LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract opzeggen drama bij HI

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rodi
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:20

Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door Rodi »

Op 25-07-2009 had ik mijn contract verlengd met een nieuwe gsm. Deze gsm ging na 1 maand al stuk nadat ik er een geheugenkaart in had geplaatst. Had hem naar Hi gestuurd en deze vertelde me dat ik de gsm waarschijnlijk hed gestoten, had laten vallen of iets dergelijks! Na 1 maand?????????????? :( Wel moest ik iets van 35 euro betalen omdat ze hem hadden nagekeken ( de printplaat was stuk zeiden ze en om hem te laten maken moest ik minimaal 100 euro betalen.
Omdat ik hierdoor nogal kwaad was heb ik gezegd dat ik mijn abo wou opzeggen na de contractduur. Mijn abo loopt tot 26-07-2011. Nu deze datum er aan komt heb ik contact opgenomen met HI via de mail en deze beweren dat ik met mijn verlenging van mijn contract mijn abo 4 maanden opschuift en dus loopt tot 26-9-2011( :?: :?: :?: ) Ik heb het contract hier liggen en ik begrijp er dus nix van. Heb gelijk weer terug gemaild ( was begin april), nu heb ik van de week pas antwoord gehad met het antwoord dat mijn abo nu loopt tot 26-11-2011! Contact opnemen helpt niet want je krijgt iedere keer hetzelfde antwoord, gewoon een standaard mail die ze naar iedereen sturen.......Ik heb gevraagd wat de opzegtermijn is maar daar krijg ik geen antwoord op, wel iedere keer de vraag of ik wil verlengen.......
Ben dus helemaal klaar met HI!!!!!!!!!!!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door sephora30 »

Er staat toch op het contract wanneer het abo in is gegaan. Dan is het abo dus 2 jaar later afgelopen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door manondoris »

je mocht bij hi ,eerder je telefoon en je contract omzetten dit mocht geloof ik 3 maanden voor de datum dat je het afgesloten had. dat is nu veranderd en mag pas op de daatwerkelijke datum,nu kon je een telefoon nummer smsen ,naar een bepaald nummer.dan maakte je als het waare bezwaar daar tegen ,en mocht je alsnog 3 mnd voor je contract een nieuwe telefoon uitkiezen.ik zelf heb dat ook gedaan en zou daardoor 21 juni weer een nieuwe telefoon mogen uitzoeken, ik kan het helaas niet meer vinden op de site ,maar mischien zou je hi.nl nog eens goed door kunnen kijken,. ik hoop ook dat het bij mij allemaal goed gaat afwachten maar!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat je eerder mocht verlengen heeft er toch niks mee te maken. Je nieuwe abo gaat pas in als je oude daadwerkelijk is afgelopen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door manondoris »

Rodi schreef:Op 25-07-2009 had ik mijn contract verlengd met een nieuwe gsm. Deze gsm ging na 1 maand al stuk nadat ik er een geheugenkaart in had geplaatst. Had hem naar Hi gestuurd en deze vertelde me dat ik de gsm waarschijnlijk hed gestoten, had laten vallen of iets dergelijks! Na 1 maand?????????????? :( Wel moest ik iets van 35 euro betalen omdat ze hem hadden nagekeken ( de printplaat was stuk zeiden ze en om hem te laten maken moest ik minimaal 100 euro betalen.
Omdat ik hierdoor nogal kwaad was heb ik gezegd dat ik mijn abo wou opzeggen na de contractduur. Mijn abo loopt tot 26-07-2011. Nu deze datum er aan komt heb ik contact opgenomen met HI via de mail en deze beweren dat ik met mijn verlenging van mijn contract mijn abo 4 maanden opschuift en dus loopt tot 26-9-2011( :?: :?: :?: ) Ik heb het contract hier liggen en ik begrijp er dus nix van. Heb gelijk weer terug gemaild ( was begin april), nu heb ik van de week pas antwoord gehad met het antwoord dat mijn abo nu loopt tot 26-11-2011! Contact opnemen helpt niet want je krijgt iedere keer hetzelfde antwoord, gewoon een standaard mail die ze naar iedereen sturen.......Ik heb gevraagd wat de opzegtermijn is maar daar krijg ik geen antwoord op, wel iedere keer de vraag of ik wil verlengen.......
Ben dus helemaal klaar met HI!!!!!!!!!!!
ts zegt ik heb mijn contract verlengd met een nieuwe gsm op 25-07-2009,maar kan er pas vanaf op 26-11-2011 .dus kan dat wel kloppen toch ? kijk eens goed na wanneer je voor het eerst bij hi bent gegaan ! want je hebt in 2009 waarschijnlijk ook vervroegd mogen verlengen? maar dat betekend niet dat je toendertijd ook op die datum je contract hebt afgesloten.

