LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Slobberbone »

kweenie schreef:
Spoel jij eerst je vaat af met warm water?
Ik laat het graag over aan mijn machine:-)
nee, ik spoel nooit apart voor. Maar ik heb van jou begrepen dat je je machine vaak eerst spoelbeurten laat draaien.

Dat heeft te maken met zuinige keuze programma ''Zonder Verwarming'' en dan begint hij eerst zoals in ook in het boekje staat met 2 voorspoelbeurten, niks ergs aan daarna is mijn water mooi op temperatuur en ergste vuil is dan al weg. Vorige machine zag ik na slechts een spoelbeurt dat hij uurtje bezig was niks anders dan vuil water aan het rondpompen :cry: Dan kies ik liever een spoelbeurt extra en flink aantal die elkaar kort opvolgen. Maar de vaat een extra spoelbeurt laten draaien doe ik niet meer is niet nodig na de vaatwasmachine switch :D

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Jolijn »

rozemarijntje schreef:Ja het ergste vuil speol ik wel weg!
Man waarschuwde aller begin zet het er niet zo in,dat ding raakt verstopt...en idd half jr later stond hij blank...
Man toeren uitgehaald en daarna afspoelen,gewoon ergste vet en vuil...niet barndschoon..maar geen klodders jus of??
Het ergste 'vuil' en vet haal ik met keukenpapier weg.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Jolijn schreef:
rozemarijntje schreef:Ja het ergste vuil speol ik wel weg!
Man waarschuwde aller begin zet het er niet zo in,dat ding raakt verstopt...en idd half jr later stond hij blank...
Man toeren uitgehaald en daarna afspoelen,gewoon ergste vet en vuil...niet barndschoon..maar geen klodders jus of??
Het ergste 'vuil' en vet haal ik met keukenpapier weg.

:?
Overgebleven etensresten tik ik af in de afval bak, maar borden eerst afvegen/omspoelen :shock:

Daar heb ik nu net een vaatwasser voor :o

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Jolijn »

Slobberbone schreef:
Jolijn schreef:
rozemarijntje schreef:Ja het ergste vuil speol ik wel weg!
Man waarschuwde aller begin zet het er niet zo in,dat ding raakt verstopt...en idd half jr later stond hij blank...
Man toeren uitgehaald en daarna afspoelen,gewoon ergste vet en vuil...niet barndschoon..maar geen klodders jus of??
Het ergste 'vuil' en vet haal ik met keukenpapier weg.

:?
Overgebleven etensresten tik ik af in de afval bak, maar borden eerst afvegen/omspoelen :shock:

Daar heb ik nu net een vaatwasser voor :o
Overgebleven etensresten in de afvalbak tikken? Daar heb ik nu net keukenpapier voor.
8)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rozemarijntje schreef:Ja het ergste vuil speol ik wel weg!
Man waarschuwde aller begin zet het er niet zo in,dat ding raakt verstopt...en idd half jr later stond hij blank...
Man toeren uitgehaald en daarna afspoelen,gewoon ergste vet en vuil...niet barndschoon..maar geen klodders jus of??
Ik neem dat je het dan over voedselresten hebt (stukje groente, vlees e.d), en niet over achtergebleven saus e.d.?

emiliox
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2013 18:51

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door emiliox »

De vaatwastabletten W5 van Lidl worden op tv aangeprijst als beste getest en ook nog eens beste prijs. Hierbij wordt 'de consumentenbond' genoemd, maar niet 'DE' consumentenbond. In de kleine lettertjes staat waarschijnlijk dat het de consumentenbond van okkie bokkie is die de tabletten tegen betaling wil aanprijzen.

Want slecht zijn ze. Sinds we de Lidl tabletten gebruiken komt de vaat vies uit de vaatwasser. Die duurdere blokjes zijn dus kennelijk toch hun geld wel waard. Eigenlijk wisten we ook wel beter. Lidl verkoopt slechte tabletten en liegt dus feitelijk.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door sjohie »

emiliox schreef:De vaatwastabletten W5 van Lidl worden op tv aangeprijst als beste getest en ook nog eens beste prijs. Hierbij wordt 'de consumentenbond' genoemd, maar niet 'DE' consumentenbond. In de kleine lettertjes staat waarschijnlijk dat het de consumentenbond van okkie bokkie is die de tabletten tegen betaling wil aanprijzen.

Want slecht zijn ze. Sinds we de Lidl tabletten gebruiken komt de vaat vies uit de vaatwasser. Die duurdere blokjes zijn dus kennelijk toch hun geld wel waard. Eigenlijk wisten we ook wel beter. Lidl verkoopt slechte tabletten en liegt dus feitelijk.
Volgens deze pdf(!) was het toch wel de "echte" consumentenbond, maar dan zie je dus ook dat er nog een 2e merk was, Una alles in 1 van de Aldi, wat het nog iets beter deed qua score (7,3 vs 7,2).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Aan die Consumentenbond test heb je niet veel. Het budgetmerk "Superschoon" is niet getest (verkrijgbaar bij Superunie supermarkten zoals Plus en Dirk).

Dit merk is wél door mij gestest en uitstekend bevonden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik heb het merk ook getest en vind het helemaal niets... :?
Ben weer terug op de finish

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij hadden altijd Sun, en nu test ik via the insiders Finish quantum. Die laatste maakt de glazen iets helderder, maar laat op keramiek soms wat sporen van het middel achter. Op beiden is dus wel wat aan te merken.

Overigens zijn alle A-merken regelmatig ergens in de aanbieding, denk aan van die 2 halen 1 betalen dingen, of een jaarvoorraad voor een leuk prijsje. Met een beetje opletten krijg je die dus plus/min een paar cent per tablet, voor de prijs van die W5 tablets.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sjohie schreef: Overigens zijn alle A-merken regelmatig ergens in de aanbieding, denk aan van die 2 halen 1 betalen dingen, of een jaarvoorraad voor een leuk prijsje. Met een beetje opletten krijg je die dus plus/min een paar cent per tablet, voor de prijs van die W5 tablets.
Inderdaad zijn de A merken vaak in de aanbieding en kun je ze dan voor
een hele redelijke prijs kopen.

Sjohie doe je de vaatwastablet ook in het bestekbakje ?
Heeft winkel waar ik deze vaatwasser gekocht aangeraden en 10 jaar geleden toen we de vorige vaatwasser kochten zeiden die dat ook al.
Gebruik je ook naast de vaatwastablet zout en glansspoelmiddel ?
Ik wel.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Chocomelk schreef:Ik heb het merk ook getest en vind het helemaal niets... :?
Ben weer terug op de finish
De verschillen onstaan natuurlijk ook niet iedereen heeft zelfde machine staan en wast met het zelfde programma.Was je veelal af met lage temperaturen dan komt het echt aan op het vaatwasmiddel bij 75 graden doen zet allemaal wel goed,als in Duitsland kijk dan is Lidl een middenmoter en komt Somat 10 erg goed uit de bus.

Als ik een tablet gebruik is Dreft een goede lost vlot op en heeft goede resultaat met kort programma ( 60 min.)maar mijn voorkeur blijft poeder/soda zout/schoonmaakazijn :o

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Maar is soda niet slecht voor de vaatwasser? Dacht ik ergens gelezen te hebben....

bjvdbcdv
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2014 11:34

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door bjvdbcdv »

Vaatwastabletten... Je wordt inderdaad gek gemaakt met de talloze reclames. Het ene tablet is nog béter dan de ander. Ronduit onzin. Kortom, zèlf maar eens een testje gedaan. Ik heb één van de nieuwste Bosch vaatwassers, gezien mijn ervaring en die van anderen, een perfecte machine. Bij Jumbo de DUURSTE vaatwastabletten gekocht, Dreft, meer dan 6 euro voor 23 tabletten. Belachelijk duur, want onbekende merken bieden zelfs 60 tabletten aan voor rond de 3,50 euro. Ook dié aangeschaft. Nou, alles is ronduit een fabeltje. Zowel met die extreem dure Dreft als met de cheapy tabletten kreeg ik met een normale vaatwas, dus geen aangekoekte pannen en niet al te veel vetresten, de vaat NIET schoon op het normale programma, dus spoelen en ca. 50 graden restafwas. Laat staan met een zogenaamd besparingsprogramma. Lukt voor geen meter. Mijn advies: neem de GOEDKOOPSTE vaatwastabletten, spoel de vaat met koud water eerst even voor en dan afwassen op het heetste programma. Komt er perfect en 100% schoon uit.

