tijd storneren en dachten dat de kous daarmee af was. Vandaag werden we gebeld, volgens het belbureau hadden we 24 december 2010 positief gereageerd op en telefonische verkoop actie. We hebben dat absoluut niet gedaan. Het belbureau gaf ons het adres waar we een brief naar toe kunnen sturen met het verzoek om een kopie van het bewuste telefoon gesprek. Overdonderd door dit telefoonte hebben we dat adres nog genoteerd ook. Absurd natuurlijk, als er een bewijs is dan sturen ze dat zelf maar op. Ik neem aan dat de afschrijving heeft kunnen plaatsvinden omdat we pretium gemachtigd hebben de telefoongesprekken automatisch te incasseren. Pretium maar helemaal opzeggen, ook voor de gesprekskosten lijkt nu de beste oplossing. Hoeveel geld heeft deze club al vergaard bij mensen die hun afschriften niet goed controleren of niet weten hoe ze daarop moeten reageren?
Hoogste tijd dat er aan deze praktijken een eind wordt gemaakt!.

MAXIEM

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

aldertpottjewijd

Je schrijft: Hoogste tijd dat er aan deze praktijken een eind wordt gemaakt.

Advies: dien een klacht in bij ConsuWijzer.

Maxiem.

annes
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:29

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door annes »

Ook mijn buurvrouw van 82 heeft hier mee te maken gehad. Er is 65 euro van haar rekening geschreven en vandaag ontving ze voor het eerst het magazine Privilege. Ze kan zich niet herinneren ooit een telefoontje te hebben gekregen of ergens mee akkoord te zijn gegaan en ze is behoorlijk bij de tijd. Ook heeft ze nooit eerder een magazine te hebben ontvangen. Bellen doet ze niet via KPN maar via UPC.
Ze heeft ze vandaag gebeld en haar werd verteld dat ze telefonisch toestemming heeft gegeven. Ze moet een brief schrijven en opzeggen en vragen om het geld terug te storten. Nu zal ik dat wel voor haar doen.

Na alle reacties te hebben gelezen, even voor mijn goede begrip moet ze (dan wel ik) dus de volgende stappen ondernemen:
1. bank bellen en automatische incasso blokkeren
2. brief schrijven en opzeggen, het voicelog opvragen en dreigen met juridische stappen als ze haar nog verder lastig vallen.
3. klacht indienen bij consumentenautoriteit
4. registreren bij bel me niet register

Zou het nog helpen als ik die brief namens haar schrijf, ik ben nl zelf jurist. Helaas vrees ik dat dit soort instanties hier niet van onder de indruk zijn.

Echt bizar dat dit zomaar kan.

Anne-Marie
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraak

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Anne-Marie,

Kijk in De Telefoongids voor inspiratie. Daar staan diverse voorbeelden in van brieven en aanpak. Voor Privilege is 'Situatie 3' van toepassing. Schrijf voor jouw buurvrouw de brief, maar laat haar zelf ondertekenen.

Voor wat betreft jouw stappen:
1. in orde + eerder door Pretium geïncasseerd geld laten terugboeken; zie De Telefoongids.
2. laat het opvragen van de voicelog en het dreigen met juridische stappen maar achterwege. Het is gewoon een kwestie van keihard niet betalen en geld terugboeken en rekening blokkeren; zie De Telefoongids. De Telefoongids geeft ook een aanpak voor wanneer Pretium met "Gerecht Incasso" op de proppen komt. Alle recepten zijn beproefd :mrgreen:
3. in orde.
4. in orde.

Groetjes,
MementoMori

Fraterstuin 6
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2012 23:57

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Fraterstuin 6 »

Heden bezocht een mijn moeder, die 83 jaar is, en ik constateerde dat zij een brief van Pretium Telecom had gekregen met een bevestiging voor een abonnement bij Pretium miv 22 maart 2012.
Toen ik haar hierna vroeg zei ze dat ze telefonisch door de KPN was benaderd en deze haar goedkoper bellen hadden voorgesteld.
Ze was er zeker van dat het de KPN was geweest.
Aangezien ze slecht horend is ben ik er niet verder op ingegaan en heb ik de papieren mee naar huis genomen.

Welke stappen kan ik nu nog ondernemen om het eea ongedaan te maken ?
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraak

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Fraterstuin,

In De Telefoongids vind je onder situatie 5 de coulanceregeling van Pretium, waarmee oude mensen 3 maanden de tijd hebben om af te zien van de overeenkomst. De directeur van Pretium heeft in een uitzending van Vara Kassa enkele weken terug, beloofd om de oude coulanceregeling weer te volgen.

Groetjes,
MementoMori
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Vermelden persoonlijk gegeven

Anne-Elise
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2012 21:08

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Anne-Elise »

privilege bv Haarlem/pretium telecom schreef €80 af bij mij. Ik ken het hele bedrijf niet. Het is zelfs de 2e keer, een jaar geleden gebeurde dit ook. Ik heb het bedrag toen terug gevorderd. Nu via klantenservice van ING gereageerd die het bedrag terug storten. Wel vreemd dat een vreemd bedrijf zomaar geld kan incasseren zonder dat ik ooit iets met dit bedrijf had.

MAXIEM

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Anne-Elise

Het zou te maken kunnen hebben met een abonnement op hun blad Privilege. Mogelijk heeft iemand jouw gegevens doorgegeven, om welke reden dan ook. Overigens kun je het bedrag altijd binnen 56 dagen storneren. Ook een selectieve blokkade kun je aanvragen bij je bank. Kun je het niet storneren, dan moet je een MOI-formulier bij jouw bank aanvragen en invullen. MOI staat voor Melding Onterechte Incasso.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Off-topic

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Guardian en Privilegeshop,

Het handelsmerk "Privilege" aanvechten lijkt mij inderdaad een lastige. De vraag is ook nog wie er het eerst was.

