Pagina 1 van 2

Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 29 mar 2015 15:11
door euromos
Wij zijn, afgaande op de reclamefolder, naar het Kruitvat gegaan, om daar 2 dozen Schwartzkopf kleur 499 te halen
In de reclamefolder EN aan het prijskaartje dat ervoor hing was duidelijk te zien: 2e voor 1 euro
Bij het afrekenen bleek deze korting niet zijn meegenomen
We hebben de filiaalmanager erbij geroepen die zonder te kijken meteen riep: Nee die is niet in de reclame, ik haalde vervolgens het kaartje wat ervoor stond maar meneer wou t niet eens zien
Dus zijn we maar huiswaarts gegaan met een enkele verpakking
Dit is overigens de 3e keer dat dit ons overkomt, wat niet in de kassa staat aangegeven als reclame word ook niet verrekend werd ons de vorige keer gemeld
IK vind het een schande mensen te lokken met dit soort acties
Snap ook niet de beweegreden van de filiaalmanager waarom hij dit niet onderzocht, net als vorige keer : geen tijd

Ik hoop dat iemand van u dit recht kan zetten, want aanbieding is aanbieding vind ik

Het filiaal ligt Dorpsstraat 19 te Heer, Maastricht

Met vriendelijke groet
[adresgegevens verwijderd]

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 29 mar 2015 15:26
door hermelot
Probeer het eens bij Kruidvat.

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 29 mar 2015 15:41
door Teunbosseman
euromos schreef:Wij zijn, afgaande op de reclamefolder, naar het Kruitvat gegaan, om daar 2 dozen Schwartzkopf kleur 499 te halen
In de reclamefolder EN aan het prijskaartje dat ervoor hing was duidelijk te zien: 2e voor 1 euro
Bij het afrekenen bleek deze korting niet zijn meegenomen
We hebben de filiaalmanager erbij geroepen die zonder te kijken meteen riep: Nee die is niet in de reclame, ik haalde vervolgens het kaartje wat ervoor stond maar meneer wou t niet eens zien
Dus zijn we maar huiswaarts gegaan met een enkele verpakking
Dit is overigens de 3e keer dat dit ons overkomt, wat niet in de kassa staat aangegeven als reclame word ook niet verrekend werd ons de vorige keer gemeld
IK vind het een schande mensen te lokken met dit soort acties
Snap ook niet de beweegreden van de filiaalmanager waarom hij dit niet onderzocht, net als vorige keer : geen tijd

Ik hoop dat iemand van u dit recht kan zetten, want aanbieding is aanbieding vind ik

Het filiaal ligt Dorpsstraat 19 te Heer, Maastricht

Met vriendelijke groet

Aanbieding is ook aanbieding. Het hoofdkantoor van Kruit( oh nee met een D ) kruidvat maakt nog steeds veelvuldig prijsfouten. Deze worden centraal ingelezen.

Een FM heeft de mogelijkheid om de prijs te overschrijven in de kassa dus als jij zeker weet dat deze artikelen in de aanbieding waren dan zou ik mn poot stijf houden.

Vermoedelijk wil de FM geen handmatige prijsaanpassingen op zijn conto hebben en stuurt die klanten met een l*l smoes naar huis.

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 29 mar 2015 15:53
door moederslink
TS een advies : haal even uw persoonlijke gegevens uit uw OP , en ja 2e artikel voor € 1 is gewoon voor € 1,
dit klopt niet wat die FM heeft gedaan en ik zou zelf idd terug gaan....

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 29 mar 2015 20:08
door stofzuigertje
Maak van de folder waarin het bewijs staat een propje en gooi deze achter de kassa en loop zonder iets te kopen weg.

Kom nooit meer en deze fout kost dan meer dan U aan voordeel mis loopt.
Eventueel kunt U een ander filiaal proberen en misschien dat zij het wel leveren.

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 29 mar 2015 22:46
door Teunbosseman
stofzuigertje schreef:Maak van de folder waarin het bewijs staat een propje en gooi deze achter de kassa en loop zonder iets te kopen weg.

Kom nooit meer en deze fout kost dan meer dan U aan voordeel mis loopt.
Eventueel kunt U een ander filiaal proberen en misschien dat zij het wel leveren.

Nou das een advies waar TS wat mee kan :roll:

KV filialen zitten veelal niet heel dicht bij elkaar. Vaak wel een Trekpleister en de relames van KV en TP zijn om de week praktisch hetzelfde ( zelfde organisatie )

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 04 apr 2015 08:29
door SimonV
Sowieso neem ik altijd een deel van de folder mee als ik aanbiedingen koop. Zeker bij Kruidvat en Trekpleister kloppen de prijzen vaak niet. Kassamedewerkers weten het ook niet vertrouwen blind op de kassa. Voet bij stuk houden is het devies.
Als de filiaalmanger geen oplossing bied zou ik gewoon de spullen laten staan, bedanken en weglopen. Dan haal ik het product wel ergens anders - desnoods iets duurder.

