LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Loeskol
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2018 21:10

Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door Loeskol »

Beste forumleden,

Het volgende wil ik graag aan de kaak stellen. Enige tijd geleden werd ik onder een voor mij lastige tijd gebeld door "Spaarshop". Ik kon hier lid van worden en dan met korting aan allerlei artikelen komen. Vervolgens zou ik een e-mail krijgen en als ik binnen 2 weken dan af zou melden, zou er niets aan de hand zijn. Dit gesprek is op een bandje opgenomen. Ik heb deze mail echter nooit ontvangen. Maar wordt sinds deze 2 weken voorbij zijn wel voortdurend bestookt met e-mails dat ik de desbetreffende mail geopend heb en daarom 95 euro moet betalen. Ik heb zowel heel mijn inbox als prullenbak doorzocht maar heb deze mail echt nooit gezien. Het gebeurt wel vaker dat e-mails kwijt raken maar zij geloven mij niet. Ik wil die 95 euro niet betalen omdat ik het zo een oneerlijke manier vind. In de laatst mail werd er al gedreigd dat er 40 euro extra bovenop zou komen. Ik ben niet blij met deze agressieve verkoopmethode. En zou dan ook graag zien dat dit aan de kaak gesteld wordt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarom zou dit opnieuw aan de kaak gesteld moeten worden? Omdat u de tig andere topics niet gezien hebt en ook de verschillende programma's waar het al behandeld is?
Heel simpel: er geldt een schriftelijkheidsvereiste. Als u nergens fysiek uw handtekening onder gezet heeft is er geen overeenkomst. Dat hoeft u ze maar 1 keer kenbaar te maken en dat u verder verschoont wenst te blijven van verdere mailings.
Ze proberen u juist bang te maken in de hoop dat u gaat betalen. Maar dat hoeft dus niet.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Waarom zoekt u naar een e-mail als u niks hebt toegezegd? Dan volgt er toch helemaal geen e-mail?
Of weet u niet zeker wat u in het gesprek hebt gezegd, misschien toch lid geworden?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door mahadma »

Foute topic titel. U heeff geen email ontvangen. Niets getekent. De titel moet zijn : ik ben lid gemaakt van spaarbron door spaarbron.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Loeskol schreef:Beste forumleden,

Het volgende wil ik graag aan de kaak stellen. Enige tijd geleden werd ik onder een voor mij lastige tijd gebeld door "Spaarshop". Ik kon hier lid van worden en dan met korting aan allerlei artikelen komen. Vervolgens zou ik een e-mail krijgen en als ik binnen 2 weken dan af zou melden, zou er niets aan de hand zijn. Dit gesprek is op een bandje opgenomen. Ik heb deze mail echter nooit ontvangen. Maar wordt sinds deze 2 weken voorbij zijn wel voortdurend bestookt met e-mails dat ik de desbetreffende mail geopend heb en daarom 95 euro moet betalen. Ik heb zowel heel mijn inbox als prullenbak doorzocht maar heb deze mail echt nooit gezien. Het gebeurt wel vaker dat e-mails kwijt raken maar zij geloven mij niet. Ik wil die 95 euro niet betalen omdat ik het zo een oneerlijke manier vind. In de laatst mail werd er al gedreigd dat er 40 euro extra bovenop zou komen. Ik ben niet blij met deze agressieve verkoopmethode. En zou dan ook graag zien dat dit aan de kaak gesteld wordt.
Begrijp ik goed dat je in dat gesprek ja gezegd hebt?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u begrijpt het niet. Die mails worden nooit verstuurd, dat is het verdienmodel. Verder compleet negeren.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:Maar u begrijpt het niet. Die mails worden nooit verstuurd, dat is het verdienmodel. Verder compleet negeren.
Dat klopt niet. Als je lid bent geworden, krijg je wel een bevestigingsmail, maar deze kan ook in de spambox terecht zijn gekomen.
Wij weten niet hoe TS gereageerd heeft op dit telefoontje, maar zoals de titel aangeeft is ze wel lid geworden.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door Brahms »

Loeskol schreef:...Enige tijd geleden werd ik onder een voor mij lastige tijd gebeld door "Spaarshop". Ik kon hier lid van worden......
Gesprek komt je niet uit, dan hang je toch meteen op.
Of overwon de nieuwschierigheid ?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lowieze schreef:
Lady1234 schreef:Maar u begrijpt het niet. Die mails worden nooit verstuurd, dat is het verdienmodel. Verder compleet negeren.
Dat klopt niet. Als je lid bent geworden, krijg je wel een bevestigingsmail, maar deze kan ook in de spambox terecht zijn gekomen.
Wij weten niet hoe TS gereageerd heeft op dit telefoontje, maar zoals de titel aangeeft is ze wel lid geworden.
Titels van topics zeggen meestal niet zoveel. Het aangaan van zo’n overeenkomst kent een schriftelijkheidvereiste. Dus als de Ts niets bevestigd heeft, kan ook niet want die mails worden met opzet niet verstuurd, is er geen overeenkomst.

