LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
jleine
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2012 15:33

BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door jleine »

Wat een bedrog van mediamarkt BTW weg ermee,als je kijkt naar het reclame spotje zie je de apparatuur en camera's voorbij vliegen.

Maar als je echter gaat kijken op hun site waar ook met geen woord wordt gerept over uitsluitng van actie op deze artikelen vallen er ineens vele artikelen buiten de aktie.

Uitgezonderd van de BTW-actie zijn:

• Muziek, film en games:
- CD/DVD/Blu-ray-Discs
- Console Games & PC games
- Console Hardware
- Console accessoires
- Software

• Computer:
- Apple iPad
- Sony e-reader
- Accessoires & Software

• TV & Hifi:
- Sony: HX920 serie, HX820 serie, HX720 serie, NX720
serie, BDVL800, BDPS780, BDPS580, BDVE980,
BDVE780
- Panasonic: alle Neo Plasmamodellen en E30/DT30 serie
- Samsung: 7000-serie, 8000-serie en de 9000-serie
- Philips: 8000-serie en de 9000 serie
- Sharp: LC70LE835E
- LG: LW650 en LW980
- Bose
- Sonos

• Witgoed:
- Alle Liebherr producten

• Telecom en navigatie:
- Alle Apple iPhones

• Portable:
- B&W
- Bose

• Accessoires:
- Alle accessoires

• Powerservice
- Alle diensten welke onder Powerservice vallen

• Online partnershop
- Cartridges
- Fotoservice
- Games download
- Muziek download
- ADSL en internet abonnementen
- Telecom abonnementen-
- Cadeaukaarten

Ik vond vorige week de LG DP1W Multimedia player op hun site voor 66 euro + 1,90 euro verzendkosten.
Ik wachten tot de aktie begon en hem opgezocht,staat erbij dat de prijzen zijn aangepast aan de btw aktie.
Prijs nu 66 euro en 4,90 euro verzendkosten.
Bellen is geen optie heb een uur in de wacht gestaan en heb de moed maar opgegeven.
Ben toen maar naar BCC gegaan en deze paste keurig de prijs aan naar 66 euro all inn

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door dhc »

Iedere winkel mag zelf bepalen welke uitsluitingen ze maken, soms moet dit vanwege wettelijke voorschriften. Op de site staat duidelijk vermeld wat de voorwaarden van de actie zijn. Ook staat het U vrij hier wel of niet mee in zee te gaan...
En ja....reclame is nog steeds reclame.....

En die mediaplayer van LG is niet zo best....na één week ellende maar teruggebracht en een AC Ryan gekocht. Veeeeeel beter...

jleine
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2012 15:33

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door jleine »

Beste DHC,

Allereerst heb ik niets gevraagd over de apparatuur die ik aanschaf,maar hebben we het gewoon over misleidende reclame.

Een voorbeeld in de reclamespot,daar zie je een Iphone voorbij komen,en wat blijkt in werkelijkheid.
DEZE IS UITGESLOTEN

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door klaas1978 »

jleine schreef:Allereerst heb ik niets gevraagd over de apparatuur die ik aanschaf,maar hebben we het gewoon over misleidende reclame.
Zal ik je eens een geheimpje verklappen: iedere reclame is misleidend. Dacht je soms dat al die verschillende wasmiddelen stuk voor stuk allemaal als beste getest zijn? Dat zou dan op zijn minst een wat merkwaardige testuitslag zijn.

Geen enkel bedrijf zegt in zijn reclame "we lokken u naar de winkel om u zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen" maar dat is wel waar het op neerkomt en als je een beetje een slimme consument bent dan weet je dat.

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Muskusrat »

jleine schreef: Ik vond vorige week de LG DP1W Multimedia player op hun site voor 66 euro + 1,90 euro verzendkosten.
Ik wachten tot de aktie begon en hem opgezocht,staat erbij dat de prijzen zijn aangepast aan de btw aktie.
Prijs nu 66 euro en 4,90 euro verzendkosten.
Bellen is geen optie heb een uur in de wacht gestaan en heb de moed maar opgegeven.
Ben toen maar naar BCC gegaan en deze paste keurig de prijs aan naar 66 euro all inn
Als je naar de MM was gegaan kreeg je het ook voor 66 euro all in.. Dus beetje domme redenering :roll:

jleine
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2012 15:33

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door jleine »

Dan snap je het niet,normaal zou volgens de reclame van deze 66 euro nog 19% korting af moeten.
En dat gebeurd dus niet,de prijs is nog hoger dan voor de aktie!!!!

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door aardjee »

Hmm de prijs is volgens mij hetzelfde 66,-- (verzendkosten betaal je om het te laten bezorgen lijkt me, hoort niet bij de prijs)

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door dhc »

Ach...als mensen korting ruiken dan stoppen ze met nadenken....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kan iemand mij helpen? Wie wil er überhaupt iets kopen bij een winkelketen die de grootste schreeuwer is? Ik moet regelmatig heel snel naar mijn afstandbediening grijpen om heel snel de mute-knop in te drukken wanneer er zo'n Mediamarkt-reclame op teevee langs komt. Kei- en keihard gebrul en geschreeuw: de "Koop-bij-Mediamarkt-agressie" is maximaal. "Wij zijn de agressiefste! U koopt bij ons en nergens anders!!!"

