LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] InterMedia Services / Inter Media Services

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
valkyre
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 mar 2009 12:54

InterMedia Services / Inter Media Services

Ongelezen bericht door valkyre »

Iemand ervaring met deze firma?

Word opgebeld door een vlotte jongeman die mij weet te melden dat ik met mijn ZZP bedrijf al een advertentie had geplaatst in hun uitgave van Plezierig Kleuren en dat de laatste vermelding eraan kwam. En of ik niet vaker wou adverteren hierna.

Aangegeven dat ik dit niet wou dus dan zou alleen de huidige? vermelding moeten worden afgehandeld.

Krijg ik een opdrachtbevestiging per fax binnen die als ik hem goed lees ineens gaat over het opdracht geven tot plaatsing van een advertentie (zelf in elkaar geknutseld) voor €295,- basistarief + €245,- kleurtoeslag en 20% dtp kosten. En het ergste komt nog, het gaat hier om 6 plaatsingen. Totaal zou ik dan dus opdracht geven voor een plaatsing van totaal 4600 euro!!!!. En dat voor 6x een A4 blaadje wat in een oplage van 250 stuks verspreid zal worden.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: InterMedia Services / Inter Media Services

Ongelezen bericht door Jolijn »

Er zijn diverse bedrijfjes of eenzelfde met diverse namen, die dit soort geintjes flikken.
Het is de bedoeling dat je niet goed luistert en leest, en denkt dat je ooit een keer een opdracht hebt gegeven tot, en erin trapt.
Niet dus.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: InterMedia Services / Inter Media Services

Ongelezen bericht door brokkel »

Ach ja, Websites vol met dit soort aquisitiefraude. AUB TS. meld deze firma even aan bij SAF. Dit kan helpen bij diegene die per ongeluk wel hun handtekening hebben gezet. Dus niet tekenen, niet terugschrijven, alleen melden bij SAF. Grote kans dat deze firma al bekend is bij hun en hoe meer meldingen hoe meer kans op vervolging van dit soort firma's.

MAXIEM

Re: InterMedia Services / Inter Media Services

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Advies: als je denkt dat je het slachtoffer bent van acquisitiefraude, dien dan een klacht in bij het SAF en/of het MKB, de fraudehelpdesk en de FIOD. Betwist in elk geval de vordering en gebruik daarbij een voorbeeldbrief (zie MKB en/of KvK). Verstuur de brief aangetekend. Het is ook belangrijk om de SAF te berichten, als er een poging tot misleiding/oplichting is gedaan, die je tijdig hebt doorzien. Zet nooit een handtekening in de brief die je mogelijk verstuurt.

Het Steunpunt AcquisitieFraude geeft deelnemers van de stichting juridische hulp en (preventieve) adviezen op het gebied van advertentie- en acquisitiefraude. Leden van de bij ons aangesloten brancheorganisaties krijgen gratis hulp in het juridische correspondentietraject.

Postadres:
Postbus 963,
7301 BE Apeldoorn
Vestigingsadres:
Paslaan 17E,
7311 AH Apeldoorn

Juridisch spreekuur voor vragen en meldingen over acquisitiebureaus:
Telefoon: 055-5059780 (10.00 uur tot 12.00 uur),
Email: [email protected]

Secretariaat (administratie en pers):
Telefoon: 055-5059789 (9.00 uur tot 16.30 uur),
Email: [email protected]

Fax: 055-5059788

Klachten kunnen (ook) worden ingediend bij:

1. http://www.fraudemeldpunt.nl/fraude-melden

2. http://www.mkb.nl/index.php?pageID=34&s ... itiefraude

3. http://www.fraudehelpdesk.nl/vraag-en-meldformulier

4. belastingdienst / Fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst – Economische controledienst (FIOD-ECD)
Bernadottelaan 13-15
Postbus 19266
3501 DG Utrecht
Tel: 0800 - 05 43 (fraudemeldpunt bereikbaar via de Belastingtelefoon)

Lees ook (facultatief):

http://www.kvk.nl/ondernemen/veiligheid ... tiefraude/

http://www.kvk.nl/download/nepfacturen_ ... 208779.pdf

http://www.cs-advocaten.eu/nieuws/newID/122

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3673

Tips bij het omgaan met incassobureau's:

1. Reageer (als je reageert) altijd schriftelijk op een incassobureau of deurwaarder.
2. Bewaar altijd een kopie van de brieven die u schrijft.
3. Wacht niet te lang met het vragen van juridische hulp (vakbond, rechtsbijstandsverzekering, bureau rechtshulp).
4. Als er een deurwaarder bij u langs komt, vraag dan een kopie van het vonnis (uitspraak van de kantonrechter).

