LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Lemon Power Patch

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tenormin schreef:Dacht dat daar 56 dagen voor stond. Pin me er niet helemaal op vast. Dus da's een beetje laat, dat advies van storneren.
Klopt, 56 dagen om direct te storneren. Vaak kun je bij de bank nog tot een jaar laten terughalen maar dat duurt dan wel langer.
alfatrion schreef:Ja, ik zie geen aanleiding om van rechtsverwerking uit te gaan. De wetswijziging is van 13 juni 2014.
Dat is juist de vraag. Naar mijn begrip komen mensen via een advertentie op hun site en bestellen dan zelf de pakketten/het abonnement. Dat het een nogal dubieuze manier van zakendoen is staat natuurlijk vast, maar proefacties komen ook bij legitieme bedrijven veel voor (denk postcodeloterij en dergelijke).

Als mensen een dergelijk abonnement aangaan via internet, door zich zelf op te geven via de website van het bedrijf, is er dan geen sprake van een rechtsgeldige overeenkomst?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het aanbod is voldoende bepaald (1 gratis exemplaar), en dit aanbod is aanvaard, dus er is een rechtsgeldige overeenkomst. Alleen de verzendkosten maken geen onderdeel uit van deze overeenkomst (zie uit mijn hoofd 6:230l BW). En de verlenging tegen een ander tarief maakt geen onderdeel uit van de overeenkomst, dat is zo belangrijk dat dit in het aanbod zelf had moeten staan.

Dit soort dubieuze bedrijven plaatsen dat voorwaarden niet in het aanbod zelf omdat ze dan veel minder mensen kunnen strikken. Legitieme bedrijven doen dat wel.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door Julie4444 »

alfatrion schreef:Dit soort dubieuze bedrijven plaatsen dat voorwaarden niet in het aanbod zelf omdat ze dan veel minder mensen kunnen strikken. Legitieme bedrijven doen dat wel.
Dan is de vraag dus eigenlijk: stonden de voorwaarden in het aanbod?


estherverheijden
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2015 18:55

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door estherverheijden »

ik heb hetzelfde probleem gehad met lemon power,ik had ook niet goed gelezen en zag dat er 59.95 euro van mijn bank was af geschreven,en zat er aan vast.ik heb het gelijk gestorneerd en gebeld met hun flink boos geworden dat ze de mensen er hier mee inluizen.voor deze keer kon ik het zo laten vertelde ze ik heb gevraagd of ik hier een bevestiging van kon krijgen en dat zouden ze sturen,3 weken later nog een keer gebeld en ze zouden het weer sturen.daarna eigenlijk er niet meer over na gedacht.dit was op 09-04-2014,nooit niets meer van gehoord geen herinnering geen aanmaning helemaal niks,tot mijn stomme verbazing krijg ik vandaag op 1 week na een jaar later een brief van de incasso dat ik binnen 2 weken dit moet betalen.volgens mij moet je eerst toch wel 2 herinneringen en een aanmaning voor dat ze naar een incassobedrijf gaan en dat een jaar later zonder enig bericht ooit

channy87
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2015 20:17

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door channy87 »

@esther ^

Ik heb precies hetzelfde als jij.... alleen ben ik behoorlijk boos geworden in de maand juni op vakantie heb ik een mail gestuurd dat ik anders de media in zou schakelen en toen zeiden ze dat ik de rest niet hoefde te betalen...
Nooit meer iets gehoord... totdat ik gister 3 april 2015 bijna een jaar later dus... een brief op de mat had liggen met een aanmaning en het bedrag binnen 14 dagen over te maken... ik weet niet wat ik hier mee aan moet? Kan iemand ons hier misschien mee helpen? Ik wil niet 59,95 betalen voor iets wat ik nooit gebruikt en gewild heb ik zal ook nooit van me leven meer iets bestellen wat soort van een leuke actie is... ik voel me zo dom!

Hoshi71
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2015 09:22

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door Hoshi71 »

Vorige week kreeg ik een brief van de incassoservices over een betaal achterstand van de Lemon Power Patch. Wel vreemd, want deze had ik retour gezonden. Het proefpakket waar ik ongeveer 6 tot 8 van had verbruikt, hielpen niet. Dit was in augustus 2014. Bij het retour zenden dacht ik dat hier alles mee was afgerond. Tot vorige week. Of ik een bedrag van 59,95 wil gaan betalen. Heb opgebeld, maar sta dus totaal machteloos. Volgens het incassobureau, hebben ze het recht om dit tot 5 jaar te doen. Ze las me de voorwaarde nog voor. Belachelijk. Of ik wel bewijs heb of ik het had terug gestuurd en een bevestiging had ontvangen. Mijn mail bewaar ik geen 6 maanden lang. Dus heb ik geen bewijs. Heb toen contact opgenomen met Lemon Power Patch en die vertelde mij het zelfde. Met andere worden,om er zonder problemen ervan af te komen gewoon betalen. Dan wil ik wel het pakket hebben, want ik ga dit niet betalen, voor iets wat ik te laat heb terug gestuurd volgens hun. Ik moet het dan betalen aan het incasso bureau en dan weer contact op nemen met hun. Dan zouden zij het pakketje opsturen.

