Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
sengelha
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2010 16:25

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door sengelha »

Ik ben ook in de praktijken van Oscar Helm getuind. In maart (2019) het boek besteld, maar eigenlijk verder niets mee gedaan. Het viel me al op dat vervolgens bergen met mails kreeg, waar ik helemaal niet op zat te wachten. Vond dat al erg opdringerig.

In juni zag ik dat er een bedrag was afgeschreven. Dat heb ik gestorneerd, omdat ik wist dat ik de rekening voor het boek al betaald had. In de vakantieperiode wat minder goed opgelet. Nu zag ik dat er weer een bedrag van € 19,97 was afgeschreven. Dat heb ik ook gelijk gestorneerd. Vervolgens in bankrekening gezocht en toen kwam ik er achter dat ze al vanaf april aan het incasseren zijn. Ik heb direct een mail gestuurd en mijn bank gebeld. De bank heeft het rekeningnummer geblokkeerd, dus ze kunnen nu geen geld meer van mijn rekening halen. Augustus konden ze nog terugboeken, maar april, mei en juli niet meer.

Op mijn mail kreeg ik onderstaand antwoord. Ik heb weer gereageerd dat ik zeker geen formulier ga invullen om me af te melden, omdat ik me nooit heb aangemeld. En dat ze door mijn bank geblokkeerd zijn voor mijn rekening en dat ik het resterende geld (€ 59,91) van april, mei en juli ook terug wil. Mij benieuwen...

WAT EEN OPLICHTERS!!! Dit is gewoon pure misleiding.



------------------------------------------------------
Beste ...,

Bedankt voor je e-mail.

Het is zeer spijtig om te horen dat je onwetend lid bent geworden van het videoprogramma, dat was namelijk nooit de bedoeling.

Op de productpagina, de bestelpagina (bovenaan staan duidelijke bulletpoints) en in de algemene voorwaarden staat duidelijk vermeld dat je in het pakket gratis de eerste maand van het video lidmaatschap kan krijgen.

Hierbij werd aangegeven dat de eerste maand gratis is maar dat je daarna € 19,97 per maand betaald. Via het nieuwe SEPA incasso (e-mandate) is een handtekening daarbij niet nodig. Op de productpagina en betelpagina kon je nog kiezen of je wel of niet het video lidmaatschap wilde krijgen bij het boek/ebook.

In jouw geval heb je het pakket inclusief lidmaatschap gekozen. Je had daarbij nog 30 dagen de tijd gekregen om je risicovrij en per direct af te melden voordat de eerste betalende maand werd afgeschreven.

Indien je je gebruikersnaam en/of wachtwoord niet meer weet om in te loggen voor het videoprogramma, kan ik je daarbij helpen.

Je kunt je afmelden van het lidmaatschap door het formulier in te vullen op de volgende pagina:

https://senhpayments.nl/afmelden-lidmaatschap/

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
... (klantenservice)

-------------------------------------------------------

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt bij uw bank een Melding Onterechte Incasso starten en dan komt de rest ook terug.

Jolanda W
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2019 18:16

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Jolanda W »

Helaas kwam ik er een paar weken geleden achter dat er al een half jaar euro 19,97 van mijn rekening wordt afgehaald na het bestellen van een boek. Door de manier waarop dat gebeurt valt het niet echt op. Helaas kwam ik pas na een half jaar achter. Na enig onderzoek kwam ik achter dezelfde conclusie als vele ‘lotgenoten’ hierboven. Het verbaast mij enorm dat deze praktijken jaren kunnen doorgaan terwijl hier al heel lang mensen op een hele doortrapte manier - die echt niet door de beugel kan - er ingeluisd worden. Waarom grijpt niemand in? Ik ben blij met dit forum daardoor heb ik ook contact opgenomen met de bank en actie kunnen ondernemen. De uitgeverij is telefonisch niet bereikbaar en om aan je referentie nummer te komen om iets stop te zetten waar je nooit om hebt gevraagd is ook een heel gedoe. En dan durven ze het nog over een opzegtermijn te hebben. Wat mij ook opviel is dat er verschillende benamingen worden gebruikt bij de afschrijven. Ik ging kijken hoe lang het al aan de gang was en dacht in eerste instantie dat het meeviel maar bij nader onderzoek bleek na een paar maanden de naamgeving bij de afschrijvingen aangepast te zijn. De ene keer Beheer derdengelden en de andere keer clientgelden waardoor het niet direct opvalt.

Kortom: Deze verkooptechniek is zo ontzettend fout. Ik raad iedereen aan om nooit met dit bedrijf in zee te gaan. Er wordt gezegd dat het betreurt wordt dat mensen ongevraagd lid worden van een video lidmaatschap maar het gebeurt nog steeds. Hoe kan het dat iemand ongevraagd na het bestellen van een boek iedere maand bijna 20 euro van je rekening haalt? Deze man of bedrijf moet echt gestopt worden.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jolanda

Het verdient ook aanbeveling minstens éénmaal per maand uw bankafrekeningen zorgvuldig te controleren, dan was u er na één maand al achter geweest.

