Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waarom vind je dat die voorraad voldoende is om aan de vraag te kunnen voldoen?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik wil niet veel zeggen, maar overal zijn op het ogenblik leveringsproblemen. Ik moest van de week ook naar Ikea in Delft omdat ze in Utrecht niet meer hadden wat ik nodig heb - inderdaad, vanwege leveringsproblemen. En voorlopig zal dat niet verbeteren ook.

Dat zijn nu eenmaal onvoorziene omstandigheden. Een actie wordt maanden van tevoren gepland, er wordt maanden van tevoren ingekocht, maar als het er niet is, wat dan?

Het scheelt dat de trein toch al betaald was, en het scheelt ook dat ik wel zin had om er even op uit te gaan - plus dat ik elders in de stad iets gescoord heb waar ik al lang naar op zoek was. Dus zo slecht kwam ik er ook weer niet van af. :D En anders was het nog altijd online te bestellen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
18 sep 2021 07:33
En voldoende voorraad inslaan, hoe dan? Een bouwmarkt kan niet op lokaal niveau ruiken wat de afzet zal zijn van een branchevreemd product. En waarom zou het op voorraad moeten liggen als het ook gewoon besteld kan worden? Praxis verkoop ook vloeren, zal je net zien van ik 100m2 nodig hebt en er ligt er maar 96m2 op een pallet, wat dan? Klagen dat ze niet genoeg hebben? En de korting op schakelmateriaal. Ga je thuis verbouwen kan je zomaar 15 stopcontacten en 8 lichtschakelaars nodig hebben. Het vak is niet oneindig, de koper na je zal dan met lege handen staan.
Klopt helemaal. Maar daarbij moet je twee dingen in de gaten houden:

1) dat het risico voor het niet goed (kunnen) inschatten bij de verkoper ligt;
2) dat onvoldoende fysieke voorraad niet betekent dat de verkoper niet hoeft te leveren. Er zijn legio winkels waarbij je dan gewoon een tegoedbon krijgt, zodat je op een later moment alsnog de aangeboden producten voor de aangeboden prijs krijgt.

Het wordt pas een dingetje als de verkoper én niet goed inschat, én daar vervolgens het probleem van de klant van maakt.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
18 sep 2021 10:07
Het wordt pas een dingetje als de verkoper én niet goed inschat, én daar vervolgens het probleem van de klant van maakt.
Daar lees ik niets van terug. Online is te zien waar het op voorraad is en online kan het ook gewoon besteld worden. In de winkel kan het dus ook gewoon besteld worden.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
18 sep 2021 20:43
Moneyman schreef:
18 sep 2021 10:07
Het wordt pas een dingetje als de verkoper én niet goed inschat, én daar vervolgens het probleem van de klant van maakt.
Daar lees ik niets van terug. Online is te zien waar het op voorraad is en online kan het ook gewoon besteld worden. In de winkel kan het dus ook gewoon besteld worden.
In de OP staat overduidelijk dat de lamp niet (nergens) leverbaar was. Dus hoezo “lees jij dat niet terug”?

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door Sannietje »

Deze is nog steeds te koop voor € 99,99. Er staat een knop "kies een winkel". Kan dus online gekocht worden en bij een winkel naar keuze worden opgehaald.

https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... C8EALw_wcB

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door grun »

Mijn interpretatie van dit topic is dat TS het over de papieren folder heeft en sowieso geen dingen online besteld. Misschien weet hij niet dat dat kan of hoe dat werkt. Mijn tip zou zijn om eens een computerclub in de omgeving te zoeken, er gaat een wereld voor hem open.

Maar ik kan er ook best naast zitten.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

grun schreef:
19 sep 2021 07:29
Mijn interpretatie van dit topic is dat TS het over de papieren folder heeft en sowieso geen dingen online besteld. Misschien weet hij niet dat dat kan of hoe dat werkt. Mijn tip zou zijn om eens een computerclub in de omgeving te zoeken, er gaat een wereld voor hem open.
Of TS nu wel of niet weet hoe er online besteld kan worden is niet relevant. De lamp is online te bestellen, en dat wil zeggen dat de lamp ook offline te bestellen is. TS kan dus wel boos blind alle filialen afrijden, maar in de eerste winkel had de lamp gewoon besteld kunnen worden. Problemen kunnen ook gemaakt of gezocht worden.
Moneyman schreef:
18 sep 2021 23:49
In de OP staat overduidelijk dat de lamp niet (nergens) leverbaar was. Dus hoezo “lees jij dat niet terug”?
Ik lees nergens terug dat Praxis er een probleem van maakt en de lamp niet zou willen bestellen voor TS.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door Lowieze »

In de actievoorwaarden van Praxis staat het volgende:

“De aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt, dus OP=OP.
Actieartikelen zijn niet altijd in alle vestigingen of uit voorraad leverbaar.
Kijk voor de actuele beschikbaarheid per winkel op praxis.nl.”

