LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jumbo 4de wachtende in de rij

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door Umad »

Veel over mogen horen maar tot gisteren geen ervaring mee. Gisteren voldeed ik aan ruim de voorwaarden voor gratis boodschappen omdat er maar 2 kassa's open waren en ik de 5de wachtende was. Nadat ik duidelijk kenbaar had gemaakt 4de wachtende in de rij te zijn trokken de jumbo medewerksters zonder blikken of blozen alle registers open om mij te overtuigen dat ik echt geen recht had op gratis boodschappen.

* Er gingen direct na mijn signaal 2 kassa's open. Daardoor "verdwenen" de rijen en gaven de kassamedewerkers aan dat ik daar ook kon aansluiten.
* Ik was geen 4de wachtende in de rij geweest maar 3de wachtende.
* De kassamedewerkster gaf aan dat de kassa, waar het bordje deze kassa is niet in gebruik' aan het eind van de loopband stond wel in gebruik was.
* Ik had me vergist en moest gewoon betalen.

Ik hield voet bij stuk, vroeg om de manager en gaf aan dat we dan toch even de camerabeelden erbij konden halen om te zien wie er gelijk had. Uiteindelijk kwam er een dame bij die natuurlijk geen excuses maakt voor het feit dat ik door de jumbo medewerkers voor leugenaar wordt uitgemaakt. Er werd alleen maar gekeken naar de hoeveelheid boodschappen die ik bij me had waarna er aanhegeven werd dat ik dit gratis mee mocht nemen (€ 8,50).

Wat kinderachtig van de jumbo om zo moeilijk te doen met hun eigen actie. Ik verzin de voorwaarden niet. Dat doen ze zelf. Ik mag dan toch ook verwachten dat deze goed nageleefd worden? Als je niet mondig genoeg bent, snoeren de kassamedewerkers je de mond en krijg je niets. De jumbo reclame geeft toch echt een ander beeld weer. Laat ze bij twijfel de camerabeelden samen met de klant bekijken en de klant niet voor leugenaar uitmaken.

Ben je 4de wachtende in de rij, laat je dan niet de mond snoeren. Je hebt recht op gratis boodschappen ook al doen de kassamedewerkers alsof je een oplichter bent.

Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Dit gebeurt wel vaker. Ik kom er zelf bijna nooit, heel af en toe als ik naar een goede vriend ga en daar wat te eten ga halen. Ik was ook wel eens de vierde wachtende, dan ging er opeens een kassa open. Het ging mij niet om de gratis boodschappen maar om het principe

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Lees enorm veel drama over deze belofte. Volgens mij doen ze er alles aan om niet te hoeven betalen.

hidr
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2015 19:01

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door hidr »

Het zou Jumbo sieren om uit zichzelf de boodschappen te schenken in plaats van er steeds zo'n drama van te maken. Uiteindelijk op hele volume wat Jumbo omzet, waar praten we over.


witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:Maakt erg veel los: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1296571 ... enrel.html
Zeker als je de reacties leest.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door crazyme »

witte angora schreef:
Bob Schurkjens schreef:Maakt erg veel los: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1296571 ... enrel.html
Zeker als je de reacties leest.
Aan duidelijkheid niets te wensen over. :D

stofzuigertje

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet slim, ik film alles met de Smart Phone en dreig met Facebook en zo...

Naast mijn €128,65 ook de nr 5 en 4 geholpen...
Ze hadden maar 1 kassa open, want de zelf scan tellen niet, doe ik nooit....

Dat ze 4 zelfscan zonder rij hadden is niet van toepassing...
Wel binnen 2 minuten na scannen kregen we alle 3, ik het meeste dus alles gratis mee!
Zo kan het dus ook maar film eerst zelf even de situatie en roep dan pas naar de klanten service...
Zij staat en nu ook op, maar zal wegens keurige gratis boodschappen alleen maar complimentje geven en niets mis mee...

Het is dus per vestiging verschillend hoe soepel ze zijn maar zorg voor bewijs en als er ooit een film verbod zou komen, film ik dat bordje wel!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door sjohie »

stofzuigertje schreef:Niet slim, ik film alles met de Smart Phone en dreig met Facebook en zo...

Naast mijn €128,65 ook de nr 5 en 4 geholpen...
Ze hadden maar 1 kassa open, want de zelf scan tellen niet, doe ik nooit....

Dat ze 4 zelfscan zonder rij hadden is niet van toepassing...
Wel binnen 2 minuten na scannen kregen we alle 3, ik het meeste dus alles gratis mee!
Zo kan het dus ook maar film eerst zelf even de situatie en roep dan pas naar de klanten service...
Zij staat en nu ook op, maar zal wegens keurige gratis boodschappen alleen maar complimentje geven en niets mis mee...

Het is dus per vestiging verschillend hoe soepel ze zijn maar zorg voor bewijs en als er ooit een film verbod zou komen, film ik dat bordje wel!
WTF, ga jij serieus lopen filmen als "bewijs"??

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik zie het al voor me : stofzuigertje met een Go-pro op de helm wachtend achter de groenten op de situatie dat er 4 mensen bij de kassa staan te wachten

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door Frantic2 »

sterker nog... verzamel een paar "vrienden" en verstop de kassa's zo dat er 1 als 4e staat....

