LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleidende reclame

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
ReginaRutino
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2016 11:40

misleidende reclame

Ongelezen bericht door ReginaRutino »

Hallo,
Ik zie zo vaak misleidende reclame.Wat kun je er aan doen?Dat moet toch aangepakt worden?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zie die niet. Mogelijk dat je bepaalde ideeën krijgt of suggesties als waarheden ziet, of anderzins de boodschap op jouw manier interpreteert. Maar dat maakt het nog niet meteen tot misleiding.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door kokka »

je kan in je achterhoofd houden dat het enige doel van de reclame is om jou over te halen iets te kopen, of je het nu wel of niet nodig had.
Als je alles wat ze verkondigen in TV reclames voor waar aanneemt krijg je nog een hoop teleurstellingen te verwerken in je leven

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door Moneyman »

ReginaRutino schreef:Hallo,
Ik zie zo vaak misleidende reclame.Wat kun je er aan doen?Dat moet toch aangepakt worden?
Maak het eens concreet dan, anders heeft dit topic totaal geen nut.

Mucha

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Als sprake is van misleidende reclame kunt u dit melden bij de Reclame Code Commissie.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door harkja »

Dit vind ik wel een goede reclame....via een klik van de muis komen de boodschappen via internet bij je thuis.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door sjohie »

ReginaRutino schreef:Hallo,
Ik zie zo vaak misleidende reclame.Wat kun je er aan doen?Dat moet toch aangepakt worden?
Individuele reclames kan je melden bij de Reclame Code Commissie, en voor de rest kan je ervoor kiezen om je niet te laten verleiden erdoor. Dat is de enige macht die je als consument altijd hebt, je geld niet uitgeven bij de fabrikant waar je je zo aan ergert.

ReginaRutino
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2016 11:40

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door ReginaRutino »

Ik zal een voorbeeld geven.Dove had een deodorant die volgens hun zeggen geen witte plekken geeft op je kleding. Ik heb die deodorant gekocht en had een grote witte plek

ReginaRutino
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2016 11:40

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door ReginaRutino »

Ik zal het doorgeven aan de reclame code commissie,bedankt

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ReginaRutino schreef:Ik zal een voorbeeld geven.Dove had een deodorant die volgens hun zeggen geen witte plekken geeft op je kleding. Ik heb die deodorant gekocht en had een grote witte plek
In dat geval kunt het beste een klacht indienen bij Dove. Klinkt meer als een productklacht dan om misleidende reclame.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Reclame is vaak een éénzijdige benadering waarbij consumenten inmiddels gewend zijn aan overdrijvingen, mooier-maken en halve waarheden.

Leugens en misleidingen zijn echer NIET geoorloofd. De Reclamecodecommissie kan zich op verzoek hierover buigen, maar kan géén sancties opleggen. Bent u aantoonbaar benadeeld (misleid) kunt u naar de rechter stappen. Wanneer uw kleding door DOVE is beschadigd tégen de toezegging in de reclameboodschap in, kunt u naar de rechter stappen wanneer het betreffende bedrijf niet bereid is u een schadevergoeding te betalen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ReginaRutino schreef:Ik zal een voorbeeld geven.Dove had een deodorant die volgens hun zeggen geen witte plekken geeft op je kleding. Ik heb die deodorant gekocht en had een grote witte plek
Met anekdotisch bewijs kan je geen misleidende reclame aanpakken.....

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door rvjapio »

Reclame is alleen maar misleidend als u zich erdoor laat misleiden

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door Costnix »

Alleen een pastoor mag misleiden :-)
Mijn adagium over reclame is: "In reclame wordt altijd op de waarheid bezuinigd.. Het percentage bezuiniging varieert van 1 tot 100 procent."

Mucha

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

stofzuigertje

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dove is duurder als merkloos.... en als je al moeite hebt met €25,- per maand af te lossen?
Koop meer merkloos en je boycot ook hiermee de reclame zooi.

Tot ziens bij Aldi, Lidl of Action...!

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door kuklos »

Mucha schreef:Natuurlijk is reclame misleiding. Dat weet iedere volwassene.

Ik kwam na het nuttigen van een Red Bull geen centimeter van de grond.
Na het opspuiten van Axe deodorant kwamen de vrouwen niet uit alle richtingen op mij af komen rennen. (De teleurstelling was groot. :( )
Ondanks de aankoop van een nieuwe auto bleek ik in tegendeel tot de reclame, toch niet de weg helemaal voor mij alleen te hebben.
En Heerlijk Helder Heineken smaakte helemaal niet "heerlijk".
Alhoewel je gelijk hebt, toch een kanttekening. Red Bull is over-the-top, Axe ook. Een claim geen witte vlek op je kleding is wel geloofwaardig en een reden om voor een bepaald product te kiezen.

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door Snoodaard »

stofzuigertje schreef:Dove is duurder als merkloos.... en als je al moeite hebt met €25,- per maand af te lossen?
Koop meer merkloos en je boycot ook hiermee de reclame zooi.

Tot ziens bij Aldi, Lidl of Action...!
Wat een compleet bizar forum is dit eigenlijk, ik word een maand lang geband omdat ik zogenaamd off-topic reageer (terwijl dat niet het geval is). Maar de forum psychoot kan gewoon klakkeloos totaal debiele en volstrekt irrelevant gebrabbel plaatsen.

Ach, kijken hoe snel ik een perma ban kan krijgen hier, wel een beetje mee gehad.

Mucha

Re: misleidende reclame

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten