LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Specsavers' 2e-bril-gratis-actie klopt niet

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
hdenouden
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2018 10:17

Specsavers' 2e-bril-gratis-actie klopt niet

Ongelezen bericht door hdenouden »

Actie Specsavers: Bij Specsavers krijgt u bij aankoop van een montuur vanaf €79 de 2e bril gratis.
De website vermeldt echter niet dat deze aanbieding niet geldt op het moment dat je korting hebt gekregen op het montuur.
Ook bij passen en aanschaffen van de bril wordt je hier niet op gewezen.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 mar 2018 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Specsavers' 2e-bril-gratis-actie klopt niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dan is er sprake van misleidende reclame. Als je wilt kun je gratis een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Specsavers' 2e-bril-gratis-actie klopt niet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:Dan is er sprake van misleidende reclame. Als je wilt kun je gratis een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie.
Als het nergens vermeld zou staan zou je gelijk hebben maar het staat netjes vermeld in de voorwaarden:

https://www.specsavers.nl/aanbiedingen/ ... AaEALw_wcB
Voorwaarden
Deze aanbieding geldt bij aankoop van elk montuur vanaf €79.
Standaard enkelvoudige glazen op sterkte zijn gratis bij elk montuur.
Voor varifocale glazen of glasopties, zoals dunne glazen, gelden onze reguliere scherpe tarieven.
Bij randloze monturen adviseren wij extra dunne glazen.
De 1e bril is de bril met de hoogste totale waarde (montuurprijs + kosten glazen en glasopties).
De 2e bril (montuur + glazen en glasopties) is helemaal gratis en kiest u in dezelfde winkel als de 1e bril.
De aanbieding geldt voor 1 persoon.
Niet in combinatie met andere aanbiedingen.
Er is dus geen sprake van misleiding. Los dat een klacht bij de Reclame Code Commissie weinig oplevert behalve dat je je gelijk haalt. Je krijgt dan niet opeens de 2de bril gratis (incl. de kortingen die je al kreeg via een andere aanbieding).

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Specsavers' 2e-bril-gratis-actie klopt niet

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:Dan is er sprake van misleidende reclame. Als je wilt kun je gratis een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie.
Niet zo snel oordelen zonder hoor en wederhoor (of in dit geval eerst even kijken hoe het werkelijk zit i.p.v. af te gaan op wat een klager zegt). In de rechtzaal kom je niet zo ver als je zo je verweer voert.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Specsavers' 2e-bril-gratis-actie klopt niet

Ongelezen bericht door mahadma »

Het is normaal dat je je niet van méér dan één aanbieding op hetzelfde product gebruik kan maken in NL. Dus goed lezen volgende keer.

Mobie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2018 00:04

Re: Specsavers' 2e-bril-gratis-actie klopt niet

Ongelezen bericht door Mobie »

Inderdaad geen 2de bril gratis.... hij moet maar net bij je passen. Anders betaal je meer. Eigen keuze toch?!

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Specsavers' 2e-bril-gratis-actie klopt niet

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Bij Hans Anders krijg je nu 1 bril voor 39 euro, en als je wilt 2 voor 78. Nog goedkoper.

stofzuigertje

Re: Specsavers' 2e-bril-gratis-actie klopt niet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je de volle prijs betaalde is de 2e bril gratis....

Maar als je bij je eerste zoveel korting krijgt dat je op 50% of meer komt is de tweede gratis eigenlijk duurder!
Alleen bij de eerste bril zonder enige andere korting of actie krijg je die 2e.....

Mijn plaatselijke had ook 2e bril gratis... dit was een Soft Close Toiletbril.... die hij voor de grap had ingekocht bij de Action... en die 2e bril geeft hij graag gratis weg!
Wel is deze zo duur dat ik liever naar Hans Anders ging en deze zelf heb gekocht!

Jaapi
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2018 16:39

Re: Specsavers' 2e-bril-gratis-actie klopt niet

Ongelezen bericht door Jaapi »

Hiervoor zou je niet naar de voorwaarden hoeven gaan, vind ik nog steeds misleidend.
Klopt wel meer niet, jaren geleden in Vlaardingen een bril gekocht bij Specs. Bril was om niet door kijken. Gewoon niet goed, 2 maal terug geweest, en kreeg dan als antwoord, mijnheer dit is precies wat wij gemeten hebben en zit ook in dit montuur. Einde verhaal en zoek het maar uit. Zit enige tijd later bij mijn zus op verjaardag en die heeft hetzelfde verhaal, en ja hoor haar glazen zitten in mijn montuur een andersom. Bij mij heeft Specsavers dus voor altijd afgedaan. Administratie niet in orde, controle niet in orde, en leugens vertellen. En als jedan uit betrouwbare bron hoort dat niet in alle winkels gekwalificeerd personeel staat, is het voor mij einde verhaal.

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Specsavers' 2e-bril-gratis-actie klopt niet

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jaapi schreef: [...] jaren geleden in Vlaardingen een bril gekocht bij Specs. Bril was om niet door kijken. [...] Zit enige tijd later bij mijn zus op verjaardag en [...] ja hoor haar glazen zitten in mijn montuur een andersom.
Kunt u zich voorstellen dat ik hier niets van geloof?

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Specsavers' 2e-bril-gratis-actie klopt niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
Jaapi schreef: [...] jaren geleden in Vlaardingen een bril gekocht bij Specs. Bril was om niet door kijken. [...] Zit enige tijd later bij mijn zus op verjaardag en [...] ja hoor haar glazen zitten in mijn montuur een andersom.
Kunt u zich voorstellen dat ik hier niets van geloof?
Is toch heel geloofwaardig, de zus is niet getrouwd en heeft nog dezelfde achternaam en heeft toevallig een bril met dezelfde maat glazen. O ja, en ze hebben ook nog op hetzelfde moment de bril besteld. Ook al is die kans zo goed als nihil.... Inderdaad ja, totaal ongeloofwaardig.

johannesdoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2018 20:54

Re: Specsavers' 2e-bril-gratis-actie klopt niet

Ongelezen bericht door johannesdoper »

Vreemd verhaal. Ik heb hele goede ervaringen met Specsavers hier in Winschoten. Altijd correct en naar volle tevredenheid geholpen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Specsavers' 2e-bril-gratis-actie klopt niet

Ongelezen bericht door mahadma »

Het verhaal Jaapi is wel veel gevraagd om te geloven. Wat absoluut waar is, twee brillen besteld, één refractie, de ene was conform refractie -6 en een beetje, de andere was +6 en een beetje, dus de min sterkte die correct was, is fout geleverd door + 6, een fout van 12 dioptrieën. We hebben de "gratis" tweede bril ook nooit meer afgehaald.

Gesloten