LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telemarketing door cashback-website

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Erwin05
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2016 00:02

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Erwin05 »

Ook ik word steeds lastig gevallen door dit cashback bedrijf, maar ik zag een patroon, deed ik een bestelling bij Coolblue dan werd ik een aantal dagen later door dit cashback bedrijf lastig gevallen.

Ik heb dit bij Coolblue neergelegd via klachtenkompas.

Misschien zijn er meer mensen die een bestelling hebben gedaan bij Coolblue en daarna zijn benaderd door een cashback bedrijf.

Link naar klachtenkompas: https://www.klachtenkompas.nl/coolbluen ... aan-derden

ellen26
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mei 2016 12:24

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door ellen26 »

Dit bedrijf heeft wederom zijn naam gewijzigd. Ik word nu belaagd door debestekorting.nl met hetzelfde telefoonnummer. Ze lezen nog steeds geen email en komen met foutieve gegevens. Proberen nog steeds ten onrechte geld te innen voor niet geleverde diensten. En weer is de Nederlandse Incasso Centrale in beeld.

ellen26
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mei 2016 12:24

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door ellen26 »

Vanmorgen weer gebeld door Cadeaubon Cashback. Nu anoniem. Vermoedde het al, want wie belt er al weken dagelijks en zelfs tijdens voetbalwedstrijden? Nadat ze de naam zei, gezegd dat ik niets met ze te maken wilde hebben en ze weggedrukt. Dit zijn gewoon stalkingspraktijken.
Vanwege de incasso mail die ik pas kreeg van de beste korting, dit bedrijf bekeken op klachtenkompas. Verschrikkelijk zoals ze mensen dwingen te betalen voor niets. Om maar van de dreigementen af te zijn, wordt betaald. Wat men vergeet is dat, zodra deze naam niet meer werkt, ze weer gaan bellen onder een andere naam want men heeft aangetoond vatbaar te zijn voor dreigementen.
Ook de reacties op de site, wie heeft gebeld, liegen er niet om. Ze worden steeds agressiever. Waarom wordt dit bedrijf niet aangepakt? Er zijn inmiddels veel gedupeerden.

Mike.vv
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2016 09:30

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Mike.vv »

Ook ik werd zojuist gebeld door Cashbackkadobon.nl met allerlei vragen of ik die en die was en of mijn mail adres dat en dat was. Daar heb ik ja op geantwoord en ik zou een hotelbon krijgen en nog veel meer.
Toen ik verder ging vragen wat het addertje onder het gras was kreeg ik te horen dat die er niet was. Aangegeven dat ik dat te mooi vond om waar te zijn en bij welke winkel ik een aankoop had gedaan, dat kon de dame niet zeggen.
Ben maar verder gaan vragen van wel bedrijf dit uitging en wie hier achter zat enz enz, hier had ze geen reactie op en toen ik toch bleef door vragen heeft ze plots de verbinding verbroken.
Belde overigens anoniem op mijn thuis telefoon nummer.
Bel me niet register is overigens geen oplossing, dit werkt niet.

Ga mail en rekening in de gaten houden, heb het idee dat dit nu via Body & Fit komt aangezien ik daar onlangs iets heb besteld.
In ieder geval goed om de reacties hier te lezen en dat ze in principe geen poot hebben om op te staan!

ellen26
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mei 2016 12:24

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door ellen26 »

Bel me niet register/Consuwijzer lijkt voor mij wel de oplossing. Ik sta al jaren ingeschreven en werd toch gebeld door dit bedrijf. Zogenaamd omdat ik een enquête zou hebben ingevuld. Meerdere malen aangegeven dat ik niets met ze te maken wilde hebben. Onlangs gemeld bij Consuwijzer dat dit bedrijf maar blijf bellen onder verschillende handelsnamen (Cadeaubon Cashback, de beste korting en kortingscenter) en dat ik wil dat dat stopt. Consuwijzer mailde mij dat elke keer dat ze in overtreding zijn ik dit bij hen moest melden. Zij geven dat door aan de ACM en die kan dan een boete opleggen. Sinds mijn melding bij Consuwijzer ben ik nog 1 keer gebeld de dag na mijn melding, daarna niet meer. Voorlopig lijkt het te werken, maar het is wel vaker een paar weken stil geweest. In elk geval ga ik elke keer dat ik gebeld word dit melden bij Consuwijzer. Als iedereen dat doet, komen we misschien van dit bedrijf af.

pptellier
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2016 17:21

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door pptellier »

Het verzoek is of mensen het rekeningnummer van cashback en alle namen waaronder zij opereren, hier willen delen. Naam en bankrekeningnummer dus. Dat stelt mensen namelijk instaat om op voorhand incasso's van deze organisaties te laten blokkeren door hun bank. bij voorbaat dank !!

pieter.van-leeuwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2016 11:22
Contacteer:

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door pieter.van-leeuwen »

Zojuist ook benaderd door Cashback Cadeaubon. Werd totaal overrompelt met een voorgelezen verhaal over dat ik gegevens in een winkel ingevuld zou hebben en nu een hotelbon en dinerbon gewonnen zou hebben namens de bond van winkeliers en of ik mijn adres kon bevestigen (wat ik dus heel stom ook deed). Vervolgens een heel verhaal over iets met een account en een betaalding wat mij veel te snel ging en of ik mijn rekeningnummer wilde doorgeven. Gelukkig ging er toen meteen een belletje rinkelen dat dit een hoax moest zijn. Ik zei dat ik daar niet aan mee ging doen waarop ze glashard zat te liegen dat bedrijven niet zomaar geld van je rekening kunnen afschrijven. Nou mooi wel dus en toen was het gesprek ook ineens heel snel afgelopen. Ik ga desondanks mijn rekening toch maar goed in de gaten houden de komende tijd.
Ik kan er maar niet over uit dat er mensen zijn die dit 'werk' kunnen doen. Ik wens dit type mens echt de meest nare dingen toe die ik hier maar even achterwege laat. Parasieten zijn het.

BBN
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2016 14:06

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door BBN »

Zojuist ook gebeld en me hier even aangemeld om aan te geven hoe dit liep.

- Anoniem telefoontje

- Zou hebben meegedaan aan eao marktonderzoek "in regio ..." en heb een hotelbon, dinerbon en kortingskaart gewonnen. Ze willen het graag opsturen.

- Of dit emailadres klopt? Ja. Of dit huisadres klopt? Ja.

- Wat mijn rekeningnummer is...

- "Namens wie belt u ook alweer?" "Cadeauboncashback" "Waar had ik iets ingevuld?" "Mediamarkt, AH of blabla.."

- Snel opgezocht op internet, eerste hit: dramaverhalen. "Dat zijn wij niet, wij zijn Nr1Cashback." "U zei net wat anders. Hoe zit 't met die 50 piek?" "Daar kom ik zo op." "Oh, dus jullie zijn weldegelijk dezelfde partij?" "..."

- Gevraagd me de bon etc maar gewoon te sturen, de rest komt later wel. Zou niet kunnen, is het antwoord. Kortingskaart moet worden gekoppeld aan bankrekeningnummer. Daar ga ik niet mee akkoord. Allerlei smoesjes volgen. "U mag uw rekeningnummer zelfs zonder het IBAN gedeelte doorgeven!" :roll: "Ik kan er toch niets mee, hetzelfde wanneer ik uw pinpas op straat zou vinden." Undsoweiter..

- Nog wel leeftijd opgegeven.
(Na 100 maal "meneer" aangehoord te hebben: "Oh, u bent dus een jongeheer. Nou ja, ik zeg altijd maar zo: beter gezond en rijk, dan ziek en arm." :?)

- Ik zou alles opgestuurd krijgen.

Ik hoop nu natuurlijk dat ze zonder mijn rekeningnummer niets kunnen, alhoewel ik never bang ben voor deze ratten.

Vreemd dat dit soort partijen vrijspel lijken te krijgen, ondanks dat de Plisie er vanaf weet. Aangezien al die bedrijven onder 1 adres (Roompotstraat 9, 6826 EM Arnhem) lijken te zijn ingeschreven, kan men er dan met zekerheid vanuit gaan dat de daar ingeschreven persoon voor dit alles verantwoordelijk is? Of kan er in dit soort gevallen ook sprake zijn van 'katvangers'? Of spookhuurders?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Julie4444 »

BBN schreef:Ik hoop nu natuurlijk dat ze zonder mijn rekeningnummer niets kunnen, alhoewel ik never bang ben voor deze ratten.
Nee hoor. Ze kunnen hooguit spookfacturen gaan sturen.

PZijlmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:56

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door PZijlmans »

Heb ze vandaag ook aan de lijn gehad onder de naam Cadeaubon Cashback dus ze blijven nog altijd actief!

Ze wisten al heel veel van me en dat vragen ze op een sluwe manier te bevestigen: Kunnen we de hotelbon opsturen naar ......?.

Ze vroegen ook mijn emailadres te bevestigen (heb ik niet gedaan), maar toen ik zei: "Zet het hele voorstel maar op de mail" toen konden ze ineens niet mailen!

Gaan nu de Conzuwijzer website maar invullen en hopelijk ben ik dan van ze af

suitundo
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2016 19:36

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door suitundo »

Gisteren ben ik waarschijnlijk door dezelfde partij gebeld, ging over een enquête die ik ooit zou hebben ingevuld.
Een heel verhaal en in een behoorlijk tempo.
Het kwam neer dat op mijn postcode een dinerbon en hotelticket was gevallen, daarnaast boden ze een kortingspas.
Ik was zo stom om er ( wel wat kritisch ) in mee te gaan, niet op te hangen. Heb uiteindelijk zelfs mijn bankrekeningnummer gegeven om de korting terug te storten en het gesprek werd opgenomen ( waar was mijn verstand? ).
Het besef wat er eigenlijk was gebeurd werd mij 's avonds pas duidelijk, kon daardoor nogal moeilijk de slaap vatten.

