LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waardeloze behandeling door Telfort bij klacht over mobiel.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
lieky
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2011 23:37

waardeloze behandeling door Telfort bij klacht over mobiel.

Ongelezen bericht door lieky »

Ben al 2jr klant en moest een nieuwe mobiel ivm defect oude.Heb sinds 17 mei nieuwe mobiel, echter bij gebruik verschijnt er een gevarendriehoek links boven in mobiel erg klein maar toch, omdat ik niet thuis was en me dit niet bekent was heb ik de mobiel wel gebruikt. Bij thuiskomst gebruiksaanwijzing erop na geslagen en blijkt dat het een waarschuwing is voor LETSEL(gebruiksaanwijzing geeft letterlijk aan: situaties die letsel kunnen veroorzaken bij u of anderen), terug naar winkel was niet mogelijk omdat deze tijdelijk dicht zit wegens verbouwing, winkelmeisje was toevallig buiten en kon dus niks en verwees me door naar klantenservice via mail of telefoon, dit was een ramp.. na talloze keren doorverbinden en codes invoeren eindelijk iemand te woord die vertelde dat ik naar....de winkel moest want ze vond het gek dat ik haar belde?.. Telefoniste vertelde de mobiel was al 5 dagen! in bezit dus niks omruilen kan alleen ter reparatie aangeboden worden welke 2 weken kan duren, toen ik vroeg of ik dan leen mobiel kreeg was ook dit niet mogelijk, ik moest maar in de kast kijken of familie vragen of die nog een oud mobieltje hadden!.., als ik er een had dan ga ik toch geen nieuwe kopen?Wordt dit een geval van kastje naar de muur?! Ben dus voor werk ook niet bereikbaar, nou daar ben ik klaar mee, voor de veiligheid moeten ze dit toch gelijk omruilen zonder gedoe, of eerst toch maar LETSEL oplopen?Hoe los ik dit op? vriendelijke groet

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: waardeloze behandeling door Telfort bij klacht over mobiel.

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@lieky,

Wat een vreemde situatie. Heeft u inmiddels voor meer informatie ook al contact gelegd met de fabrikant van het toestel? Graag ontvang ik voor de zekerheid uw naw-gegevens, e-mailadres, merk/type toestel en uw 06-nummer. In een privébericht kunt u deze informatie aan mij kenbaar maken.

Daphne

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: waardeloze behandeling door Telfort bij klacht over mobiel.

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Om wat voor een toestel gaat het?
Ik zit al een aantal jaren in de telecom en ken geen 1 toestel die een letsel waarschuwing heeft.

lieky
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2011 23:37

Re: waardeloze behandeling door Telfort bij klacht over mobiel.

Ongelezen bericht door lieky »

rothyslayer, het gaat om een Samsung Galaxy Ace bladzijde 2 van snelstartgids staat de verklaring van het symbool en deze komt links bovenin het scherm als gevarendriehoekje weer.

Telfort, nee ik ben niet naar de fabrikant geweest want dit is van de zotte dat als ik dit constateer bij een toestel door uw maatschappij aan mij afgegeven dan mag ik , en zeker binnen een week, ervan uitgaan dat ik hiermee bij jullie terecht kan en dat jullie bedrijf dit op zijn minst als service oplossen! Ik ga ook niet als ik een koelkast of wasmachine heb gekocht en deze vertoont binnen een een termijn waarvan je mag verwachten dat deze het nog normaal moet doen zelf de fabrikant op bellen om te vragen wat ik ermee aan moet..De verkopende partij moet het probleem oplossen. En dit is in zodanige korte termijn dat ik redelijkerwijs ervan uit mag gaan (wettelijk gezien zelfs) dat dit product langer mee gaat dan een week. En ik mag er toch ook redelijkerwijs vanuit gaan dat binnen deze zeer korte termijn dat het mobieltje kuren vertoont Telfort mij met dit probleem helpt. Wat voor moeite is het om dit mobieltje om te ruilen voor een goed werkende?

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: waardeloze behandeling door Telfort bij klacht over mobiel.

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Dat is het symbool wat in de handleiding gebruikt word.
Staat er ook boven: Symbolen in deze gebruiksaanwijzing.
Dat heeft niks met een eventueel symbool te maken wat in je toestel verschijnt.
Heb je het notificatiescherm al naar beneden gesleept?
Daar staat een verklaring van de melding die je krijgt.

lieky
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2011 23:37

Re: waardeloze behandeling door Telfort bij klacht over mobiel.

Ongelezen bericht door lieky »

Roytheslayer,
Jij bent snel zeg! Ben je toevallig ook van Telfort?
Het staat inderdaad bij "symbolen in deze gebruiksaanwijzing".
Daarboven staat : Bekijk de symbolen die in deze gebruiksaanwijzing zijn opgenomen voor u begint.
Het lijkt mij erg onzinnig om deze waarschuwing in A) een gebruiksaanwijzing te zetten als het toch niets te betekenen heeft
B) Om een gevarensymbool op te nemen in je product om vervolgens eigenlijk te zeggen "het betekent niets je kunt dit negeren?".

