LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Play Simpel Colportage

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Shine »

Zojuist werd ik gebeld op mijn vaste telefoon door Play Simpel. Ze hadden iets moois voor me.
Alvorens de persoon (gewoon nederlandstalig) zijn verhaal kon doen was ik verbaasd dat zij mij belde. Had nog nooit van Play Simpel gehoord. Dus ik vragen hoe zij aan mijn telefoon nummer kwamen.
Daarop kreeg ik als antwoord dat ik een enquete ingevuld had. Ik vroeg wanneer dan. Dit zou 6 maanden geleden zijn.
Hij zei toen bent u (al mijn officiele voorletter initialen niemde hij op) gevolgd door mijn achternaam. Het feit dat mijn achternaam genoemd werd is het punt niet, echter dat mijn officiele voorletters genoemd werden verbaasde mij stevig. Deze gebruik ik namelijk nergens. Alléén bij officiele aangelegenheden in het kaliber belasting, gemeente. In alle andere situatie gebruik ik de voorletter van mijn roepnaam welke anders is dan een van mijn officiele initialen.
Verder,....ik vul nooit enquetes in. Ook niet als ik aankopen heb gedaan. Daarnaast speel ik helemaal geen spelletjes of doe ik mee aan een of andere loterij van welke aard dan ook. Ook nooit gedaan.
Mijn telefoonnummer staat niet in het telefoonboek. Sterker, heeft er ook nooit in gestaan.
Nou weet ik dat bedrijven gegevens doorverkopen. Dus dat mijn telefoonnummer uiteindelijk toch ergens terecht komt voor telefonische colportage verbaast me niet. Wat mij in deze dus wél verbaasd is dat men mijn officiele voorletters wist, terwijl ik die nergens gebruik. Niet bij aankopen, enquetes (waar ik al helemaal niet aan mee doe) of weet ik wat. Alleen dus, zoals al gezegd in officiele situaties van belasting, gemeente, ziekenfonds, rijbewijs, paspoort.

Overigens, als ik internet aankopen doe vul ik niet altijd mijn telnummer in en haal te allen tijden vinkjes weg bij nieuwsbrieven etc. Ook gebruik ik hier dus àltijd de voorletter van mijn roepnaam.
Kortom, verbazing alhier. Hoe kan dit?

De jongeman had ik klaarblijkelijk stupait fait door mijn verbazing en door blijven vragen hoe hij aan mijn gegevens kwam en vragen wat play simple dan eigenlijk is, dat hij mij al snel en onverrichte zaken doorverbond naar het verplichte deel waar je kunt aangeven niet meer door deze aanbieder gebeld te willen worden.

Ik heb op internet naar play simpel gezocht zie wel wel iets, maar kan geen verbindingen leggen. Wie kent deze groep? Wie weet hoe deze groep aan mijn initialen komt?

Erwin05
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2016 00:02

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Erwin05 »

Misschien helpt dit jou verder: http://www.klachtenkompas.nl/stichting- ... lay-simpel
http://www.klachtenkompas.nl/stichting- ... mkbusiness

Ik weet niet of dit het zelfde bedrijf is maar vond dit op klachtenkompas.

Een mogelijke verklaring zou zijn:

Een persoon die in dienst bij de gemeente, menzis, enz, die deze gegevens doorspeelt.

in deze maatschappij is er alles mogelijk en is er niet veel meer te vertrouwen.

Djenssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2016 17:34

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Djenssen »

Bij mij precies hetzelfde: om 14 uur gebeld, elfde verhaal. slecht verstaanbaar. toen hij de 3 cijfers van mijn bankrekening noemde, dacht ik dat het om iets fouts ging... ik hoor graag andere reacties!!
Wie is deze groep en hoe komen ze aan mijn gegevens..???

Thiessen
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2016 15:41

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Thiessen »

Ik werd vandaag gebeld door play simpel. Ik zou een enquête ingevuld hebben en zou iets gewonnen hebben. Ik kon 5 keer gratis meedoen met een loterij. Hij wist mijn naam, mijn adres, en de laatste 4 cijfers vam mijn rekening nummer. Hij vroeg om te controleren wat de eerste cijfers waten, deze heb ik niet gegeven. Hij zei dat ik een email kreeg met Bevestiging gegevens. En zodra ze de betaling ontvangen hadden ik meespeelde... ik vroeg betaling? Hij zegt ja alleemn de eerste loting is gratis. (Tussendoor zei hij nog heel snel iets van 49 euro per trekking). Ik zei dat ik er niet aan mee wilde doen. Ik vroeg hoe ze aan mijn rekening nummer kwamen. Ze zeiden dat ik dit zelf had ingevuld in de enquête. Maar ik vul nooit mijn rekening nummer in. Nu lees ik dat er bij sommige wel iets word afgeschreven zonder toestemming. Bij mij is er nog niks afgeschreven, maar ik maak me er wel druk over. Iemand ervaring hiermee?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Als je je incasso's in de gaten houd kan je de ingeplande incasso's zien voor er wordt afgeschreven. Mocht er toch iets worden afgeschreven kan je het bedrag terugboeken, de tegenrekening blokkeren en melding maken van een onterechte incasso bij de bank.

