LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lyko Smoke

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
speedypidi97
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2014 11:11

Lyko Smoke

Ongelezen bericht door speedypidi97 »

Hallo iedereen die rookt of rokers in de omgeving heeft en die gezond wil roken.

Let op bij de reclameboodschap van Lyko smoke.

De actiemail doet nu veel de ronde voor maar 12 euro, je bespaart 79 euro. Niets van waar want als je wilt bestellen, dan kost het geintje ineens 62 euro. Want je betaald voor de sigaretten ineens 44 euro en je betaald 9 euro verzendkosten en 9 euro verwerkingskosten. Hoezo gezond, het is gezond voor hun portemonnee. Helaas je kunt ze niet bellen en alleen een mail sturen, maar dat is een algemene mail geloof ik. Ik heb het gelijk wel gedaan, want als je wil kijken wat je eventuele bestelling gaat kosten moet je wel even je adres invoeren, en als je dan wilt kijken heb je gelijk al besteld. Ik wacht het af, wat er gaat gebeuren, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Annelies Vuye
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2014 10:33

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door Annelies Vuye »

Hallo!

Ik heb net hetzelfde voor gehad vanuit België. Op 8 april surfte ik op hun website en zag daar ook het startpakket voor 12 euro. Toen ik enkele stappen verder ging (terwijl ik ondertussen reeds mijn adres ingevuld had) kwam ik plots op een totaalbedrag van 62 euro. Waarop ik dacht: dit wil ik niet en sloot gewoon de pagina. Gisteren zat het pakketje echter in mijn brievenbus. Ik viel uit de lucht aangezien ik geenenkele orderbevestiging gekregen had en er zeker van was dat ik op een knop " bestellen" of "bevestigen" geklikt had. Ik ga het pakje gewoon terug sturen... Ik ga dit in ieder geval niet betalen en ven niet van plan om verzendingskosten te betalen wanneer ik het pakje terug stuur.

speedypidi97
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2014 11:11

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door speedypidi97 »

Ook op de consumentenbond loopt een topic hierover.

http://www.consumentenbond.nl/campagnes ... t/4558333/

let op bij het terugsturen, het moet terug naar letland, dat duurt ongeveer 2 weken. Let op dan kan het zijn dat je een hernieuwde rekening krijgt met een verhoging van 10 euro, wegens te laat betalen.

graag dat ook de site hier wat tegen gaan ondernemen. Ik heb ook via money millionaire die deze actie promoot, een klacht ingediend.

vandinther
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 feb 2014 18:32

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door vandinther »

Pakketje via buren ontvangen heb dit niet besteld.
Terug sturen maar adres niet bekend.
Wel e-mail verzonden.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 apr 2014 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: e-mailadres verwijderd

frankiewils
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2014 10:13

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door frankiewils »

Hallo , wat als je gewoon weigert te betalen, gaan ze dan van Letland naar u toekomen om hun geld te innen.?
Zouden ze het aan durven om het tot een rechtszaak te laten komen?
Laat de incassobureaus maar komen !!!

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ik vind het heel erg stom om te zeggen, maar ik doe het toch. Heeft niemand de voorwaarden gelezen die er bijstaan? Of gezien dat er 'waar kunnen we uw pakket heensturen' staat, en onder de adresgegevens 'bestel nu'?
Sorry, maar mij lijkt het erg duidelijk.

"De verzendkosten bedragen slechts 9 EUR, onafhankelijk van de grootte van de bestelling."
"Als ik me inschrijf voor het Lidmaatschap in het refill programma, dan verklaar ik me akkoord met het feit dat er €58 wordt aangerekend als ik een bestelling plaats bij nl.lykosmoke.eu. De prijs van het startpakket bedraagt €19 en de prijs van het bijkomende maandpakket bedraagt €39. "

Volgens mij ben je dan toch gewoon akkoord gegaan met de voorwaarden? Misschien toch maar even lezen voor je verder klikt....

sabine71
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2014 12:58

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door sabine71 »

fleurtjuh666, misschien moet je eens gaan lezen op de volgende link: http://www.consumentenbond.nl/campagnes ... t/4558333/


Niet leuk om te zeggen, maar JIJ hebt het echt fout! het is pure oplichting, ik heb het ook nu en we hebben nergens voor een maandelijks abonnement getekend of wat dan ook. De link goed nalezen!! :wink:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als ik me inschrijf....wanneer schrijf je je in?
Toch niet als er een startpakket wordt aangevraagd.
Sinds 2 dagen is er blijkbaar niet meer besteld er zijn nog steeds, net als eergisteren 134 pakketten over. :wink:
Benieuwd hoe er met Creditcard betaald kan worden; het staat er wel, maar bij het beztellen wordt de mogelijkheid niet geboden.
Er is geloof ik een tijd terug al eens geconcludeerd dat dit soort formules niet mogen; op basis van deze voorwaarden kan geen zgn abonnement worden aangegaan.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door tenormin »

Ze (Den Haag) zijn nu bezig om de E-sigaret ook onder de tabakswet te laten vallen, dus niet "gezond" roken; plus de accijns dan natuurlijk. (Want daar zal het wel weer om draaien).

