Pagina 1 van 2

Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 23 jul 2013 16:34
door Nicky_The
Al vanaf het begin van het bel me niet register sta ik bij hun ingeschreven als zijnde dat ik door geen enkel bedrijf gebeld wil worden. Dit heb ik inmiddels al meerdere malen herhaalt en ook op verschillende manieren omdat ik gewoon lastig gevallen bijf worden. Ook tegen de bedrijven die mij bellen laat ik weten dat ik niet meer lastig gevallen wil worden met reclame/verkooppraatjes.

Zojuist had ik energiedirect.nl aan de lijn. Een zeer onaardige mevrouw. Vanaf het moment dat ik aan gaf dat ik deze telefoontjes niet op prijs stel, ratelde ze aan 1 stuk door en luisterde niet naar mij. Ik kreeg weer een bandje van het bel me niet register, welke ik langer als 2 weken terug ook al van Yves Rocher had gehad.
Het kwalijkste vind ik dat energiedirect mij vorig jaar ook al belde en ik toen ook al aan gaf hun verkooppraatjes niet op prijs te stellen!

Ik vind het zeer kwalijk dat ik ondanks mijn meerdere inschrijvingen op verschillende manieren toch nog lastig gevallen word.

Mag dit zomaar? Wat kan ik hier nog tegen doen?

Ik heb energiedirect zelf ook terug gebeld en nogmaals aangegeven dat ik het niet op prijs stel, maar er werd geen actie ondernomen.

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 23 jul 2013 16:48
door electomonteur
het probleem met dat bel me niet register is dat als je 1 x een enquête heb ingevuld online je opeens toestemming heb gegeven en mogen ze je de komende 6 maanden lastig vallen
ok 1 x maar het is toegestaan om dat je door je deelname van de enquête expliciet toestemming hebt gegeven

ook een probleem is dat als je me doet aan een verloting of iets dergelijks er ook kan instaan dat je bij deelname ook toestemming geeft om op genomen te worden in de gegevens van de organiserende partij en dar door deze mag verkopen/verhuren

De enigste oplossing is nergens meer je nummer achterlaten
of een nummer opgeven dat je practies niet gebruikt of die van de zaak en daar mogen ze je niet op lastig vallen
of als je zo'n troela hebt uitlaten praten en dan aan geven dat ze je momenteel zakelijk bellen

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 23 jul 2013 17:10
door sjohie
Dus vanaf nu alle algemene voorwaarden goed lezen voordat je ze accepteert, en onbekende/anonieme nummers niet meer opnemen.

Overigens zijn er ook bedrijven die vanuit een overheidstaak je gegevens van de gemeente mogen ontvangen, denk aan een Aegon die je over een door een wetswijziging ingegeven verandering van je pensioen belt. Zo komen zij dus ondanks een bel-me-niet vermelding, toch aan je gegevens.

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 23 jul 2013 21:39
door PeterW1572
Overigens mogen bedrijven waar je ooit klant van was je ook gewoon bellen tenzij je expliciet aangeeft dat je dat niet wilt. Dat komt dus naast het bel-me-niet register.

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 24 jul 2013 08:17
door Leo The Emperor
U kunt dit ook heel relaxed benaderen.

Meestal bellen deze bedrijven rond etenstijd. Gewoon even het volgende zeggen. Sorry, ik ben nu aan het koken en moet het gas even wat lager zetten anders brandt mijn eten aan.

Vervolgens gewoon verder gaan met eten bereiden of wat u ook aan het doen was en pas na 5-10 minuten even kijken of er nog iemand aan de lijn is.

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 24 jul 2013 09:39
door ciske
PeterW1572 schreef:Overigens mogen bedrijven waar je ooit klant van was je ook gewoon bellen tenzij je expliciet aangeeft dat je dat niet wilt. Dat komt dus naast het bel-me-niet register.

Dat is niet waar, en trouwens waarom zou je steeds mensen lastig vallen?? Nee is nog altijd nee.

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 24 jul 2013 14:09
door energie:direct
Beste Nicky_The,

Wat vervelend om te horen dat we je gebeld hebben. Ten eerste mijn oprechte excuses hiervoor.

Bij het bel-me-niet register kun je inderdaad registreren dat je geen ongewenste telefoontjes meer wilt ontvangen. Het kan mogelijk zijn dat je klant bent geweest van energiedirect.nl. In dat geval mogen wij je telefonisch benaderen, ook al sta je ingeschreven in het bel-me-niet register.

Daarnaast is het mogelijk om geen telefoontjes met commerciële doeleinden van 1 aanbieder meer te ontvangen. Je vraagt dan het Recht van Verzet aan. Meer informatie hierover vind je op www.consuwijzer.nl.

Nogmaals mijn excuses dat we je ongewenst benaderd hebben.