Thiessen
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2016 15:41

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Thiessen »

Bedankt! Ik had inderdaad al met de bank gebeld. Maar ik vind het belachelijk dat dit gewoon kan en hoe ze aan mijn gegevens komen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Tja, je moet heel voorzichtig zijn met je gegevens.

jentje82
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2016 15:00

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door jentje82 »

mijn vriend is vandaag ook gebeld door play simpel
ga niet het hele verhaal vertellen maar lijkt heel veel op hier boven allemaal
alleen nog geen geld afgeboekt.
mijn vriend was heel boos tijdens het bellen op hun. omdat hun de banknummer enzo hebben .
Heb gezocht naar de klachten en een tel gevonden heeft mijn vriend heen gebeld.maar niet duidelijk een antwoord hoe ze aan de gegevens komen
en iedere keer zo van je hebt een vragenlijst ingevult en zo hebben we je gegevens wat dus helemaal niet waar is.
maar ze zullen zijn gegevens binnen 24 uur verwijderen.
ik vind dit niet normaal zo hoop dat radar hier werk van willen maken.

Thiessen
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2016 15:41

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Thiessen »

Ik heb ook nooit een enquête ingevuld en ik vraag me ook af hoe ze aan mijn gegevens komen. Een kennis van mij is diezelfde dag ook gebeld door hen. Ik hoop ook dat radar hier werk van maakt!

Erwin05
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2016 00:02

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Erwin05 »

Hoe ze aan je gegevens komen is vrij simpel door bv een bedrijf waar jij een aankoop hebt gedaan via internet.

Mij bellen zo ook nog steeds toen ze mij de eerste keer belde werd mij verteld dit was naar aanleiding van een pakketjes hoe weten ze in gods naam dat ik iets heb besteld ik had inderdaad iets besteld bij coolblue mijn N.A.W., bankrekening en telefoonnummer alles weten ze.

4 weken terug belde ze mij weer ik heb gezegd dat ik niet meer gebeld wil worden en heb de verbinding verbroken was nummer onbekend.
Ik was geselecteerd en kon weer van alles gratis krijgen.

Dus voorzichtig zijn met je gegevens dat gaat helaas niet op.

obkch
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2016 22:45

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door obkch »

Weet iemand email, telefoonnummer of adres van Play Simpel????
Er wordt nu al 3x 49,95 afgeschreven via Stichting Derdengelden MkBusiness voor Play Simpel.
Ik weet niet eens wat het voor bedrijf is, kan niets vinden van hen, krijg nooit wat van hen, heb nooit een contract getekend of zo of nooit via de telefoon op iets ja gezegd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Julie4444 »

obkch schreef:Weet iemand email, telefoonnummer of adres van Play Simpel????
Er wordt nu al 3x 49,95 afgeschreven via Stichting Derdengelden MkBusiness voor Play Simpel.
Ik weet niet eens wat het voor bedrijf is, kan niets vinden van hen, krijg nooit wat van hen, heb nooit een contract getekend of zo of nooit via de telefoon op iets ja gezegd.
Via internetbankieren kan je de afgeschreven bedragen binnen 56 dagen na afboeking terughalen. Ook kan je hun rekening blokkeren, zodat ze niet vanaf die rekening opnieuw kunnen afschrijven.

Doe bij je bank een melding van onterechte incasso's door dit bedrijf.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door olaf79 »

En doe aangifte bij de politie wegens oplichting. Geld afschrijven zonder iets te leveren of besteld te hebben is niks meer of minder dan dat.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Julie4444 »

olaf79 schreef:En doe aangifte bij de politie wegens oplichting. Geld afschrijven zonder iets te leveren of besteld te hebben is niks meer of minder dan dat.
Mhm, ik zou het toch diefstal noemen en niet oplichting, aangezien de vraagsteller van niets zegt te weten.