Als dit zo is dan laat je je gebruikers onnodig schrikken..
En nee het geeft nog geen verklaring aan.
Denk dat ik vanmiddag weer even naar de winkel ga voor verdere uitleg.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: waardeloze behandeling door Telfort bij klacht over mobiel.

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

lieky schreef:Roytheslayer,
Jij bent snel zeg! Ben je toevallig ook van Telfort?
Het staat inderdaad bij "symbolen in deze gebruiksaanwijzing".
Daarboven staat : Bekijk de symbolen die in deze gebruiksaanwijzing zijn opgenomen voor u begint.
Het lijkt mij erg onzinnig om deze waarschuwing in A) een gebruiksaanwijzing te zetten als het toch niets te betekenen heeft
B) Om een gevarensymbool op te nemen in je product om vervolgens eigenlijk te zeggen "het betekent niets je kunt dit negeren?".

Als dit zo is dan laat je je gebruikers onnodig schrikken..
En nee het geeft nog geen verklaring aan.
Denk dat ik vanmiddag weer even naar de winkel ga voor verdere uitleg.
Nee ik ben niet van Telfort, heb gewoon trosradar openstaan dus krijg een melding.

En volgens mij begrijp je niet helemaal wat de bedoeling is van dat symbool.
In elke handleiding van een product wordt een legenda geplaatst.
Dit symbool zal gebruikt worden in een paragraaf waarin bijvoorbeeld word beschreven dat je niet op het toestel moet kauwen want dat kan letsel veroorzaken.
Dat symbook heeft helemaal niks met de werking van je toestel te maken.
Is puur een symbool voor in de handleiding.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: waardeloze behandeling door Telfort bij klacht over mobiel.

Ongelezen bericht door Hatertje »

Oo mijn god.. Ik heb hier best om lopen gniffelen.

Het driehoekje wat je in de handleiding ziet staan heeft geen betrekking op een melding op het toestel zelf, maar op instructies in de handleiding. Ik zal het even verduidelijken.

Dit zijn de meldingen die in de handleiding staan die je waarschijnlijk aankaart:

Afbeelding

Als je vervolgens verder in handleiding kijkt, dan zie onder het plaatsen van de batterij het volgende:

Afbeelding

Het driehoekje heeft dus betrekking op de handleiding, niet op meldingen in uw toestel. In de bovenstaande situatie loopt u dus risico op letsel als u een andere oplader dan die van Samsung gebruikt.

U loopt dus niet het risico om letsel te krijgen en Telfort hoeft niets voor je te doen. Ga gewoon lekker verder met het gebruik van je telefoon. Ik was hier overigens binnen enkele minuten achter...

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: waardeloze behandeling door Telfort bij klacht over mobiel.

Ongelezen bericht door Hatertje »

Hieronder een overzicht van alle icoontjes die op uw toestel kunnen verschijnen. Zoals u kunt zien heeft geen enkel icoontje de letterlijke betekenis dat u letsel op kunt lopen.

Afbeelding

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: waardeloze behandeling door Telfort bij klacht over mobiel.

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Hatertje schreef:Oo mijn god.. Ik heb hier best om lopen gniffelen.

Het driehoekje wat je in de handleiding ziet staan heeft geen betrekking op een melding op het toestel zelf, maar op instructies in de handleiding. Ik zal het even verduidelijken.

Dit zijn de meldingen die in de handleiding staan die je waarschijnlijk aankaart:

Afbeelding

Als je vervolgens verder in handleiding kijkt, dan zie onder het plaatsen van de batterij het volgende:

Afbeelding

Het driehoekje heeft dus betrekking op de handleiding, niet op meldingen in uw toestel. In de bovenstaande situatie loopt u dus risico op letsel als u een andere oplader dan die van Samsung gebruikt.

U loopt dus niet het risico om letsel te krijgen en Telfort hoeft niets voor je te doen. Ga gewoon lekker verder met het gebruik van je telefoon. Ik was hier overigens binnen enkele minuten achter...
Ja dit is wat ik uit probeerde te leggen.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: waardeloze behandeling door Telfort bij klacht over mobiel.

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@lieky,

De gevarendriehoek in uw beeldscherm betekent volgens de handleiding "Fout opgetreden of voorzichtigheid vereist". Dit kunt u ook zien in de screenshot hierboven. Dit heeft dus niets te maken met letsel. Helaas staat in de handleiding niet wat de oplossing is voor deze melding. Om die reden heb ik even gebeld met de klantenservice van Samsung. Samsung heeft twee adviezen:

1. Reset uw telefoon door *2767*3855# in te toetsen op uw telefoon.
Let op! Alle gegevens worden gewist.

2. Sluit uw telefoon aan op de computer om te kijken of er een upgrade beschikbaar is. Als er een upgrade beschikbaar is, deze uitvoeren en controleren of het symbool nog steeds op uw beeldscherm verschijnt.

Mochten de bovenstaande adviezen niet helpen, dan kunt u dat laten weten.

Laïla

Gesloten