LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Call4care, van de aardbodem verdwenen. Donaties nep.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sodergarden

Call4care, van de aardbodem verdwenen. Donaties nep.

Ongelezen bericht door Sodergarden » 10 mei 2011 11:41

Een leuke actie: een 0 uren abonnement bij stichting(!) Call4care en als ik bel gaat er 10% naar een goed doel. Alles werkt prima...totdat ik nu een adreswijziging door wil geven.

Factuur er bij gehaald: telefoonnummer bestaat niet (0900 2426624), website werkt niet (http://www.call4care.nl), het adres in het KVK register komt niet overeen met die op de factuur. Blijkbaar zijn ze al erg lang onbereikbaarhttp://www.bellen.com/forum/onderwerp.a ... topic=1776.

Op het Amsterdamse adres in het KvK register zitten een aantal bedrijven. Na telefonisch contact met 1 er van, ben ik niets wijzer: de medewerker had nooit van call4care gehoord. Er blijken ook andere bedrijven in het pand te zitten, maar geen call4care.
Er is wel een website genaamd mijncall4care.nl . Maar het is maar de vraag of dat de juiste website is of een hoax.
Je kunt je er niet op registreren, er is wel een email adres voor support. Een beetje minimaal. Omdat het niet overeenkomt met het webadres op de factuur en ze zelfs een compleet andere registrar hebben (Denit Internet Services BV versus COMBELL GROUP NV) en men volgens de link op bellen.com nooit reageert, is het mij zeker niet duidelijk of ze bonafide zijn.

Omdat de stichting beweert, via de website en de actuele afschriften, dat er een gedeelte naar een goed doel gaat, heb ik alle goede doelen op mijncall4care.nl benaderd.
Tot nu toe bij het eerste gesprek, wist geen van hen van een (huidige) samenwerking, behalve Natuurmonumenten. Zij krijgen sinds 2 jaar geen donaties meer, er waren problemen.
Dit terwijl hun logo dus nog wel op mijncall4care.nl staat en op de afschriften word geparadeerd en zelfs bij de klantenservice in de emails staan!
Het vervolg zal ik hier posten.
Laatst gewijzigd door Sodergarden op 20 mei 2011 15:02, 6 keer totaal gewijzigd.

Sodergarden

Re: Call4care, van de aardbodem verdwenen. Donaties nep.

Ongelezen bericht door Sodergarden » 10 mei 2011 12:35

Zojuist had ik contact met Vogelbescherming Nederland, een van de goede doelen die volgens de Call4care facturen nog donaties uit onze belkosten krijgt. Men was op de hoogte van de problemen. Men zegt ook geen donaties meer te ontvangen, dat de stichting niet te bereiken is en dat men niet blij is met de situatie.
Er is beloofd binnenkort op de site kenbaar te maken dat dit het geval is, zodat consumenten weten dat de donaties op de factuur niet worden overgemaakt.
Alvast 1 overwinning.

Het Nederlandse Rode kruis heeft laten weten ook problemen te hebben met de stichting. Ze ondernemen juridische stappen hier tegen.

Sinds 2008 krijgt de Hartstichting ook geen donaties meer.

Sodergarden

Ongelezen bericht door Sodergarden » 10 mei 2011 15:04

De gegevens om een abonnement op te kunnen zeggen:

ASPIDER Solutions
Wipmolenlaan 1
3447 GJ Woerden
0348-500400

Ik hoop dat andere forum lezers met dit abonnement kunnen aangeven of er op hun factuur ook nog vermeld staat dat er 10% naar een goed doel is gegaan. In mijn geval staat Amnesty international er bij als beneficiair.

Overigens is het grappig dat men onderaan de afschriften schrijft dat correspondentie met de goede doelen over Call4care niet mogelijk is..

jaap.hijmans

Ongelezen bericht door jaap.hijmans » 16 mei 2011 10:32

Een aantal goede doelen, waaronder ook Vogelbescherming Nederland, heeft in het verleden samengewerkt met Call4Care. Dit bedrijf bood mobiele telefoonabonnementen aan waarbij een deel van de opbrengst ten goed zou komen aan een van de deelnemende goede doelen.