Tips bij een ongevraagde factuur of offerte (bron: KvK):

 Nauwkeurigheid
Lees de kleine lettertjes. Zo kom je achteraf niet voor verrassingen te staan. Vaak staat ergens onopvallend vermeld dat het bijvoorbeeld niet om een factuur gaat maar om een aanbieding. Of dat het geen opdrachtbevestiging is, maar een offerte.
 Voorzichtigheid
Wees altijd op uw hoede als iemand je benadert om een advertentie te plaatsen of verlengen, of als je gegevens moet bevestigen. Ga nooit zonder meer in op aanbiedingen per fax of telefoon van voor u onbekende advertentiebureaus. Wees extra alert als je gegevens moet controleren. Er zijn bureau´s die je op die manier proberen een opdracht te laten bevestigen.
 Eenmalige plaatsing
Als je akkoord bent gegaan met een eenmalige plaatsing, dan is dit géén overeenkomst voor meerdere jaren. Als je het volgende jaar een factuur voor een nieuwe plaatsing krijgt, is dit zonder rechtsgrond. U kunt dan het beste direct schriftelijk reageren. Zorg dan wel dat je weet waar u destijds voor getekend heeft.
 Neem de tijd
Laat je niet opjagen door een verkoper, bijvoorbeeld met de smoes dat de drukker op een akkoord zit te wachten. Neem de tijd om na te gaan of het verhaal van de verkoper klopt.
 Vraag informatie
Bent je niet zeker, of vertrouwt u iets niet, vraag dan om informatie. Teken nooit voor een advertentieplaatsing zonder schriftelijke bevestiging van oplage, verspreidingsgebied en doelgroep, of als je geen voorbeeldexemplaar krijgt.
 Niet machtigen
Let op dat je niet tekent voor een machtiging tot automatische betaling. Heeft u dit toch gedaan, dan kunt u uw bank verzoeken de betaling binnen 5 dagen na afschrijving terug te storten. Trek vervolgens ook de machtiging in.
 Geen handtekening
Wil je per brief of fax ontkennen dat je een overeenkomst heeft gesloten? Zet dan geen handtekening onder deze brief. Zo voorkomt u eventueel misbruik van uw handtekening. U kunt beter volstaan met het typen van uw naam.
 Telefoongesprekken opnemen
Als je de mogelijkheid hebt, neem dan de eventuele telefoongesprekken op die je voert met het bedrijf. Op deze manier kunt je het bedrijf confronteren met wat er daadwerkelijk is gezegd aan de telefoon.

Aanvullende tips:

1.Stel als je gebeld wordt gedetailleerde vragen. Als iemand beweert dat uw bedrijf al een contract heeft gesloten, vraag dan om een kopietje daarvan. Of de naam van de medewerker die toestemming heeft gegeven.
2. Wacht tenminste 5 werkdagen alvorens te reageren. Deze firma’s werken door de druk op te voeren ('u moet nú actie ondernemen of anders...'). Maak er melding van, dat je pas de volgende week zult terugbellen.
3. Maak duidelijke afspraken met uw medewerkers. Stel duidelijke regels wie mag overgaan tot het ondertekenen en/of betalen van contracten/facturen.
4. Als je als bedrijf benaderd bent onder valse voorwendselen, neem dan altijd kontakt op met de Stichting Acquisitie Fraude (SAF).
5. Let op: sommige bedrijven opereren vanuit een netwerk. Er kan dus opnieuw gebeld worden onder een andere naam.

