LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee of het dit topic was. Maar in 'een' brillentopic werd een verwijzing gegeven naar een register voor paramedici. Ben gaan snuffelen, en laat er in een bepaalde brillenwinkel nu een optometrist werkzaam zijn die wel lid is van de optometristen vereniging, maar niet in het kwaliteitsregister staat van paramedici. Dus informatie ingewonnen, en vanmorgen kwam het antwoord:
Er zijn intramurale optometristen en extramurale optometristen. De
intamurale werken in een ziekenhuis of bij een oogarts, de extramurale
niet. De intramurale optometristen moeten bij het kwaliteidsregister
paramedici aangemeld worden de extramurale niet. Aangezien onze
optometrist, (naam door mij verwijderd), een extramurale optometrist is, is
het aanmelden niet nodig. Deze vermelding heeft ook geen extra voordelen
voor extramurale optometristen.

Ik ga er vanuit uw vraag naar behoren te hebben beantwoord,

d.smakers
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2014 15:23

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door d.smakers »

Eerlijk gezegd mag je er gezien de "reclame" al wat twijfels bij hebben. Mijn kinderen reageerden in ieder geval van: tja wat kan je nog minder aan opleiding hebben dan MBO. Ze maken er trots reclame mee dat al hun medewerkers minimaal MBO opgeleid zijn. Met het aantal HBO'ers zal het echt wel erg meevallen, anders hadden ze daar wel "reclame" voor gemaakt. Maar uiteindelijk gaat het om de ervaring die je als klant hebt. Ik weet dat niet elk specsaver filiaal hetzelfde is. Heb één zeer negatieve ervaring gehad van een filiaal met een verkooptechniek die niet zo netjes was. Heb daar uiteindelijk mijn zorgverzekering over ingelicht en die hebben mij nadien nog 2x hierover gebeld. De zorgverzekering heeft mij financieel gecompenseerd en hebben nadrukkelijk gezegd dat zij afhankelijk zijn van de klachten van hun verzekerden. Ik werd keurig bedankt dat ik hen had ingelicht over de praktijken van Specsavers.

BlijLeven
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 feb 2010 20:34

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door BlijLeven »

Als je zonder opleiding iemands ogen mag opmeten zal het waarschijnlijk niet zo moeilijk zijn dus wat is het probleem?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door eleven »

BlijLeven schreef:Als je zonder opleiding iemands ogen mag opmeten zal het waarschijnlijk niet zo moeilijk zijn dus wat is het probleem?
Dat is net het probleem, dat er IEMAND je ogen gaat opmeten, maar misschien helemaal niet weet, behalve een paar stappen, wat het inhoud.
Hier had ik een discussie gevoerd, dat het opmeten , door de opticien voldoende is.
Dus ga je gang.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door stekel »

Bij Specsavers komen ze ook hun aanbiedingen niet na. Hun aanbieding, dat 60 plussers 25% korting krijgen op een nieuwe bril, wordt echt niet verrekend bij de aankoop van een nieuwe bril. Ook is het vervelend dat je steeds door een andere verkoopmedewerker geholpen wordt. Mijn volgende bril koop ik wel bij een kleine brillenwinkel met betere service.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door eleven »

stekel schreef:Bij Specsavers komen ze ook hun aanbiedingen niet na. Hun aanbieding, dat 60 plussers 25% korting krijgen op een nieuwe bril, wordt echt niet verrekend bij de aankoop van een nieuwe bril. Ook is het vervelend dat je steeds door een andere verkoopmedewerker geholpen wordt. Mijn volgende bril koop ik wel bij een kleine brillenwinkel met betere service.
Dit is niet het onderwerp van het topic.


Voldoe je ook aan alle voorwaarden?
Voorwaarden

- 25% korting op een complete bril
- Geldig voor personen van 60 jaar of ouder
- Bij randloze monturen adviseren wij dunne glazen
- Voor glasopties zoals dunne glazen gelden vaste toeslagen
- Niet in combinatie met andere aanbiedingen


Hier gaat het om de vraag, of er wel gediplomeerde opticiens bij dit bedrijf zijn.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door stekel »

Dit staat wel bij het forumoverzicht van acties/reclame.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door berndv »

stekel schreef:Dit staat wel bij het forumoverzicht van acties/reclame.
Dat klopt, omdat ze adverteren met gediplomeerde opticiens, zoals de berichttitel doet geloven gaat daar dit topic over en niet over alle reclames van specsaver. Ik zou zeggen, open een nieuw topic over de reclame die in uw ogen niet klopt, iedereen blij.