Call4Care nalatig
Er lopen nog steeds een voor ons onbekend aantal telefoonabonnementen via Call4Care, en op de facturen van de klanten staat nog steeds vermeld dat 10% wordt afgedragen aan goede doelen. Ook staan op http://www.mijncall4care.nl nog steeds de logo’s van de deelnemende goede doelen.
Er is echter al lang geen sprake meer van enige afdracht, en wij beschouwen dit als een zeer ernstig misbruik van vertrouwen van consumenten en donateurs.

Samenwerking opgezegd
Vogelbescherming en andere goede doelen hebben in het verleden al meerdere pogingen gedaan met het bedrijf in contact te komen en opheldering te krijgen over de nalatigheid. Maar daar is tot op heden niet op gereageerd.

Inmiddels heeft Vogelbescherming de samenwerking eenzijdig opgezegd.
Helaas weten wij niet wie de leden en donateurs zijn die een telefoonabonnement bij Call4Care hebben lopen. We kunnen deze mensen dus niet persoonlijk benaderen met het advies hun abonnement op te zeggen.

Advies: opzeggen
Af en toe krijgen wij vragen en klachten van donateurs over Call4Care. Het enige advies dat wij kunnen geven is:

Heeft u een abonnement via Call4Care dan raden wij u aan, gezien de ernstige nalatigheid en misbruik van vertrouwen door Call4Care, uw abonnement z.s.m. te beëindigen.

U kunt daarvoor een mail sturen naar [email protected]
Mocht dat geen soelaas bieden dan kunt u contact opnemen met:

ASPIDER Solutions
Wipmolenlaan 1
3447 GJ Woerden
0348-500400

Dien een klacht in tegen Call4Care bij ConsumentenWijzer
Wij zouden het zeer op prijs stellen als u uw opzegging gepaard wil laten gaan met en klacht tegen Call4Care bij de ConsumentenWijzer.
Als er meerdere klachten van benadeelde consumenten worden ingediend kan dit voor de Opta reden zijn deze zaak te onderzoeken.

Een klacht indienen kan via http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in

Reacties
Wilt u naar aanleiding van deze informatie contact met Vogelbescherming, bel dan met Jaap Hijmans (030-6937729) of stuur een mail naar [email protected]

Aanvulling: 11-07-2011
Ik krijg net bericht dat nummeroverdracht via C4C wel gewerkt heeft bij iemand die opgezegd heeft. Opzeggen zou dus moeten kunnen met nummerbehoud. Maar je weet het pas als het gelukt is.
Overigens zou ik niet overgaan naar SIMPEL. Dat merk is van hetzelfde bedrijf als C4C.
Laatst gewijzigd door jaap.hijmans op 11 jul 2011 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Regenschijn

Ongelezen bericht door Regenschijn » 17 mei 2011 14:52

Na bovenstaande reacties te hebben gelezen, voel ik mij geroepen mijn ervaringen met Call4care te delen.

Ik ben jarenlang een tevreden klant geweest bij Call4care, tot ongeveer een jaar geleden.... Dus ik nam onlangs contact op:

Geachte heer/mevrouw,

Sinds een aantal jaren ben ik klant bij Call4care. Tot ongeveer een jaar geleden heb ik weinig tot geen problemen met uw service gehad.

Jammer genoeg loop ik al enige tijd tegen problemen aan. Zo kan ik nog steeds geen mms-berichten versturen en ontvangen, terwijl ik me daarvoor wel heb aangemeld. Ook heb ik bijna nooit internetverbinding.
Verder vind ik de post die ik van u krijg steeds slordiger worden. Het logo van Call4care bovenin is vervaagd, alsof de inkt bijna op is. Bovendien krijg ik elke maand dubbele post. Een sms’sje dat mijn factuur klaarstaat op mijncall4care.nl en een factuur thuis.