Maxiem/ReadAC

peildatum 22/12/2011

judith2311
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2012 14:02

Re: InterMedia Services / Inter Media Services

Ongelezen bericht door judith2311 »

Ik ben zojuist ook opgebeld door 'mevrouw Keuning' van InterMedia Services.
Mijn partner had haar vorige week ook al gesproken maar omdat ik over de advertenties e.d. ga zou ze even terugbellen.
'Ik wil u graag de proefdruk sturen van de kleurplaat die u gaat plaatsen, zou u de proefdruk goed door kunnen lezen en evt. wijzigingen aan ons door kunnen geven?'
Ik ging akkoord en zowaar ontving ik binnen 4 seconden een e-mail.
Daarin het hele verhaal en een bijlage waarin het volgende staat:

Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van ons telefonisch onderhoud wil ik u hartelijk danken voor de door u getoonde
interesse in ons product Plezierig Kleuren (voor kinderen). Hieronder staat beschreven de
aard van uw opdracht, met de daarbij behorende mogelijkheden en prijzen excl. BTW.
Product: Plezierig Kleuren
Prijs excl.: € 395,00 excl. btw
Product formaat: A4
Frequentie/Deelnames: zes keer
Facturatie: Bij in productie name
Naam Bedrijf/ Opdrachtgever: Restaurant Dartel
Opdrachtgever/Contactpersoon: Dhr. J. van Vliet
Dtp en Verspreidingstoeslag: 20% over prijs excl. en kleurtoeslag
Kleurtoeslag: € 345,00 excl. btw
Verspreiding: Regionaal of op uw verzoek elders
Gegarandeerde oplage: Minimaal 250 per verspreiding/frequentie
[/i]

En het ergste is nog: onderaan staat in kleine letters het volgende:

(ondergetekende verklaart door ondertekening bevoegd te zijn namens het bedrijf/instantie, ook als er geen nadere gegevens over zijn/haar bevoegdheid bekend zijn bij de KvK)

Dus als je een hele ijverige medewerker hebt die verder geen enkele bevoegdheid hiertoe heeft ben je alsnog de sjaak.

Kort na ontvangst van de e-mail wederom een telefoontje: of ik de mail ontvangen had en wanneer ik dacht dat ik deze getekend retour zou sturen.
Dat is (helaas al meerdere malen) het moment waarop bij mij alle alarmbellen gaan rinkelen.
Waarom zo'n haast? Waarom zo pushen?

Het 'bedrijf' gegoogled en ja hoor: deze site stond zo goed als bovenaan.

Ik heb per e-mail gestuurd dat ik geen gebruik wens te maken van het aanbod en of ik daar een bevestiging van mocht ontvangen.

Wat schetst mijn verbazing:
'mevrouw keuning' hangt doodleuk weer aan de telefoon!
Onder het mom dat ze een verkeerde bijlage had meegestuurd met te hoge prijzen.
Ik heb haar gevraagd waarom de naam van het bedrijf waar zij werkzaam voorkomt op Tros Radar.
Ze antwoorde dat dit waarschijnlijk kwam door een klant die niet tevreden was, want ik wist toch hoe dat ging, als er iemand in mijn restaurant een negatief stuk plaatst op internet dan is dat toch onmogelijk om dit ervan af te krijgen.
Ik heb haar vierkant uitgelachen en verzocht NOOIT maar dan ook NOOIT meer op welke wijze dan ook contact op te nemen.
En dat ze eens moest proberen om op een eerlijke manier geld te verdienen in plaats van over de rug van hardwerkende mensen.

Durft ze nog te vragen of ik normaal tegen haar kan praten.....

Afin, de stoppen sloegen door, ik heb haar nogmaals duidelijk gemaakt dat er geen contact meer gewenst is en de hoorn erop gesmeten.

Gelukkig kan ik nu weer verder gaan waar ik gebleven was: namelijk mijn bedrijf draaiende houden tegen wil & dank van een heleboel instanties in.
Helaas.

SannevdZee
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2012 08:19

Re: InterMedia Services / Inter Media Services

Ongelezen bericht door SannevdZee »

Zo, Ik ben dus ook gebeld door InterMedia Services. Ze hebben mij gebeld met de vraag of ik een advertentie wilde zetten in het blad "plezierig kleuren". Ik was druk, in de haast voor 1 plaatsing akkoord gegaan, het ging tenslotte op een leuke kleurplaat....Ik heb het blad op mijn aandringen nooit ontvangen, alleen een "bevestiging" dat ik getekend zou hebben voor 6 plaatsingen a 1000,- per plaatsing (waar uiteraard nooit sprake van is geweest), alleen aanmaningen van betaling met de nodige juridische dreigingen. Ze hebben geen website, de opmaak van de advertentie is opvallend amateuristisch en slordig, ze ondertekenen niet op naam, alleen met "afdeling betalingen"
Grote kans dat ze niet bestaan, evenmin als hun beloofde producten!