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door langste adem »

Slechte gewoonte, roken. Slecht voor de gezondheid, ook de e-sigaretten.

Ik koop mijn sigaretten trouwens al jaren niet meer in Nederland met de prijzen van tegenwoordig, tot een aantal jaren terug kocht ik ze altijd van een Spaanse collega die ze altijd meenam uit Madrid. Tegenwoordig zijn ze ook in Spanje duurder geworden en nu betrek ik ze van elders uit Europa , of van iemand die schipper is en taxfree sigaretten mag kopen op open zee, maar zelf niet rookt.
Beter is gewoon om helemaal te stoppen . ik weet het.

navaroneman
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2014 19:37

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door navaroneman »

beste mensen

wat er gezegt word bij een starterspakket van lykosmoke starterspakket van 12 euro dat klop wel
maar ze zeggen er niet er bij wat er bij komt zoals administratie kosten ectra navullings die je dan niet besteld heeft.komt je op een totaalbedrag uit van 63 euro
ik kan het weten.ik ontving hem op datum 15-04-2014 starterspakket in huis.dacht ook 12 euro
mis 63 euro.betaling verrichten aan st derdengelden alektum
je komt daar niet aan onderuit.geloofd dat sprookje dus niet.want je word gewoon belazert
bellen kan je ze niet.mailen wel [email protected] maar een terug reactie ontvangt je niet.zelfs geen bevesteging van bestelling
en wilt je het roeteneren.dat kan op 2 manieren
naar
lyko p.o box 57
riga 50.LV 1050
lavita

stuur je het terug via tntpost zonder verzendbewijs kost dat 11.99
stuur je het terug met verzendbewijs kost je het 18:99

anders word het pakketje door lyko niet geacsepteert

ik bent er dan er ook er ingevlogen maar zeker niet voor de 2dekeer
hebt wel in mail gezegt einde lidmaatschap en volgt er nog meer zendingen weigeren aan de deur
niet aannemen.dan word het op hun kosten teruggezonden

dus beste mensen laat je niet verleiden

dit bericht is verzonden door g herben

op datum 16 april 2014

frankiewils
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2014 10:13

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door frankiewils »

Factuurnummer 7080

Beste,

Betreft 247080: bij deze deel ik u mee dat ik geen verdere producten van Lykossmoke wens te ontvangen.
Bovendien zend ik de bestelling met factuurnummer 7080 per kerende terug.
En zal dus niet betalen .

Ik beroep mij hiervoor op de volgende aankondiging in jullie advertentie.
LYKOSMOKE ELECTRONISCHE SIGARETTEN ZIJN HÉT SLIMME ALTERNATIEF!

Wij geven 30 dagen garantie op terugbetaling. Test onze electronische sigaret en als u niet volledig tevreden bent, krijgt u uw geld terug – er worden geen vragen gesteld! Onze gepatenteerde techniek maakt e-sigaretten een natuurlijk alternatief. Probeer ons gratis startpakket vandaag nog uit en maak deel uit van de steeds groter wordende groep van e-sigaret rokers.




Met vriendelijke groeten,

Wils Frans

obama123
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2014 22:50

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door obama123 »

Het zijn gewoon een stelletje uitgekookte oplichters van de bovenste plank.
Als iemand een bestelling terugstuurt dan 1 a 2 dozen van de navulling achterhouden als compensatie
van de voor te schieten dure portokosten.
Nooit vooruitbetalen en nooit betalen maar eventueel laten aankomen op een rechtszaak.
Let wel: ook (om te overleven) moet Alektum en haar hele team het hebben van dit soort 'bedrijven' om hun maag te kunnen onderhouden , en beseft niet wat voor maagziektes dit met zich mee zal brengen vanwege alle ergernissen en toewensingen van gedupeerden.
Begrijpt u het ....vanuit Riga opereren, SCHIMMIG als de pest!

Rozemarije_1954
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2014 13:27

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door Rozemarije_1954 »

Mij is hetzelfde overkomen. Ik heb ze direct een e-mail gestuurd dat ik het NIET ga betalen! Lees nu ook op de website van het ECC (soort Consumentenbond voor Europa) dat je niet verplicht bent om te betalen. Dus mensen; doe dat niet!

