LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Erg slechte dekking 3G T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bjorn74
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mei 2011 20:44

Erg slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door bjorn74 »

Ik heb sinds 2010 een twee-jarig T-mobile Iphone abonnement en ik reis regelmatig met de trein tussen Den Haag en Utrecht of Den Haag en Amsterdam.

De dekking van T-mobile is in de randstad erg slecht, de telefoon verliest constant zijn 3G dekking en schakelt dan over naar gprs. Het vervelende hiervan is dat als ik een telefoon gesprek aan het voeren ben, de verbinding verbroken wordt.

Mobiel internet bij T-mobile is ook een drama waarbij het op de bovengenoemde trajecten gewoon bijna onmogelijk is om tijdens de spits een website te bekijken.

Om maar te zwijgen over het zelf bereikbaar zijn, regelmatig krijg ik sms-jes van t-mobile dat iemand heeft proberen te bellen zonder dat mijn telefoon is overgegaan.

Ik heb hierover contact opgenomen met T-mobile, deze gaven aan niet veel voor mij te kunnen doen. Mijn contract loopt nog een jaar en kostenloos opzeggen kan dus niet. Op mijn antwoord dat zij in gebreke blijven kreeg ik terug dat ik dan maar met 3 voorbeelden van datum/tijd/postcode moest komen zodat zij een onderzoek konden doen.

In het telefoongesprek met de klantenservice werdt tot twee keer toe de verbinding verbroken door het overschakelen van 3G naar minder.

De eerste keer werd ik nog netjes terug gebeld maar de 2e keer hoorde ik niets meer. Nadat ik zelf weer met T-mobile had gebeld kreeg ik een mevrouw aan de lijn die vertelde dat zij niet rechtstreeks naar collega's door kon verbinden maar zij kon wel een mail aan de collega versturen, met het verzoek contact met mij op te nemen. Dit weigerde zij echter te doen onder vermelding van mijn mobiele t-mobile nummer, want haar collega had dat nummer proberen te bellen en dat werkte niet. (dat klopt, want het netwerk van t-mobile had weer eens niet voldoende dekking)

Na lang aandringen ben ik eindelijk doorverbonden naar een andere persoon. Deze gaf aan dat ik alleen mijn contract af kom komen door hem af te kopen omdat op mijn huisadres ik voldoende dekking had en op mijn werkadres ook.

Dat de dekking in de rest van de randstad slecht is, daar had t-mobile geen boodschap aan. Mijn weerwoord dat een mobiele telefoon met mobiel internet voor "onderweg" was en niet voor thuis of op het werk (immers vaste lijn) was verkeerd gedacht, als t-mobile dat zou hanteren dan zou iedereen van zijn abonnement af willen zien.

Ik heb hem nog proberen te overtuigen met: "dus als mijn telefoon thuis en op het werk het doet, maar in de rest van de randstad dus bijna niet, dan is er niets aan de hand. "

De klantenservice wilde dat niet zeggen, want dat de dekking niet voldoende was ontkende hij niet. Maar een volledige dekking kunnen ze niet bieden dat staat immers ook in hun algemene voorwaarden.

Dat de dekking in de randstad met 3G dus nog steeds onvoldoende is, is vervelend maar veranderd niets aan hun standpunt.

Ik weet een ding zeker, zodra mijn abonnement is afgelopen (2012) voor mij NOOIT meer T-mobile en voor iedereen die graag "mobiel" wil bellen, internetten en voor de rest van de wereld bereikbaar wil zijn zou ik geen T-mobile aanbevelen. Zij vinden het immers raar dat iemand "onderweg" gebruik wil maken waar hij of zij voor betaald.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Erg slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door atesli »

Ik heb op de genoemde plaatsen prima dekking, alleen in gebouwen in Amsterdam ben ik weleens 3G kwijt en soms ff 10 seconden als ik met de trein door niemandsland rij.
Vergeleken met vorig jaar vind ik de dekking zeer goed verbeterd.

