LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BTG BV

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
aclaessen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2011 13:09

BTG BV

Ongelezen bericht door aclaessen »

Vandaag ontving ik een schandige zakelijke factuur, die zijnde een factuur.
In eeste instantie lijkt alles op een factuur, met bedrag, vermelding pakket en acceptgiro (betalen binnen 14 dagen).
Halverwege de aanbieding staat in zeer kleine lettjertjes dat het niet om een factuur gaat maar om een aanbieding.
Omdat ik als eenmansbedrijf precies weet waar ik voor getekend heb, wist ik meteen dat het pure misleiding was! Maar ik kan mij voorstellen dat een bedrijf dit de acceptgiro gelijk ondertekend en verstuurd.
Desgewenst kan ik een kopie van de factuur, niet zijnde factuur, opsturen.
Het bedrijf heet BGT BV (Business voor bedrijven-Biztelefoongids???).
Kan RADAR en/of de Overheid hier een stokje voor steken?
(ps: ik wist niet zeker of dit forumonderwerp bij de categorie Reclame thuishoort)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door crazyme »

Misschien krijgen consumenten ook zo'n factuur ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door Jolijn »

@aclaesen, er staan hier op het forum diverse topics over diverse bedrijven ( of telkens weer onder een andere naam) die dit soort 'geintjes' flikken. Er is ook een topic over BTG, op ditzelfde subforum (een endje naar beneden) waar jij je topic hebt geplaatst.
Het is helaas een bekend verschijnsel.

hair & beauty
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2011 22:50

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door hair & beauty »

Biztelefoongids

Op 6 december kregen wij ook een spookfactuur binnen van BTG BV, gelukkig waren wij allert en zagen dat dit een aanbieding ( in zeer kleine lettertjes) was.
Zoals ik lees is dit bedrijf al bijna 10 jaar hier mee bezig met deze geintjes, dit moet toch niet kunnen.

Marjon

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Acquisitiefraude noemen ze dat. Bestaat al jaren en is erg schadelijk voor (kleine) ondernemers.

http://www.fraudemeldpunt.nl/home
http://nl.wikipedia.org/wiki/Acquisitiefraude

Malou.
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2011 10:19

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door Malou. »

En je raad het nooit na 9 jaar is dit bedrijf nog steeds actief.

Op mijn werk kwam er op 20-12 ook een brief binnen, precies hetzelfde
als in 2002.

LET OP TRAP ER NIET IN!!!!!

yours
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:51

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door yours »

vandaag een spooknota van btg bv ontvangen , let op ze zijn nog steeds bezig ,het lijkt een gewone factuur voor een vermelding in een telefoongids maar is gewoon een aanbieding dus niet betalen

MAXIEM

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Zie het herziene bericht op 1-3-2012
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 01 mar 2012 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Monique44
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2012 18:33

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door Monique44 »

Het bedrijf BTG BV uit Amsterdam kan schijnbaar nog steeds onbekommerd het geld uit de zakken van bedrijven blijven kloppen. Vandaag lag er bij mijn 1-mans bedrijfje een enveloppe van dit bedrijf op de deurmat. Of ik maar even 295,12 Euro over wilde maken. Ik had nooit van dit bedrijf gehoord en herinnerde mij ook geen enkel contact met dit bedrijf. Toch nog maar eens even goed de factuur bekeken. Ja hoor, staat er in kleine lettertjes dat het geen factuur maar aanbieding betreft. Gelukkig niets overgemaakt. Op Internet bleek mij daarna dat dit bedrijf al jaren bezig is. Onvoorstelbaar dat dit ongestoord door kan blijven gaan. Het bevestigd maar weer eens dat de politie al jaren geen prioriteit geeft aan fraude en oplichting. Deze opmerking maak ik niet zomaar, omdat ik dit ook uit 1e hand weet. Ik hoop dat TROS-radar dit soort zaken aan blijft zwengelen zodat er eindelijk eens iets richting dit bedrijf en soortgelijke bedrijven wordt ondernomen.

HRS
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2012 06:15

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door HRS »

Ook hier voor het eerst een vergelijkbare aanbieding van BTG BV ontvangen met een dreigend accent. Ook hier blijkt het om een aanbieding te gaan. Het lijkt mij toch niet dat mensen facturen/acceptgiro's betalen, over zaken die ze niet besteld hebben? Bij ons gaat er geen cent naar leveranciers die onjuist of onterecht factureren. Het veroorzaakt inderdaad wel de nodige commotie en verontwaardiging.