Nu ik dit opschrijf zit ik me te bedenken: wie geeft mij de garantie of het wel wordt opgestuurd?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Hoshi71 schreef:wie geeft mij de garantie of het wel wordt opgestuurd?
Lijkt me niet relevant. U had het op tijd teruggestuurd, en daar is niet een bankafschrift (postkantoor) aan te koppelen of iets dergelijks?

Peer de Schuimer
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 aug 2014 11:36

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

Hoshi71 schreef:Vorige week kreeg ik een brief van de incassoservices over een betaal achterstand van de Lemon Power Patch. Wel vreemd, want deze had ik retour gezonden. Het proefpakket waar ik ongeveer 6 tot 8 van had verbruikt, hielpen niet. Dit was in augustus 2014. Bij het retour zenden dacht ik dat hier alles mee was afgerond. Tot vorige week. Of ik een bedrag van 59,95 wil gaan betalen. Heb opgebeld, maar sta dus totaal machteloos. Volgens het incassobureau, hebben ze het recht om dit tot 5 jaar te doen. Ze las me de voorwaarde nog voor. Belachelijk. Of ik wel bewijs heb of ik het had terug gestuurd en een bevestiging had ontvangen. Mijn mail bewaar ik geen 6 maanden lang. Dus heb ik geen bewijs. Heb toen contact opgenomen met Lemon Power Patch en die vertelde mij het zelfde. Met andere worden,om er zonder problemen ervan af te komen gewoon betalen. Dan wil ik wel het pakket hebben, want ik ga dit niet betalen, voor iets wat ik te laat heb terug gestuurd volgens hun. Ik moet het dan betalen aan het incasso bureau en dan weer contact op nemen met hun. Dan zouden zij het pakketje opsturen.

Nu ik dit opschrijf zit ik me te bedenken: wie geeft mij de garantie of het wel wordt opgestuurd?
Vraag eens of hun bewijs hebben of het wel aan U geleverd is? Denk dat U dan
net zo sterk staat als hun.

Maria Adriana
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2014 17:03

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door Maria Adriana »

Goedenmorgen op 26 maart kreeg ik na 8 maanden ook dat incassobureau dat ik binnen 14 dagen moet betalen en nu op de 14e dag krijg ik weer een email dat ik 59,59 moet betalen plus 40,00 extra, wat zijn dit voor praktijken ik denk dat ik vandaag toch maar betaal maar zonder de 40,00, want dit is toch te gek voor woorden

Maria Adriana

DeBruin2
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2015 19:46

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door DeBruin2 »

ja, ik heb gereageerd. Had de mail nog waarin staat dat de zaak wordt afgesloten.
Toch krijg in nu ook een aanmaning. Uit de administratie van lpp blijkt dat ik niet heb betaald, niet heb teruggestuurd of te laat heb teruggestuurd. Dat weten ze niet.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door tenormin »

Maria Adrina en de Bruin2, niet betalen. Jullie worden ordinair 'bedreigt' laat gaan die hap. Als jullie iets besteld hebben en geannuleerd op tijd: laat de eisende partij maar bewijzen dat jullie 'fout zijn'.

Hoshi71
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2015 09:22

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door Hoshi71 »

Maria Adriana schreef:Goedenmorgen op 26 maart kreeg ik na 8 maanden ook dat incassobureau dat ik binnen 14 dagen moet betalen en nu op de 14e dag krijg ik weer een email dat ik 59,59 moet betalen plus 40,00 extra, wat zijn dit voor praktijken ik denk dat ik vandaag toch maar betaal maar zonder de 40,00, want dit is toch te gek voor woorden

Maria Adriana
Ook ik kreeg deze mail binnen vanochtend. Ik toch echt belachelijk voor woorden. Aangezien de datum die op de brief staat, altijd een paar dagen later bij je in de bus valt. Gaan ze gelijk er 40,- boven op gooien. Dat is makkelijk verdient. :evil:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Hoshi71 schreef:
Maria Adriana schreef:Goedenmorgen op 26 maart kreeg ik na 8 maanden ook dat incassobureau dat ik binnen 14 dagen moet betalen en nu op de 14e dag krijg ik weer een email dat ik 59,59 moet betalen plus 40,00 extra, wat zijn dit voor praktijken ik denk dat ik vandaag toch maar betaal maar zonder de 40,00, want dit is toch te gek voor woorden

Maria Adriana
Ook ik kreeg deze mail binnen vanochtend. Ik toch echt belachelijk voor woorden. Aangezien de datum die op de brief staat, altijd een paar dagen later bij je in de bus valt. Gaan ze gelijk er 40,- boven op gooien. Dat is makkelijk verdient. :evil:
Nee.. Die €40 zijn incassokosten. Die mogen gerekend worden aan wanbetalers als deze hun rekening niet hebben betaald en minimaal 1 betalingsherinnering hebben gehad. Als er een rechtsgeldige overeenkomst is, er een herinnering/ingebrekestelling gestuurd is moet je die dus ook betalen.