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 04 apr 2015 11:08
door witte angora
stofzuigertje schreef:Maak van de folder waarin het bewijs staat een propje en gooi deze achter de kassa en loop zonder iets te kopen weg.
Vergeet niet even te kijken wie er achter/naast je staat. Dat zou zomaar iemand kunnen zijn die je niet kent, maar waar je dezelfde dag, of in de komende dagen/weken, van afhankelijk bent om wat voor reden dan ook. :wink:

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 04 apr 2015 18:08
door Eljar
Heeel herkenbaar! De prijzen in de kassa kloppen zo vaak niet, dat ik regelmatig met de kassabon en het aanbiedingsproduct terug naar de kassa moet omdat ze het weer eens verkeerd hebben aangeslagen. Soms kom je thuis en dan zie je het pas en baal je daar flink van.
Tegenwoordig controleer ik direct de bon en weten een aantal caissières inmiddels ook dat ik er regelmatig kom (en de bon controleer) en zeggen dan: "even kijken of de korting er ook af is? :) Een kwestie van volhouden dus. En ook ik heb weleens een aanvaring met een FM gehad, maar uiteindelijk kreeg ik wel gelijk. En dat iemand het ziet die achter mij staat vind ik dan alleen maar mooi, want dat versterkt mijn vastberadendheid.....
En 1 + 1 gratis zoals nu bij de cadeau-sets koop ik altijd maar 1 aanbieding van, want anders snappen ze het sowieso niet en wordt het te lastig voor de medewerkers om te berekenen.
De aanbiedingen blijven leuk, maar je moet - helaas - blijven opletten.

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 09 apr 2015 09:30
door Teunbosseman
Eljar schreef:Heeel herkenbaar! De prijzen in de kassa kloppen zo vaak niet, dat ik regelmatig met de kassabon en het aanbiedingsproduct terug naar de kassa moet omdat ze het weer eens verkeerd hebben aangeslagen. Soms kom je thuis en dan zie je het pas en baal je daar flink van.
Tegenwoordig controleer ik direct de bon en weten een aantal caissières inmiddels ook dat ik er regelmatig kom (en de bon controleer) en zeggen dan: "even kijken of de korting er ook af is? :) Een kwestie van volhouden dus. En ook ik heb weleens een aanvaring met een FM gehad, maar uiteindelijk kreeg ik wel gelijk. En dat iemand het ziet die achter mij staat vind ik dan alleen maar mooi, want dat versterkt mijn vastberadendheid.....
En 1 + 1 gratis zoals nu bij de cadeau-sets koop ik altijd maar 1 aanbieding van, want anders snappen ze het sowieso niet en wordt het te lastig voor de medewerkers om te berekenen.
De aanbiedingen blijven leuk, maar je moet - helaas - blijven opletten.

Nogmaals, prijzen worden centraal ingelezen. Daar kunnen de medewerkers niets aan doen.
Als een prijs niet goed is ingelezen dan dient deze te worden overschreven middels pas / code door FM of ass. FM

Als jij maar 1 aanbieding koopt als 1+1 is terwijl je wellicht meer wilt, ben je een dief van je eigen portefeuille.
Ja kan ook apart afrekenen. Dus per aanbieding als de prijzen niet goed zouden zijn ingelezen.

Moet zeggen dat ik met aanbiedingen niet veel misprijzen heb, meer met reguliere spul. Veelal zijn dan de prijskaartjes niet optijd verwisseld.

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 09 apr 2015 09:51
door Eljar
Het klopt Teunbosseman dat de medewerkers er niets aan kunnen doen dat het in de kassa niet goed staat en dat neem ik ze ook niet kwalijk, maar op een gegeven moment werd ik er wel een beetje moe van.

En elke keer terug moeten met je bonnetje is gewoon niet prettig, al sta jij in je gelijk. Ook een nieuwe FM die behoorlijk eigenwijs was deed mijn bloeddruk wel een beetje stijgen. Gelukkig is zij nu met zwangerschapsverlof.

En dat ik van de aanbieding 1 + 1 gratis niet meer dan 1 tegelijk koop is wellicht te zien als dief van je eigen portemonnee, maar het is mij al een paar keer overkomen dat ik met meerdere stuks terug moest omdat ze de aanbiedingsprijs niet hadden berekend en toen wel heel erg ingewikkelde berekeningen erop los lieten, en het uiteindelijk nog steeds niet klopte, maar ik er maar genoegen mee nam.

Maar inderdaad kan ik in het vervolg vragen of ze het apart willen afrekenen. Dat is een goede tip. Iets om uit te proberen.

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 09 apr 2015 10:22
door fiddler
Teunbosseman schreef:

Nogmaals, prijzen worden centraal ingelezen. Daar kunnen de medewerkers niets aan doen.
Als een prijs niet goed is ingelezen dan dient deze te worden overschreven middels pas / code door FM of ass. FM

Als jij maar 1 aanbieding koopt als 1+1 is terwijl je wellicht meer wilt, ben je een dief van je eigen portefeuille.
Ja kan ook apart afrekenen. Dus per aanbieding als de prijzen niet goed zouden zijn ingelezen.