Ik sluit mij aan bij de vraag, waarom deze bedrijven zomaar hun gang kunnen blijven gaan met deze misleiding? Zit er sterk aan te denken, om de bal terug te kaatsen, met het vooruitzicht dat dit geen resultaat zal opbrengen :| Hun verweer zal wel al klaar liggen voor ons denk ik...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

HRS schreef:Ik sluit mij aan bij de vraag, waarom deze bedrijven zomaar hun gang kunnen blijven gaan met deze misleiding? Zit er sterk aan te denken, om de bal terug te kaatsen, met het vooruitzicht dat dit geen resultaat zal opbrengen :| Hun verweer zal wel al klaar liggen voor ons denk ik...
Waarom?
Omdat zij formeel gezien mensen melden dat het om een aanbieding gaat.
Dat je bijkans een elektronenmicroscoop nodig hebt om die specifieke tekst te lezen is voor de wetgever kennelijk niet voldoende bewijs dat men met opzet misleid.

Hun verweer zal dan ook zijn dat ze wettelijk gezien niets fout doen.

Het enige wapen dat mensen/bedrijven tegen dit soort praktijken hebben is informatie. Geef het door aan collega`s, aan andere bedrijven, desnoods aan concurenten - maar als iedereen stopt met betalen is er geen winst meer te behalen voor dergelijke bedrijven.

Eventueel zou je, als bedrijf, een eigen factuur kunnen sturen "administratieve handelingen uitgevoerd volgens uw bericht van (datum ontvangst 'aanbieding')" voor iets van 30 euro of zo... Bewaar dan de 'aanbieding'- en stuur als ze niet betalen een herinnering - en geef het uit handen aan een no-cure no-pay incassoburo..

MAXIEM

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door MAXIEM »

HRS

(herziene versie)

Advies: als je denkt dat je het slachtoffer bent van acquisitiefraude, dien dan een klacht in bij het SAF en/of het MKB, de fraudehelpdesk en de FIOD. Betwist in elk geval de vordering en gebruik daarbij een voorbeeldbrief (zie MKB en/of KvK). Verstuur de brief aangetekend. Het is ook belangrijk om de SAF te berichten, als er een poging tot misleiding/oplichting is gedaan, die je tijdig hebt doorzien. Zet nooit een handtekening in de brief die je mogelijk verstuurt.

Het Steunpunt AcquisitieFraude geeft deelnemers van de stichting juridische hulp en (preventieve) adviezen op het gebied van advertentie- en acquisitiefraude. Leden van de bij ons aangesloten brancheorganisaties krijgen gratis hulp in het juridische correspondentietraject.

Postadres:
Postbus 963,
7301 BE Apeldoorn
Vestigingsadres:
Paslaan 17E,
7311 AH Apeldoorn

Juridisch spreekuur voor vragen en meldingen over acquisitiebureaus:
Telefoon: 055-5059780 (10.00 uur tot 12.00 uur),
Email: [email protected]

Secretariaat (administratie en pers):
Telefoon: 055-5059789 (9.00 uur tot 16.30 uur),
Email: [email protected]

Fax: 055-5059788

Klachten kunnen (ook) worden ingediend via:

1. http://www.fraudemeldpunt.nl/fraude-melden

2. http://www.fraudehelpdesk.nl/vraag-en-meldformulier

3. belastingdienst / Fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst – Economische controledienst (FIOD-ECD)
Bernadottelaan 13-15
Postbus 19266
3501 DG Utrecht
Tel: 0800 - 05 43 (fraudemeldpunt bereikbaar via de Belastingtelefoon)

4. het is NIET verstandig om kontakt op te nemen met:

http://www.advertentiefraude.nl/ en http://www.acquisitiefraude.nl/

GOED NIEUWS:

http://www.fraudemeldpunt.nl/nieuwsberi ... erspectief

Andere verwijzingen:

http://www.kvk.nl/ondernemen/veiligheid ... tiefraude/

http://www.kvk.nl/download/nepfacturen_ ... 208779.pdf

http://www.cs-advocaten.eu/nieuws/newID/122

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3673

Tips bij het omgaan met incassobureau's:

1. Reageer (als je reageert) altijd schriftelijk op een incassobureau of deurwaarder.
2. Bewaar altijd een kopie van de brieven die u schrijft.
3. Wacht niet te lang met het vragen van juridische hulp (vakbond, rechtsbijstandsverzekering, bureau rechtshulp).
4. Als er een deurwaarder bij u langs komt, vraag dan een kopie van het vonnis (uitspraak van de kantonrechter).

Tips bij een ongevraagde factuur of offerte (bron: KvK):

 Nauwkeurigheid
Lees de kleine lettertjes. Zo kom je achteraf niet voor verrassingen te staan. Vaak staat ergens onopvallend vermeld dat het bijvoorbeeld niet om een factuur gaat maar om een aanbieding. Of dat het geen opdrachtbevestiging is, maar een offerte.
 Voorzichtigheid
Wees altijd op uw hoede als iemand je benadert om een advertentie te plaatsen of verlengen, of als je gegevens moet bevestigen. Ga nooit zonder meer in op aanbiedingen per fax of telefoon van voor u onbekende advertentiebureaus. Wees extra alert als je gegevens moet controleren. Er zijn bureau´s die je op die manier proberen een opdracht te laten bevestigen.
 Eenmalige plaatsing
Als je akkoord bent gegaan met een eenmalige plaatsing, dan is dit géén overeenkomst voor meerdere jaren. Als je het volgende jaar een factuur voor een nieuwe plaatsing krijgt, is dit zonder rechtsgrond. U kunt dan het beste direct schriftelijk reageren. Zorg dan wel dat je weet waar u destijds voor getekend heeft.
 Neem de tijd
Laat je niet opjagen door een verkoper, bijvoorbeeld met de smoes dat de drukker op een akkoord zit te wachten. Neem de tijd om na te gaan of het verhaal van de verkoper klopt.
 Vraag informatie
Bent je niet zeker, of vertrouwt u iets niet, vraag dan om informatie. Teken nooit voor een advertentieplaatsing zonder schriftelijke bevestiging van oplage, verspreidingsgebied en doelgroep, of als je geen voorbeeldexemplaar krijgt.
 Niet machtigen
Let op dat je niet tekent voor een machtiging tot automatische betaling. Heeft u dit toch gedaan, dan kunt u uw bank verzoeken de betaling binnen 5 dagen na afschrijving terug te storten. Trek vervolgens ook de machtiging in.
 Geen handtekening
Wil je per brief of fax ontkennen dat je een overeenkomst heeft gesloten? Zet dan geen handtekening onder deze brief. Zo voorkomt u eventueel misbruik van uw handtekening. U kunt beter volstaan met het typen van uw naam.
 Telefoongesprekken opnemen
Als je de mogelijkheid hebt, neem dan de eventuele telefoongesprekken op die je voert met het bedrijf. Op deze manier kunt je het bedrijf confronteren met wat er daadwerkelijk is gezegd aan de telefoon.

Aanvullende tips:

1.Stel als je gebeld wordt gedetailleerde vragen. Als iemand beweert dat uw bedrijf al een contract heeft gesloten, vraag dan om een kopietje daarvan. Of de naam van de medewerker die toestemming heeft gegeven.
2. Wacht tenminste 5 werkdagen alvorens te reageren. Deze firma’s werken door de druk op te voeren ('u moet nú actie ondernemen of anders...'). Maak er melding van, dat je pas de volgende week zult terugbellen.
3. Maak duidelijke afspraken met uw medewerkers. Stel duidelijke regels wie mag overgaan tot het ondertekenen en/of betalen van contracten/facturen.
4. Als je als bedrijf benaderd bent onder valse voorwendselen, neem dan altijd kontakt op met de Stichting Acquisitie Fraude (SAF).
5. Let op: sommige bedrijven opereren vanuit een netwerk. Er kan dus opnieuw gebeld worden onder een andere naam.

Maxiem/ReadAC

MAXIEM

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door MAXIEM »

HRS

In aanvulling op mijn vorige bericht:

@@@

Het komt ook steeds vaker voor, dat ondernemers geen offerte krijgen, die verpakt is als een factuur (=aquisitiefraude), maar een echte (nep)factuur (=misleiding/oplichting).

Als je een dergelijke (nep)factuur* ontvangt, terwijl je zeker weet dat je nooit ergens opdracht toe hebt gegeven, dan kun je de factuur zonder meer negeren. Je kunt echter ook het bedrijf per omgaande schriftelijk opheldering vragen over de overeenkomst waarop zij de factuur baseren.

Maak in elk geval melding van het ontvangen van de (nep)factuur bij:

http://www.fraudemeldpunt.nl/fraude-melden (de SAF)

en

http://www.fraudehelpdesk.nl/vraag-en-meldformulier

Eventueel kun je ook Hermandad en de FIOD inschakelen.

*) in deze situatie geldt: dat het zeer onverstandig is om telefonisch kontakt op te nemen met het bedrijf. Nog onverstandiger is het om het aangetekend schrijven van een handtekening te voorzien, zodat het bedrijf met enig creatief knip- en plakwerk een niet van echt te onderscheiden nepovereenkomst in elkaar kan fröbelen.