Rodi
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:20

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door Rodi »

sephora30 schreef:Dat je eerder mocht verlengen heeft er toch niks mee te maken. Je nieuwe abo gaat pas in als je oude daadwerkelijk is afgelopen.
Ja dat dacht ik ook maar bij Hi werkt dat dus niet zo blijkbaar!

Rodi
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:20

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door Rodi »

Bedankt voor jullie reacties!
Feit is ook dat er op mijn persoonlijke pagina bij HI staat dat mijn abo afloopt op 26-09-2011! Vandaar dit bericht.
Ik wacht het nog ff af en dan ga ik ze bellen.

Acinra
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 dec 2009 16:06

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door Acinra »

Bij Hi heb je in t verleden 4 maanden voor afloop van je contract, je contract kunnen verlengen. Die 4 maanden worden wél opgeteld bij het reeds lopende contract. Stel je sluit een nieuw contract af op 12 juni 2008 voor een periode van 2 jaar. Je wil 2 jaar later een nieuwe foon omdat je oude "kuren" begint te krijgen. En je verlengt je abonnement op 12 februari 2010 voor opnieuw een periode van 2 jaar, die 4 maanden worden "opgeteld" bij je "nieuwe" abonnement.

Met je 1e abonnement heb je die 24 maanden dus dan ook niet "vol gemaakt", maar dan heb je 20 maanden je abonnement gehad. Je "nieuwe" abonnement loopt dan 28 maanden. Hi heeft dan het geld van 48 maanden abonnement, dus ook van 4 jaar.

Opzeggen kan in principe op elk moment, maar het abonnement zal pas daadwerkelijk opgeheven worden per eind datum van het contract. Je zult dus even het verleden in moeten duiken en checken wanneer je 1e abonnement bij Hi is afgesloten. Dan weet je precies welke datum je contract eindigt.

Die 26-9-2011 op je hi pagina is waarschijnlijk de datum waarop je opnieuw zou kunnen verlengen. Aangezien hi dit gewijzigd heeft van 4 naar 2 maanden. Ik heb een paar weken terug een topic geopend met daarin hoe je bezwaar kan maken, maar of dat nog kan dat weet ik zo niet. Maar dat gaat alleen om het verlengen, opzeggen blijft per eind datum van je allereerste contract.

rooie60
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:12

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door rooie60 »