Maica
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2016 11:46

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Maica »

Ook wij zijn gebeld en er zal een deze dagen €49,95 van onze rekening afgehaald worden.
Ik heb een weigering gestuurd naar de bank.
Ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Is het verstandig om nu al aangifte te doen bij de politie?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Maica schreef:Ook wij zijn gebeld en er zal een deze dagen €49,95 van onze rekening afgehaald worden.
Ik heb een weigering gestuurd naar de bank.
Ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Is het verstandig om nu al aangifte te doen bij de politie?
Kun je doen.

Daarnaast: Bij internetbankieren de geplande transactie blokkeren en melding doen van onterechte incasso bij de bank. Weet niet wat je bedoelt met "weigering gestuurd naar bank", maar goed.

geronimo_nr76293
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2016 14:12

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door geronimo_nr76293 »

Ze hebben mij op mijn mobiel gebeld en wisten inderdaad belachelijk veel over me.
een maand of wat geleden hebben ze ook al gebeld maar zat ik in de auto en kon ik ze niet verstaan.
Ze blijven lekker doordrammen. Toen ze een opname wilde starten heb ik toch eens gevraagd hoe dat hun systeem werkt. Ik geef namelijk geen toestemming voor incasso, maar als ik niet binnen 14 dagen aangaf dat ik niet mee wilde doen dan zouden ze 49,95 afschrijven.
Ze bleef doordrammen dat ik geen enkel risico liep omdat ik OF wat zou winnen met 100 loten. Of mijn geld terug zou krijgen.

Ik heb aangegeven dat ik inderdaad gewonnen had omdat ik geen toestemming gaf voor incasso. Prettige middag en tot ziens. Toch maar even de bankrekening in de gaten houden qua incasso opdrachten. Vreemde praktijken.

Cynthia12S11
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:16

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Cynthia12S11 »

Alles wat hieronder staat is inderdaad van toepassing. De hele week al lastig gevallen door een privénummer. Na opnemen was het een dame van Play Simpel, zou ooit een enquete hebben ingevuld, etc etc. Toevallig gaf de dame aan dat zij een soortgelijke geboortedatum had, te weten 21-04-1990. Vreemde praktijken allemaal. Helaas ben ik in afwachting van de email. En zal natuurlijk de rekening in de gaten moeten houden. Ik hoop zeker dat naar aanleiding van al deze berichten, Radar dit oppakt.

koertb
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:01

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door koertb »

Ik werd zaterdag gebeld door een vriendelijke vrouw die mij dit ook wilde aansmeren. Mijn telefoon neemt automatisch gesprekken op.
Ik gaf tijdens het beantwoorden van de vragen tijdens de opname voor aanmelding bewust onduidelijke antwoorden en ook een aantal keer 'nee'. En ook een aantal keer 'ja, maar ik meld me hierbij niet aan'.

Toch kreeg ik een email en heb me op basis daarvan direct kunnen afmelden.
De mevrouw die mij zaterdag belde wist ook alles van me, ook mijn iban. Vandaag heb ik gebeld en mij werd verteld bij play simpel dat ze dat nooit weten. Toch heb ik mijn opname geluisterd en daar moest ik de laatste 3 nummers opnoemen om te verifieeren. Zij noemde vervolgens mij hele iban-nummer op.

Ik ben opheldering aan het vragen per mail en heb ook deze casus bij mijn jurist neergelegd. Deze gaf aan dat er diverse dingen niet kloppen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Julie4444 »

koertb schreef:Ik werd zaterdag gebeld door een vriendelijke vrouw die mij dit ook wilde aansmeren. Mijn telefoon neemt automatisch gesprekken op.
Ik gaf tijdens het beantwoorden van de vragen tijdens de opname voor aanmelding bewust onduidelijke antwoorden en ook een aantal keer 'nee'. En ook een aantal keer 'ja, maar ik meld me hierbij niet aan'.

Toch kreeg ik een email en heb me op basis daarvan direct kunnen afmelden.
De mevrouw die mij zaterdag belde wist ook alles van me, ook mijn iban. Vandaag heb ik gebeld en mij werd verteld bij play simpel dat ze dat nooit weten. Toch heb ik mijn opname geluisterd en daar moest ik de laatste 3 nummers opnoemen om te verifieeren. Zij noemde vervolgens mij hele iban-nummer op.

Ik ben opheldering aan het vragen per mail en heb ook deze casus bij mijn jurist neergelegd. Deze gaf aan dat er diverse dingen niet kloppen.
Nee, dat er dingen niet kloppen lijkt me duidelijk. Je zegt duidelijk nee en zij doen alsof je ""ja" hebt gezegd.

Even ter zijde: waarom zou je je gegevens bevestigen als je helemaal niets van hen koopt? Dat lijkt me ook vrij onnodig en niet echt handig.

Gesloten