Groetjes,
Ralf

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 24 jul 2013 15:16
door kniertje
een scheidsrechtersfluitje kopen,is die bel onzin zo afgelopen .

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 24 jul 2013 17:33
door weetnietveel
energie:direct schreef:Bij het bel-me-niet register kun je inderdaad registreren dat je geen ongewenste telefoontjes meer wilt ontvangen. Het kan mogelijk zijn dat je klant bent geweest van energiedirect.nl. In dat geval mogen wij je telefonisch benaderen, ook al sta je ingeschreven in het bel-me-niet register.
Dan mogen jullie slechts 1x bellen om een verkooppraatje te houden en na dat ene gesprek zijn jullie verplicht om het recht van verzet aan te bieden.
energie:direct schreef: Daarnaast is het mogelijk om geen telefoontjes met commerciële doeleinden van 1 aanbieder meer te ontvangen. Je vraagt dan het Recht van Verzet aan. Meer informatie hierover vind je op http://www.consuwijzer.nl.

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 25 jul 2013 08:41
door Nicky_The
energie:direct schreef:Beste Nicky_The,

Wat vervelend om te horen dat we je gebeld hebben. Ten eerste mijn oprechte excuses hiervoor.

Bij het bel-me-niet register kun je inderdaad registreren dat je geen ongewenste telefoontjes meer wilt ontvangen. Het kan mogelijk zijn dat je klant bent geweest van energiedirect.nl. In dat geval mogen wij je telefonisch benaderen, ook al sta je ingeschreven in het bel-me-niet register.

Daarnaast is het mogelijk om geen telefoontjes met commerciële doeleinden van 1 aanbieder meer te ontvangen. Je vraagt dan het Recht van Verzet aan. Meer informatie hierover vind je op http://www.consuwijzer.nl.

Nogmaals mijn excuses dat we je ongewenst benaderd hebben.

Groetjes,
Ralf
Grappig dat er via internet blijkbaar meer tijd voor een ontevreden ex-klant is als op het callcenter en dat er nu nogsteeds niet met een oplossing word gekomen!

U mag mij inderdaad bellen als ik klant ben geweest van u, tenzij ik uitdrukkelijk laat weten dit niet op prijs te stellen!!! En na zeker 2x moet u dat toch echt wel weten!! Wat u gister gedaan heeft mag dus NIET!

Mijn melding is inmiddels opgepakt door de OPTA. Ik hoop dat u mij nu wel serieus neemt en anders hoop ik dat u een flinke boete krijgt, want dat verdient u zeker weten wel!

- Een boze ex-klant die door deze telefoontjes nooit meer klant van u wil zijn!! -

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 25 jul 2013 08:48
door Nicky_The
@ de overige mensen die gereageerd hebben:

Bedankt voor de vele reacties.

Ze mogen je inderdaad benaderen als je klant bent geweest, maar nadat je 1x aangegeven hebt dat je geen verkoop telefoontjes meer wilt, dienen zij je met rust te laten en dát gebeurd dus niet door energiedirect. Hiermee overtreden ze de wet en lopen ze kans op een boete van de OPTA. Mijn melding is dan ook doorgegeven aan de OPTA.

Het fluiten in de telefoon, de telefoon laten liggen etc etc heeft geen nut. Ik heb zelf in een callcenter gewerkt (gelukkig niet voor verkooppraatjes) en dan klikken ze je gewoon door voor een volgende ronde. Zo doen ze dit ook met mensen die niet opnemen.

Ze belden overigens niet anoniem en anonieme telefoontjes niet op nemen kan ik niet doen omdat mijn ouders ook anoniem bellen ;)

Maar voor een ieder die het goedkope telefoonnummer van energiedirect.nl wil hebben (als ze de verkooppraatjes niet uit handen geven aan een ander bedrijf): 0495599794.

Het was overigens opvallend dat ik bij het terug bellen van dit goedkope nummer veeeel sneller (lees: direct) geholpen werd als dat ik ooit geholpen werd wanneer ik als (toekomstige) klant naar dat dure 0900 nummer belde...

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 25 jul 2013 08:56
door Nicky_The
Overigens vind ik het erg jammer dat wanneer je een klachten mail naar het bel-me-niet register stuurt, deze met een standaard mail antwoord waar je dus echt helemaal niets aan hebt! Het geeft totaal geen antwoord op je vragen/klacht.

Ze vermelden bijvoorbeeld dat als je klant geweest bent, het bedrijf je wel mag bellen tenzij je zegt dat je het niet wilt. De mensen van het bel-me-niet register hebben dus compleet over mijn mail heen gelezen!! In mijn mail stond namelijk dat ik al vaker gebeld ben door hen en dat ik al had laten weten hun telefoontjes niet op prijs te stellen.

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 25 jul 2013 13:41
door weetnietveel
Nicky even voor de zekerheid: had je beide keren dat ze je belden hetzelfde telefoonnummer?