Ja danwel nee zeggen tijdens een telefoongesprek is niet van belang

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
Lowieze schreef:
Lady1234 schreef:Maar u begrijpt het niet. Die mails worden nooit verstuurd, dat is het verdienmodel. Verder compleet negeren.
Dat klopt niet. Als je lid bent geworden, krijg je wel een bevestigingsmail, maar deze kan ook in de spambox terecht zijn gekomen.
Wij weten niet hoe TS gereageerd heeft op dit telefoontje, maar zoals de titel aangeeft is ze wel lid geworden.
Titels van topics zeggen meestal niet zoveel. Het aangaan van zo’n overeenkomst kent een schriftelijkheidvereiste. Dus als de Ts niets bevestigd heeft, kan ook niet want die mails worden met opzet niet verstuurd, is er geen overeenkomst.

Ja danwel nee zeggen tijdens een telefoongesprek is niet van belang
TS zegt dat ze wel vaker e-mails kwijt raakt, dus er is een mogelijkheid dat ze er wel één gehad heeft. Of ze iets op papier heeft gekregen weten wij ook niet, daar schrijft ze niets over.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door JvandeW »

Lowieze schreef:
Lady1234 schreef:Maar u begrijpt het niet. Die mails worden nooit verstuurd, dat is het verdienmodel. Verder compleet negeren.
Dat klopt niet. Als je lid bent geworden, krijg je wel een bevestigingsmail, maar deze kan ook in de spambox terecht zijn gekomen.
Dit zijn typisch "bedrijfjes" die je bellen met een aanbod dat te mooi lijkt om waar te zijn - en wat het overigens ook is - waardoor je al snel geneigd bent om ja te zeggen, nemen dit vervolgens op als hun bewijs voor een overeenkomst maar voldoen verder niet aan enkele wettelijke verplichtingen waardoor nooit een geldig contract ontstaat. Spaarshop.com lijkt ook heel goed zijn best te doen om anoniem te blijven want er zijn geen enkele gegevens over te vinden. Niet eens een KVK-nummer, dus het is maar de vraag naar wie je het geld dan zou moeten overmaken. Bestaat het bedrijf wel, of is het een particulier?

Uiteindelijk is het aan Spaarshop.com om te bewijzen dat er wel een geldig contract bestaat willen ze betaling kunnen afdwingen bij de rechter. Maar ik betwijfel of er ooit zo'n bedrijf zal zijn dat überhaupt naar de rechter zal stappen en het niet alleen bij dreigen laat.
Lowieze schreef:Of ze iets op papier heeft gekregen weten wij ook niet, daar schrijft ze niets over.
Spaarshop.com stelt zelf al dat ze de e-mail zou hebben gehad en zou hebben geopend. Het is wel degelijk duidelijk dat het hier niet om een papieren overeenkomst gaat.

Loeskol
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2018 21:10

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door Loeskol »

Bedankt voor alle antwoorden! Ik heb idd nooit iets op papier gezien en dus ook nooit iets getekend! Er Is dus geen schriftelijke overeenkomst! Het is mij nu duidelijker. Bedankt. En....heb idd niet eerder op deze site gekeken dus ook geen andere topics hierover gezien!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Lady1234 schreef:Maar u begrijpt het niet. Die mails worden nooit verstuurd, dat is het verdienmodel. Verder compleet negeren.
Compleet negeren? Wat een dom advies. Natuurlijk moet TS de "dreigementen" niet negeren hij moet bezwaar maken schriftelijk. Wanneer er een incasso bureau komt, nogmaals bezwaar maken. En als er een dagvaarding komt dit nogmaals doen en naar de zitting gaan. Negeren is het domste wat hij kan doen. Veelal gaan dit soort zaken naar de rechtbank en hopen ze erop dat de tegenpartij verstek laat gaan.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door Brahms »

Loes is waarschijnlijk een "zij".

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er hoeft helemaal niet schriftelijk bezwaar gemaakt te worden. Deze zaken gaan niet naar de rechtbank.

Loes kan beter een klacht indienen bij Consuwijzer over dat clubje.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door JvandeW »

sylvesterb schreef:Negeren is het domste wat hij kan doen. Veelal gaan dit soort zaken naar de rechtbank en hopen ze erop dat de tegenpartij verstek laat gaan.
Kun je enkele uitspraken van dit soort zaken met ons delen? Ik ben er namelijk nog geen tegengekomen.