manondoris schreef:
Rodi schreef:Op 25-07-2009 had ik mijn contract verlengd met een nieuwe gsm. Deze gsm ging na 1 maand al stuk nadat ik er een geheugenkaart in had geplaatst. Had hem naar Hi gestuurd en deze vertelde me dat ik de gsm waarschijnlijk hed gestoten, had laten vallen of iets dergelijks! Na 1 maand?????????????? :( Wel moest ik iets van 35 euro betalen omdat ze hem hadden nagekeken ( de printplaat was stuk zeiden ze en om hem te laten maken moest ik minimaal 100 euro betalen.
Omdat ik hierdoor nogal kwaad was heb ik gezegd dat ik mijn abo wou opzeggen na de contractduur. Mijn abo loopt tot 26-07-2011. Nu deze datum er aan komt heb ik contact opgenomen met HI via de mail en deze beweren dat ik met mijn verlenging van mijn contract mijn abo 4 maanden opschuift en dus loopt tot 26-9-2011( :?: :?: :?: ) Ik heb het contract hier liggen en ik begrijp er dus nix van. Heb gelijk weer terug gemaild ( was begin april), nu heb ik van de week pas antwoord gehad met het antwoord dat mijn abo nu loopt tot 26-11-2011! Contact opnemen helpt niet want je krijgt iedere keer hetzelfde antwoord, gewoon een standaard mail die ze naar iedereen sturen.......Ik heb gevraagd wat de opzegtermijn is maar daar krijg ik geen antwoord op, wel iedere keer de vraag of ik wil verlengen.......
Ben dus helemaal klaar met HI!!!!!!!!!!!
ts zegt ik heb mijn contract verlengd met een nieuwe gsm op 25-07-2009,maar kan er pas vanaf op 26-11-2011 .dus kan dat wel kloppen toch ? kijk eens goed na wanneer je voor het eerst bij hi bent gegaan ! want je hebt in 2009 waarschijnlijk ook vervroegd mogen verlengen? maar dat betekend niet dat je toendertijd ook op die datum je contract hebt afgesloten.

@Manondoris,het klopt wat HI zegt als je verlengt mag dat 26-7-2011 (was vroeger 3 mnd van te voren en sinds n paar jaar 4 mndn van te voren) als je je abo uit wilt zitten moet je dus die 4 mnden wel ff meenemen tot je écht je 1 of 2 jarige abo uitgezeten hebt snap je? :wink:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door manondoris »

ja,dat zeg ik :lol:

rooie60
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:12

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door rooie60 »

manondoris schreef:ja,dat zeg ik :lol:

Dus vóórdat je Pieter Storms erbij gaat halen.................ff chillen oohhhmmmmmmmmmm.... :D

Rodi
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:20

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door Rodi »

Ja, ik denk dat rooie60 en manondoris gelijk hebben, ik zal eens na gaan kijken wanneer mijn vorige abo is ingegaan en denk dat ik het dan toch moet uitzitten tot eind novenmber! Zucht, jammer hoor!

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door manondoris »

ach rodi, ik heb mijn foon met de carnaval in de wc pot van de kroeg laten vallen ,helaas deed hij het niet meer :( ik bellen met hi ,maar nee ik moest toch echt tot oktober wachten eer ik een nieuw toestel kon krijgen.ik vragen kan het dan met een bijbetaling eerder en waarom oktober want ik dacht half juni. nou dat was dus veranderd ! eerder mocht je 4 mnd voor tijds verlengen en een nieuwe foon uitzoeken,maar ik kon een sms sturen naar een bepaald nummer,dit was dan een soort bezwaar en dan toch in juni een nieuw toestel uitzoeken. ik heb gelukkig een toestel kunnen lenen van een tante van mij,maar ik hoop toch echt dat ik 21 juni een nieuwe uit mag zoeken , ik vind ook dat ik als klant die al 6 jaar trouw aan hi is , toch wel een klein beetje klantvriendelijk behandeld mag worden. :roll:

Rodi
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:20

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door Rodi »

manondoris schreef:ach rodi, ik heb mijn foon met de carnaval in de wc pot van de kroeg laten vallen ,helaas deed hij het niet meer :( ik bellen met hi ,maar nee ik moest toch echt tot oktober wachten eer ik een nieuw toestel kon krijgen.ik vragen kan het dan met een bijbetaling eerder en waarom oktober want ik dacht half juni. nou dat was dus veranderd ! eerder mocht je 4 mnd voor tijds verlengen en een nieuwe foon uitzoeken,maar ik kon een sms sturen naar een bepaald nummer,dit was dan een soort bezwaar en dan toch in juni een nieuw toestel uitzoeken. ik heb gelukkig een toestel kunnen lenen van een tante van mij,maar ik hoop toch echt dat ik 21 juni een nieuwe uit mag zoeken , ik vind ook dat ik als klant die al 6 jaar trouw aan hi is , toch wel een klein beetje klantvriendelijk behandeld mag worden. :roll:

Dat ben ik dus helemaal met je eens, ik ben dus ook best wel lang klant bij HI maar als je probelmen hebt dan wordt je dus echt niet leuk behandeld, kijk maar bij mijn 1e bericht over mijn nieuwe gsm!!!!
En dat is wat ik toch echt jammer vindt, vandaar dat ik er liever gister dan vandaag weg ga, en nu MOET ik nog 5 maanden wachten!

rooie60
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:12

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door rooie60 »

Ik stuurde 'nee'naar 7171 en kreeg een bevestiging dat ik nog n smsje zou krijgen,geloof 1 of 2 dagen later kreeg ik die dat ik dus 4 maanden van te voren mocht verlengen.
Dat is n soort bezwaar smsje wat je dan stuurt,man en zoon en collega hebben dat ook gedaan.
Terwijl n andere nicht van mij (die volgend jaar pas mag verlengen bij vodafone) nú mocht verlengen?????? rare regeltjes allemaal,bij navraag KPN/HI mocht ik dat niet,moest netjes wachten tot volgend jaar juni :? waarom doet vodafone zo makkelijk?
Toen mijn man en ik net klant werden bij KPN/HI 12 jaar geleden mocht je op de helft (wij hadden een 2 jarig kontrakt) al verlengen,dus ik verlengde steeds na 1 jaar alweer,helaas is dat niet meer. :evil:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door manondoris »

ik heb ook dat bezwaar smsje gestuurd naar hi ,maar ik heb nooit een bevestiging gehad geloof ik :( normaal krijg je alltijd een brief van tevoren dat je mag verlengen ,en een nieuwe foon mag uitzoeken. ik hoop dat die brief snel komt :?

rooie60
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:12

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door rooie60 »

Wij kregen alle 4 n smsje,probeer nog een keer zou ik zeggen? je weet maar nooit.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door manondoris »

heb ik gedaan ,kreeg een sms terug dat ze er al binnen hadden van mij,en dat er een bevestiging aan komt per sms als de aanvraag verwerkt is. is al maanden geleden dat ik die eerste heb verstuurd :( @ rodi als ik jou was gooide ik er ook even zon bezwaar sms tegenaan :wink:

Rodi
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:20

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door Rodi »

manondoris schreef:heb ik gedaan ,kreeg een sms terug dat ze er al binnen hadden van mij,en dat er een bevestiging aan komt per sms als de aanvraag verwerkt is. is al maanden geleden dat ik die eerste heb verstuurd :( @ rodi als ik jou was gooide ik er ook even zon bezwaar sms tegenaan :wink:

Dat sms-je is ervoor om dan 4 maanden vóór het einde van je contact te kunnen verlengen en dat is nou net iets wat ik niet wil. Ik wil weg bij HI!
Maar evengoed bedankt voor de tip.

Rodi
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:20

Re: Contract opzeggen drama bij HI

Ongelezen bericht door Rodi »

manondoris schreef:heb ik gedaan ,kreeg een sms terug dat ze er al binnen hadden van mij,en dat er een bevestiging aan komt per sms als de aanvraag verwerkt is. is al maanden geleden dat ik die eerste heb verstuurd :( @ rodi als ik jou was gooide ik er ook even zon bezwaar sms tegenaan :wink:

Dat sms-je is ervoor om dan 4 maanden vóór het einde van je contact te kunnen verlengen en dat is nou net iets wat ik niet wil. Ik wil weg bij HI!
Maar evengoed bedankt voor de tip.

Gesloten