Het is duidelijk dat u de kosten niet kunt drukken. Getuige de slechte inkt, maar bovendien de factuur die ik vorige maand onvoldoende gefrankeerd binnen heb gekregen.
TNT Post wilde graag dat ik de kosten van uw verzonden factuur betaal. Ik heb daarop getracht contact met u op te nemen, maar ik krijg via bovenstaand telefoonnummer de laatste tijd geen gehoor. Vervolgens ben ik op Internet gaan zoeken naar een ander mogelijk wél juist nummer. De keurige website waarop ik ooit terechtkwam, lijkt niet meer te bestaan. Er is alleen nog toegang tot mijn persoonlijke gebruikerspagina van Call4care. Helaas is daar ook nogal wat op aan te merken. De weergave van het menu midden op de pagina is enkel zichtbaar wanneer ik met mijn muis eroverheen beweeg.
Het linkermenu dat zich volgens deze zin links moet bevinden is echter helemaal onvindbaar: “Als u nog vragen heeft over Mijn Call4Care kunt u contact opnemen met onze klantenservice. In de linkerkolom vindt u de contactgegevens.”
Ook als ik de gehele pagina selecteer, kom ik het niet tegen.

Tijdens mijn zoektocht op Internet, stuitte ik op fora waarop ik berichten las van mensen die ook geen gehoor krijgen, zowel telefonisch als via e-mail.
Vandaar dat ik mijn toevlucht heb genomen tot uw adres. Ik wil bij deze het abonnement bij Call4care beëindigen. Ik vind het jammer, want ik vond het fijn om via deze weg ook nog eens wat goede doelen te kunnen steunen. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat de betrokken goede doelen graag geassocieerd zullen willen worden met deze gang van zaken. Ik las namelijk wel vervelendere dingen dan het slechte bereik van uw klantenservice. Laten we hopen dat de ellende, die ik heb gelezen, mij verder bespaard blijft.
Ik ga er verder vanuit dat u het hoofdstuk van de achterstallige incasso inmiddels heeft afgesloten.
Onlangs zijn er problemen geweest met de automatische incasso. Daarover heb ik gemaild met [email protected] , maar ik heb nog geen reactie gehad.
De facturen van maart en april heb ik nu handmatig betaald.
Aangezien mijn nummer al geruime tijd af is gesloten en ik een kostenvrij abonnement heb, zijn er geen kosten meer gemaakt. Dus dat is afgerond.

Ik wil graag dat dit abonnement per direct wordt beëindigd. Verlate oplossingen voor mijn problemen met uw service worden niet op prijs gesteld.
Onderstaande gegevens zijn op mij van toepassing:
[blabla..]

Zoals jullie kunnen lezen, heb ik ook geprobeerd te mailen.
Vandaag heb ik eindelijk antwoord gekregen. Eerst over het opzeggen van mijn abonnement:
Geachte mevrouw [...],

Het spijt ons dat u ervoor hebt gekozen uw abonnement voor mobiele telefonie van Call 4 Care op te zeggen. Het abonnement met het telefoonnummer [...]zal per 12-06-2011 worden beëindigd.

Bedankt voor uw gebruik van Call 4 Care.

Met vriendelijke groet,
Call 4 Care klantenservice

Geen excuses of een verklaring, maar een paar minuten later springt mijn hart opnieuw op bij nog een mailtje van Call4care:
Geachte mevrouw [...],

Bedankt voor uw brief.

Naar aanleiding hiervan kunnen wij u melden dat het op dit moment inderdaad niet mogelijk is om de website te bereiken, omdat wij momenteel geen nieuwe aanvragen kunnen verwerken. Wel kunt u inloggen op uw persoonlijke MijnCall4Care pagina.

U kan de klantenservice bereiken via: [email protected].

Met vriendelijke groet,
Call 4 Care klantenservice

*zucht* :(

Ik heb inmiddels ook een klacht ingediend bij Consuwijzer.nl
Het zou een goede zaak zijn als Call4care eens stevig onder de loep werd genomen....

Sodergarden

Ongelezen bericht door Sodergarden » 19 mei 2011 02:04

Aspider zit ook achter Simpel.nl , die recent bij kassa op het matje werd geroepen.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... c#p1217610

Gesloten