Bonsonge
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2019 13:04

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Bonsonge »

Oscar Helm/ Afslank Receptenbijbel bedient zich van zeer kwalijke en misleidende marketingtrucs. Daarnaast is de communicatie met hun helpdesk waardeloos. Ik heb daar ruimschoots ervaring mee. Zo heb ik betaald voor een tweede maand toegang tot de video's maar ik heb deze toegang niet gekregen.. Hierover ben ik al dagen in contact met de helpdesk via het contactformulier en via mails. Dit lost niets op. Je krijgt een antwoord dat niets oplost en waaruit blijkt dat ze zich niet eens verdiept hebben in het probleem. Zelfs als je dus weet dat je maandelijks betaald voor toegang tot hun diensten en hiertoe bereidt bent, wordt je niet geholpen en krijg je dus niet waar je voor betaald.

Een andere truc van hen waar ik ben ingetrapt; na aankoop van de receptenbijbel krijg je een speciaal aanbod waarop je binnen 15 minuten moet beslissen. Het gaat om de aankoop van het boek Slank in 15 minuten. Omdat het een speciale aanbieding betrof waarop je binnen 15 minuten moest reageren, dacht ik dus dat je als speciale aanbieding het fysieke boek zou krijgen voor de prijs van het ebook. Niet dus. Het ging over de verkoop van het ebook voor de prijs waarvoor je het boek ten alle tijden op de website kon kopen. Je werd dus onder druk gezet voor niets.

Ik vind dit absoluut niet kunnen. Hier moet iets tegen gedaan worden. Heeft iemand uitgezocht of hier iets tegen gedaan kan worden met bijvoorbeeld hulp van Tros Radar of de Consumentenbond? Ik hoor graag jullie reacties.

Claire V
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2019 10:53

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Claire V »

Helaas ben ik hier ook in gestonken. Je koopt een boek met recepten en vervolgens blijf je maandelijks betalen voor … NIETS! De vele emails zijn met name irritant dus daar heb ik me meteen voor uitgeschreven. Het woord abonnement komt nergens voor in de communicatie (ook niet in de bevestiging of in de product omschrijving) dus kan niet anders dan concluderen dat dit opzettelijk wordt verzwegen. Triest dat zo'n organisatie op deze manier geld wil verdienen.

Ases
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2019 08:58

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Ases »

Ook ik heb mij toch laten verleiden om een boek te bestellen bij Oscar Helm, ik had de revieuws wel gelezen, maar ik dacht : dat gebeurt mij niet. Gewoon goed opletten dat je de juiste dingen aanvinkt en dan bestel je alleen t boek en NIET t abonnement. Schertst m’n verbazing dat ik na t bestellen toch zie dat ik t abonnement heb. Ik schrik al wel, maar overal wordt e gerustgesteld dat je je eenvoudig kunt afmelden: stuur me een mailtje zegt Oscar!!! Ik dus 2 mails gestuurd dat ik absoluut GEEN abonnement wil. Daar ook 2 x een bevestiging van gehad dat de mail ontvangen was. Dus ik gerustgesteld. Maar nu is er toch een bedrag afgeschreven!! Heb hierover weer een mail gestuurd, ik zou niet het juiste formulier gebruikt hebben🤨. Ik vind dit een schandalige werkwijze. De website lijkt heel helder en duidelijk maar t is bijna onmogelijk om t zo in te vullen dat je niet aan t abonnement vast zit. Je kunt t boek ook alleen maar bestellen met een automatisch incasso, ik snap nu waarom. Want dan denkt Oscar Helm ongelimiteerd geld af te kunnen schrijven voor een abonnement waar ik nog nooit 2 seconde naar gekeken heb.

Astrid van den Berg

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U had ook die incasso voor dat abonnement kunnen blokkeren en nu in ieder geval storneren.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Met automatische incasso is er toch geen probleem. Haal je geld terug en start een moi, melding onterechte incasso op bij jouw bank. Daarna heeft hij een probleem.

joep777
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2019 07:53

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door joep777 »

Heel veel mensen zijn net als ik de dupe. Kwam er vandaag achter dat men 2 automatische incasso's had gedaan zonder dat ik er iets van afwist. Bij de bestelling van het boek loop je in de val. Er staat ergens een vinkje bij voorbaat al aangevinkt en zit men ook vast aan een abonnement. Lezers u bent gewaarschuwd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik vind automatische incasso juist het gemakkelijkste. Dertien weken tijd om het terug te halen en als er helemaal geen automatische incasso is afgegeven zelfs dertien maanden met een M.O.I. Daarbij hoort dan ook een grote boete voor de onterechte incassant.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Storneren kan normaal binnen achtweken, niet dertien.