En dat zal vermoedelijk wel komen omdat dit soort zaken nooit naar de rechtbank gaan, daar dit soort "bedrijfjes" zelf ook wel weten dat er geen geldig contract bestaat. Er hoeft ook helemaal geen bezwaar gemaakt te worden, ook niet bij een incassobureau - dat vermoedelijk gewoon in handen van dezelfde persoon zal zijn. Daar zijn verschillende voorbeelden van op Radar te vinden en dit "bedrijf" voldoet aan alle kenmerken waar de andere "bedrijfjes" ook aan voldeden.

Betwisting van geldig contract bij de rechtbank is voldoende om het aan de dagende partij over te laten bewijs te leveren van een geldig contract. En is dat niet mogelijk, wordt de vordering gewoon afgewezen.

Dus ja, ik zou het negeren totdat er een dagvaarding - die zeer waarschijnlijk niet zal komen - wordt overhandigd. Pas dan zou ik er werk en moeite in steken maar tot die tijd mij vooral niet laten intimideren. Al zou ik inderdaad wel een melding bij de ACM doen zodat het probleem in kaart gebracht kan worden en eventueel ook aangepakt.

https://www.consuwijzer.nl/vraag-stelle ... onsuwijzer

Loeskol
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2018 21:10

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door Loeskol »

Dank he, ga ik doen!

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door juliomariner »

sylvesterb schreef:

Compleet negeren? Wat een dom advies. Natuurlijk moet TS de "dreigementen" niet negeren hij moet bezwaar maken schriftelijk. Wanneer er een incasso bureau komt, nogmaals bezwaar maken. En als er een dagvaarding komt dit nogmaals doen en naar de zitting gaan. Negeren is het domste wat hij kan doen. Veelal gaan dit soort zaken naar de rechtbank en hopen ze erop dat de tegenpartij verstek laat gaan.
Juist heel goed advies. Er zal nooit een deurwäarder laat staan een rechtzaak komen. Al jaren staan er dit soort vragen op consumentenfora en er is nog nooit iemand gedagvaard dus waarom hier energie in steken. Misschien heeft Mineyman ooit zo'n dagvaarding betekend maar heb hem er hier nog nooit over gehoord

Tamara040
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2018 15:44

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door Tamara040 »

Ik wil hier graag op reageren. Bij mij nl hetzelfde probleem, 2 weken geleden zou ik mail gehad hebben, ik kijk iedere dag mijn mail na en niks ontvangen. Vandaag belde ze me op dat ik niet had gereageerd en dat ik nu dus 95 euro moest betalen. Uitleg haalde niks uit, ik denk wel 5x gezegd dat ik de mail niet had ontvangen. Volgens haar was die echt verstuurd. Ze zei me een bevestiging te sturen dat de mail verstuurd was en dat moest ik ook maar doen. Toen ik aangaf niet te betalen voor iets wat ik niet heb gekregen en ik het zou regelen met de advocaat zei ze vrolijk " nou mevrouw hij is van harte welkom".
Echt vriendelijk was ze niet, 100x een geërgerde zucht terwijl ik juist kalm was.
Ik zit nu dus pist woest te zijn en betaal dus geen cent

Peter1962!
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2018 10:00

Re: Spaarshop: zonder dat ik het wil ben ik lid geworden

Ongelezen bericht door Peter1962! »

Het volgende wil ik graag aan de kaak stellen. Enige tijd geleden werd ik onder een voor mij lastige tijd gebeld door "Spaarshop". Ik kon hier lid van worden en dan met korting aan allerlei artikelen komen. Vervolgens zou ik een e-mail krijgen en als ik binnen 2 weken dan af zou melden, zou er niets aan de hand zijn. Dit gesprek is op een bandje opgenomen. Ik heb deze mail echter nooit ontvangen. Maar wordt sinds deze 2 weken voorbij zijn wel voortdurend bestookt met e-mails dat ik de desbetreffende mail geopend heb en daarom 95 euro moet betalen. Ik heb zowel heel mijn inbox als prullenbak doorzocht maar heb deze mail echt nooit gezien. Het gebeurt wel vaker dat e-mails kwijt raken maar zij geloven mij niet. Ik wil die 95 euro niet betalen omdat ik het zo een oneerlijke manier vind. In de laatst mail werd er al gedreigd dat er 40 euro extra bovenop zou komen. Ik ben niet blij met deze agressieve verkoopmethode. En zou dan ook graag zien dat dit aan de kaak gesteld wordt.

Heb precies hetzelfde meegemaakt. Geen email ook niet in de spam!!! Ze beweren zelfs dat ik de mail geopend heb een dag later om 19.02!
Raar verhaal, ik lees 10x per dag de mails en er blijft nooit een mail ongeopend tot de dag erna.
Nu kr

Gesloten