Het wordt eens een keertje tijd dat dergelijke misleidende reclame, waar tig huisvrouwen/-mannen intrappen, aan banden wordt gelegd. Wat men stelt is NIET waar. Eigenlijk een item om eens van een juridische kant te bekijken - men liegt. In Amerika was ik wat dat betreft al binnen geweest.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Goedkoopste voor de vaat is alles los dus poeder en kun je ook makkelijk doseren.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door hawkwind »

Slobberbone schreef:Goedkoopste voor de vaat is alles los dus poeder en kun je ook makkelijk doseren.
Natuurlijk!!. Wij doen 1 jaar met een flacon Sun poeder(3 kg)!!.
Was pas nog in de aanbieding (ik dacht bij de C1000) , 2 flacons halen 1 betalen.
Dus we hebben voor 2 jaar genoeg poeder voor zo,n 8,40 euro :D
Voor ons geen tabletten meer....

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door bprosman »

afwassen op het heetste programma. Komt er perfect en 100% schoon uit.
Ik denk dat je ook de gevolgen op de langere termijn mee moet nemen. De "Sun claim" mbt glas corrosie klopt wel... goedkopere tabletten leveren bij mij op langere termijn aanzienlijk meer glascorrosie op dan de duurdere.

Leon Buijs
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jun 2008 18:03

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Leon Buijs »

bprosman schreef:Ik denk dat je ook de gevolgen op de langere termijn mee moet nemen. De "Sun claim" mbt glas corrosie klopt wel... goedkopere tabletten leveren bij mij op langere termijn aanzienlijk meer glascorrosie op dan de duurdere.
Deze claim is moeilijk te staven omdat het sowieso lang kan duren voor glascorrosie zichtbaar wordt. Het is andersom ook weer niet zo, dat met Sun helemaal geen corrosie optreedt. Mijn ouders gebruiken het al zo lang als ik me kan herinneren (zeker 25 jaar, misschien wel 40 jaar als het al zo lang bestaat) en met name limonadeglazen kunnen behoorlijk dof worden na jarenlang vaatwassen.

Overigens ben ik het eens dat vaatvaspoeder goedkoper en zuiniger/praktischer in gebruik is.

Leon Buijs
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jun 2008 18:03

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Leon Buijs »

Enerzijds wil ik niet alles handmatig vooraf afspoelen met water, laat staan warm water, omdat er altijd wordt gezegd dat het voordeel van een vaatwasser nou net is, dat die minder water en energie gebruikt dan handmatig afwassen.

Anderzijds merk ik dat vooral plantaardige resten, zoals van aardappel, groenten-en-fruit-smoothies en curry-saus (zoals je die bij friet eet) terecht komen op / hardnekkig blijven hangen in kopjes en glazen. Dus dat soort restjes spoel / borstel ik verplicht vooraf met de hand weg.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: vaatwastabletten Lidl en Consumentenbond

Ongelezen bericht door Slobberbone »

MichielFRL schreef:
rozemarijntje schreef:Ja het ergste vuil speol ik wel weg!
Man waarschuwde aller begin zet het er niet zo in,dat ding raakt verstopt...en idd half jr later stond hij blank...
Man toeren uitgehaald en daarna afspoelen,gewoon ergste vet en vuil...niet barndschoon..maar geen klodders jus of??
Ik spoel alles af met de borstel onder een straal warm water en daarna gaat het de vaatwasser in.
De vaatwasser doet het sopje, afspoelen en drogen.
Wij gebruiken al jaren de tabletten van de Lidl en die voldoen prima.

PS. De vaatwasser hebben we nog nooit schoon hoeven maken omdat alles er min of meer schoon in gaat.

Spoel het iets langer af met een sopje en de vaatwasser kan de deur uit zo zonde om alles voor te spoelen een beetje vaatwasmachine heeft ook wel zo,n spoelprogramma.

Gesloten