Hebben ze u ook aangegeven waarom ze de korting niet voor u konden verrekenen? Nu zegt u alleen dat ze het niet doen en ploft het op een forum, mag toch aannemen dat u ze daar ook op aangesproken heeft, en wat zeiden ze toen?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Een vriendin van mij heeft ooit contactlenzen bij Specsavers gehaald en liet ook haar lenzencontrole daar uitvoeren. Omdat ze klachten had en bij Specsavers gezegd was dat het gewoon goed was is ze naar mijn kleine opticien geweest waar ik mijn controles laat uitvoeren. Daar is geconstateerd dat haar lenzen haar ogen permanent beschadigd hebben en moet ze met speciale contactlenzen verder, die ook nog eens ruim € 600 per jaar kosten. Dit heeft een bezoek aan de oogarts later ook nog eens bevestigd.

Bij mijn kleine optiek (tevens voor slechthorenden) heb ik al jaren lenzen zonder problemen, controleren ze net als voorheen bij de oogarts gedaan werd op dezelfde manier op oogbeschadigingen en of de lenzen nog een goede ligging hebben en structureel intact zijn. Mijn vriendin was verbaasd dat deze methode werd toegepast omdat dat volgens haar bij Specsavers niet zo werd gedaan.

Lijkt me dus een verschil in deskundigheid. Of dat verschillend is per filiaal kan ik niet zeggen. In ieder geval ben ik blij niet in haar schoenen te staan.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door czarczar »

Cursus van 3 dagen is ook gediplomeerd.
Ergerlijke reclame overigens om concurrenten met naam en toenaam af te zeuren.

Westone
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 nov 2014 18:41

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door Westone »

Mijn ervaring is dat ik er zeer aan twijfel of men daar wel gediplomeerd is.
Ik erger me ook mateloos aan het continu afzeiken van de concurrent ( vijand nr. 1 moet wel Pearl zijn want die wordt vrijwel altijd genoemd). Lachwekkend trouwens om te suggereren dat er ongediplomeerden rondlopen. Ach, Specsavers blijkt dit onsympathieke middel nodig te hebben om klanten te houden.

Mijn ene bril wist men niet goed af te stellen. Resultaat is dat het nu onbruikbaar is geworden na het vele malen verbuigen ( zelfs met de handen). Die bril blijft afzakken of scheef trekken. Het zgn. gediplomeerde team van specsavers heeft hierdoor de bril voorgoed onbruikbaar gemaakt.
De andere bril was niet op juiste sterkte geslepen...
Na enkele weken kon ik de bril ophalen en er was helemaal niets aan gebeurd....

Het vertrouwen in een goede afloop was weg en ik heb tot tweemaal toe een mail gestuurd naar specsavers Nederland. Resultaat; zij laten helemaal niets van zich horen.
Dergelijk gestuntel en de klachten die men niet wenst/kan ( onkunde) oplossen hebben als resultaat dat ik nu naar een echte opticien ga die wel kennis van zaken heeft.
Zoals de arrogante specsavers altijd roept, het gaat tenslotte wel om je ogen.....

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door dhc »

Inhoudelijk ga ik niets melden over de technische kant van de zaak maar het is gewoon toegestaan een concurrent in reclameuitingen te noemen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Westone schreef:Ach, Specsavers blijkt dit onsympathieke middel nodig te hebben om klanten te houden.
Als het werkt zegt het in ieder geval heel veel over de intelligentie (of het gebrek daaraan) bij de consument.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

GJvdZ schreef:
Westone schreef:Ach, Specsavers blijkt dit onsympathieke middel nodig te hebben om klanten te houden.
Als het werkt zegt het in ieder geval heel veel over de intelligentie (of het gebrek daaraan) bij de consument.
Altijd uit gaan van de gemiddelde mens, die liever lui dan moe is, en liever maar dingen aanneemt dan uitzoekt. De gemiddelde intelligentie of (rather) het aantal intelligente acties is minder dan ideaal te noemen.

