LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gamma lokkertjes

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2012 09:23

Gamma lokkertjes

Ongelezen bericht door [email protected] »

Zaterdag 17 maart mooie aanbieding. Nieuw! Bij de Gamma buitenschilderij canvas, 78x78 cm, diverse prints. Ik wil ze alle vier want vind ze echt mooi.
Maandagochtend 19 maart op naar de Gamma, uitverkocht!
Vervolgens 15 Gamma's in mijn omgeving gebelt, uitverkocht !
Hoofdkantoor gebelt, ze gaan het voor me uitzoeken want vinden het ook vreemd. Helaas kunnen ze niets voor me doen omdat ze geen invloed hebben op het gedrag van de consument, met andere woorden : uitverkocht !
Dan vraag ik me af : hoeveel canvas schilderijen hebben ze dan binnen gekregen? of is dit een lokkertje ?

Anja van Loon

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Gamma lokkertjes

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Als het hele mooie canvas doeken waren net zoals u dat vond kunnen deze in een mum van tijd zijn uitverkocht.

Canvas doeken is overigens geen artikel waarvan de Gamma er 5000 van inkoopt.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Gamma lokkertjes

Ongelezen bericht door henk51 »

GAMMA is een franchiseformule. De GAMMA-bouwmarkten zijn dus eigendom van zelfstandige ondernemers, de franchisenemers.
Hoofdkantoor gebelt, ze gaan het voor me uitzoeken want vinden het ook vreemd. Helaas kunnen ze niets voor me doen omdat ze geen invloed hebben op het gedrag van de consument, met andere woorden : uitverkocht !
Het hoofdkantoor kan ook niet veel voor je doen,het zijn de zelfstandige ondernemers die zelf de inkoop bepalen,de gamma vestigingen zijn feitelijk hun consumenten waar het hoofdkantoor geen direkte invloed op heeft.
De ondernemer koopt in van wat hij denkt te gaan verkopen en wil niet met winkeldochters blijven zitten,gezien er bij de meeste Gamma's geen magazijn ruimte beschikbaar is om overgebleven seizoens artikelen op te slaan.


gr Henk

MAXIEM

Re: Gamma lokkertjes

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

T'is weer zoals zo vaak bij reklame de overbekende lokstrategie.

Maxiem.

denny009
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 dec 2010 17:45

Re: Gamma lokkertjes

Ongelezen bericht door denny009 »

Anja,

Ik vind het ook niet erg slim. De aanbieding gaat zaterdag in, dan kun je over de koppen lopen in de bouwmarkten, veel mensen zijn dan vrij en jij gaat pas 2 dagen later kijken, dan kun je verwachten dat hij uitverkocht is toch?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gamma lokkertjes

Ongelezen bericht door bprosman »

T'is weer zoals zo vaak bij reklame de overbekende lokstrategie
Goh, laat ik nou altijd gedacht hebben dat reclame daar ook voor bedoeld was :roll:

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: Gamma lokkertjes

Ongelezen bericht door RedShy »

Ja Anja, hoeveel schilderijen Gamma heeft ingekocht weten wij natuurlijk niet en of het een lokkertje is? Geen flauw idee!

Als die schilderijen werkelijk zo mooi waren (heb ze niet gezien) dan hebben vast veel mensen die gekocht en dat op een mooie zaterdag (en hier en daar misschien nog wel een koopzondag).

Voortaan als de kippen erbij zijn als je wat wilt hebben.

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Gamma lokkertjes

Ongelezen bericht door JDII »

Anja heeft de aanbieding zaterdag waarschijnlijk in het huis aan huis krantje gezien. De aanbiedingen gaan maandag pas in. Ze was dus prima op tijd.

leidsesleutels
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2013 05:54

Re: Gamma lokkertjes

Ongelezen bericht door leidsesleutels »

[email protected] schreef:Zaterdag 17 maart mooie aanbieding. Nieuw! Bij de Gamma buitenschilderij canvas, 78x78 cm, diverse prints. Ik wil ze alle vier want vind ze echt mooi.
Maandagochtend 19 maart op naar de Gamma, uitverkocht!
Vervolgens 15 Gamma's in mijn omgeving gebelt, uitverkocht !
Hoofdkantoor gebelt, ze gaan het voor me uitzoeken want vinden het ook vreemd. Helaas kunnen ze niets voor me doen omdat ze geen invloed hebben op het gedrag van de consument, met andere woorden : uitverkocht !
Dan vraag ik me af : hoeveel canvas schilderijen hebben ze dan binnen gekregen? of is dit een lokkertje ?

Anja van Loon

Gamma heeft zo'n 150 filialen en gemiddeld tekent zo'n filiaal voor 50 stuks in dus omgerekend is dit dus 7500 stuks maar dat zijn we verschillende afbeeldingen, maar het desbetreffende filiaal kan in het systeem kijken hoeveel er totaal nog zijn, ze kunnen dit uitprinten en dan kunt u zelf deze filialen bellen

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gamma lokkertjes

Ongelezen bericht door crazyme »

Kon dat anderhalf jaar geleden ook al ?

Gesloten