Scientist
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2019 16:41

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Scientist »

S & H uitgeverij maakt misbruik van de mazen in de wet. De bestelpagina van de Afslank Receptenbijbel is zodanig opgesteld, dat mensen misleid worden en een abonnement krijgen aangesmeerd zonder dat ze het in de gaten hebben. Eerst wordt er 27,00 of 37,00 van je bankrekening afgeschreven en vervolgens schrijft S & H maandelijks 19,97 Euro van je bankrekening af en dat krijg je op een gegeven moment in de gaten. Dan is het natuurlijk te laat.

Als je klaagt over de maandelijkse afschrijvingen, krijg je een standaardmail terug. Ik had mailcontact met ene Peter van de "klantenservice", die alleen maar wijst op het beleid van de uitgeverij. S & H en klaarblijkelijk ook de auteur van het boek (Oscar Helm) doen graag of hun neus bloedt en graaien - waarschijnlijk met een grijns op hun gezicht - op die manier iedere maand bij legio mensen bijna 20,00 per maand van hun bankrekeningen.

Expliciet op de bestelpagina IN HET BESTELKADER vermelden, dat je meteen aan een abonnement van 19,97 per maand vastzit, is er niet bij. Nee, je wordt middels een * op slinkse wijze naar de kleine letters onder het bestelkader verwezen. Voor die handelswijze is heel bewust gekozen, anders had men het allang gewijzigd.

Kortom, mensen misleiden binnen de mazen der wet en maar geld binnen graaien. Voor mij riekt het naar oplichting en ik vraag me af of RADAR aan dit soort misleidende koppelverkoop niet eens aandacht kan besteden. Dit deugt namelijk echt niet.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees toch dit op die site.

* Bij digitale bonus 5 krijg je de eerste maand van het videoprogramma gratis. Binnen 30 dagen kun je je per direct en kosteloos afmelden via het afmeldformulier. Daarna betaal je €19,97 per maand voor toegang wat tevens opzegbaar is via hetzelfde afmeldformulier. Na aankoop krijg je direct je inloggegevens van je automatisch gecreëerde account om de video's te bekijken

mirjam_marcel
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2020 20:35

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door mirjam_marcel »

Helaas zie ik al deze berichten te laat, en ben ik ook in deze snikie verkoop techniek getuind.... vanaf juni tot nu dus voor nop betaald! Het is dus nog steeds gaande. en natuurlijk heb ik dan zelf niet goed gelezen blijkbaar, maar als het zo vaak voorkomt is dit echt niet oke.

c.marsman
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2020 21:13

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door c.marsman »

Begin september 2019 heb ik de afslankbijbel van Oscar Helm gekocht. Het is mijn in 49 jaar nog nooit gebeurd dat ik een boek gekocht heb en uiteindelijk met een abonnement opgescheept zit. Helaas kom ik 5 maanden later pas achter. Wat een slechte zaak zeg!

Oscar Helm
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2018 12:20

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Oscar Helm »

Hallo, Oscar hier,

Ik vind het spijtig om te horen dat sommige klanten na de gemaakte aanpassingen nog ontevreden zijn.

Omdat er blijkbaar soms nog steeds verwarring is, ga ik de verkoop van de lidmaatschappen op een andere manier aanbieden. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan een constructie als:

- Pakket 1: Digitaal - € 27
- Pakket 2: Digitaal + Fysiek - € 37
- Pakket 3: Digitaal + Fysiek + Abonnement - € 37 + €19,97 p/m

Bij pakket 3 zal dan duidelijk staan dat de eerste maand gratis is en dat je daarna €19,97 betaald voor het video lidmaatschap via automatische afschrijving, met de eerste betaling van het boek als toestemming. Het zal hierbij extra duidelijk zichtbaar zijn voor de consument en we zullen de feedback hiervan monitoren.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het heeft even geduurd, het eerste bericht in dit topic dateert van december 2017, maar het lijkt mij een welkome aanpassing.

Carola Sp
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2020 16:13

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Carola Sp »

Ik ben in dezelfde fout gegaan als de meeste mensen in dit forum. Geen idee dat je een abonnement bij je boek cadeau krijgt waar je zelf iedere maand voor betaald. Inmiddels 7 maanden afgeschreven. Baal enorm dat ik zo dom was om niet mijn rekening meer te controleren. Moest zoeken waar ik kon afmelden en dan werkt telefoon niet en contactformulier niet als je de aanmeld datum niet weet. Hoop op reactie via gewoon contact formulier en dat mensen eerder dit forum lezen zodat ze niet dezelfde fout begaan.

hartogsveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2020 13:57

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door hartogsveld »

Ook ik ben slachtoffer van deze trucs/verkooptechniek. Ik zoek medestanders/manieren om deze praktijken aan de kaak te stellen. Het is me nog nooit eerder overkomen dat ik op zo'n manier erin ben geluisd en iemand mij lange tijd onterecht en ongewenst geld afhandig heeft gemaakt. Ik weet zeker dat wij het topje van de ijsberg vormen en dat er nog veel meer gedupeerden zijn. Wie gaat dit stoppen?

Plaats reactie