Heb je je klacht al gemaakt op de dekkingskaart.
Je wordt dan binnen 10 werkdagen gebeld om te kijken waar het probleem zit.

http://www.t-mobile.nl/service-en-conta ... kingskaart

arie61
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 apr 2011 22:22

Re: Erg slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door arie61 »

ik ben op veel van die plaatsen geweest geen last van slechte deking ik denk dat er iets niet goed is aan je telefoon laat hem even nakijken in de schop

mpr1980
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:34

Re: Erg slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door mpr1980 »

T-mobile heeft die problemen al langer.

De telefoon van mijn vriendin had ook geregeld geen dekking en dan kreeg ze weer smsjes dat ze telefoon had gemist. Volgens T-mobile lag het aan haar telefoon. Het vreemde was wel dat het voorheen Orange was en die problemen er toen niet waren. Toen ging alles over naar T-mobile en begonnen de irritaties.

Na 1 jaar over gegaan naar Hi en wat denk je.. problemen opgelost. Zelfs tijdelijk haar oude telefoon moeten gebruiken en toch dekking! Apart hoor..

Eén ding is in ieder geval duidelijk.... T-mobile is het gewoon niet!

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Erg slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door atesli »

De problemen die jij weergeeft mpr1980 waren vorig jaar aan de orde.
SMSjes over gemiste oproepen hadden destijds te maken met de dekking.

Als je op het forum van T-Mobile wat rond kijkt dan zie je dit soort melden eigenlijk nooit meer.

Enigste wat er laatste maand weer eens mis was was de belstatus die dagen vertraging had maar dat is inmiddels weer opgelost maar heeft wel weken geduurd.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Erg slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door renegade66 »

Volgens T-mobile lag het aan haar telefoon
goh! lekker makkelijk afgedaan zeg, dan hebben wel heel veel mensen een slechte telefoon.
ook hier in friesland veel problemen sinds 2010 en dan niet alleen met i-phone maar ook blackberry, allemaal via T-Mobile netwerk.
het valt mij in ieder geval op dat er heel erg veel klachten over dit netwerk zijn.

ook mijn vrouw en ik hebben er dus last van.

T-mobile, een mobiele telefoon is niet voor werk of thuis maar ook voor onderweg.
zorg dat je bagger netwerk in orde komt.

bjorn74
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mei 2011 20:44

Re: Erg slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door bjorn74 »

Zit dus net naast iemand in de trein die ook al op der mobiel liep te rammen uit frustatie.
Op mijn vraag t-mobile zeker ? Kwam er net zoveel bagger uit als de kwaliteit en snelheid van het netwerk van tmobile. Zij kreeg net zo min een webpagina geladen als ondergetekende.

Maarja .. wat klagen wij nou? Een mobiele telefoon is immers niet voor onderweg

rbuurlage
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2011 19:48

Re: Erg slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door rbuurlage »

Zelfde verhaal hier ( groningen )
Verbindings problemen met telefonie en meer geen signaal dan wel.
Als je uitbelt moet je eerst 5 a 6x opnieuw bellen want 1e paar x word er geen contact gemaakt.
En inkomende gesprekken komen helft van de tijd niet aan, krijg je ineens sms dat je blijkbaar een gemist gesprek hebt omdat ik niet bereikbaar zou zijn ( weird )
En internet is helemaal een ramp, dit werkt meer niet dan wel, en radio online luisteren ? Via Wifi lukt 't wel maar via 3G.... Blijft maar bufferen en verbinding maken. HOPELOOS !!!!!