Kennelijk werkt dit een soort domme Pavlov-reactie bij veel mensen op: als ze dit gebrul en geschreeuw horen denken ze: "Ik moet bij Mediamarkt zijn voor mijn spullen".

Mediamarkt zou verboden moeten worden. Boycot Mediamarkt!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door dhc »

Boycot Mediamarkt
Waarom? Omdat ze een manier van aanprijzen hebben die je niet aanstaat?
Ken ik er nog wel een paar:
BCC..evry day blablabla
Jumbo...halloooooooJumbooooooooo
C1000.......need I say more...
Plus...........need I say more....
Enzovoort enzovoort enzovoort..

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Appels met peren vergelijken kan ik ook.

Verder over Mediamarkt:

In 2007 heeft de Reclame Code Commissie al geoordeeld dat Mediamarkt's "BTW-reclame" in strijd is met de Reclame Code (artikel 7). En geadviseerd te stoppen met dit soort reclames.

Veel mensen denken dat ze 19% korting krijgen. Dat is sowieso niet het geval.

http://www.reclamecode.nl/webuitspraak. ... 032&acCode

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door dhc »

En jouw link gaat ook over iets totaal anders....
appels...peren, lezen leren....

prettige wedstrijd verder, de stekker gaat eruit voor vandaag.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door WillemV »

dhc schreef:En jouw link gaat ook over iets totaal anders....
Nee hoor. Die link 'gaat' gewoon over die '19% BTW actie' van de Mediamarkt. Is dus gewoon on-topic en geeft precies weer wat de degene die die link geplaatst heeft erover gezegd heeft...
appels...peren, lezen leren....
Inderdaad... dhc.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door BBCS »

Die link is toch zeer duidelijk.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door kweenie »

De link gaat over een iets andere uiting, namelijk: "1 Dag lang alle plasma- en LCD TV’s zonder BTW!” Bezwaar was hier dat die actie niet inhoudt dat de betreffende TV’s voor prijzen exclusief BTW worden verkocht. En dat het daarom misleidend is om dat wel te beweren.

Daarom wordt de actie nu aangeprezen met "Mediamarkt betaalt voor u de BTW". Zo mag het wel aangeprezen worden.

Blijft natuurlijk jammer dat een grote groep producten uitgesloten is. Maar dat heeft vaak te maken met de strenge eisen van de fabrikant/leverancier mbt o.a. het prijsbeleid. Kun je dus meteen zien welke leveranciers/producten zulke eisen opleggen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door newmikey »

kweenie schreef: Daarom wordt de actie nu aangeprezen met "Mediamarkt betaalt voor u de BTW". Zo mag het wel aangeprezen worden.

a) Het is simpelweg niet waar. Op uw bonnetje staat nog steeds BTW uiteraard. De wet omzetbelasting en de 6e EU richtlijn laten simpelweg geen ruimte dat iemand anders de BTW betaalt.
b) Het simpele feit dat deze reclame uiting iets is aangepast, betekent nog niet dat het nu in orde is. Zie punt a, de eigenlijke situatie is dat de MM een tijdelijke korting geeft van 19/119 procent, nadat ze eerst de basisprijs enigzins gemanipuleerd hebben waardoor de eindprijs op- of nabij- de gewone verkoopprijs uitkomt.

Een fotozaak die een dergelijk aktie heeft komt op dit forum ook regelmatig voorbij. Het is eigenlijk simpel: zonder BTW kopen kan niet, iemand anders de BTW laten betalen al helemaal niet. Wie dus schermt met dergelijke reclames moet gewantrouwd worden.

Maar het eigenlijk met de praktijken van de MM nooit anders geweest: véél geschreeuw(letterlijk) en weinig wol. :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Praktisch iedereen denkt toch bij deze actie: 19% korting op de verkoopprijs. Terwijl het in feite slechts 15,96% is. En een hele waslijst producten die zijn uitgesloten van de actie.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door nevermind »

Ieder jaar heeft MM deze actie , en de berekening is ook altijd hetzelfde.
Gebruik de zoekfunctie hier op het forum, en je weet wat je te wachten staat.
Om daar nu ieder jaar opnieuw een topic over te openen, maar ja.


http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... t#p1120902

http://www.trosradar.nl/douchedetail/be ... iamarkt-2/

Pirreke
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 dec 2009 00:12

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Pirreke »

Prima actie, camera gekocht, en was na ophogen van de prijs (duh) toch nog een 70 euro goedkoper.....

Blijft een harde actie, die BTW korting, zouden ze geld nodig hebben (Einde boekjaar ofzo???)

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door newmikey »

Pirreke schreef:Prima actie, camera gekocht, en was na ophogen van de prijs (duh) toch nog een 70 euro goedkoper.....

Blijft een harde actie, die BTW korting, zouden ze geld nodig hebben (Einde boekjaar ofzo???)
Jij had toch al eens eerder gezegd dat jij bij MM werkte toch Peer?

Gesloten