LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge rekening Internet op Telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
amber89
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2011 10:03

Hoge rekening Internet op Telefoon

Ongelezen bericht door amber89 »

Hallo,

Ik heb gisteren een nieuwe telefoon bij mijn abbo mogen uitzoeken. Mijn huidige abbo is zonder internet. Straks heb ik internet wel in mijn abbo zitten.
Nou heb ik gisteren via Wi-fi, met de inlogcodes van het internet thuis, wat dingen op internet bekeken.
Nou keek ik tussentijds op mijn rekening omdat ik steeds het 3G teken zag staan en niet wist wat dit betekende. Nu zie ik op internet dat dit niet wil zeggen dat je ook op internet zit, maar dit betekend dat je de mogelijkheid hebt.
Een ander zegt weer dat ze na het internetten handmatig het 3G teken uit moeten zetten omdat ze anders moeten betalen voor internet.

Mijn rekening is na 1 avond al 300 euro. misschien is internet van Wi-fi overgegaan naar internet op de telefoon(hier krijg je geen melding van)
Moet een provider je niet standaard waarschuwen over deze kosten?
normaal zijn mijn internetkosten tussen de 2 en 5 euro, dus heel laag.
The Belcompany gaf aan dat ik als ik de rekening had, even met hi moest bellen om te vragen of ze me tegemoet willen komen. Het probleem is, dat is het nu dus wel moet betalen.

Iemand hier ervaring mee?

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Hoge rekening Internet op Telefoon

Ongelezen bericht door aaten »

ik heb geen ervaring met coulance vanuit hi maar ik zou ze nu alvast bellen dan kan er wellicht wat geregeld worden, hoe eerder hoe beter. Misschien internet alsnog op dit abonnement erbij zetten?

Wat je het beste kunt doen is op dit moment je internet functionaliteit op je telefoon volledig uitzetten, hiervoor moet je het toegangspunt voor mobiel internet verwijderen. Welke telefoon heb je? Met een beetje geluk kan dan iemand hier je uitleggen wat je moet doen.

Dat je een 3G logo in je telefoon hebt staan geeft inderdaad aan dat je aangesloten bent op een 3G netwerk maar niet dat er internet gebruikt wordt over de 3G.

amber89
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2011 10:03

Re: Hoge rekening Internet op Telefoon

Ongelezen bericht door amber89 »

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb een Samsung Galaxy S.
Ik weet wel hoe ik Wi-fi uit moet zetten.
De enige manier hoe ik 'snel' internet uit kan zetten is zoiezo met de vliegstand, maar dat is een tijdelijke oplossing want dan kun je ook niet gebeld worden.

Hoe kan ik handmatig het internet uitzetten dan?

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Hoge rekening Internet op Telefoon

Ongelezen bericht door Yme »

De powerknop even indrukken tot je een menu krijgt te zien. Bij mobiele netwerken kan je dan internet uitzetten. Op dezelfde manier zet je internet ook weer aan

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Hoge rekening Internet op Telefoon

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Zie ook onderstaande topic zelfde verhaal:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=95940

Gesloten