Klantenservice gemeld dat ik problemen heb maar krijg geen antwoord
Dekkingskaart klacht ingevuld
Vervolgens via twitter tmobile webcare aangesproken en deze zeggen dat ik binnen 5 dagen word terug gebeld

7 dagen later nog steeds geen reactie, dus bellen met de klantenservice, krijg je te horen dat er helemaal geen klacht bij hun bekend is.
En als je dan hoort dat je op dat moment daarover een klacht wil indienen, dan word je weer doorverwezen naar een online contact formulier

Alsof ze bang zijn klanten te woord te staan.
Dus ik geef aan dat ik de "klacht" nu uit handen geef aan de geschillen commissie, word er gelachen en krijg je de melding : Tsja dat kunt u ook proberen, veel plezier ermee en een fijne dag nog ( en ze verbreekt zo de verbinding )

Naja... als T-mobile zo met zijn klanten omgaat ? Vandaag geschillen commissie ingeschakeld, eens kijken wat zij ervan vinden.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Erg slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door renegade66 »

misschien de opta maar eens op de hoogte stellen?

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Erg slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@rbuurlage
Je geeft aan dat de collega van de klantenservice heeft gezegd dat er geen netwerkklacht bekend is. Mijn excuses voor deze verkeerde informatie want je netwerkklacht staat in het systeem. Dit heeft mijn collega op het T-Mobile Forum ook bevestigd in het topic storing.

Richard
T-Mobile Webcare

Radj65
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2011 17:14

Re: Erg slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door Radj65 »

Ook ik heb al bijna 3 weken "geen service".

Geen bereik ... niets waarvoor ik betaald heb !!!

Netwerk radar meerdere malen gebruikt.
Je wordt teruggebeld door medewerkers van de helpdesk die niets voor je kunnen doen behalve een mail sturen naar het "netwerk team".
Het team dat niets van zich laat horen, ook niet na 10 dagen !

Diverse malen zelf gebeld naar Tmobile, maar helaas de helpdesk kan niets voor je doen.
1x (gistermiddag) heeft men mij aan de lijn gehad, ik kon ze niet te woord staan (zat in een vergadering), zij zouden mij terugbellen. Niet gebeurd dus.
Toen maar zelf weer naar hun gebeld met het verzoek om teruggebeld te worden, weer niet teruggebeld.
Gisteren maar weer gebeld met het verzoek om de afdelingshoofd te verzoeken een mail te sturen naar het hoofd van het "netwerk team" om contact op te nemen voor het einde van deze middag. Niet teruggebeld.

Wederom net zelf gebeld naar Tmobile.
Resultaat :
de helpdesk die niets voor je kunnen doen behalve een mail sturen naar het "netwerk team".

Daarop onderstaande gestuurd (ook al eerder gedaan, twee maal):

Ik ben nu helaas "uitgevallen" tegen een van de collega's van jullie helpdesk.

Ik ga nu de derde week in met problemen met mijn telefoon.
Afgelopen maandag ben ik gebeld door een van jullie collega's. Helaas kwam dit niet gelegen waarop ik verzocht heb om een half uur later terug te bellen, dit werd toegezegd.
Helaas nog steeds niet gebeurd. zelf al 3x teruggebeld naar jullie, maar het enige wat er voor me gedaan kan worden is een mail sturen naar de netwerk afdeling.
Heb nu al 2x zeer dringend verzocht om via de afdelingshoofd van de helpdesk een mail te sturen naar de afdelingshoofd van het netwerk team.
Ook verzocht om de afdelingshoofd zelf aan de lijn te krijgen ... Dit wordt geweigerd omdat dit niet mag !!!

Wanneer wordt er nu serieus iets gedaan ... !!!!!!!!!!!!

Ik begin dit spuugzat te worden.
Ik wens zsm dat Tmobile contact opneemt om mijn probleem op te lossen.

Nu weer wachten !!!!!!!!!!!!!!!!

Jawesjej
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2012 09:40

Re: Erg slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door Jawesjej »

Hoe is dit "afgelopen....." :?:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Erg slechte dekking 3G T-Mobile

Ongelezen bericht door berndv »

ik denk dat niemand dat te weten komt, aangezien degene die het bericht voor je heeft geplaatst al ruim anderhalf jaar niet meer op dit forum is geweest, zoals zo vaak voorkomt. Even lekker je gal spuien, dreigen met allerlei stappen en vervolgens niet laten of en hoe het opgelost is.

Gesloten