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 26 jul 2013 15:59
door Nicky_The
weetnietveel schreef:Nicky even voor de zekerheid: had je beide keren dat ze je belden hetzelfde telefoonnummer?
Ik heb al mijn hele leven hetzelfde nummer ;)

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 06 feb 2014 14:31
door Consument1963
Al -tig keren via internet en via telefoon aangegeven niet meer gebeld te willen worden door bedrijven, wordt ik nog steeds lastig gevallen.
Vanmiddag nog door Cordaid omdat ik ooit donateur was en dit niet meer kan.
Hoe kun je dit nu definitief maken. Als ik iets wil neem ik zelf wel contact op, toch?

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 06 feb 2014 14:52
door Chocomelk
Consument1963 schreef:Al -tig keren via internet en via telefoon aangegeven niet meer gebeld te willen worden door bedrijven, wordt ik nog steeds lastig gevallen.
Vanmiddag nog door Cordaid omdat ik ooit donateur was en dit niet meer kan.
Hoe kun je dit nu definitief maken. Als ik iets wil neem ik zelf wel contact op, toch?
Doordat je ooit donateur was hebben ze je telefoonnummer en kunnen
ze je dus bellen.

Ik ben tevreden met het bel me niet register.

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 06 feb 2014 15:43
door GJvdZ
Consument1963 schreef:Al -tig keren via internet en via telefoon aangegeven niet meer gebeld te willen worden door bedrijven, wordt ik nog steeds lastig gevallen.
Vanmiddag nog door Cordaid omdat ik ooit donateur was en dit niet meer kan.
Hoe kun je dit nu definitief maken. Als ik iets wil neem ik zelf wel contact op, toch?
Bij organisaties als Coraid snap ik wel dat ze pro-actief mogelijke donateurs (blijven) benaderen. Ze kunnen iedere euro gebruiken, en de ervaring leert dat de meeste mensen niet zomaar uit zichzelf donateur worden. Dit in tegenstelling tot commercieele zaken: als mensen wat nodig hebben gaan ze dat wel uit zichzelf aanschaffen. Als je een taartvorm nodig hebt ga je niet wachten tot Blokker belt, die ga je gewoon kopen.

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 15 dec 2014 04:39
door Nicky_The
Ik ben inmiddels meer op de hoogte.

Bedrijven behoren niet alleen het bel me niet register aan te bieden, maar ook het recht van verzet en dit na elk telefoontje die als doel verkoop heeft.

Wanneer je zeer boos reageert en erom vraagt, dient het bedrijf je per directe ingang te registreren bij het geen je aangeeft.
Wanneer je via het bandje jezelf inschrijft, duurt het 8 weken voordat het werkt.

Het bel me niet register is voor bedrijven waar je geen klant van bent.
Het recht van verzet is voor bedrijven waar je wel klant van bent.

Verder dient na elk verkoop gesprek deze zin benoemd te worden:
Als u na dit gesprek nog even aan de lijn blijft, word u in verband met het bel me niet register en het recht van verzet doorgeschakeld naar een keuze menu, waarin u kunt aangeven of u in de toekomst nog telefonisch benadert wilt worden door ... en andere partijen.
Op ... hoort de naam van het bedrijf dat belt.
Deze zin moet ten alle tijden benoemd worden, ook wanneer kinderen of een oppas opneemt en zelfs na een geslaagde verkoop.

Niets zeggen, ophangen, niet opnemen etc. heeft geen zin omdat ze 99% met een automatisch systeem bellen die dan blijft terug bellen.

Al met al zou de consument hier beter over geinformeerd mogen worden en mogen de meeste callcenters zich beter aan de wet houden.

Als ex klant ingeschreven in het bel me niet register, mag je dus niet gebeld worden, tenzij er in hun voorwaarden staat dat ze je na je contract mogen bellen. Dan mag dat bedrijf je bellen en wanneer je dan kenbaar maakt dat je er niet van gediend bent, mogen ze geen 2e keer bellen..
Wanneer er in de voorwaarden niets in staat over de verkoop van je gegevens, mogen andere bedrijven je nogsteeds niet bellen.

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 15 dec 2014 11:55
door langste adem
In Nederland hebben we het bel-me-niet register.

In Duitsland hebben ze het beter voor elkaar : Daar hebben ze het bel-me-wel register, wat erop neerkomt dat een bedrijf je sowieso niet zomaar mag bellen , tenzij je je hebt geregistreerd bij dat bel-me -wel register.

Re: Bel me niet register = bel me wel register?

Geplaatst: 15 dec 2014 19:53
door GJvdZ
Goh, Duitsland is toch wel geweldig. Als ik de berichten hier moet geloven is het zo'n beetje het paradijs. Gek dat mijn collega's en familie het daar anders ervaren en vaak jaloers naar Nederland kijken.