Dit is echt een actie waarvan ze zelf moeten inzien dat ze die moeten stoppen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door sjohie »

crazyme schreef:Ik zie het al voor me : stofzuigertje met een Go-pro op de helm wachtend achter de groenten op de situatie dat er 4 mensen bij de kassa staan te wachten
:lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat is het verhaal : :wink:
In de voorwaarden staat nl: als alle kassa.s op volle toeren draaien en er dus geen kassa in aller ijl geopend kan worden , dan krijgt de 4e wachtende de boodschappen gratis, ergo, ga met 20 man in de diverse rijen staan , dan is er een zeer waarschijnlijk eentje de 4e! Succes! :D

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door witte angora »

He ja stofzuigertje, met nog geen 10 euro per week wat ik bij de Jumbo aan boodschappen haal, ga ik het filmen als ik de 4e of 5e ben, ga ik dreigen met facebook en nog wat andere grappen, doe ik aangifte bij de politie, haal tros-opgelicht er bij, en als kers op de taart:

Een topic bij Radar! :D

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Frantic2 schreef:
Dit is echt een actie waarvan ze zelf moeten inzien dat ze die moeten stoppen.
Juist niet. Ik ben er blij mee. Met dit soort acties zijn supermarkten bewust dat klanten niet lang in de rij hoeven te wachten.
Vroeger bij supermarkten als Edah en Jac Hermans stond je heel makkelijk als tiende of vijftiende in de rij. De rij begon regelmatig al halverwege de winkel. Dat is grotendeels voorbij. Alleen bij Albert Heijn bij ons zijn nog regelmatig te lange rijen terwijl er nog volop kassa's open kunnen. Maar omdat die toch te duur is ga ik er ook daarom steeds minder naar toe.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door moederslink »

Klopt Josephien! Zodra men " dreigt " de 4e te worden gaat onmiddelijk een extra kassa open, heerlijk! Men staat dus nooit lang in de rij bij de Jumbo :D

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door kokka »

ik moet zeggen dat ik het al een paar keer gehad heb, en de jumbo waar ik altijd kom doet er echt totaal niet moeilijk over.heb ook een keer een hele volle kar gehad van ruim 130 euro.. dat is toch lekker boodschappen doen hoor, op non-factuur basis
ik roep wel altijd meteen de kassière, zodat ze ziet dat ik de 4e wachtende ben.
laatste keer zei ze nog.. oh heb jij het nou weer?

stofzuigertje

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik kom niet wekelijks bij Jumbo maar had hier gelezen dat ze moeilijk doen.
De zelf scan waren er meerdere zonder rij, maar de normale laat haar scannen, ik loop niet met een dergelijk apparaat door winkel, en laad alles gewoon over....

Maar met 1 normale neerleg kassa zaten ze dus fout en ik wilde weten of de 2 voor mij het nu ook als 4e en 5e ook gratis kregen ja geen enkel probleem.

Heb het hier wel eens anders gelezen en daarom mijn idee om dit soort gevallen als bewijs zelf te filmen want de winkel camera... die vertrouw is niet, even wissen als ze lastig doen en niet elke camera neemt permanent op... dus de kans dat ze net de verkeerde hadden aan staan....

Ik was het vrij forse bedrag vergeten en dacht toen ik die 5 in rij zag staan aan dit forum....
Het geld heb ik niet echt nodig maar het ging om te test....

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door renewouters »

moederslink schreef:Dat is het verhaal : :wink:
In de voorwaarden staat nl: als alle kassa.s op volle toeren draaien en er dus geen kassa in aller ijl geopend kan worden , dan krijgt de 4e wachtende de boodschappen gratis, ergo, ga met 20 man in de diverse rijen staan , dan is er een zeer waarschijnlijk eentje de 4e! Succes! :D
Dit staat in de voorwaarden:

De garantie geldt niet als alle kassa's open zijn. Dan zetten we alles op alles om je zo snel mogelijk te helpen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Jumbo 4de wachtende in de rij

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Josephien12 schreef:
Frantic2 schreef:
Dit is echt een actie waarvan ze zelf moeten inzien dat ze die moeten stoppen.
Juist niet. Ik ben er blij mee. Met dit soort acties zijn supermarkten bewust dat klanten niet lang in de rij hoeven te wachten.
Vroeger bij supermarkten als Edah en Jac Hermans stond je heel makkelijk als tiende of vijftiende in de rij. De rij begon regelmatig al halverwege de winkel. Dat is grotendeels voorbij. Alleen bij Albert Heijn bij ons zijn nog regelmatig te lange rijen terwijl er nog volop kassa's open kunnen. Maar omdat die toch te duur is ga ik er ook daarom steeds minder naar toe.
Mee eens. Bij ons bij de appie heijn XL zijn ook bijna altijd hele lange rijen terwijl er gewoon 6! of meer kassa's onbemand zijn. Afgelopen zaterdagochtend ook: 3 van de 13 kassa's waren open en we stonden met z'n allen tussen de schappen te wachten. :roll:

Wat dat betreft doet Jumbo dit zeker beter dan de AH, want dit dwingt Jumbo om de rijen kort te houden (fijn!). Er zullen mensen zijn "die het erom doen" met dat 4e in de rij en die zal Jumbo terecht weigeren als ze gewoon gelijk een kassa openen zodra die persoon als 4e aansluit en begint te roepen dat hij 4e is. Logisch.

Wanneer er echter een "Appie heijn situatie" zoals bij ons zaterdag zich voordoet moeten ze dan wel iedereen in die belachelijk lange rijen gratis boodschappen geven, vind ik, maar zulke lange rijen heb ik tot nu toe alleen bij Aldi en (voornamelijk) bij de AH meegemaakt.

Gesloten