Moet zeggen dat ik met aanbiedingen niet veel misprijzen heb, meer met reguliere spul. Veelal zijn dan de prijskaartjes niet optijd verwisseld.
En dit komt heel vaak voor in sommige filialen.
Dit is overigens de 3e keer dat dit ons overkomt, wat niet in de kassa staat aangegeven als reclame word ook niet verrekend werd ons de vorige keer gemeld
In dezelfde filiaal?
Gewoon van filiaal wisselen.

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 09 apr 2015 16:17
door Teunbosseman
fiddler schreef:
Teunbosseman schreef:

Nogmaals, prijzen worden centraal ingelezen. Daar kunnen de medewerkers niets aan doen.
Als een prijs niet goed is ingelezen dan dient deze te worden overschreven middels pas / code door FM of ass. FM

Als jij maar 1 aanbieding koopt als 1+1 is terwijl je wellicht meer wilt, ben je een dief van je eigen portefeuille.
Ja kan ook apart afrekenen. Dus per aanbieding als de prijzen niet goed zouden zijn ingelezen.

Moet zeggen dat ik met aanbiedingen niet veel misprijzen heb, meer met reguliere spul. Veelal zijn dan de prijskaartjes niet optijd verwisseld.
En dit komt heel vaak voor in sommige filialen.
Dit is overigens de 3e keer dat dit ons overkomt, wat niet in de kassa staat aangegeven als reclame word ook niet verrekend werd ons de vorige keer gemeld
In dezelfde filiaal?
Gewoon van filiaal wisselen.
Dan is dus wat goed mis in die sommige filialen als deze de prijskaartjes procedure niet onder controle heeft. Weet niet of er tegenwoordig nog een datum code op wordt geprint...bv week15-14 wat dan staat voor week15 2014.

Filiaal wisselen zal niet zo makkelijk zijn want niet iedere plaats heeft meerdere KV filialen.

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 23 mar 2017 10:16
door euromos
Tijd later opgelost. Hoofdkantoor gebeld hierover en we werden in het gelijk gesteld
Dus terug naar de winkel
Blijkbaar had de fm een reprimande gekregen want hijzelf wilde ons niet te woord staan. Lees vluchtte zijn kantoor in en stuurde iemand anders
Die was heel vriendelijk en bood excuses aan en overhandigde alsnog het 2e product aan 1 euro
Wij blijven er komen en voelen de schichtige blik van de fm meermaals

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 23 mar 2017 10:38
door BL2
Zo das een snelle terugkoppeling, je had enkele dagen moeten wachten, dan was het precies twee jaar.

Maar schijnbaar gaat het nu prima bij het KV, er komen geen klachten meer voorbij........

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 14 apr 2017 17:51
door gerst64
Kruidvat is veel te duur, gillette fusion scheermesjes 12 stuk in de akte 39,99€.
Bij DM markt een Duitse drogist voor dezelfde verpakking vaste prijs 28,49€.
En dit geld ook voor veel andere merk artikelen zoals niveau producten, in Duitsland hebben ze vaste lage prijzen en geen gestunt met reclame aanbiedingen.

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 14 apr 2017 18:49
door BL2
Was onlangs in Roemenie, daar is alles maar 1/5 van de prijs alhier, en ja ook de bekende merken.
De prijs in een ander land zegt helemaal niets, ga maar eens uit-eten in Duitsland, voor Euro 15 zit je helemaal vol, hier heeft het toetje vaak al zo'n prijs.....

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 14 apr 2017 23:09
door gosewijn
Ik krijg elke week ca, 10 duitse folders , korting korting korting.

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 14 apr 2017 23:31
door hänschen klein
Laat mij nu steeds vaker het tegenovergestelde gebeuren: krijg kortingen die helemaal niet aan het schap staan ...
Dus inderdaad chaos aan de schappen.

1 - Meteen de bon controleren en niet de winkel uitgaan wanneer er iets in je nadeel wordt afgerekend.
2 - Komt het vaker voor, dan eerst controleren (of vooraf zelf uitrekenen) en na o.k. pas betalen.

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Geplaatst: 15 apr 2017 08:07
door stofzuigertje
Soms word een folder te vroeg bezorgd dus kijk naar ingang en einddatum!

Verder is er soms niets op voorraad of hebben ze de stunt aanbieding weg gehaald om de normale rest te verkopen.
Ik weet dat ze soms klanten lokken maar niet voor die prijs willen leveren.

En de Duitse opmerking, die hebben andere importeur en bij minder reclame kan het daar goedkoper.
Per land mogen de prijzen verschillen, zelfs Ikea heeft in NL BE en DE andere prijzen.
Net als de BTW tarieven.