LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Microsoft zelf komt actie met Forza 7 niet na

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
oetkunder
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2018 22:57

Microsoft zelf komt actie met Forza 7 niet na

Ongelezen bericht door oetkunder »

Op 19 december 2017 via Microsoft een Xbox One gekocht met als speciale actie gratis het spel Forza 7 (t.w.v. EUR 69,99). Op het scherm stond "geselecteerd" en "EUR 0,00", maar omdat het niet op de bestelbon verscheen, voor de zekerheid een printscreen gemaakt (zie bijlage)
bestelling xboxone met Forza.docx
printscreen die duidelijk toont dat Forza 7 gratis is bij mijn bestelling van een nieuwe XBoxOne.
(492.75 KiB) 55 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
. De verzendmethode "spoed" werd gratis aangeboden met de "garantie" dat het product er voor de Kerst zou zijn.
Niet dus; levering op 28 december 2017. Leed snel geleden, iedereen blij, het spelen kon beginnen. Niet dus, want Forza 7 zat er niet bij.
Direct op 28 december een e-mail gestuurd, met voor de zekerheid de printscreen als bijlage, waar nooit een reactie op is gekomen.
Na nog een e-mail (zonder reactie) uiteindelijk op 16 januari gebeld met Microsoft Nederland en zowaar een mens gesproken. Op hun verzoek de printscreen naar een ander e-mail adres gestuurd, waarna deze zaak "geëscaleerd" zou worden.
Twee dagen later ben ik teruggebeld met de uitleg: "wij kunnen u helaas het toegezegde spel niet meer toezenden omdat deze actie niet meer loopt".
De medewerker aan de telefoon gaf aan dat ik binnen een maand het hele product zou kunnen terugsturen als ik niet tevreden was, maar dat het absoluut niet mogelijk zou zijn om alsnog het spel toe te sturen, want op die vraag was nou eenmaal al een beslissing genomen.
Beleefd heb ik uitgelegd dat ik om 2 redenen bij Microsoft heb gekocht, en niet bij een ander, nl. de belofte snel te bezorgen en de belofte van een gratis spel, maar dat Microsoft beide beloftes niet is nagekomen, hier geen excuses voor aanbied, en vervolgens zelfs volstrekt onwillig is om een klein probleem eenvoudig op te lossen.
Ik ben heel boos, voel me onbeschoft benaderd, en heb geen idee wat ik kan doen.
(het terugsturen van de set lost niets op: een vergelijkbare aanbieding is nu - na Kerst - niet te vinden).

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Microsoft zelf komt actie met Forza 7 niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

oetkunder schreef:Op 19 december 2017 via Microsoft een Xbox One gekocht met als speciale actie gratis het spel Forza 7 (t.w.v. EUR 69,99). Op het scherm stond "geselecteerd" en "EUR 0,00", maar omdat het niet op de bestelbon verscheen, voor de zekerheid een printscreen gemaakt (zie bijlage)
bestelling xboxone met Forza.docx
. De verzendmethode "spoed" werd gratis aangeboden met de "garantie" dat het product er voor de Kerst zou zijn.
Niet dus; levering op 28 december 2017. Leed snel geleden, iedereen blij, het spelen kon beginnen. Niet dus, want Forza 7 zat er niet bij.
Direct op 28 december een e-mail gestuurd, met voor de zekerheid de printscreen als bijlage, waar nooit een reactie op is gekomen.
Na nog een e-mail (zonder reactie) uiteindelijk op 16 januari gebeld met Microsoft Nederland en zowaar een mens gesproken. Op hun verzoek de printscreen naar een ander e-mail adres gestuurd, waarna deze zaak "geëscaleerd" zou worden.
Twee dagen later ben ik teruggebeld met de uitleg: "wij kunnen u helaas het toegezegde spel niet meer toezenden omdat deze actie niet meer loopt".
De medewerker aan de telefoon gaf aan dat ik binnen een maand het hele product zou kunnen terugsturen als ik niet tevreden was, maar dat het absoluut niet mogelijk zou zijn om alsnog het spel toe te sturen, want op die vraag was nou eenmaal al een beslissing genomen.
Beleefd heb ik uitgelegd dat ik om 2 redenen bij Microsoft heb gekocht, en niet bij een ander, nl. de belofte snel te bezorgen en de belofte van een gratis spel, maar dat Microsoft beide beloftes niet is nagekomen, hier geen excuses voor aanbied, en vervolgens zelfs volstrekt onwillig is om een klein probleem eenvoudig op te lossen.
Ik ben heel boos, voel me onbeschoft benaderd, en heb geen idee wat ik kan doen.
(het terugsturen van de set lost niets op: een vergelijkbare aanbieding is nu - na Kerst - niet te vinden).
Je hebt volgens de screenshot moet je de game selecteren, pas op de volgende pagina is er sprake van het controleren van je bestelling en ga je akkoord met je bestelling.

Als de game hierbij vermeld staat is Microsoft verplicht om te leveren, je kunt dan een procedure starten voor het nakomen van de levering, als de game hierbij niet staat vermeld dan is het je eigen fout en heb je al het antwoord dat Microsoft dit niet mogelijk is.

De vraag of je iets opschiet met de procedure Microsoft heeft je al aangeboden om buiten de wettelijke 14 dagen termijn de aankoop te annuleren en ze kunnen het nu ook al niet herstellen.

oetkunder
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2018 22:57

Re: Microsoft zelf komt actie met Forza 7 niet na

Ongelezen bericht door oetkunder »

sylvesterb bedankt voor je reactie.
Ter informatie: het standaard retourbeleid in de eigen Microsoft voorwaarden is 30 dagen, dus er is voor mij geen uitzondering gemaakt:
"16. Retourbeleid. Dit retourbeleid wordt geboden in aanvulling op eventuele wettelijke garanties of andere wettelijke retourrechten die u mogelijk hebt op grond van de wet (zie het artikel Productgaranties hieronder). Onderworpen aan onze retourvoorwaarden, kunt u het aankoopcontract binnen dertig (30) dagen na aankoop van een in aanmerking komend product zonder opgaaf van redenen herroepen en restitutie vragen. De herroepingsperiode eindigt dertig (30) kalenderdagen na levering."
Dus helaas geen extra vriendelijke behandeling. Gewoon iets beloven en het dan niet nakomen.
Een briljant business model van Microsoft!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Microsoft zelf komt actie met Forza 7 niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

oetkunder schreef:Gewoon iets beloven en het dan niet nakomen.
Nogmaals je screenshot bewijst niet dat je de actie hebt geselecteerd, dat geeft de controle/bevestiging pagina pas aan en dat is de pagina na degene die je hebt gepost.
oetkunder schreef:Een briljant business model van Microsoft!
Je weet duidelijk niet wat een business model is en helaas zie je je eigen fout in het geheel niet in.

Gesloten