Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Oscar Helm
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2018 12:20

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Oscar Helm »

Beste Margriet, Oscar hier,

Met de dikke stippen bedoel jij bulletpoints volgens mij. Deze stonden er altijd al en is de samenvatting van wat je gaat bestellen.

Je kunt nu vanaf de productpagina kiezen voor het pakket waarbij je geen lidmaatschap neemt maar alleen het boek, zie de link https://afslankreceptenbijbel.nl/beveil ... k.php?boek waar je dan op uitkomt.

De meeste mensen zeggen vrij snel het abonnement op. Je krijgt bij vrijwel iedere bank tegenwoordig een melding dat er een incasso gaat plaatsvinden, die je ook kunt storneren als je geen handtekening hebt gezet want je hebt in zo'n geval meer rechten. Je aanname klopt dus niet.

Het overgrote deel van de klanten is tevreden met het boek los of het boek + videoprogramma. Voor de mensen die niet tevreden zijn of het niet gelezen hebben, zijn we coulant. Zo is het enige termijn dat bij je geïncasseerd werd geannuleerd.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja ja, het zal allemaal wel. Ik heb net zelf even gekeken. Ik moet flink scrollen om bij een link naar de afslankbijbel te komen. Op die pagina scroll ik me helemaal een ongeluk, vind onderaan eindelijk de kop "Digitaal € 27,-" en klik opgelucht op de opvallende oranje knop "toevoegen aan winkelwagen". Op de bestelpagina staat het maandabonnement lekker verstopt in een blokje tekst, dat eindigt met (GRATIS).

Ja het staat er allemaal, ja er staat ook een niet zo opvallend linkje om "zonder bonus" te bestellen. Maar u doet er wel alles aan om de kans te maximaliseren dan men over het hoofd ziet dat men zich abonneert.

Veel klanten hebben het abonnement niet in de gaten. Gaan ze na een paar maanden klagen, dan stort u heel coulant de laatste termijn terug. Nou chapeau!

Weet u wat écht netjes zou zijn? Eén duidelijk bestelformulier, waar de verschillende opties aan of uit te vinken zijn, en waarbij alleen het e-book standaard is aangevinkt. Maar ja, u wilt die gemakkelijk opgestreken omzet niet kwijt. Wat zegt u? Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral. Ja, zo is het maar net; dat had die ouwe Brecht toch al goed gezien, Oscarchen!

Soesje3
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2018 10:52

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Soesje3 »

Ook ik ben er helaas ingetrapt... Op 28 mei 2018 dit boek besteld. Wat overigens een prima boek is maar zeker niet heel speciaal. Maar ik kwam er eergisteren achter dat zij al sindsdien €19,97 per maand van mijn rekening schrijven voor een of ander abonnement waar ik niet mee akkoord ben gegaan. Schijnbaar zijn dit de "bonussen" en staat er ergens onder aan de site een heel klein linkje met ik wil het boek zonder bonussen.

Ik heb me dan ook direct afgemeld, het laatste maandbedrag laten storneren en een klacht ingediend. Helaas heb ik daar nog geen reactie op gekregen. Ik ga nog contact opnemen met mijn bank en het juridisch loket om te bezien of ik de andere maandbedragen terug kan krijgen aangezien ik nergens voor getekend heb en deze wijze van verkoop volgens de consumentenbond niet meer mag.

Ik hoop dat andere mensen door deze berichten ten worden gewaarschuwd en het boek niet kopen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Erthanax »

Binnenkort op dit forum: "Beste Soesje3, Oscar hier".
Dan komt Oscar opnieuw met een heel invoelend gebracht coulance-aanbod. Maar zijn discutabele handelspraktijken aanpassen, dat zit er niet in. Wedden?

stofzuigertje

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb de aanbieding gekeken, en vind het onduidelijk wat ik nu zal krijgen als ik het had aangemeld en binnen 60 dagen had gestopt....
Of ik dan al het geld terug zou krijgen?