MAXIEM

Re: InterMedia Services / Inter Media Services

Ongelezen bericht door MAXIEM »

SannevdZee

Uiteraard moet je natuurlijk wel 1 plaatsing betalen indien zij alsnog het blad waarin die ene plaatsing staat toesturen. Per slot ben je daarmee wél akkoord gegaan.

Maxiem.

koho
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jul 2005 16:08

Re: InterMedia Services / Inter Media Services

Ongelezen bericht door koho »

Mijn dochtertje kwam deze week met een kleurplaat, die hadden de kinderen van de juf op school gekregen.
Die kon je opsturen en dan kon je een prijs winnen.
Leuk!
Op de voorkant een tovenaar –spannend!- met daarnaast prominent een advertentie van een café uit de regio.

Ik kijk naar het adres waar dat naartoe moet. Inter Media Services. Dat vind ik al zo’n vage naam waarbij de alarmbelletjes al gaan rinkelen.
En dan: er is géén sluitingsdatum voor deze wedstrijd.
Dus de kleurplaat kan ten allen tijde worden ingestuurd. Hetgeen het dan in mijn optiek geen wedstrijd meer maakt.
Eerder lijkt het me dat het Inter Media Services om adressen te doen is. Wat doet men met mijn adres als ik dat zou opsturen (hetgeen ik overigens niet doe). Waarom loopt dit via scholen, en via kleurplaten die kinderen van 6, 7 jaar enthousiast en ijverig inkleuren?

Zoek ik op de bedrijfsnaam, kom ik meteen weer hier terecht. Tsja ...

JimmyJ1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2012 10:15

Re: InterMedia Services / Inter Media Services

Ongelezen bericht door JimmyJ1978 »

Ik ben een zzp-er en werd in eerste instantie door Park City benaderd. Ook met de melding dat ik al eens eerder een toezegging gedaan had. Ze stuurden mij een proefdruk, of ik wilde kijken of de gegevsn nog wel klopten. Daarna werd ik gebeld dat de plaatsnaam verkeerd was. Vervolgens stuurden ze een gewijzigde toe. Maar dit was niet dezelfde opdracht, maar een compleet nieuwe opdracht. Niet kleuren, maar puzzelen... Ik had in eerste instantie niks door. Er werd ook op een heel druk moment gebeld.

Een tijdje later werd ik door Intermedia Services gebeld. Ze stuurden mij de proefdruk toe. En wat mij opviel, toen ik het eindelijk doorkreeg wat er aan de hand was, was dat hun opdracht bijna identiek was aan die van Park City. Dus ik dacht dat dit om dezelfde ging als de eerste. Niet dus. Ik had ondertussen drie van die opdrachten.

Ik heb direct contact gezocht met steunpunt acquisitiefraude en die hebben mij prima geholpen. Een brief, waarin ik vroeg naar adressen waar de zogenaamde kleurplaten naartoe zijn gegaan, kreeg ik de adressen toegestuurd. Deze ben ik afgegaan en daar was inderdaad een stapeltje kleurplaten gestuurd. Park City beweren dat deze instanties (huisartsen, tandartsen enz.) getekend hebben en dat ze het graag wilden ontvangen. Even voor de duidelijkheid:"De kleurplaten worden zonder afzender aangetekend verstuurd en aangezien dit soort instanties vaak vertrouwelijke post krijgt, waar geen afzender op mag staan, teken ze ervoor. Dat is alles!"

De communicatie verliep via een Incasso bureau. Het laatste wat ik gehoord heb is een Concept dagvaarding van een incasso bureau uit Arnhem, waarin gesteld werd dat ik geen schrigftelijk verweer heb vertoond. Hierop heb ik alle communicatie naar dit bureau gestuurd en daarna niks meer vernomen. En nu maar hopen dat dit zo blijft.

Tijdens mijn zoektocht, ben ik nog een grotere organisatie tegengekomen met hetzeflde probleem. Zij hebben in ieder geval kunnen achterhalen dat de geldstroom van zowel Park City als Intermedia Services eindigt op een zelfde bankrekening in Rusland.

Gesloten