Maxiem/ReadAC.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door cvproductions »

Vandaag ben ik dan ook (eindelijk) aan de beurt. € 295,12 te betalen.
Gelukkig heb ik net een nieuwe leesbril opgehaald bij Hans, anders was ik er wellicht ook ingetuind.
Lekker niet gedaan!
Ik zou graag een antwoordnummer van die lui willen hebben, zodat ik ze een aantal keren een paar zware bakstenen toe kan sturen om een begin te maken met het metselen van een verdedigingsmuur, zoals dat ook in de vroege middeleeuwen gebeurde (het metselen van een muur dan).
Kamer van Koophandel waarschuwt, maar verwijdert het bedrijf niet!
Wat doet justitie eigenlijk? Het antwoord moge duidelijk zijn: misdadigers belonen!!

Ondernomen acties:
Melding van het ontvangen van de (nep)factuur bij:

http://www.fraudemeldpunt.nl/fraude-melden (de SAF)

en

http://www.fraudehelpdesk.nl/vraag-en-meldformulier
Laatst gewijzigd door cvproductions op 20 mar 2012 12:50, 2 keer totaal gewijzigd.

jeeteecee 2
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mar 2012 08:40

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door jeeteecee 2 »

Dit bedrijf maakt op slinkse wijze gebruik van de mazen in onze wetgeving. Ze doen niks verkeerds. De redenen dat dit bedrijf er na al die jaren nog is, zijn:

1. er zijn nog steeds bedrijven die gewoon betalen en
2. er wordt geen strafbaar feit gepleegd.

Er wordt nu wel had "oplichting" geroepen, maar dat is het niet hoor. Het enige dat het bedrijf doet, is gebruik maken van de zwakheid van een ander. Laten we niet vergeten: zo'n beetje heel onze maatschappij en daarmee ook de commercie is hier o.a. ook op gebaseerd.

Het is aan de ondernemers om niet naief te zijn. Puur verkooptechnisch bekeken is het gewoon slim wat ze doen...

:wink:

MAXIEM

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door MAXIEM »

jeeteecee 2

Onze samenleving zit nu eenmaal niet uitsluitend technisch in elkaar (gelukkig maar). Wat deze bedrijven doen is moreel verwerpelijk!!!

Met vriendelijke groet, Maxiem.

jeeteecee 2
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mar 2012 08:40

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door jeeteecee 2 »

Moreel verwerpelijk, zal ik niet ontkennen. Maar toch bestaan ze al 10 jaar...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mogelijk is het 'misleiding' - daar de vormgeving van hun 'aanbiedingen' niet direct als aanbieding herkenbaar is, maar lijkt op een factuur.

Maar dat is juristenvoer - en kennelijk gaan mensen liever of betalen, of gooien ze het weg dan dat een en ander eens opgepakt word.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door cvproductions »

Een tip (ontvangen per e-mail):

Tevens kunt u contact opnemen met de Kamer van Koophandel en hen erop attenderen dat u het niet wenselijk acht om op adressenlijsten geplaatst te worden die de Kamer van Koophandel verkoopt aan derden (bijvoorbeeld aan acquisitiebureaus). U kunt de zogenaamde 'non mailing indicator' laten activeren door een e-mail of brief te sturen aan uw regionale Kamer van Koophandel. Vermeld hierbij uw KvK-nummer.

Wat men verder vermeldt:
Uit de praktijk blijkt dat het uiterst moeilijk is om iets tegen dergelijke bedrijven te doen. Het is een taak van de Politie en het Openbaar Ministerie om dergelijke praktijken te vervolgen, althans te onderzoeken.


En (in geval van telefonische benadering):
Ondernemingen zonder rechtspersoonlijkheid, zoals maatschappen, VOF's en eenmanszaken, kunnen zich laten registreren bij het Bel-Me-Niet Register. U mag dan in principe niet meer ongewenst telefonisch worden benaderd door adverteerders. Heeft u zich ingeschreven in het Bel-me-niet Register en wordt u desondanks toch gebeld, dan kunt u een klacht indienen bij Consuwijzer.

U dient zich in te schrijven op de wijze die identiek is aan de consumentenregistratie. https://www.bel-me-niet.nl/consument/add/0. Let op dat een BV, een NV of andere rechtspersoon zich niet kan laten registreren om geblokkeerd te worden voor telefoontjes!

Pieter1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2012 17:29

Re: BTG BV

Ongelezen bericht door Pieter1966 »

Ze zijn weer in omloop.

Zojuist weer een spook nota ontvangen van BTG bv
Aanbieding 2012.

Wat is er tegen te doen?

Groet Pieter

Gesloten