Privilegeshop, jullie schrijven nog over "vele" klachten per week. Kunnen jullie zeggen hoeveel ongeveer en of het de laatste tijd rustiger is geworden? (wat ik toch wel hoop :roll:

Groetjes,
MementoMori
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Vermelden persoonlijk gegeven

Chantal08
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2012 14:10

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Chantal08 »

Onlangs kwamen wij erachter dat er €65 van onze rekening is gehaald. Toen al hier op de site gekeken en toen kwam ik hier ook bij uit. Bedrag laten storneren bij de bank en rekening geblokkeerd. We hebben meer als een jaar terug gekeken of er al vaker iets was afgeschreven maar dit bleek niet zo te zijn. 2 dagen later een vreemd briefje in de bus dat ik privilege moest bellen a 0,15 ct per mnuut. Denk bellen jullie maat vind het goed. Vandaag kreeg ik een ledenboekje, ik ben niet eens lid. Gebeld met privilege blijkt dat ik al 6 jaar lid ben en 4x per jaar boekjes ontvang. Nog nooit een magazine ontvangen en ook nog nooit lid geweest, ten,inste niet bewust. Ik was lid geworden nadat ze me hier telefonisch voor benaderd hadden. Ik weet zeker van niet want ik doe zulke onzin nooit. Gevraagd of ik in die 6 jaar daar gebruik van heb gemaakt. Nee nooit. Op de vraag of zij dat niet gek vnden kreeg ik geen antwoord. Nu móet ik schriftelijk opzeggen en resterende lidmaatschap geld betalen! Ik zei ik zeg nu op bij jou. Nee dat mocht niet! Moest schriftelijk. Ik wil nu geen lidmaatschap en heb het nooit gewild. Wie heeft tips voor mij?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Chantal08 schreef:Onlangs kwamen wij erachter dat er €65 van onze rekening is gehaald. Toen al hier op de site gekeken en toen kwam ik hier ook bij uit. Bedrag laten storneren bij de bank en rekening geblokkeerd. We hebben meer als een jaar terug gekeken of er al vaker iets was afgeschreven maar dit bleek niet zo te zijn. 2 dagen later een vreemd briefje in de bus dat ik privilege moest bellen a 0,15 ct per mnuut. Denk bellen jullie maat vind het goed. Vandaag kreeg ik een ledenboekje, ik ben niet eens lid. Gebeld met privilege blijkt dat ik al 6 jaar lid ben en 4x per jaar boekjes ontvang. Nog nooit een magazine ontvangen en ook nog nooit lid geweest, ten,inste niet bewust. Ik was lid geworden nadat ze me hier telefonisch voor benaderd hadden. Ik weet zeker van niet want ik doe zulke onzin nooit. Gevraagd of ik in die 6 jaar daar gebruik van heb gemaakt. Nee nooit. Op de vraag of zij dat niet gek vnden kreeg ik geen antwoord. Nu móet ik schriftelijk opzeggen en resterende lidmaatschap geld betalen! Ik zei ik zeg nu op bij jou. Nee dat mocht niet! Moest schriftelijk. Ik wil nu geen lidmaatschap en heb het nooit gewild. Wie heeft tips voor mij?
ZIJ zullen moeten aantonen dat er een (rechtsgeldige) overeenkomst is.
Betalen - alleen als zij kunnen aantonen dat je dat verplicht bent.
Al 6 jaar lid? Toch vreemd dat ze nooit eerder afgeschreven hebben (hoe lang kan je terugzoeken met internetbankieren?)
De bewijslast dat jij moet betalen ligt bij degene die eist dat je betaald.

Hou vol, en geef niet toe.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Reactie op verwijderde tekst

MaartenF
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2011 10:47

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door MaartenF »

En dat Pretium gaat maar door...

Bij mijn oma van 95 jaar is het nu dus ook gebeurd. Ze werd zomaar gebeld door Pretium waarna de indruk bij haar werd gewekt dat het om KPN ging die haar een voordeliger contract wilde aanbieden.
Nu is mijn oma bijna doof en verstaat ze heel slecht aan de telefoon als er niet goed gearticuleerd en duidelijk gesproken wordt. Wel heeft ze meerdere keren tegen de medewerkster van Pretium gezegd dat ze eerst meer informatie wilde hebben en ook dat ze nog nergens mee instemde omdat haar familie de zakelijke dingen voor haar regelt.

Tóch kreeg ze een paar dagen later een zgn. 'welkomstbrief' thuisgestuurd waarin haar mede werd gedeeld dat haar contract z.s.m. van KPN naar Pretium zou worden overgezet ?!?
Nadat ik Pretium voor haar gebeld had werd mij op duidelijke wijze verstaan te geven dat mijn oma toch echt haar toestemming zou hebben gegeven en dat zij het bewijs op tape hadden...ze moest zélf maar bellen om af te zeggen!

Direct een fax gestuurd met 'annulering' van de contractwisseling en ook een aangetekende brief verstuurd. Het is toch te gek voor woorden dat het ons nu geld kost om onder iets uit te komen waarin mijn oma niet eens heeft ingestemd???????? Het is ook maar afwachten, als ik al de reacties op forums lees op internet, of er überhaupt gereageerd gaat worden op de 'opzegging' van ons door Pretium.

In ieder geval heb ik mijn oma direct opgegeven voor het Bel-me-niet-register. Hopelijk helpt het...
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraak

Gesloten