De website is niet bepaald makkelijk te gebruiken en vooral van bestel terug naar de site loopt niet zoals het hoorde.
Het enige dieet wat ze wel waar kunnen maken is de afgeslankte bankrekening als ik hier op in zou gaan!

Een een bijbel, meer een dubieuze afslank sekte zou ik het willen noemen.

Soesje3
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2018 10:52

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Soesje3 »

Jammer, geen reactie van Oscar. Natuurlijk ook geen reactie op de mail die ik heb gestuurd...

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Erthanax »

Inderdaad jammer. Een reactie zou toch wel netjes zijn geweest, nog afgezien van de inhoud ervan.

Jinta
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2018 16:06

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Jinta »

Ik wilde het boek aanschaffen nadat ik op de facebook 'koolhydraat beperkt afvallen' pagina had gekeken. Er stonden voor- en na-foto's van dames en vertelden dat ze het met het boek hadden gedaan van Oscar Helm.
Eerst viel me op dat er maar 1 persoon telkens treffende antwoorden gaf, die ben ik gaan zoeken op facebook en je kon helemaal niets in het profiel zien... hmmm toen ben ik verder gaan zoeken. Ik zag weer een foto van een afgevallen dame en een pakkend verhaal erbij, uiteraard met verwijzing naar het boek. Het riekte ... haha
Ik heb haar naam opgezocht op facebook en ook daar was alles geblokkeerd. Toen heb ik de foto in google gegooid en kijk daar! Er stonden wel 4 verschillende sites die de foto gebruikte.
Uiteraard heb ik een opmerking geplaatst dat de foto, dus ook het verhaal nep was. Ik ben direct geblokkeerd :-)
Nep Nep Nep!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat kon u toch van te voren weten.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ik lees hier vooral dat 'veel' mensen hun rekening blijkbaar slecht controleten en dat radar moet zorgen dat ze niet in onduidelijke verkooppraatjes trappen. Dit lijktme de omgekeerde wereld.

fenne001
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2018 09:38

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door fenne001 »

Ook hier een boek gekocht en geen abonnement aangegaan. Toch is er een paar maanden geld van mijn rekening afgeschreven waar ik geen toestemming voor heb gegeven. Heb toen per direct het geld laten terugboeken via de bank en het zogenaamde lidmaatschap opgezegd. Meteen kreeg ik een reactie dat deze per direct opgezegd werd.
Ik ben heel benieuwd of dit dan nu ook echt gestopt is. Maar de manier hoe dit gedaan is, klopt zeer zeker niet.
Voor iedereen die er over denkt om dit boek te kopen of online iets aan te gaan, zal ik zeker afraden....

regmweber
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2018 08:41

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door regmweber »

Op 28 augustus 2018 de Afslankbijbel besteld en betaald. In de bevestigingsmail staat geen woord over een abonnement.
Vanaf september j.l. de incasso afgekeurd. Nimmer een reactie ontvangen. Vandaag, 27 november 2018 opgezegd.
Verzoeken tot betaling zal ik afwimpelen.

Petrie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2019 09:06

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Petrie »

Bij mij word ook elke maand bijna 20€ afgeschreven, dit is nu al opgelopen tot bijna 300€.
Fijn voor Meneer Helm als je op deze manier aan je geld wil komen, over de rug van anderen!!!

mamaG
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2011 23:09

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door mamaG »

Het zijn ongelooflijke oplichters, die nog helemaal niets hebben veranderd aan de praktijken. Ik ben er kennelijk ook ingestonken, ik had voor 17 euro het receptenboek, waar niets bijzonders instaat, gekocht en gedownload, maar blijkt er in de factuur in de kleine lettertjes te staan dat ik voor incasso heb gekozen, waarmee ik dus ook kennelijk een vinkje over het hoofd heb gezien dat ze me elke maand 20 euro zouden mogen afschrijven.
Het zorgelijke is, dat ze daar kennelijk al jaren lang mee wegkomen!
Via mijn rechtsbijstandsverzekering wil ik dit aanpakken, want dat kan toch echt niet!
Bah zeg, wat een oplichters.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