Lijkt me vrij duidelijk.

Overigens is het niet mogelijk om in een winkel het ontbrekende product te bestellen. Je kunt dit alleen zelf doen via de website.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
18 sep 2021 23:49
NeoDutchio schreef:
18 sep 2021 20:43
Moneyman schreef:
18 sep 2021 10:07
Het wordt pas een dingetje als de verkoper én niet goed inschat, én daar vervolgens het probleem van de klant van maakt.
Daar lees ik niets van terug. Online is te zien waar het op voorraad is en online kan het ook gewoon besteld worden. In de winkel kan het dus ook gewoon besteld worden.
In de OP staat overduidelijk dat de lamp niet (nergens) leverbaar was.
"Nergens" is een woordkeuze van de TS, waarbij overdrijving niet vreemd hoeft te zijn. Bijvoorbeeld iets als: "nergens in de omgeving": twee of drie filialen. Ik denk toch niet dat TS alle filialen op heeft gebeld.

In de link van Sannietje zie ik dat hij in een aantal filialen inderdaad niet op voorraad is, en in een aantal wel. Wat mij verbaast is dat in het betreffende filiaal kennelijk niemand TS er op gewezen heeft hoe deze site werkt, of dat ze even voor hem gekeken hebben waar het ding wel te krijgen is. Een beetje klantenservice zou dat moeten kunnen - alhoewel ik moet zeggen dat het dichtsbij zijnde filiaal van de Gamma ook bepaald niet in klantvriendelijkheid uitblonk toen ik iets nodig had, en dat kennelijk uit het assortiment ging.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lowieze schreef:
19 sep 2021 07:54
In de actievoorwaarden van Praxis staat het volgende:
Die actievoorwaarden worden niet ter hand gesteld.
https://nieuwefolder.nl/folder/praxis-f ... 2-09-2021/

De folder zelf wekt de indruk dat het product niet met een op=op clausule komt. Zie pagina 9 vs 11.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
19 sep 2021 10:28
Lowieze schreef:
19 sep 2021 07:54
In de actievoorwaarden van Praxis staat het volgende:
Die actievoorwaarden worden niet ter hand gesteld.
https://nieuwefolder.nl/folder/praxis-f ... 2-09-2021/

De folder zelf wekt de indruk dat het product niet met een op=op clausule komt. Zie pagina 9 vs 11.
Wat is nu precies uw probleem? TS kan de lamp in de winkel bestellen, die kan de lamp online bestellen en die kan online de voorraden controleren. Verder is het algemeen bekend dat een winkel geen museum is en dat je wel eens naar de bananen kan zoeken die toevallig net op zijn. Wat een pech.
Natuurlijk worden er geen actievoorwaarden persoonlijk overhandigd door een Praxis medewerker die deur voor deur iedereen langs gaat met de vraag of er toevallig iets interessants in de folder staat. Het maakt ook totaal niet uit of het een op=op aanbieding is.

Het komt wel eens voor dat een artikel net eventjes niet op voorraad is op het moment dat de klant het zou willen, aanbieding of niet. Voor sommige is het heel simpel te begrijpen, voor anderen is het schijnbaar iets wereldvreemd, heel abnormaal wellicht en niet te bevatten dat er wel eens meer klanten in een winkel komen die toevallig ook net dat willen hebben wat in het schap ligt. No big deal, even bestellen bij de balie of online bestellen. Probleem opgelost. Daar hoeft geen schade voor geclaimed te worden, daar hoeven geen juristen aan te pas te komen, daar hoeft geen medewerker van Praxis persoonlijk voor aan de deur te komen en daar hoeven al helemaal geen uitvluchten voor gezocht te worden om de klant aan het handje mee te nemen een weg in waarbij hij/zij de lamp nog niet heeft staan thuis.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
19 sep 2021 10:49
alfatrion schreef:
19 sep 2021 10:28
Lowieze schreef:
19 sep 2021 07:54
In de actievoorwaarden van Praxis staat het volgende:
Die actievoorwaarden worden niet ter hand gesteld.
https://nieuwefolder.nl/folder/praxis-f ... 2-09-2021/

De folder zelf wekt de indruk dat het product niet met een op=op clausule komt. Zie pagina 9 vs 11.
Wat is nu precies uw probleem? TS kan de lamp in de winkel bestellen, die kan de lamp online bestellen en die kan online de voorraden controleren
Nou nou, Neo... zullen we het er maar op houden dat we niet weten wat er wel of niet in de winkel besproken is tussen de TS en diverse medewerkers? Ik neem toch aan dat hij op zijn minst gevraagd heeft waar hij die lamp kan vinden, denk je niet? En als hij dat gevraagd heeft, en de medewerker geeft aan dat het ding er niet is, of 'waarschijnlijk' morgen komt, zonder even de voorraad elders te checken of wat dan ook - dan denk ik dat die medewerker toch ook wel boter op zijn hoofd heeft, denk je niet?