navaroneman
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2014 19:37

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door navaroneman »

beste mensen

ja ik bent er ook er ingevlogen bij lykosmoke.eu wat u in mijn vorige mail kon lezen ja het zijn oplichters
maar het is niet verstandig om st derdengelden alektum niet te betalen.alektum is een tussen incasso betaal je niet dan is de kans heel groot.dat je te maken krijgt met een gerechtelijkedeurwaarde
en dan zit je met hogere kosten.voor kom dat.bewaar factuur en tevens je betaal bevesteging mits als je die gekregen hebt.ik dan niet.maar factuur is voldoende om een rechtzaak tegen lykosmoke aan te spannen
om gerechtelijk je betaalde geld terug te krijgen.ik hebt dan inmiddels al een advocaat van onvermogen aangevraagt.bij mijn gemeente.raad aan jullie dat ook te doen.om die zwendelaars gerechtelijk failliet te laten gaan.dat is de beste oplossing
wat ik wel geleert hebt.dat ik nooit meer met zulke leveranciers in zee tegaan.dan gaat ik wel naar de winkel bij mij in de buurt.lykosmoke ja zij kunnen het heel mooi brengen.maar in werkelijkheid zijn het oplichters.ja wij als mensen trappen daar dan in.dat gebeurd bij iedereen.wij gaan er van uit van eerlijkheid.nou dat hebben wij dan wel mis bij lykosmoke.eu
oke beste mensen.hebt je toch zo.n pakket in huis.betaal hem aub voordat je met gerechtelijkekosten komt met alektum dat moeten we niet hebben.
en bewaar factuur vraag in je gemeente een advocaat van onvermoge aan.en span een rechtzaak tegen lykosmoke wel factuur bewaren.dat is jullie bewijs van oplichting
en zet ook reactie.s in radar hoe meer mensen schrijven en hoe meer mensen een rechtzaak aanspannen tegen lykosmoke des te beter natuurlijk hoe gauwer zij failliet verklaart worden
ik stapt er zelf ook mee naar de ombudsman

dit bericht is nogmaals geschreven door g herben roepnaam navaroneman

op datum 18-04-2014

speedypidi97
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2014 11:11

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door speedypidi97 »

Beste mensen,

ik heb het geluk gehad, dat ik thuis was, toen men het pakketje wilde afleveren, ik heb de hele zending geweigerd, dus ik heb niets, kan dus ook niets betalen. Ik hoop daar mee van de zaak af te zijn.

Ik heb alle zaken inclusief de site uitgeprint, voor het geval ze hem offline halen. Ik heb money millionaire geschreven, deze hebben al excuses gemaakt, heb volgende week gesprek met consuwijzer.

Ik heb 2 keer reactie gehad van een johann maar niets zeggende mail, en daarbij nooit met de geschreven tekst van mij eronder alszijnde een reply. Dus ze proberen zich in te dekken.

Ik blijf het volgen en hou jullie op de hoogte.

mvg

Peter

navaroneman
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2014 19:37

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door navaroneman »

beste mensen

ik had meerderemalen gereageert.gaat niet mee in zee met lykosmoke
want je word belazert waar je zelf bij staat
hebt je pakketje alsnog in huis.dan zijn retoer kosten 18:99 voor je zelf
om geen naleveringen meer te ontvangen
en meteen je lidmaatschap te be.eindigen
en zoals naleveringen niet aan de deur opnemen

mail dit dan naar [email protected]

beschrijving
lykosmoke start kit prijs 12:00
nicotine power 36mg 5 6,60
sub 33.00
netto bedrag 45:00
verzendkosten 9:00
factuurbedrag 9:00
totaalbedrag 63:00



geachte lykosmoke

no membership
no refils
no backorders
end membership
get there nail evert get antlers gert at door
go straight on antler cost you retoer
remove my membership immediately

dat is hun taal die zij kunnen lezen in latvia letland

hoopt dat jullie hier mee van dienst bent geweest

dank g herben roepnaam navaroneman

geplaast 19-04-2014

JohnOnl
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2014 14:40

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door JohnOnl »

Met een beetje onderzoek ben ik achter gekomen dat het bedrijf Alektum Incasso vertegenwoordigt ook een andere bedrijf "Rebel e-sigaret". Er zijn dan weer precies de zelfde klachten over Rebel en hun manier van (internet) zaken doen (zie link http://www.klacht.nl/alektum-incasso/). Zo Elektum weet precies wat ze doen. Nog gekker, op de Rebel site staat dat hun klantenservice is te bereiken via email door:
"Een email sturen naar [email protected] is de snelste manier. "
Het wordt tijd dat Elektum ook voor de rechter wordt gehaald voor het mee werken aan illegaal praktijken.

saartje73
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2014 17:11

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door saartje73 »

Ook ik ben er in getuind..... Had geen idee dat ik daadwerkelijk iets had besteld. Ik mail me suf en heb het eerste pakketje teruggestuurd met daarin een brief dat ik niets meer van ze wil ontvangen, maar heb niets meer van ze vernomen, behalve dan vandaag weer een nieuw pakketje.

Ik zie door de bomen het bos niet meer..... Wie kan me vertellen wat te doen......

Groetjes,
Sandra

speedypidi97
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2014 11:11

Re: Lyko Smoke

Ongelezen bericht door speedypidi97 »

op de consumentenbond staat een heel rijtje hoe je dit moet aanpakken Saartje73. Dus kijk daar maar even op.

Gesloten