mamaG schreef:
30 apr 2019 22:30
Het zijn ongelooflijke oplichters, die nog helemaal niets hebben veranderd aan de praktijken. Ik ben er kennelijk ook ingestonken, ik had voor 17 euro het receptenboek, waar niets bijzonders instaat, gekocht en gedownload, maar blijkt er in de factuur in de kleine lettertjes te staan dat ik voor incasso heb gekozen, waarmee ik dus ook kennelijk een vinkje over het hoofd heb gezien dat ze me elke maand 20 euro zouden mogen afschrijven.
Het zorgelijke is, dat ze daar kennelijk al jaren lang mee wegkomen!
Via mijn rechtsbijstandsverzekering wil ik dit aanpakken, want dat kan toch echt niet!
Bah zeg, wat een oplichters.
Dus u kiest voor automatische incasso, u gaat een abonnement aan en dat duurt al jaren? Wijze les voor de volgende keer, eerst kijken wat u tekend, kijken waar en of er vinkjes moeten staan en toch wel iedere maand even uw bankafschriften controleren.
O ja, of het oplichters zijn kan alleen een rechter bepalen. Niet slim om dat soort uitspraken te doen als u uw rechtsbijstand er nog op moet zetten.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door criticus2 »

Petrie schreef:
25 apr 2019 09:11
Bij mij word ook elke maand bijna 20€ afgeschreven, dit is nu al opgelopen tot bijna 300€.
Fijn voor Meneer Helm als je op deze manier aan je geld wil komen, over de rug van anderen!!!
dat het bij Helm wellicht niet helder vermeld staat waar je je aan verbindt is wellicht 1 ding, maar dat u dit zelf zo lang heeft laten doorlopen kan u behalve uzelf mi niemand anders verwijten... het is namelijk gewoon snel opzegbaar.. voor de rest kunt u alle belangrijke info hier vinden, ik zou zeggen: doe daar iets mee.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door berndv »

Petrie schreef:
25 apr 2019 09:11
Bij mij word ook elke maand bijna 20€ afgeschreven, dit is nu al opgelopen tot bijna 300€.
Fijn voor Meneer Helm als je op deze manier aan je geld wil komen, over de rug van anderen!!!
20 euro laten oplopen tot 300 euro betekent volgens mij 15 maanden door laten lopen :shock:

de handelswijze keur ik op geen enkele wijze goed, maar als een bedrijf ongemerkt 15 maanden lang kan afschrijven moet u zichzelf wellicht ook eens achter de oren krabben over hoe u uw bankrekening beheert. Het bedrijf hoort deze handelswijze niet toe te passen, maar ik zou wel 1 keer per maand de betalingen eens langslopen om dergelijke abonnementen te voorkomen.

BORGIE25
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2019 15:39

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door BORGIE25 »

Ook k heb een hele nare ervaring met deze meneer Oscar Helm. Ik zit nog te wachten op een restitutie van 37 euro. Er wordt niet gereageerd op de mail, telefonisch zijn ze onbereikbasr.
Happy Healthy, een grote oplichter is het

nicolette.van-dreumel
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2019 10:07

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door nicolette.van-dreumel »

Blijkt ook hier ineens maandelijks afgeschreven schandalig. Doet dus niets met de commentaren die er op geleverd zijn. Ik dacht een boek te kopen nu blijkt ik elke maand een bedrag te betalen. Ik stort dit nu terug.
Is echt niet duidelijk!!

Tinekevanderkwaak
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2019 16:26

Re: Foute verkooptechniek van Oscar Helm en S&H Uitgevers

Ongelezen bericht door Tinekevanderkwaak »

Geloof helemaal niks van deze onzin over verbeteren, ik heb hetzelfde probleem nu aan mijn broek hangen. Ik ga stappen maken, dit loopt de spuigaten uit.

Plaats reactie