Ga er vanuit dat ik binnenkort die troep binnenkrijg, wat zeer zeker weer aangetekend retour gaat met een begeleidende brief.
Heb via het juridisch loket wat informatie erover gevonden, wat stappen die gevolgd kunnen worden.
Zal ook zeker mijn rekening in de gaten houden en eventuele incasso's laten storneren..

Weer een les geleerd.

intercel
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:30

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door intercel »

Ik ook al aantal maanden terug cashback 1 ook dom genoeg akkoord gegaan daarna geprobeerd contact te zoeken met hun maar tevergeefs geld teruggeboekt nu eergisteren een aanmaning gekregen van 680 euro via een bureau geld dit ook niet als je geen handtekening hebt gezet hoor het graag

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Moneyman »

intercel schreef:Ik ook al aantal maanden terug cashback 1 ook dom genoeg akkoord gegaan daarna geprobeerd contact te zoeken met hun maar tevergeefs geld teruggeboekt nu eergisteren een aanmaning gekregen van 680 euro via een bureau geld dit ook niet als je geen handtekening hebt gezet hoor het graag
Het maakt je tekst een stuk leesbaarder als je hoofdletters, punten en komma's gebruikt.

suitundo
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2016 19:36

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door suitundo »

intercel schreef:Ik ook al aantal maanden terug cashback 1 ook dom genoeg akkoord gegaan daarna geprobeerd contact te zoeken met hun maar tevergeefs geld teruggeboekt nu eergisteren een aanmaning gekregen van 680 euro via een bureau geld dit ook niet als je geen handtekening hebt gezet hoor het graag
Hoelang geleden had je contact met ze?
Kwam deze incasso zo ineens, of waren er al eerder brieven verstuurd?
Iets meer informatie zou mooi zijn.

intercel
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:30

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door intercel »

in mei afgelopen jaar kwam na paar wkn er pas achter dat het geld van mn rekening was geschreven heb hun meerdere keren gebeld maar alleen antwoord apparaat gehad en gemaild nooit geen antwoord gehad .Dacht dus dat het over gekomen was 2 mnd terug eerste aanmaning weer contact geprobeerd te zoeken zonder resultaat.Afgelopen zaterdag weer brief van incasso gekregen

suitundo
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2016 19:36

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door suitundo »

Ik heb vandaag de brief met inloggegevens voor hun site ontvangen ( bedrag voor wat inlogcodes: 69,50 ), samen met de dinercheque en hotelcheque.
Het retouradres is een postbusnummer, als ik de handel aangetekend terugstuur zal niemand het in ontvangst nemen.


Update:
Ik heb het Juridisch loket gebeld, het advies is om het wel naar hun postbusnummer te sturen ( aangetekend ).
Van de begeleidende brief een paar kopieën maken waarvan één dus mee met de aangetekende retourzending, één gewoon per briefpost en één kopie voor mijzelf. Maak ook overal foto's van ter bewijs. En dat ook meteen vandaag te doen.

Update 2: Alles uitgevoerd zoals werd aangegeven, ben benieuwd..

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Moneyman »

suitundo schreef: Het retouradres is een postbusnummer, als ik de handel aangetekend terugstuur zal niemand het in ontvangst nemen.
Je hebt duidelijk geen idee hoe een postbus werkt. Er aangetekend naar versturen is geen enkel probleem.

ellen26
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mei 2016 12:24

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door ellen26 »

Onlangs was er een bericht in het nieuws van Consuwijzer/ACM over dit soort bedrijven: zie deze link https://www.consuwijzer.nl/nieuws/pas-o ... e-websites. Blijf deze praktijken melden bij Consuwijzer, dan komen we misschien van deze 'mensen' af.

Marjangerard00
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2016 14:47

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Marjangerard00 »

Ook wij zijn benaderd door telemarketing casback Hebben een accoord gegeven maar helaas nooit iets ontvangen wel de rek van 59 euro met een boete van 10 euro reden wij hadden binnen 14 dagen moeten reageren maar hoe kan dit nu als je niets hebt ontvangen wat nu????? :roll:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Marjangerard00 schreef:Ook wij zijn benaderd door telemarketing casback Hebben een accoord gegeven maar helaas nooit iets ontvangen wel de rek van 59 euro met een boete van 10 euro reden wij hadden binnen 14 dagen moeten reageren maar hoe kan dit nu als je niets hebt ontvangen wat nu????? :roll:
Begin maar eens met de tips in dit topic door te lezen.

Gesloten