Het is mij ook wel in een bepaalde winkel overkomen dat ik drie keer moest komen omdat een bepaald artikel zeker weten 'morgen' zou komen - mooi niet.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
19 sep 2021 10:49
Wat is nu precies uw probleem?
Misschien niet persoonlijk maken?

TS heeft recht om de lamp voor de actie prijs te krijgen en daarnaast recht op een schadevergoeding (benzinekosten, parkeerkosten). Niets van wat je schrijft doet daar iets aan af.

Als je daar wat aan wilt veranderen dan zou je met 070 - 318 2211 kunnen bellen, al denk ik dat ze op een gegeven moment gewoon de horn erop gooien.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
19 sep 2021 11:07
Nou nou, Neo... zullen we het er maar op houden dat we niet weten wat er wel of niet in de winkel besproken is tussen de TS en diverse medewerkers? Ik neem toch aan dat hij op zijn minst gevraagd heeft waar hij die lamp kan vinden, denk je niet? En als hij dat gevraagd heeft, en de medewerker geeft aan dat het ding er niet is, of 'waarschijnlijk' morgen komt, zonder even de voorraad elders te checken of wat dan ook - dan denk ik dat die medewerker toch ook wel boter op zijn hoofd heeft, denk je niet?

Het is mij ook wel in een bepaalde winkel overkomen dat ik drie keer moest komen omdat een bepaald artikel zeker weten 'morgen' zou komen - mooi niet.
Dat Praxis niet slim bezig is, dat is een feit. Als je de keuze hebt tussen een klant wegsturen met lege handen, of hulp geven bij het online bekijken, danwel online bestellen, dan is de keuze voor u en mij (en vele anderen hier) heel makkelijk. Schijnbaar voor Praxis niet. Maar dat staat los van dat TS zelf heel makkelijk en snel de lamp in huis kan hebben. Zonder kosten te maken en zonder schade te lijden.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
19 sep 2021 11:15
TS heeft recht om de lamp voor de actie prijs te krijgen en daarnaast recht op een schadevergoeding (benzinekosten, parkeerkosten). Niets van wat je schrijft doet daar iets aan af.

Als je daar wat aan wilt veranderen dan zou je met 070 - 318 2211 kunnen bellen, al denk ik dat ze op een gegeven moment gewoon de horn erop gooien.
Van mij mag TS het recht nemen om de lamp voor de actieprijs te krijgen hoor. En dat kan zelfs zonder schade. Nu bestellen is aankomende dinsdag binnen. Bestellen in de winkel kan ook gewoon. Wil die vestiging dat niet, 1 belletje naar het hoofdkantoor en het probleem is direct opgelost. Wil TS niet meer wachten tot morgen? Geen probleem, er liggen er zal op voorraad door heel Nederland.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS heeft al schade door toedoen van Praxis.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door Lowieze »

alfatrion schreef:
19 sep 2021 11:27
TS heeft al schade door toedoen van Praxis.
Dan zou ik er, als ik TS was, een dagje uit van maken door alle filialen te bezoeken. Krijg je je benzinekosten ook nog vergoed :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat een gedoe :roll:
Ik heb ook wel eens voor een zaak gestaan waar ze artikelen voor een actieprijs aanboden en er überhaupt niets geleverd was.
Dan kun je online verder zoeken en bestellen i.p.v diverse filialen af te gaan.
Ik denk dat TS dat nu voortaan ook wel zal doen.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door Sannietje »

alfatrion schreef:
19 sep 2021 11:27
TS heeft al schade door toedoen van Praxis.
Welke schade heeft Praxis veroorzaakt? Ze sturen reclamefolders waar o.a. een lamp in de aanbieding is. Er staat niet in de folder dat mensen verplicht naar de winkel moeten. In deze tijd is toch iedereen wel op de hoogte van internet waar je eventueel ook kan bestellen? Ik denk dat TS ook best weet hoe internet werkt anders wist hij hier het Radarforum ook niet te vinden.

Hoe groot moet een praxiswinkel in Amsterdam of Rotterdam of Groningen wel niet zijn met ongeveer 500.000 inwoners als zij deze allemaal willen en dus een winkel 500.000 van deze lampen in de zaak moeten hebben om voldoende voorraad te hebben?

Ik ben ook vaak in een winkel geweest waar ik misgrijp, ik ga dan rijk worden als ik daar allemaal vergoeding voor kan vorderen.

Gesloten