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2016 15:37

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Specsavers behandeld de klant als melkoe.
In 2013 een glas kapot van bril met varofocus glazen kosten 179 Euro.
Nu moet ik een hele nieuwe bril kopen a 550 euro omdat specsavers geen reparatie meer doet.
Slechts hele brillen worden er nog gemaakt,mijn model hangt nog in het rek maar de oude waar nog een glas in zit kan niet opgestuurd worden.
Ze willen alleen helpen met een nieuwe bril.
Als voorbeeld gaf ik aan dat als ik een nieuwe auto koop en een lekke band krijg hoef ik toch ook geen nieuwe te kopen.
Ja maar een bril is geen auto was het antwoordt.
Hartelijk dank Specsavers Apeldoonr mooi de helft van mijn AOW naar de knoppen.
geen wonder dat de verzekeringen steeds duurder worden waarom kijken die hier niet eens na.
g.storm Apeldoorn.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

[email protected] schreef:Specsavers behandeld de klant als melkoe.
In 2013 een glas kapot van bril met varofocus glazen kosten 179 Euro.
Nu moet ik een hele nieuwe bril kopen a 550 euro omdat specsavers geen reparatie meer doet.
Slechts hele brillen worden er nog gemaakt,mijn model hangt nog in het rek maar de oude waar nog een glas in zit kan niet opgestuurd worden.
Ze willen alleen helpen met een nieuwe bril.
Als voorbeeld gaf ik aan dat als ik een nieuwe auto koop en een lekke band krijg hoef ik toch ook geen nieuwe te kopen.
Ja maar een bril is geen auto was het antwoordt.
Hartelijk dank Specsavers Apeldoonr mooi de helft van mijn AOW naar de knoppen.
geen wonder dat de verzekeringen steeds duurder worden waarom kijken die hier niet eens na.
g.storm Apeldoorn.
Als je in Apeldoorn op zoek bent naar een fatsoenlijke opticien (en audicien) waar ze wél reparaties doen kan ik Garant Optiek aanraden. Zij zitten in het winkelcentrum de Anklaar. Ik ben daar al meer dan 15 jaar klant en de service is prima.

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2016 15:37

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door [email protected] »

bedankt zal er de volgende keer rekening mee houden zit nu al aan deze bril vast.
Het personeel is er ook niet blij mee maar moeten van de directie uit Engeland.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

[email protected] schreef:bedankt zal er de volgende keer rekening mee houden zit nu al aan deze bril vast.
Het personeel is er ook niet blij mee maar moeten van de directie uit Engeland.
Is een nadeel van grote ketens. De zaak die ik aanraad is een klein bedrijf waar wel gediplomeerd personeel werkt. Voor dingen als je ogen (zeker als je lenzen hebt) is het altijd verstandig om critisch te zijn over personeel en kwaliteit. :)

Westone
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 nov 2014 18:41

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door Westone »

Specsavers is volgens mij alleen gediplomeerd en cum laude geslaagd voor het afzeiken van de concurrentie.
Echter, waar het om gaat geven ze niet thuis. Ik ben er ook eenmaal ingestonken. Ik begrijp nu wel waarom ze zo graag twee brillen willen verkopen. 8) Dan is er 50% kans dat er een bril is die wel goed is.
Bij mij was van de ene bril het ene glas niet op goede sterkte geslepen. Na 4 weken kon ik de bril ophalen en was het nog precies het zelfde!
De andere bril konden ze maar niet goed afstellen. Uiteindelijk na vele pogingen hebben de bril met handen (!) verbogen met als resultaat dat het helemaal niet meer te dragen was, zo pijnlijk.
Enfin, dat was mijn leergeld die ik heb betaald. Ik ben toen naar een echte opticien gegaan....

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Gediplomeerde opticiens bij specsavers, is dat wel zo?

Ongelezen bericht door Brahms »

Heb ook een bril van Specseavers. Ook een glas niet goed geslepen door een meetfout.
Maar binnen twee weken een nieuw glas. Daarbij molde de medewerker het montuur, dus naast een nieuw glas ook nog een nieuw montuur. Alleen het ene glas was toen nog origineel :D

Verder, hoe moeten ze dan een bril aanpassen, als dat niet met de hand mag ?
Moeten ze er op gaan staan (ha ha)......

Gesloten