LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door sephora30 »

Miepje1.
Dit heeft te maken dat je tijdens actiedagen van de Media Markt geen normaal tarief betaalt die ze buiten deze actie dagen handteren van €9,90 of gratis. Maar kloppen ze hun prijs kunstmatig op naar €25,00 plus daar boven op nog eens de €15,00 waar je niet op geattendeerd wordt tijdens je aankoop via de webshop van de Media Markt.


2 maanden geleden zocht ik een wasmachine, heb heel internet afgestruind en dus ook MM. Ik was toen wel in staat om te begrijpen dat de bezorgkosten hoger zouden zijn dan 9,95. In mijn ogen staat dat duidelijk aangegeven.
Wel ben ik het met je eens dat er geen exacte bedragen op de site staan.

En volgens jou dus ook niet als je besteld, klopt dat?

I-Know
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 aug 2009 23:53

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door I-Know »

Hallo sephora30,

Ik heb wel meer klein spul gekocht bij de Media Markt via de website of gewoon in het filiaal zelf.

Ik ging er vanuit dat €25,00 gewoon het bedrag was, ik wist niet beter.
ik had nog nooit witgoed of iets anders groots gekocht via hun website.
Ik kwam er pas achter na deze BTW actie dagen. Toen merkte ik ineens op dat het bedrag meer dan de helft lager was dan ik had betaald, ik heb daar uiteraard direct voor gebeld maar daar konden ze niets aan doen. Maar ze begrepen het wel.
Het vreemde van dit alles is als je tijdens je bestelling als je bv via kieskeurig.nl of andere pricewatch rechtstreeks op hun pagina terecht komt. Je niet wordt gewezen op de transportkosten, hier kwam ik pas achter toen ik een afspraak maakte voor levering.
Ik vind dit gewoon niet kunnen, waarom moet je een klant op zo'n manier belazeren.
Laatst gewijzigd door I-Know op 09 feb 2012 23:55, 2 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door sephora30 »

Persoonlijk vind ik ook dat de diverse bezorgkosten duidelijk op de site moeten staan en zeker tijdens de bestelling zoals bij de meeste webshops het geval is.

Nu heb ik nooit daadwerkelijk een bestelling van witgoed gedaan via de site dus weet niet of het tijdens het bestelproces wordt weergegeven. In de winkel wordt je wel goed geinformeerd.

I-Know
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 aug 2009 23:53

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door I-Know »

Ik heb netjes op 2-2-2012 een klachtenformulier ingevuld via de website van de mediamarkt.
Nu een >week later heb ik nog steeds helemaal niets vernomen.

Dit vind ik toch wel heel erg tekenend hoe je als klant wordt behandeld.
Ik ben realistisch genoeg om te bedenken dat je bij zo’n grote keten je niet binnen 24 uur gebeld of gemaild zult worden. ( hoewel andere grote webwinkels dit wel kunnen realiseren )
Maar na 8 dagen mag je als klant toch op zijn minst verwachten dat je klachtenformulier in behandeling is genomen.

De slogan “Klant is koning” komt helaas niet in de boeken voor bij de Media Markt.
Of te wel, de Aftersales bij de Media Markt is ver beneden Hollandspeil.

Ik koop voor € 587,00 een product, dit is toch wel een serieus bedrag.
Vervolgens schrijf ik een klacht, en na 8 dagen heb ik nog helemaal niets vernomen.
Ik voel me zowel telefonisch als schriftelijk totaal niet serieus genomen door deze Media Markt keten.

I-Know
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 aug 2009 23:53

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door I-Know »

Na twee weken eindelijk een berichtje...

Geachte meneer X

Hartelijk dank voor uw contact opname met Media Markt.

Allereerst onze excuses voor onze late reactie. Wegens grote drukte hebben wij helaas niet eerder kans gehad uw ticket te beantwoorden.

Er worden inderdaad geen extra bijkomende kosten weergegeven op onze website. Uw klacht betreffende het ontbreken van deze kosten is doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling. Zij zullen dit verder in behandeling nemen.

De standaard bezorgkosten van de webshop zijn 9,90 euro. Elke vestiging van Media Markt is een franchise onderneming en bepalen haar eigen prijzen. Tijdens de BTW actie zijn de bezorgkosten tussen alle vestigingen gelijk getrokken in verband met eerlijke concurrentie.

In verband met grote drukte tijdens de BTW actie is het onze transportservice helaas niet gelukt binnen 48 uur contact met u op te nemen voor het maken van een bezorgafspraak. Wij vinden dit erg vervelend en willen u bij deze nogmaals onze excuses aanbieden.

Wij hopen dat de wasdroger naar tevredenheid werkt en wensen u veel plezier met uw aankoop.

Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Uw Media Markt team

En daar mag je het als consument dan gewoon mee doen.
Nee, dit heeft mij echt heel veel vertrouwen gegeven

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door stekel »

Er zijn genoeg kleinere winkels die alles gratis thuisbezorgen en meer service.

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door Rickyman »

Ik vind 25 euro echt veel geld om iets te laten afleveren op de BG en klaar. Aldus TS die voor 25 euro 2 man aan de deur krijt in een auto die niet afgeschreven wordt, geen verzekering heeft laat staan wegenbelasting betaald en al helemaal geen winst mag maken. Ook niet met deze extreem hoge brandstofprijzen.
Laat TS 20 km van een MM filiaal af wonen dan gaat er al zo'n 5 liter diesel in de bus, dat is de 1e 7,50. 2 jongetjes op bus voor minimumloon kost voor 10 minuten werk dus ook 5,00 (ja voor 2 man) Dan heb je de helft al binnen. Dan heeft er nog niemand iets verdient en mag de auto ook niet stuk gaan of onderhouden worden.
Logisch dat bij zo'n actie bezorgen duurder wordt, het zijn geen filantropen bij MM. Aan kant 1 geven ze geld weg maar dat nemen ze via kant 2 terug, ze moeten wel met de huidige marges.

Rick

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Media Markt houden ons voor de gek! bezorgkosten

Ongelezen bericht door nevermind »

Rickyman schreef:Ik vind 25 euro echt veel geld om iets te laten afleveren op de BG en klaar. Aldus TS die voor 25 euro 2 man aan de deur krijt in een auto die niet afgeschreven wordt, geen verzekering heeft laat staan wegenbelasting betaald en al helemaal geen winst mag maken. Ook niet met deze extreem hoge brandstofprijzen.
Laat TS 20 km van een MM filiaal af wonen dan gaat er al zo'n 5 liter diesel in de bus, dat is de 1e 7,50. 2 jongetjes op bus voor minimumloon kost voor 10 minuten werk dus ook 5,00 (ja voor 2 man) Dan heb je de helft al binnen. Dan heeft er nog niemand iets verdient en mag de auto ook niet stuk gaan of onderhouden worden.
Logisch dat bij zo'n actie bezorgen duurder wordt, het zijn geen filantropen bij MM. Aan kant 1 geven ze geld weg maar dat nemen ze via kant 2 terug, ze moeten wel met de huidige marges.

Rick

Dit soort argumenten accepteert TS niet. :lol:
MM heeft de fout gemaakt, om de wasdroger alleen tegen extra betaling naar en hogere verdieping te brengen, maar daar is hij niet mee eens.
Dat het op de website niet zo begrijpelijk voor hem staat, maakt MM tot een bedrijf, waar slechte service wordt verleent. :wink:
Nee, ik werk niet bij MM. :D

Gesloten