Is er geen sprake van een overeenkomst, dan hoef je niets te betalen.

Maria Adriana
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2014 17:03

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door Maria Adriana »

Ik kreeg vandaag weer een brief dat ik het restant van 40,00 moet betalen ik heb op de 14e dag betaald. Wat een asociaal gebeuren is dit zou Radar daar geen avond aan kunnen wijden?
Groetjes
Maria Adriana

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door tenormin »

Maria Adriana schreef:Ik kreeg vandaag weer een brief dat ik het restant van 40,00 moet betalen ik heb op de 14e dag betaald. Wat een asociaal gebeuren is dit zou Radar daar geen avond aan kunnen wijden?
Groetjes
Maria Adriana
Tja, die vraag zou je dan moeten stellen aan de redactie van Tros Radar. Geen idee hoeveel klachten met daar heeft over Lemon Power Patch. En daar gaat het natuurlijk wel om. Veel klachten, bedoel ik!

DeBruin2
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2015 19:46

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door DeBruin2 »

tenormin schreef:Maria Adrina en de Bruin2, niet betalen. Jullie worden ordinair 'bedreigt' laat gaan die hap. Als jullie iets besteld hebben en geannuleerd op tijd: laat de eisende partij maar bewijzen dat jullie 'fout zijn'.
Ik heb waarschijnlijk meer geluk. Tot twee keer toe mailcontact gehad met Lemon Power Patch. Ze vertelden me dat het op een misverstand berustte. Mocht de rekening van Van Hoek kapot scheuren.

Ik hoop dat het hierbij blijft. Ik bewaar de laatste mail natuurlijk wel goed.
Misschien mag ik geen reclame maken, maar ik heb het gevoel dat een klacht bij het klachtenkompas kan helpen.

https://www.klachtenkompas.nl/lemon-pow ... ?f_s_v=All

SabinaP
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2015 09:11

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door SabinaP »

Zie www.klachtenkompas.nl er staan meerdere klachten over het bedrijf Lemon Power Patch, zelf heb ik ook daar een klacht ingediend.

Zie link https://www.klachtenkompas.nl/lemon-pow ... k-partners

Lees dit is belangrijk!!!

DeBruin2
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2015 19:46

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door DeBruin2 »

SabinaP schreef:Zie http://www.klachtenkompas.nl er staan meerdere klachten over het bedrijf Lemon Power Patch, zelf heb ik ook daar een klacht ingediend.

Zie link https://www.klachtenkompas.nl/lemon-pow ... k-partners

Lees dit is belangrijk!!!
Inderdaad. Blijkbaar is Lemon Power Patch hier gevoelig voor. Er staat regelmatig bij dat de klacht naar tevredenheid is opgelost.Dat geldt ook voor Green tea slim patch van hetzelfde bedrijf. Tevredenheidsscore 82 procent. 89 procent bij lemon power patch
Laatst gewijzigd door DeBruin2 op 21 apr 2015 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

DeBruin2
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2015 19:46

Re: Ervaringen met Lemon Power Patch

Ongelezen bericht door DeBruin2 »

SabinaP schreef:Zie http://www.klachtenkompas.nl er staan meerdere klachten over het bedrijf Lemon Power Patch, zelf heb ik ook daar een klacht ingediend.

Zie link https://www.klachtenkompas.nl/lemon-pow ... k-partners

Lees dit is belangrijk!!!
Heb je al reactie? Zou je dit dan met een positieve 'thumb up' kunnen aangeven? Mijn ervaring is dat je op een nette en correcte manier ook veel bereikt. Had ook een klacht. Gebeld met het incassobureau en zij vertelden dat ik de mail, waarin stond dat alles was afgehandeld, moest doorsturen. Gelukkig had ik die.

Vervolgens kreeg ik een mail van Lemon Power Patch dat uit de administratie bleek dat uit we iets niet hadden betaald, te laat of zelfs niet hadden geretourneerd.

Daarop een keurig mailtje gestuurd met de vraag om herziening (voorzien van de mail dat het was afgehandeld) . Dit werd vrij snel bevestigd, we hoefden niet te betalen.

Gelet op de 89 procent 'thumbs up' is er veel te bereiken via klachtenkompas, ook al ben ik, net als vele andere klanten niet enthousiast over de werkwijze van Lemon Power Patch. Enigszins misleidend. Tegen deze verkoopmethode is inmiddels een verbod ingesteld. Lemon Power Patch is inmiddels uit de verkoop gehaald.

Gesloten